[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:46

Moest even googelen , serieus nog nooit van b+ gehoord (bij de bloedbank dan, maar dat is anders )

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:21

Goedemorgen :D

Zo van 9.00 tot 11.00 mijn eerste 2 uur rijles.
4 februari mag ik theorie examen doen :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:49

Succes en veel plezier!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 01:53

Thanx :D beetje late reactie :+

2 uur kris kras door en om Leeuwarden gereden. Spiegelen ook gelijk geleerd vandaag.
Superleuk :j *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:20

Nu is het nog leuk haha :')

Ging weer waardeloos hier :z , nog 2x lessen en de 2de les aansluitend examen maar heb er een aaridg hard hoofd in

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:05

Rebecca schreef:
Polly schreef:
Dat is lastig.
Probeer te doen wat je eerder hebt geleerd, het cbr word niet gelukkig van rotondes en afslaan in 3.
Lastig hoor, succes

Ga ik dinsdag gewoon doen , lekker mijn ritme vasthouden ..

Ik zit te denken , rijtest gedaan en kreeg erna gewoon te horen dat ik gewoon rijden mocht . Geloof dat het dan in principe per direct wel goed zit

Oh dat zou dan nog een meevaller zijn... maar ik durf er maar niet vanuit te gaan na dit alles.

Vorige week dus gebeld, zeiden ze 16 januari hoor je meer want we hebben 8 weken de tijd. Dus ik heb zonet weer gebeld, want nog steeds geen verandering in mijn CBR account. Maar goed ook, want er stond nog steeds niks klaar. Deze meneer heeft er nu spoed achter gezet, maar dit kan wel alsnog 10 werkdagen duren voor ik een brief binnen heb..

-O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:13

Balen Rebecca! Komt wel goed! Het is gewoon even wennen aan de nieuwe auto, want je kan het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:18

Ligt ook aan mij , mijn altijd drukke hoofd en alles tegelijk moeten doen en inschatten . Ik kan het maar 9 van de 10 keer , ben ook zo afgeleid . Het is aardig frustrerend , en altijd een gevecht met mijzelf . Op deze manier ben ik niet examen waardig of überhaupt geschikt als autobestuurder

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:24

Ik heb 28 januari mijn theorie examen gepland, de dag ervoor een dagcursus en dan 28 januari op. Iemand nog tips?

Ik heb mezelf aangewent om eerst het knipperlicht aan te doen en dan pas te kijken, daardoor kom ik met alles in de knoop omdat ik het knipperlicht aandoe en dan denkt k. Ut, schiet in de stress en moet dan alles tegelijk doen. Daar ben ik dus heel erg mee aan het oefenen. Wat ik nu doe is alles hardop zeggen. Gaat al een stukje beter maar ik ben er nog niet.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:13

jasmijn16 schreef:
Ik heb 28 januari mijn theorie examen gepland, de dag ervoor een dagcursus en dan 28 januari op. Iemand nog tips?

Ik heb mezelf aangewent om eerst het knipperlicht aan te doen en dan pas te kijken, daardoor kom ik met alles in de knoop omdat ik het knipperlicht aandoe en dan denkt k. Ut, schiet in de stress en moet dan alles tegelijk doen. Daar ben ik dus heel erg mee aan het oefenen. Wat ik nu doe is alles hardop zeggen. Gaat al een stukje beter maar ik ben er nog niet.
altijd eerst kijken dan kniperlicht. Zo laat je de anderen "schrikken"

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:16

Ik weet het haha, maar heb me ondanks dat mijn instructeur iedere keer er wat van zei toch aangewend het andersom te doen. Is nu even weer een kwestie van wennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:01

Jasmijn rustig blijven en vooral herhalen herhalen de stof , heb het na 4x zakken gered uiteindelijk.

Gelukkig heb ik dat niet , kijken en dan knipperlicht aan het is ook weer herhalen en doen .

Donderdag examen en weet al dat ik het niet halen ga , zit te dubben of ik doorga met schakel of toch automaat en dan ervaring opdoen en over een jaar over naar schakel .. Het is een gevecht elke week met mijzelf , mijn instructeur en de auto. Volgens mij weet instructeur het ook niet meer zowat , dat is zo frustrerend en slurpt energie uit mij pff

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:48

jasmijn16 schreef:

Hahaha dit herken ik :')

Vorige rijles begonnen met echt zelf al het kijken te doen. Hiervoor deed mijn rijinstructrice het vaak nog voor mij zodat ik mijn focus had op mijn leerpunt, afgelopen lessen in stukjes geleerd zelf in verschillende situaties netjes te gaan kijken en nu is het leerpunt dus in alle situaties zelf te gaan kijken.

Punt is alleen, het is zo'n automatisme geworden dat ik gewoon mn knipperlicht aanzet als zij zegt "hier naar rechts", dat dat het eerste is wat ik doe. Ik weet het wel, nog voor mn knipperlicht begint met knipperen hoor je mij alweer 'ah godver' *gaat snel kijken* *instructrice lacht* :')
Maar goed was de eerste rijles op die manier vrijdag, dus dat pakken we aankomende vrijdag lekker door :D
Moet zeggen dat ik het wel heel leuk vind omdat ik nu eigenlijk pas echt richting zelfstandig rijden ga.

Ander baalpuntje, cijfer van mn toets nog niet terug dus nog steeds geen idee of ik een her moet gaan maken :( Maandag zijn de 10 werkdagen om dus uitslag moet nu maandag komen maar normaal zijn ze niet zo traag.. Dus nu kan ik nog niet mn theorie gaan inplannen :roll:

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:23

Net weer les gehad, ging echt super goed! Eerste 2x echt heel erg bewust de volgorde van kijken aangehouden en daarna deed ik het zonder al te veel moeite. Instructeur was ook heel erg positief. Ben echt blij haha *\%/* Nu nog zorgen dat het echt een automatisme wordt.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:43

*\o/* Eindelijk beweging in mijn CBR account, 18 januari, een rijtest inplannen met een lesvoertuig.

Had vandaag ook een proefles bij een andere rijschool, ging best goed na 3/4 maanden niet gereden te hebben. Waren wel dingen wat beter moest: andere stuurtechniek(bij scherpere bochten/rotondes overpakken), en nacontrole als ik ga afslaan( De nacontrole na het afslaan kende ik wel). En bij mijn vorige rijinstructeur heb ik maar 1x gefileparkeerd en nog nooit achteruit ingeparkeerd dus daar moet ook nog aan gewerkt worden. Daar “schrok” de instructeur wel van dat ik dat bij de vorige dus niet/amper heb gedaan in zo’n 80/90 uur rijles.

Meteen rijschool gemachtigd zodat rijtest ingepland kan worden.. ook besloten dat ik wel een TTT ga doen en het wordt een pakket nog van 20 uur(1,5 uur per keer).. hopelijk kan ik nu eindelijk verder zonder weer zo lang te moeten wachten en mijn rijbewijs halen.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:01

Dat is goed nieuws Pieneappel! Duimen dat je nu weer lekker vlot verder kan.
Rebecca succes met je keuze en natuurlijk het examen!
Jasmijn, heb je ook een boek of doe je alleen zo'n cursus? Als je ook een boek heb zou ik alvast wat cijfertjes leren (hoe veel lading uit mag steken op het dak enzo) dat scheelt. Had op het examen een paar van zulke vragen over getallen waar geen meerkeuze bij was, dus moest je het echt precies weten.

Vandaag mijn eerste rijles gehad! Klikte heel goed met mijn instructeur, dus helemaal enthousiast. Ik heb mijn theorie al op zak en ga versneld lessen (5 uur in de week gemiddeld). Hopelijk snel mijn rijbewijs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:05

Fijn Pieneappel ! Weer wat ik beweging alles !

Lekker in de sneeuw gereden RoosMarije? :))

Aangezien ik chef negatief en klagen ben :+ , vandaga echt heerlijk sneeuwlesje gehad . Snelheid is ook een puntje en nu moest ik wel op tijd remmen voor een bocht , veel geleerd en gedaan . Zit nog wat verbetering in (schakelen en terugschakelen) maar het voelt gewoon weer eens goed :D . Kom maar op donderdag
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-19 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:09

Ik duim voor je donderdag, Rebecca!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:33

RoosMarije schreef:
Dat is goed nieuws Pieneappel! Duimen dat je nu weer lekker vlot verder kan.
Rebecca succes met je keuze en natuurlijk het examen!
Jasmijn, heb je ook een boek of doe je alleen zo'n cursus? Als je ook een boek heb zou ik alvast wat cijfertjes leren (hoe veel lading uit mag steken op het dak enzo) dat scheelt. Had op het examen een paar van zulke vragen over getallen waar geen meerkeuze bij was, dus moest je het echt precies weten.

Vandaag mijn eerste rijles gehad! Klikte heel goed met mijn instructeur, dus helemaal enthousiast. Ik heb mijn theorie al op zak en ga versneld lessen (5 uur in de week gemiddeld). Hopelijk snel mijn rijbewijs :)

Ik heb ook een boek en een site waar ik 10 oefenexamens kan maken. Een goede tip! Die cijfertjes ga ik leren haha

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:37

Succes Rebecca!!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 06:46

Succes straks Rebecca :)

Gister rijles 3 en 4 gehad, in de spits op de wegen rond Leeuwarden in en uitvoeren geoefend, ging goed. Echt leuk :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:48

Ooh succes vandaag Rebecca! Ik zal voor je duimen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:18

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:11

Grmm -O- Zag een kruising niet , reed te dicht op een vrachtwagen en nog wat domme foutjes. En keek niet goed genoeg vond examinator

Heb zelden zo lekker gereden -O-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:04

Ah nee he, balen Rebecca :(:) Maar wel al een verbetering dat je qua gevoel goed zat dit keer. Dat helpt zeker wel mee qua rust in de auto.

Vandaag dus lesje (voor het begon te sneeuwen gelukkig terug) en kijken verder gepakt. Waar ik het vorige week best goed vond gaan ging het nou weer een stuk minder. Niet slecht maar goed ook niet. Ik baal ook wel dat ik nu telkens alleen vrijdag les heb en niet nog een uurtje in de week, het helpt mij toch echt wel om 2 lessen in de week te hebben. Nu ook pas volgende week vrijdag weer. Daarna gelukkig weer wat sneller les.