Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:29

Hier in dubio..
Baanaabod. Zelfde als huidige werk, bijna zelfde salaris, zelfde reisafstand.. wel een 'nieuwe' branche voor mij.. Zelfde beloftes als altijd door groeien bla bla bla.

Ik wil eigenlijk ander soort werk.. := maar ergens klinkt het (te) goed zoals ze het vertellen.

Roulette_

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:45

Gefeliciteerd Chanen!

Dungen: Ben je er al een keer langs geweest? Als je een compleet beeld van hen hebt zou ik zeggen ga op je gevoel af.

Via Nationale vacaturebank en Monsterboard maakt het volgens mij heel veel uit wat je achtergrond is. Ik kreeg rond de 2 berichtjes per week (per mail of telefonisch), waarvan ongeveer de helft ook echt bij mijn profiel paste. Mijn vriend had zijn CV alleen op monsterboard en werd gek van de hoeveelheid berichtjes die hij kreeg.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:23

Mag ik mij ook melden?

Ik ben 20 jaar, heb de opleiding bloem en design ( bloemiste) afgerond. Daarna ben ik voor secretaresse gaan leren, hiervoor ben ik geslaagd afgelopen mei. Nu heb ik direct via het uitzendbureau een baan kunnen krijgen als administratief medewerker voor 40 uur. Heel erg fijn natuurlijk! Maar helaas bied deze baan totaal geen uitdaging, en het is fijn voor zolang ik het nodig heb. Ik ben dus op zoek naar een baan als secretaresse. Het liefst vast natuurlijk ( 32 - 40 uur ) in het noorden van het land. Op vacature websites wordt ik er niet goed van, allemaal in het zuiden of in de randstad. Terwijl ik midden Friesland zit. Als iemand wat tegen komt..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:49

Chanen schreef:
@ WinSel: Zijn er in Groningen omgeving helemaal geen vacatures voor secretareses? Ik had verwacht dat daar altijd wel werk in te vinden was. Valt dat even tegen. Vervelend hoor! Heb je al wel eens bij uitzendbureaus geinformeerd? Wellicht krijgen zij af en toe wat binnen dat aansluit bij je ervaring? ;)

Vanmorgen heb ik mijn inschrijving bij het uitzendbureau geregeld en 's middag werd ik al door het desbetreffende bedrijf gebeld of ik gelijk morgen kan beginnen. :oo Helaas gaat dat me niet lukken, dus begin ik woensdag. Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten. Gelukkig ben ik niet de enige die deze week begint. Hopelijk kan ik een beetje met die persoon optrekken. :)

Helaas geen enkele vacature. Ik sta ingeschreven bij uitzendbureaus maar ook niks.... Ik dacht ook altijd dat in dit beroep wel werk was. Niet dus helaas

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:32

Nee, secretaresse werk is drama inderdaad. En is er wel wat, is het vaak al zo'n vreselijk uitgeklede functie dat je er weinig uitdaging aan hebt. Mijn nicht doet wel her en der invalwerk in Friesland maar t is niet meer wat het was die functie :n ze is nu meer receptioniste.

Ik ben ook weer voor de verandering afgewezen voor een functie (was wel op gesprek geweest); ik was goed en goed gesprek ook maar te ambitieus en eigenlijk ook net te hoog opgeleid. Compliment uiteraard, maar daar heb ik alsnog geen werk mee :')

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:18

vuurneon schreef:
Nee, secretaresse werk is drama inderdaad. En is er wel wat, is het vaak al zo'n vreselijk uitgeklede functie dat je er weinig uitdaging aan hebt. Mijn nicht doet wel her en der invalwerk in Friesland maar t is niet meer wat het was die functie :n ze is nu meer receptioniste.

Ik ben ook weer voor de verandering afgewezen voor een functie (was wel op gesprek geweest); ik was goed en goed gesprek ook maar te ambitieus en eigenlijk ook net te hoog opgeleid. Compliment uiteraard, maar daar heb ik alsnog geen werk mee :')

Ja echt drama maar om nou naar de randstad te verhuizen.. Nog wel deze opleiding gedaan vanwege meer werk te vinden dan bloemiste :') . En dat is balen zeg , wel een compliment inderdaad maar leuk is het niet. :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:19

Ach, kun je jezelf iig verrassen op secretaresse dag met een bloemetje :')

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:07

Morgen om half 4 heb ik een sollicitatie! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:16

Wat goed !! Succes :))

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:22

Succes! :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:35

Dank jullie wel!

2 gesprekken op 6 brieven. En van de rest nog niets gehoord := ik geloof dat ik in een goede sollicitatie vibe zit :))

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:39

Dat doe je goed. Ik heb 1 gesprek op 22 brieven.. Hoewel ik sommigen nog lopen hoor..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:40

Ja zit nog steeds te wachten op UWV had vorige week maandag eigenlijk al kunnen beginnen met de proefplaatsing.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:02

Nog steeds niet marcella? Wat duurt dat lang.. ben blij dat ik niets met het uwv te maken heb.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:22

Eigenlijk kan ik nu zeggen dat ik geld mis gaat lopen dankzij UWV. Des te eerder dat proefplaatsing voorbij zou zijn en ik geld kan gaan verdienen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:34

Pff ik heb al zoveeeeeel sollicitaties gedaan maar geen gesprek. Maja zijn ook allemaal open sollicitaties

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:46

Ik kan ook niks vinden, als secretaresse.. :n
Gebrek aan ervaring.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:21

Everytime schreef:
Ik kan ook niks vinden, als secretaresse.. :n
Gebrek aan ervaring.

Ervaring heb ik opzich wel, maar ze willen iemand van 18 met 25 jaar ervaring en alle hbo diploma's die er te verkrijgen zijn. ( mbo functie :') )

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:35

Ik doe alleen aan open sollicitaties als het bedrijf in mijn vakgebied zit (en ik dus vak inhoudelijk een bijdrage kan hebben). Imo heeft het anders weinig nut..

Als starter heb je het altijd erg lastig dat is gewoon puur geluk hebben vaak..

Als je al wat ervaring hebt dan zou ik gewoon op openstaande vacatures reageren en een knaller van een brief sturen :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:01

Hier ook benaderd door een soortgelijk bedrijf als purny. Ze kletsen het zo goed aan elkaar dat ik ook even na moest gaan hoe of wat. Normaal zeg ik gelijk nee... maar deze dame was erg goed :P Dus nu alsnog afgezegd :=

Voor info/bedrijfsnaam stuur maar een pb :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:52

Weet iemand wat hiermee bedoeld word?

Hard copies and photocopies of any visa required proving you have the right to work in the UK and travel freely in the EEC.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:59

Dat je bewijs moet overhandigen dat aantoont dat je een geldig visum hebt om in de UK te werken en in de EEC rond te reizen. Dus een kopie van je visum overhandigen.

Waar heb je dit gelezen? Want als het goed is, kun je als Europees burger gewoon zonder visum in Engeland werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:02

Ik heb over 3 weken een selectiedag voor Easyjet. Ze gaan een nieuwe basis openen in Amsterdam. Die documenten moet ik meenemen, maar inderdaad volgens mij kan ik als europees burger gewoon in Engeland werken.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:52

Hier is het ook nog stil, nog steeds geen ander werk helaas. We blijven door solliciteren..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:08

Zag een vacature voorbij komen voor secretaresse; jaja; hbo gevraagd! :')