Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:18

Was Orcsana (dekensensor) niet van een bokker in dit topic?
Ik zag zojuist een bericht van HorseFitShop op FB met het product en 'nieuw' :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:37

Ja, ik geloof inderdaad van wel!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:01

Doet iemand van jullie iets met videomarketing? Ik doe sinds een tijd freelance social media consultancy voor kleine bedrijven, naast mijn ruitershop die ik nog steeds heb, en merk dat video toch erg hip is. Om die reden ben ik begonnen met vloggen, ik wil zelf de kracht en impact ondervinden.. Nog mensen hier die daarin geïnteresseerd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:06

Ik vind vloggen een heel lastig iets. Als generatie die doorgaans aangesproken moet worden door vloggen (ben 22) vind ik het vaker bijna gênant om naar te kijken dan dat het me aanspreekt :o Ik heb even snel door die van jou heen geslipt en vind het niet vervelend om te kijken, maar of het nou heel veel toevoegt aan je bedrijf weet ik ook niet zo goed. Denk dat dat soort dingen pas op gang komen als je heel veel kijkers hebt en daardoor onderbewust wat reclame kan maken voor bv je webwinkel (als super veel mensen kijken zal je toch snel zien dat mensen toch even op de webshop terecht komen om te kijken waar je het nou over hebt).

Ik ben wel bezig met videomarketing freelance, maar dat is meer in de zin van promofilmpjes/neigend naar reclame, wat bedrijven kunnen inzetten op bijvoorbeeld congressen of via LinkedIn kunnen delen. Een tijdje terug heb ik daar een opdracht in gedaan en hetzelfde bedrijf wil dit jaar nog twee filmpjes van mijn hand, dus dat is op zich wel fijn. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de creatieve vrijheid voor een groot deel uit handen geef en dus echt in opdracht van het bedrijf werk (uiteraard wel met eigen inbreng) en dat ik het filmen ook niet zelf doe omdat ik mijn vaardigheden daarin niet sterk genoeg voor. Dat besteed ik dus zelf ook weer uit.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:43

Ja klopt, de meerwaarde voor het bedrijf moet er volgens mij wel in groeien. Ik ben nu de 3de Vlog aan het opnemen en daarin vertel ik meer over hoe de webshop werkt, laat ik zien hoe de nieuwsbrief gemaakt wordt, .. dus ik probeer het wel meer en meer toe te voegen. De eerste 2 waren vooral introductie, nu wordt het meer 'het echte leven' zeg maar.
In de zaak zijn we ook erg gericht op persoonlijk contact dus het lijkt me wel leuk dat klanten mij 'beter leren kennen'. Ik geef het in elk geval nog een paar vlogs de tijd en dan ga ik een eerste evaluatie maken :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:58

Ik doe zakelijk niks mee. Privé skip ik het zoveel en zo snel mogelijk als ik het ergens tegen kom. Ik heb er een hekel aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:27

Ik sta zelf niet graag op de film maar anders zou ik het wel leuk vinden om ala Coolblue een soort product-presentaties op te nemen waarin je spullen helemaal goed van alle kanten laat zien op een filmpje weet je wel :)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:20

Ik ga wel korte filmpjes maken voor bij de producten in de webshop. Dat haalt toch bij sommige klanten een hoop twijfel weg. Het product in gebruik zien is toch erg anders dan op een foto. Kost veel werk, maar zeker de moeite waard denk ik. Ik kom zelf niet (teveel) in beeld. Het gaat om het product en het is dus zeker geen vlog. Ik moet er nog mee beginnen. Ben nu eerst alle producten in de webshop aan het zetten, maar ik had het idee al wel :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 08:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:18

Ik vind filmpjes bij webshops echt heel fijn. Vooral bij dingen die niet zo makkelijk op de foto worden gezet, zoals tassen. Maar dan niet echt in vlog vorm, meer gewoon een 360 beeld waarin iemand hem vasthoudt ofzo.

Rivaldo mocht je daar hulp bij nodig hebben geef maar een gil :))

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:34

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:36

Hahaha serieus??? :') :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:53

Het gifje is met een knipoog, de tip zelf is serieus.

Pak anders even een horizontaal en een verticaal filmpje van hetzelfde product, zet die op je site en kijk wat je het beste bevalt, met of zonder de zwarte balken links en rechts.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:17

Dat ligt eraan waar het op bekijkt.
Ik zie geen zwarte balken. Maar ik begrijp inderdaad wat je bedoeld.
Het volgende filmpje maak ik liggend :)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:25

HorseTopShop schreef:
Dat ligt eraan waar het op bekijkt.

Dat is inderdaad een hele lastige, ook met webshop en zo. Zorg er maar eens voor dat het én op het dikke (horizontale) scherm van een desktop, én op een iPad én op het kleine (vaak verticale) schermpje van een telefoon allemaal goed overkomt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:49

Horizontale filmpjes komen altijd goed over, want je kan het scherm van je ipad en telefoon draaien ;-) Alleen bij Instagram Stories of Live is het aan te raden om staand te filmen, want heel Instagram kan niet draaien. En dan weet je dat het op een klein scherm wordt gekeken ;-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 14:00

Emmaa_ schreef:
Ik vind filmpjes bij webshops echt heel fijn. Vooral bij dingen die niet zo makkelijk op de foto worden gezet, zoals tassen. Maar dan niet echt in vlog vorm, meer gewoon een 360 beeld waarin iemand hem vasthoudt ofzo.

Ja maar dat zijn m.i. geen vlogs als "Welkom op mijn Vlog. Ik ben Truus de Mier en ik laat zien hoe je het beste je huis kan schoonmaken met natuurlijke middelen."
Dat vind ik niet te vergelijken met een product info filmpje van, bijvoorbeeld, het laten zien hoe een sluiting van een deken werkt.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:55

Emmaa_ schreef:

Thanks! Zal ik doen :)

Is jouw onderregel trouwens van Oasis? :o

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:11

Op facebook kan je het beste voor vierkante filmpjes gaan, dan heb je heel het draai probleem niet :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:38

Hoi ondernemende bokkers :wave:

Is er een bokker welke bekend is met een soft franchise onderneming?

Druk aan de oriëntatie :# dus wellicht kan ik mij volgend jaar bij jullie topic aansluiten!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:52

Hoi hoi,

Mag ik me hier melden? Ik sta op het punt om mijn eigen bedrijf te starten als natuurgeneeskundig therapeut (voor zowel mensen als dieren). Een heel nieuw gebied voor mij. Nog nooit zelfstandige geweest dus allemaal nieuw en best spannend!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:06

Welkom, en succes met alles!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:13

Welkom beiden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:21

Welkom!

@Pluche_pluus: Ik heb daar geen ervaring mee. Heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord ;)

@Pluisje88: Leuk, ik geloof nog niet dat we iemand hier in de groep hebben dit dit doet. Of ik moet me vergissen...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:53

Nou de kogel is door de kerk! 23 november afspraak bij de KVK om de inschrijving rond te maken :D