Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Buenootje schreef:Ik breek ook even in.
Een kleine schets van mij. Nederlandse vrouw, getrouwd, vijf kinderen 33 jaar en in Nederland afgestudeerd Sociaal Pedagogisch medewerkster. Daarna gewerkt bij een zorgboerderij en een school voor kinderen met een zware beperking.
Kinderen gekregen en in Belgie gaan wonen om erachter te komen dat geen enkele opleiding gelijkgesteld is.
Zo zelf gaan zoeken naar werk. Ik ben momenteel 11 jaar tekstschrijfster van beroep en doe dit thuis en freelance maar ben het eerlijk gezegd moe. Moe om thuis te zitten en het sociale aspect van buitenshuis te werken te moeten missen.
Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik een aantal opties.
1: Hier naar het volwassenonderwijs gaan en 2 jaar voltijds studeren om een diploma te behalen. Ik zou niet meer de zorg in kunnen/willen vanwege problemen met mijn schouder en rug maar zou dan de keuze krijgen door de VDAB (CWI) om Secretaresse of Administratie te doen.
Voordeel: Opleiding wordt betaald, na stage direct kans op werk en een diploma.
Nadeel: 2 jaar school dus minder inkomsten (zou mijn teksten schrijven nog even kunnen volhouden maar uiteraard minder)
2: Solliciteren beneden mijn niveau in de hoop dat ik aangenomen word in een baan die mij ligt. Heb nu vijf sollicitaties verzonden 3 in de verkoop, 1 in een reclameburea (teksten schrijven) en 1 als onderhoudsmedewerkster/poetsvrouw bij een zwembad.
Nu twijfel ik echter wat nu slim is. De jongste gaat nog niet naar school. Pas in februari maar ik heb oppas voor die paar maanden kunnen regelen. Moet ik nog even tanden bijten en daarna pas aan het werk gaan of in september een van de opleidingen starten en mijn toekomst wat verder bepalen?
Het is natuurlijk ook wel zo dat ik al jaren vrij ben geweest in mijn werkuren en het toch zeker een aanpassing zal zijn...
Buenootje schreef:@kimberly1995 super gefeliciteerd!!
Ik heb werkelijk geen idee. Ik wilde altijd in de paarden werken (wie niet) maar na dit jaren te hebben gedaan was het genoeg. Ik had er geen hobby meer aan.
Mijn droom? Zelf pony's hebben en daar lessen/kampen mee geven voor minderbedeelden en ook voor kinderen/volwassenen met een beperking. Maja dat is een droom, misschien ooit want manlief heeft dezelfde droom.
Werk is iets anders. Ik ben goed met de pc, doe dit ook graag en ik schrijf graag maar ik ben vooral graag creatief. Ja een baan als secretaresse kan leuk zijn dan natuurlijk. In ieder geval iets waar ik ook zelfstandigheid in kan leggen.
Buenootje schreef:Ja dat weet ik, ze hebben mij dit dan ook aangeboden omdat ik niet uitkeringsgerechtigd ben. Ik zou de opleiding dan gratis kunnen doen en inderdaad nog 2 jaar "thuis" zijn voor de kids wat ook zwaar meeweegt natuurlijk.
WinSel schreef:Goedenavond bokkers
Ik heb al eens gereageerd in dit topic maar wil me toch graag aansluiten als dat mag
Mijn naam is Nienke, 22 jaar en woon in de provincie Groningen. Sinds juni 2014 ben ik in het bezit van mijn diploma Secretaresse. Sinds 2012 ben ik werkzaam bij een bedrijf, daar heb ik mijn opleiding gevolgd ( BBL ), helaas is er in dat bedrijf veel geautomatiseerd en loopt mijn contract in december af. Nu ben ik hard opzoek naar een nieuwe baan die bij mijn functie past, maar helaas is er net niks te vinden.... Ik solliciteer inmiddels ook al naar andere functies.
Ik zit er al weer aan te denken om een opleiding te volgen maar heb geen idee wat en wil wel graag BBL doen...
Solliciteer elke dag, open sollicitaties, maar alleen maar afwijzingen omdat er geen vacature is...
Groetjes Nienke en heb je vragen, stel ze gerust