Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Mag ik mij komen melden?
Ik ben vorig jaar juni afgestudeerd.. Sindsdien werk ik 12 uur bij Albert Heijn met sporadisch wat extra uurtjes. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging en een baan van minimaal 32 uur. Maar het is verdomd lastig iets te vinden wat mij aanspreekt en waar ik gelukkig van wordt.
Mijn ouders zitten mij dik op de huid, logisch ook aangezien ik nog thuis woon.
Ik weet gewoon niet welke baan er bij mij past en wat ik echt leuk vind om te doen.
Hoe gaan jullie daarmee om?
Pantykous schreef:Tussen helemaal niet en helemaal wel zit ook nog een groot grijs gebied toch? Maar ik vraag me af hoe je kunt bepalen of iets helemaal niks is voor je zonder relevante ervaring. Sowieso is op gesprek gaan verstandig, dan kan je zelf ook vragen stellen over het bedrijf en de functie om te bepalen of het iets voor je is.
Pantykous schreef:Heeft je diploma wel te maken met iets wat je leuk vind? En heb je al gedacht aan een functie in een vakgebied waar je niet zo direct bij stil had gestaan?
Ik ben van een gamebedrijf naar een logistiek dienstverlener gegaan, allebei hele verschillende en leerzame functies. Nu ik de volgende stap ga maken weet ik veel beter wat ik kan en wil.
Winged schreef:Eerlijk Marjoow? Het lijkt inderdaad dat je even een schop onder je kont moet hebben. Werken ís niet altijd 100% leuk. Die 100% ideale baan bestaat niet want je hebt altijd dingen die je minder vindt.
Desnoods doe je nog weer een beroepentest om te kijken wat bij je past. Maar alles afschieten met 'vind ik niet leuk' kom je nergens mee.
Marjoow schreef:Winged schreef:Eerlijk Marjoow? Het lijkt inderdaad dat je even een schop onder je kont moet hebben. Werken ís niet altijd 100% leuk. Die 100% ideale baan bestaat niet want je hebt altijd dingen die je minder vindt.
Desnoods doe je nog weer een beroepentest om te kijken wat bij je past. Maar alles afschieten met 'vind ik niet leuk' kom je nergens mee.
Beroepentest heb ik gedaan. Ik moet piloot worden![]()
Nee ik zit ook zeker te zoeken naar van alles maar vroeg me juist af hoe anderen het aanpakken om te zoeken naar een baan terwijl je niet weet waar je naar zoekt
Amandavd schreef:Marjoow schreef:
Beroepentest heb ik gedaan. Ik moet piloot worden![]()
Nee ik zit ook zeker te zoeken naar van alles maar vroeg me juist af hoe anderen het aanpakken om te zoeken naar een baan terwijl je niet weet waar je naar zoekt
Op facebook zit een groep met vacatures in de dierenbranche, daar komen ook zeker hbo fubcties in voor. Misschien daar eens kijken?
robbie88 schreef:Welke omgeving marjoow?
caroline_max schreef:In de veehouderij zitten ze te springen om mensen. Dus wat zijn jouw wensen/eisen dan aan een baan? Daar moet toch wel iets voor te vinden zijn?