Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:47

Sterkte. Je weet dat je de goede keuze gemaakt hebt maar de leegte zal er niet minder om zijn Y;(

xRivaldo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:51

Sterkte met het verlies.. Y;(

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:37

Veel sterkte, het is naar om je maatje te verliezen, ook voor je andere hond.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:49

Sterkte HTS, mag er niet aan denken dat mij dit ook ooit te wachten staat..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:16

Thx allemaal :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:30

Vandaag en morgen zal je het wel lekker druk hebben :)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:15

Ik trek toch maar even de stoute schoenen aan door het hier te vragen :+

Ik ben hard op zoek naar leveranciers welke ook (verzorgings)producten (voor paarden) op private label kunnen leveren.. Internet maakt mij naast de leverancier waar ik nu in zee mee ben (zeker tevreden over) niet veel wijzer. Maar goed, als je denkt "ik lijk wel gek door een concurrent te helpen" snap ik dat ook wel :=

Mag uiteraard ook in PB. :o

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 06:22

Alleen verzorgings middelen of ook supplementen?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:13

rien10 schreef:
Alleen verzorgings middelen of ook supplementen?

Alleen verzorging :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:48

Ok. Anders had ik iets leuks geweten. Bommer.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 09:39

Vraag aan jullie!

Ik ben bezig met het ontwerp van mijn webshop. Heb iemand die hem voor me gaat bouwen, maar ben zelf creatief genoeg het ontwerp te willen doen :D

Natuurlijk al inspiratie opgedaan bij verschillende webshops en top-zoveel lijsten. Zijn er webshops die er voor jullie uit springen in layout of gebruiksgemak? Zijn er onderdelen die je prettig vindt werken, of absoluut niet? Of misschien zijn er wel meer webshop eigenaren in dit topic, ik zie graag voorbeelden :D

Mag ook via PB!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:35

Nirvana_ schreef:
Vraag aan jullie!

Ik ben bezig met het ontwerp van mijn webshop. Heb iemand die hem voor me gaat bouwen, maar ben zelf creatief genoeg het ontwerp te willen doen :D

Natuurlijk al inspiratie opgedaan bij verschillende webshops en top-zoveel lijsten. Zijn er webshops die er voor jullie uit springen in layout of gebruiksgemak? Zijn er onderdelen die je prettig vindt werken, of absoluut niet? Of misschien zijn er wel meer webshop eigenaren in dit topic, ik zie graag voorbeelden :D

Mag ook via PB!

Ik kan je heel erg aanraden dit boek te lezen: https://www.bol.com/nl/p/verleiden-op-i ... gIEQfD_BwE

Je zult hier wellicht verschillende reacties te lezen krijgen welke ook weer niet een heel goed beeld geven van de grote aantallen kopers op het internet, dat zijn er miljoenen. Kopers kopen namelijk vaak vanuit emotie en hun onderbewuste. Je brein werkt namelijk voor zeker 60% onbewust. Dus dingen die hier geschreven zullen worden zijn bewuste acties, welke vaak niet tot aankopen leiden. Dit boek helpt je naar je/een webshop te kijken door de ogen en het gevoel van een potentiële koper. Geschreven door een zeer ervaren copy writer welke voor bedrijven als hema en boeking.com heeft gewerkt. Ik heb er erg veel van geleerd. :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:33

xRivaldo schreef:
Nirvana_ schreef:
Vraag aan jullie!

Mag ook via PB!

Ik kan je heel erg aanraden dit boek te lezen: https://www.bol.com/nl/p/verleiden-op-i ... gIEQfD_BwE

Je zult hier wellicht verschillende reacties te lezen krijgen welke ook weer niet een heel goed beeld geven van de grote aantallen kopers op het internet, dat zijn er miljoenen. Kopers kopen namelijk vaak vanuit emotie en hun onderbewuste. Je brein werkt namelijk voor zeker 60% onbewust. Dus dingen die hier geschreven zullen worden zijn bewuste acties, welke vaak niet tot aankopen leiden. Dit boek helpt je naar je/een webshop te kijken door de ogen en het gevoel van een potentiële koper. Geschreven door een zeer ervaren copy writer welke voor bedrijven als hema en boeking.com heeft gewerkt. Ik heb er erg veel van geleerd. :j

Thanks voor de tip!
Ik weet alleen niet of dit echt het boek is wat me uit een aantal vraagstukken gaat helpen. Het gaat voor zover ik begrijp over copywriting, en op wat titels, koppen en productomschrijvingen na ga ik bijna geen tekst gebruiken :P Belangrijkste vind ik dat de layout en positie/indeling knoppen logisch aanvullen en de bezoeker in zo min mogelijk clicks bij het gewenste product uit komt :+

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:38

Nirvana_ schreef:
xRivaldo schreef:

Thanks voor de tip!
Ik weet alleen niet of dit echt het boek is wat me uit een aantal vraagstukken gaat helpen. Het gaat voor zover ik begrijp over copywriting, en op wat titels, koppen en productomschrijvingen na ga ik bijna geen tekst gebruiken :P Belangrijkste vind ik dat de layout en positie/indeling knoppen logisch aanvullen en de bezoeker in zo min mogelijk clicks bij het gewenste product uit komt :+

Daar gaat dat boek preciès over kan ik je vertellen. ;) Die link naar bol.com geeft het boek weer met enkele (leesbare) bladzijdes. Wellicht dat je dan een beter beeld kan schetsen voor jezelf. Met vragen op een forum ga je denk ik niet ver komen..
Zijn andere boek: 'Maak Ze Gek', gaat specifiek over het schrijven van teksten en marketing, dat is dan niks voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:41

Ik heb ook een vraagje. Hoe komen jullie van opdringerige energieverkopers aan? Wij hebben 3 ondernemingen op dit adres geregistreerd zijn (ondernemende familie :+ ) en het is hier dus bijna elke week wel raak. Ik vind het lastig om gewoon te zeggen 'ik heb geen interesse' maar ook geen zin om elke keer een kwartier van m'n werk af gehouden te worden omdat zo'n jojo per se z'n verhaaltje wilt vertellen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:52

"Geen interesse, dank je wel" en ophangen zonder reactie af te wachten.

Zo verdoe je je eigen tijd niet en -mocht je dat als excuus nodig hebben- verdoe je ook hun tijd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:53

Rex_Rolfo schreef:
"Geen interesse, dank je wel" en ophangen zonder reactie af te wachten.

Zo verdoe je je eigen tijd niet en -mocht je dat als excuus nodig hebben- verdoe je ook hun tijd niet.

Ik sta in het bel me niet register van de KVK dus aan de telefoon heb ik ze nog nooit gehad. Maar wel wekelijks aan de deur -O- Ze komen ook altijd aanlopen langs onze woonkamer dus ze weten dat ik thuis ben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:02

Ik heb een Nee/Nee sticker bij mijn deur hangen, waar op staat dat we geen interesse hebben in verkoop, collecte, of geloofsovertuigers aan de deur. Je hebt er verschillende varianten van. Als iemand aanbelt en toch wat blijkt te verkopen, dan wijs ik ze op de sticker en wens ik ze een fijne dag.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:04

Bij mij gaat het zo: "Dag mevrouw, ik ben van XYZ. Hebt u even een momentje?"
Ik: "Laat me raden, u heeft een geweldige aanbieding voor mij."
Man: "Ehhh, ja, ehh dat is zo want..."
Ik: "Dat is mooi, maar ik heb geen interesse. Goedemiddag." Klik.

Met de zin "U hebt vast een geweldige aanbieding voor mij" haal je ze uit hun comfortzone, dat staat namelijk niet in het protocol/script wat ze voor hun neus hebben. Dan aarzelen ze even en dat geeft jou precies de tijd om te zeggen dat je niet geinteresseerd bent. Werkt als een speer. (En ik heb er lol in!)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:43

Zo'n stikker zou een mooie oplossing zijn. Die hebben wij hier ook aan de deur. Dan kun je daar altijd naar verwijzen mochten te toch aanbellen. Wellicht dat dat het afkappen van het gesprek ook makkelijker maakt. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:11

Die energieverkopers (vaak vanuit MKB Collectief of zo) zijn het leukste om af te kappen. Die raken echt snel gepikeerd. Ik zeg meestal dat ik geen interesse heb omdat ik al weet wat ze aan gaan bieden. Daar kunnen ze ook niet tegen.
En als je daar echt moeite mee hebt, dan kan je toch ook gewoon zeggen dat je het te druk hebt? En als ze dan vragen wanneer het wel uit komt, dan zeg je gewoon "niet". Of dat je een langlopend energiecontract hebt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:40

Gewoon afkappen joh. Zij houden jou van je tijd af, dat is best onbeleefd dus jij hoeft je echt niet schuldig te voelen. Sterker nog, je gaat hun aanbieding toch niet accepteren dus zij staan ook hun tijd te verdoen bij jou. Eigenlijk help je hen dus door resoluut 'nee, bedankt' te zeggen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:43

Het probleem is vooral dat ik niet de hoofdbewoner of eigenaar van het huis ben en dat ik dus ook helemaal geen praatje kán maken :+ Ik verwijs ze nu meestal door naar m'n moeder, die heeft laatst een hele discussie staan voeren omdat ze bij Kassa had gezien dat die energie meestal alleen het eerste jaar goedkoper is en daarna heel duur wordt.

Ik doelde eigenlijk vooral op een manier waarop ze überhaupt niet meer aan huis komen, een soort register.. maar ik denk dat dat niet bestaat dus ik ga maar werken aan het nee zeggen :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:46

Ik zeg in een speelse bui ook wel eens "nee ik wil niet besparen want ik vind het prima om teveel te betalen". Dat geeft ook wel een grappig effect :P

Maar meestal zeg ik gewoon beleefd dat ik geen interesse heb en het zonde is van zijn / haar tijd en wens ze veel succes verder. Ik zeg ook weleens dat ik zelf wel online zal kijken bij interesse. Maar vaak is dat weer reden voor ze om door te drammen :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:14

Ja, dat doe ik ook wel eens. GE-WEL-DIG!