Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nirvana_ schreef:Vraag aan jullie!
Ik ben bezig met het ontwerp van mijn webshop. Heb iemand die hem voor me gaat bouwen, maar ben zelf creatief genoeg het ontwerp te willen doen
Natuurlijk al inspiratie opgedaan bij verschillende webshops en top-zoveel lijsten. Zijn er webshops die er voor jullie uit springen in layout of gebruiksgemak? Zijn er onderdelen die je prettig vindt werken, of absoluut niet? Of misschien zijn er wel meer webshop eigenaren in dit topic, ik zie graag voorbeelden![]()
Mag ook via PB!
xRivaldo schreef:Nirvana_ schreef:Vraag aan jullie!
Ik ben bezig met het ontwerp van mijn webshop. Heb iemand die hem voor me gaat bouwen, maar ben zelf creatief genoeg het ontwerp te willen doen
Natuurlijk al inspiratie opgedaan bij verschillende webshops en top-zoveel lijsten. Zijn er webshops die er voor jullie uit springen in layout of gebruiksgemak? Zijn er onderdelen die je prettig vindt werken, of absoluut niet? Of misschien zijn er wel meer webshop eigenaren in dit topic, ik zie graag voorbeelden![]()
Mag ook via PB!
Ik kan je heel erg aanraden dit boek te lezen: https://www.bol.com/nl/p/verleiden-op-i ... gIEQfD_BwE
Je zult hier wellicht verschillende reacties te lezen krijgen welke ook weer niet een heel goed beeld geven van de grote aantallen kopers op het internet, dat zijn er miljoenen. Kopers kopen namelijk vaak vanuit emotie en hun onderbewuste. Je brein werkt namelijk voor zeker 60% onbewust. Dus dingen die hier geschreven zullen worden zijn bewuste acties, welke vaak niet tot aankopen leiden. Dit boek helpt je naar je/een webshop te kijken door de ogen en het gevoel van een potentiële koper. Geschreven door een zeer ervaren copy writer welke voor bedrijven als hema en boeking.com heeft gewerkt. Ik heb er erg veel van geleerd.
Belangrijkste vind ik dat de layout en positie/indeling knoppen logisch aanvullen en de bezoeker in zo min mogelijk clicks bij het gewenste product uit komt
Nirvana_ schreef:xRivaldo schreef:
Ik kan je heel erg aanraden dit boek te lezen: https://www.bol.com/nl/p/verleiden-op-i ... gIEQfD_BwE
Je zult hier wellicht verschillende reacties te lezen krijgen welke ook weer niet een heel goed beeld geven van de grote aantallen kopers op het internet, dat zijn er miljoenen. Kopers kopen namelijk vaak vanuit emotie en hun onderbewuste. Je brein werkt namelijk voor zeker 60% onbewust. Dus dingen die hier geschreven zullen worden zijn bewuste acties, welke vaak niet tot aankopen leiden. Dit boek helpt je naar je/een webshop te kijken door de ogen en het gevoel van een potentiële koper. Geschreven door een zeer ervaren copy writer welke voor bedrijven als hema en boeking.com heeft gewerkt. Ik heb er erg veel van geleerd.
Thanks voor de tip!
Ik weet alleen niet of dit echt het boek is wat me uit een aantal vraagstukken gaat helpen. Het gaat voor zover ik begrijp over copywriting, en op wat titels, koppen en productomschrijvingen na ga ik bijna geen tekst gebruikenBelangrijkste vind ik dat de layout en positie/indeling knoppen logisch aanvullen en de bezoeker in zo min mogelijk clicks bij het gewenste product uit komt
Die link naar bol.com geeft het boek weer met enkele (leesbare) bladzijdes. Wellicht dat je dan een beter beeld kan schetsen voor jezelf. Met vragen op een forum ga je denk ik niet ver komen..
) en het is hier dus bijna elke week wel raak. Ik vind het lastig om gewoon te zeggen 'ik heb geen interesse' maar ook geen zin om elke keer een kwartier van m'n werk af gehouden te worden omdat zo'n jojo per se z'n verhaaltje wilt vertellen. Rex_Rolfo schreef:"Geen interesse, dank je wel" en ophangen zonder reactie af te wachten.
Zo verdoe je je eigen tijd niet en -mocht je dat als excuus nodig hebben- verdoe je ook hun tijd niet.
Ze komen ook altijd aanlopen langs onze woonkamer dus ze weten dat ik thuis ben.
Ik verwijs ze nu meestal door naar m'n moeder, die heeft laatst een hele discussie staan voeren omdat ze bij Kassa had gezien dat die energie meestal alleen het eerste jaar goedkoper is en daarna heel duur wordt.