[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:58

Dat ik eventueel even time out pakken kan om weer bij de les te komen..

Al ging ttt best aardig tot die monsterlijke rotondes weer op mijn pad in de weg lagen :+

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:16

Ik meld me hier ook even, wil al een tijdje beginnen maar wil ook op kamers, dus nu een jaartje gespaard en zaterdag mijn eerste proefles *\o/* Al wel een paar keer buiten af op weggetjes waar eigenlijk niemand komt geoefend met mijn ouders. Ik heb er zin in!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:20

Welke regio ga je lessen?

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:24

Overijssel, Twente. Heb zaterdag een proefles bij quickpro, die zit in Hengelo en omstreken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:47

Polly schreef:
Waarom denk je dat een faalangst examen makkelijker is voor je?
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie als kandidaat verwachten van een regulier of faalangst examen en wat jullie als verschil verwachten.

Ik ook. Vaak verwachten leerlingen dat het uiteindelijk makkelijker is en fouten worden vergeven omdat het door de zenuwen zou komen.. Maar dat is dus echt niet zo. Het enige echte verschil is de extra tijd en extra kosten.

De meeste examinatoren doen naast gewone examens ook faalangst, dus dat hoeft ook niet perse je reden te zijn. Meeste rijscholen doen het vooral omdat het verdienmodel beter is als je het mij vraagt :=

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:11

Rebecca schreef:
Dat ik eventueel even time out pakken kan om weer bij de les te komen..

Al ging ttt best aardig tot die monsterlijke rotondes weer op mijn pad in de weg lagen :+

:(:) Gewoon de tijd nemen, al sta je een kwartier stil voor die rotonde. Tis niet anders dan een lange bocht toch?

Les vandaag ging weer wat beter! Vorige keer heeft ze me cbr manier van uitkijken geleerd bij wegrijden/stilzetten, en dat zorgt er bij mij ervoor dat ik focus verlies op dingen die ik eigenlijk al lang kan.
Komt denk ik ook een beetje omdat dit dus een nieuwe auto is waar ik op dat moment de 2e les in had en dan heb ik de auto gewoon nog niet genoeg door om iets nieuws te leren.
Nu dus 3e keer les met de nieuwe auto (8e les totaal), kijken ging een stuk beter en heb ook de auto beter onder controle. Ben er alleen nog lang niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:50

Vandaag ging wel beter , kruipend in zijn 1 over de rotondes :P . Had echt een heel goed stuk op het einde !

Komt vanzelf ! Als je wat meer ervaring opdoet , op mijn 8ste les had ik vast en zeker hetzelfde :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:05

Mag ik hier even mijn frustratie melden?
Ik ben al eventjes bezig met mijn motorrijbewijs A2 (max. 35kw), heb sinds kort een splinternieuwe Honda CB500F in de garage staan, prachtige machine <3 .

Normaal gezien had ik morgen mijn examen. Helaas heb ik begin deze week tijdens de les een slipper gemaakt over wat natte bladeren op het wegdek waardoor ik een ruk aan m’n armen kreeg... door die ruk aan mijn rechterarm trok ik m’n gas volledig open en knalde tegen een rij bomen waar ik net langs reed.
Reed nochtans niet snel. Eerste versnelling, rustig motor aan t warmrijden. Stomme samenloop van omstandigheden -O- .

Resultaat: gebroken sleutelbeen.
Mijn overige uurtjes les en mijn examen zijn plots weer heel ver weg :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:40

Balen Noblesse, hopelijk krijg he als je hersteld bent het vertrouwen snel weer terug. Mijn instructrice was ook vlak voor haar examen gevallen in een bocht toen het nat was. Beschermbeugel op haar been gekregen die zo dik werd dat ze het in het ziekenhuis al open wilden snijden om de druk eraf te halen. Uiteindelijk duurde het even voor ze het vertrouwen had en examen kon gaan doen. Daarna gelukkig wel geslaagd.

Rebecca is er een reden waarom je rotonde in de 1 moest nemen? Dat lijkt me voor niemand fijn eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:48

Wat een bummer Noblesse -O-

Zodat ik tijd heb om alle handelingen te doen ..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:21

Maar op de rotonde zelf hoef je niets meer te doen toch? Voor de rotonde terug naar de 2 en na de rotonde weer gas en naar de 3.

Vanuit stilstand gas geven door naar de 2 en voor de juiste afslag richting aangeven.

Ik had wel wat moeite om op tijd klaar te zijn voor de rotonde, maar toen ik wat tips had gekregen was dat ook geen probleem meer. Op tijd gas los/bijremmen, terugschakelen en koppeling op laten komen. Ik moest altijd voor de omgekeerde driehoek/punt klaar zijn. Dat heeft wel geholpen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:55

Balen noblesse

Ik zou mijn leerling ook de rotonde niet in 1 laten nemen, dan is de auto zoveel onrustiger.
Liever dan in 2 met slippende koppeling..
Maar misschien zijn er wel goede redenen voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:08

Ik heb nu eenmaal ruzie met rotondes , word chaos in de auto en mijn hoofd . Rustig erheen lukt al amper , dan moet ik zien wat er allemaal gebeurd en remmen en of terugschakelen maar niet helemaal stil staan dat ik zo weer door gassen kan. Dan moet je nog de richting aan en niet vergeten het fietspad te bekijken . Ik en rotondes is 1 groot feest

Rijd ze ook gewoon in de 2 maar soms in de 1 , dan kruip ik er lekker over :+

Maar ik kan het , het is rust rust rust dat ik moet nemen en zoeken .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:19

Heb je hem weleens doorgelopen met een tekening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:23

Ja vaak genoeg := , hij pakt vaak zijn boek met allemaal situaties erbij als hij mij aan de kant laat zetten of ergens parkeren . Maar het blijft een lastig puntje , ik doe hard mijn best en ik kan het ook wel als ik mijn focus heb

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:13

Even een vraagje voor iemand die ik ken: zij moet een medische keuring laten doen vanwege haar lengte (ze is ongeveer 1.40 en kan daardoor niet in iedere auto bij de pedalen), hoelang duurt het gemiddeld ongeveer voordat hiervan de uitslag bekend is?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:11

Ow wat naar Noblesse :(
Gelukkig ben je er nog redelijk goed vanaf gekomen :(:)

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:36

FlameHorse schreef:
Even een vraagje voor iemand die ik ken: zij moet een medische keuring laten doen vanwege haar lengte (ze is ongeveer 1.40 en kan daardoor niet in iedere auto bij de pedalen), hoelang duurt het gemiddeld ongeveer voordat hiervan de uitslag bekend is?

Ik heb een medische keuring moeten doen voor autisme, is natuurlijk wel wat anders dan lengte..

Maar ik had op 3 oktober de keuring, zou 3 weken duren voor ik het verslag zou krijgen van Rijbewijsbelang.(24 okt)
Paar dagen na die datum gebeld, zou die week nog of week erna komen...
Gisteren weer gebeld, weer een week of 3 verder dus.. zegt ze "Hij is vandaag klaargezet door de psychiater, zal hem meteen naar je toe sturen!"

....heel toevallig wel ja, als ik er achteraan bel dat het dan wel ineens klaar is.

En nu moet het nog naar het CBR toe die het moeten beoordelen..

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:20

Pieneappel schreef:
FlameHorse schreef:

Ik heb een medische keuring moeten doen voor autisme, is natuurlijk wel wat anders dan lengte..

Maar ik had op 3 oktober de keuring, zou 3 weken duren voor ik het verslag zou krijgen van Rijbewijsbelang.(24 okt)
Paar dagen na die datum gebeld, zou die week nog of week erna komen...
Gisteren weer gebeld, weer een week of 3 verder dus.. zegt ze "Hij is vandaag klaargezet door de psychiater, zal hem meteen naar je toe sturen!"

....heel toevallig wel ja, als ik er achteraan bel dat het dan wel ineens klaar is.

En nu moet het nog naar het CBR toe die het moeten beoordelen..

Jeetje wat een gedoe...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 07:18

FlameHorse schreef:

Ga uit van minimaal 4 maanden, dan kan het in ieder geval niet te hard tegenvallen. Door de oplopende doorlooptijden mogen ze je gezondheidsverklaring nu al 8!! werken laten liggen voordat er überhaupt naar gekeken wordt. Dan wellicht een rijtest die ingepland moet worden en ook niet 1 23 beschikbaar is..

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:24

Hoi, wat zijn goede sites om autotheorie te oefenen? Heeft er iemand toevallig een goede site? :)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:08

MysticDawn schreef:
Hoi, wat zijn goede sites om autotheorie te oefenen? Heeft er iemand toevallig een goede site? :)

Theorieexamen.nl

Voor een paar euro heb je heel veel oefenvragen.

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:23

FlameHorse schreef:
MysticDawn schreef:

Theorieexamen.nl

Voor een paar euro heb je heel veel oefenvragen.

Dankje! Ik zal is kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:15

Die kan ik ook heel erg aanraden!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:21

Ik had vandaag zo'n rotdag met de auto, was echt niet leuk. Ik kwam terug uit de trein en ik was al best moe, vervolgens kwam ik er achter dat er iemand op 5 cm van mijn deur geparkeerd stond. In alle haast vanochtend stond ik al een klein beetje scheef en nu kreeg ik de auto er dus niet meer zelf uit. Uiteindelijk heeft een lieve mevrouw mij geholpen. Door de auto een stukje op de zandheuvel voor het parkeervak op te rijden kon zij er wel uitkomen. Zelf was ik bang om dan alsnog tegen die auto aan te komen...