Goedzo Sem! Wat laat of zie ik dat verkeerd

Dat is ook wat Polly

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Neuh snelheden gaan ook niet goed, voorrang ook niet.
Maar hij zal het zelf moeten gaan doen, wil hem graag helpen maar het is zijn rijbewijs.
Rebecca schreef:En dan een rijtest aanvragen ? Kunnen ook weer paar weken overheen gaan maar dan ben je klaar met alles !
Dit jaar je rijbewijs nog halen moet te doen zijn
Chabby schreef:Na het gebruik van de zoekfuncie, kwam ik bij dit topic uit.
Sinds mei zit ik ziek thuis. Ik hoop in het nieuwe jaar te starten met rijlessen. lk wil rijlessen gaan volgen voor mensen met faalangst. Ik heb geen faalangst, maar dit lijkt mij fijner met mijn ziekte. Ik heb al een rijschool gevonden. Hun gaven aan dat het voor mensen met faalangst een uitkomst kan zijn om in een automaat te lessen. Ik twijfel hier over. Wat zijn de voor- en nadelen?
Ik hoopte dat ik in de tussentijd mijn theorie kan halen, maar ik zie door de bomen het bos niet. Wat is er veel keuze! Hoe weet ik welke methode het best bij mij past?
LoveBodin schreef:Rijlessen voor mensen met faalangst zou ik niet gaan doen per sé, faalangst examen misschien wel dan.
Verschil is dat een automaat minder handelingen betekent (namelijk niet schakelen) en dat je dus daar niet op hoeft te concentreren. Deze handelingen worden echter na een tijdje gewoon automatisch bij jezelf. Je hoeft er dan niet meer bij na te denken. Alleen in het begin is het wel pittiger.
Nadeel van automaat rijbewijs is dat je enkel in automaten mag rijden. Die zijn duurder en minder makkelijker te krijgen. Je kan ook niet zomaar even iemands auto lenen.
Ik zou als ik jouw was gewoon voor een normaal rijbewijs gaan en dan maar iets meer lessen volgen. Geen idee wat voor ziekte je hebt natuurlijk, als het iets met concentratie is is het anders dan bvb vermoeidheid.
En methodes/instructeurs: UITTESTEN! Het is net zo persoonlijk als paardrijden, de één ligt je wel de ander ligt je niet. Ga gewoon bij een paar een proefles rijden en kijk hoe dat gaat.
Rebecca schreef:Vind een automaat het einde maar je bent wel enorm beperkt erdoor .. , dan zou ik even doorzetten en gewoon voor schakelen gaan ..
Ik blijf problemen houden met rotondes .. , ga te snel ik doe mijn handelingen erdoor te laat ik zie niet altijd alles etc. Werk hard zodat het goed gaat maar het is enorm lastig voor mij