Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:14

Hier ook 2 afwijzingen binnen, en 1 positieve reactie met helaas een negatief staartje.

Voor de PhD waar ik op gesolliciteerd had, kreeg ik gisteren reactie dat ik hoogste op hun lijst stond, maar iemand die vorig jaar was aangenomen, was zijn beurs kwijt, waardoor ze het geld van "mijn" phd gingen gebruiken als vangnet voor die andere persoon. Eind december weten ze of die persoon alsnog een beurs kan krijgen, indien ja, komt het geld weer vrij en dan gaan ze me contacteren... Beetje balen dus -O- Ga ook gewoon doorsolliciteren, weet niet hoe groot de kans is dat die andere persoon alsnog een beurs krijgt.. *baal*

kimberly1995

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:06

Ik ben in principe ergens aangenomen. Nu kijken wat het contract zegt. En misschien nog maar wel verder kijken, omdat dit een 0- urencontract is.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:23

Wat jammer Solleke!

Wat leuk Kimberly!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:27

Solleke_Noah schreef:
Hier ook 2 afwijzingen binnen, en 1 positieve reactie met helaas een negatief staartje.

Voor de PhD waar ik op gesolliciteerd had, kreeg ik gisteren reactie dat ik hoogste op hun lijst stond, maar iemand die vorig jaar was aangenomen, was zijn beurs kwijt, waardoor ze het geld van "mijn" phd gingen gebruiken als vangnet voor die andere persoon. Eind december weten ze of die persoon alsnog een beurs kan krijgen, indien ja, komt het geld weer vrij en dan gaan ze me contacteren... Beetje balen dus -O- Ga ook gewoon doorsolliciteren, weet niet hoe groot de kans is dat die andere persoon alsnog een beurs krijgt.. *baal*

Dat is inderdaad flink balen, bah zeg!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:25

Solleke_Noah schreef:

That sucks! Groot gelijk dat je hier niet op gaat zitten wachten. Voor hetzelfde geld krijgen ze de beurs niet rond en zit je alsnog werkloos thuis. Om daar een half jaar voor te verspillen is zonde. Wel motiverend voor je verdere sollicitaties dat je bovenaan hun lijstje bent geëindigd. Dat biedt hoop voor de toekomst.

Kimberly ook goed nieuws. Fijn dat je bent aangenomen.

Hier schiet het nog steeds niet op. Ik krijg de ene afwijzing na de andere binnen. Al kan ik het me in de meeste gevallen nog wel voorstellen ook, omdat er erg weinig werk te vinden is dat echt goed aansluit bij mijn opleiding. Omdat ik in de bijstand zit, moet ik toch ergens naar solliciteren om aan mijn quotum te komen. Vandaag eindelijk een sollicitatie de deur uit gedaan waar ik wel meer van verwacht, maar dat is natuurlijk altijd maar de vraag. Afwachten dus...
Laatst bijgewerkt door Chanen op 05-07-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:27

Chanen schreef:
Solleke_Noah schreef:

That sucks! Groot gelijk dat je hier niet op gaat zitten wachten. Voor hetzelfde geld krijgen ze de beurs niet rond en zit je alsnog werkloos thuis. Om daar een half jaar voor te verspillen is zonde. Wel motiverend voor je verdere sollicitaties dat je bovenaan hun lijstje bent geëindigd. Dat biedt hoop voor de toekomst.

Hier schiet het nog steeds niet op. Ik krijg de ene afwijzing na de andere binnen. Al kan ik het me in de meeste gevallen nog wel voorstellen ook, omdat er erg weinig te vinden is wat echt goed aansluit bij mijn opleiding. Maar omdat ik in de bijstand zit, moet ik toch ergens op solliciteren om aan mijn quotum te komen. Vandaag eindelijk een sollicitatie de deur uit gedaan waar ik wel meer van verwacht, maar dat is natuurlijk altijd maar de vraag, Afwachten dus...

Hoeveel moet je er?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:29

8 sollicitatieactiviteiten in 4 weken tijd. Gemiddeld dus 2 per week, maar al prop ik ze allemaal in één dag dan is het nog prima. Zolang ik die 8 maar haal. Overigens gaat het niet alleen om het schrijven van sollicitatiebrieven, maar mag ik sollicitatie- en netwerkgesprekken er ook bij rekenen. Evenals het online plaatsen van mijn cv en telefonisch contact opnemen met een mogelijke werkgever. Het is dus prima te halen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:31

Chanen schreef:
8 sollicitatieactiviteiten in 4 weken tijd. Gemiddeld dus 2 per week, maar al prop ik ze allemaal in één dag dan is het nog prima. Zolang ik die 8 maar haal. Overigens gaat het niet alleen om het schrijven van sollicitatiebrieven, maar mag ik sollicitatie- en netwerkgesprekken er ook bij rekenen. Evenals het online plaatsen van mijn cv en telefonisch contact opnemen met een mogelijke werkgever. Het is dus prima te halen.

Dat klinkt inderdaad goed. Ik haalde de 8 per week nog wel, denk ik, haha.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:07

Chanen schreef:
Solleke_Noah schreef:

Hier schiet het nog steeds niet op. Ik krijg de ene afwijzing na de andere binnen. Al kan ik het me in de meeste gevallen nog wel voorstellen ook, omdat er erg weinig werk te vinden is dat echt goed aansluit bij mijn opleiding. Omdat ik in de bijstand zit, moet ik toch ergens naar solliciteren om aan mijn quotum te komen. Vandaag eindelijk een sollicitatie de deur uit gedaan waar ik wel meer van verwacht, maar dat is natuurlijk altijd maar de vraag. Afwachten dus...

Op wat solliciteer jij? Herinner me vaag ook iets van wetenschappen, kan dat? 'k Krijg tot nu toe ook veel afwijzingen, die goed te begrijpen zijn, als starter heb je niet zoveel ervaring te bieden helaas...

Kimberley: proficiat met de job, als je ze gaat aannemen!

Ik heb toch even een mailtje gewaagd naar de prof of ik evt kan proberen zelf een beurs aan te vragen, beetje proactief zijn :P

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:17

Dankjewel allemaal! Ik blijf hier nog even hangen, haha.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:30

Gefeliciteerd Kimberly!

Ik heb er weer 3 uitgedaan. Hoppakee. Ben lekker origineel geweest, dus ik ben benieuwd.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:24

Solleke_Noah schreef:
Op wat solliciteer jij? Herinner me vaag ook iets van wetenschappen, kan dat? 'k Krijg tot nu toe ook veel afwijzingen, die goed te begrijpen zijn, als starter heb je niet zoveel ervaring te bieden helaas...

Kimberley: proficiat met de job, als je ze gaat aannemen!

Ik heb toch even een mailtje gewaagd naar de prof of ik evt kan proberen zelf een beurs aan te vragen, beetje proactief zijn :P

Voornamelijk PhD en analisten functies, ik ben afgestudeerd medisch farmaceutisch wetenschapper. Helaas valt het tegen wat er, in de academische wereld, aan farmaceutische banen te vinden is. (Of ik kan niet zoeken. :') ) En de industrie trekt mij toch niet zo.

Goed bezig! Zelf proberen de financiën bij elkaar te schrapen zal (denk ik, ik zou niet weten hoe je het aan moet pakken) vast niet gemakkelijk zijn, maar de inzet zal zeker gewaardeerd worden.
Houd er overigens wel rekening mee dat je als bursaal nergens recht op hebt. Toevallig is de vriend van een studiegenootje bursaal. Hij zit al twee jaar thuis met een burn-out, maar heeft geen recht op een uitkering omdat hij voor de wet nooit heeft gewerkt. Nou is dat natuurlijk een extreem geval, maar misschien wel goed om in je achterhoofd te houden. ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:00

Chanen schreef:
Goed bezig! Zelf proberen de financiën bij elkaar te schrapen zal (denk ik, ik zou niet weten hoe je het aan moet pakken) vast niet gemakkelijk zijn, maar de inzet zal zeker gewaardeerd worden.
Houd er overigens wel rekening mee dat je als bursaal nergens recht op hebt. Toevallig is de vriend van een studiegenootje bursaal. Hij zit al twee jaar thuis met een burn-out, maar heeft geen recht op een uitkering omdat hij voor de wet nooit heeft gewerkt. Nou is dat natuurlijk een extreem geval, maar misschien wel goed om in je achterhoofd te houden. ;)

Dat van de bursaal heb ik in Engeland ook gezien, valt niet altijd mee om je rechten/plichten goed voor elkaar te hebben dan. Of zijn we dan echt zo verwend dat je in Nl/Be als medewerker aan de slag kunt ;)

Ik verwacht dat er qua academische wereld na de zomer weer wat meer banen komen; veel mensen durven het niet aan de sollicitaties tijdens de zomer te doen omdat er dan veel op vakantie zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:24

Een algemeen vraagje, reageren jullie nog op een afwijzing? Vooropgesteld dat je wel uitgebreid contact hebt gehad met de persoon die je afwijst.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:28

Wellicht dat ik door zou vragen voor eventuele tips ja. Standaard afwijzingen inderdaad niet..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:55

Ik stuur altijd een beleefd berichtje terug, eventueel vragen waarom (maar meestal werd dat al aangegeven bij mij).
Met een soort van 'bedankt, ik vond het heel interessant om langs te komen en we komen elkaar vast nog tegen' reactie. Komt omdat ik in een heel klein vakgebied zit en deze mensen ook zeker nog tegen ga komen op congressen etc. Dus vind ik het belangrijk die contacten te houden (het is toch ook een vorm van netwerken zo...).

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:01

Op de afwijzing die ik kreeg naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprek heb ik wel gereageerd. Vond ik toch wel zo netjes. Ik stuur geen reactie op een standaard afwijzing naar aanleiding van alleen mijn brief.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:48

hoi!

Misschien iemand die interesse heeft in deze baan bij Delta Lloyd/ OHRA in arnhem?

http://www.tempo-team.nl/mwp2/faces/baanDetails?aanvraagnummer=1570219&_adf.ctrl-state=qu3amiy8k_4&sc=200&_afrLoop=3475020794520223

Krijg hem hier niet op maar is deze vacature:

Functieomschrijving

Ben jij iemand die graag dienstverlenend en commercieel bezig is? Wij hebben regelmatig mogelijkheden bij OHRA.

OHRA is al meer dan 80 jaar een gezonde Nederlandse verzekeringsmaatschappij. Op dit moment heeft OHRA als totaalverzekeraar ruim 800.000 klanten. OHRA is een verzekeringsmaatschappij die rechtstreeks met de klant zaken doet. Dus zonder tussenkomst van een tussenpersoon.

De kracht van OHRA is dat zij de klant direct helpen. Met duidelijke taal, begrijpelijke producten en snelle service. Daarnaast kenmerkt zij zich als een toegankelijke, betrouwbare en deskundige dienstverlener waarbij een prettige werksfeer hoog in het vaandel staat.

Als callcenter medewerker weet je het klantbelang centraal te stellen door de wensen en behoeften van klanten te onderzoeken en je te verdiepen in wat de klant daadwerkelijk nodig heeft. Je voorziet zowel bestaande als potentiële klanten van informatie omtrent hun verzekeringspakket. Het gaat hierbij om vragen over schadeverzekeringen. Daarnaast neem je initiatieven voor commerciële activiteiten, verwerk je mutaties en ben je verantwoordelijk voor de klachten-/probleembehandeling.

Wij vragen kandidaten die flexibel inzetbaar zijn. Je wordt ingezet tussen de 24 en 36 uur in de week op basis van pieken en dalen. In principe werk je maximaal 6 uur per dag en maximaal 30 uur per week. Incidenteel word je meer uren ingezet tot maximaal 36 uur.

Daarbij vragen wij een beschikbaarheid van 5 dagen. De werktijden liggen tussen 8:00-21:00 uur en op zaterdag van 9:00-15:00 uur. Gemiddeld word je 1 a 2 avonden per week en 1 zaterdag per maand ingepland.

Voor deze functie dien je te beschikken over minimaal MBO 4 werk-en denkniveau. Daarnaast is het van belang dat je communicatief vaardig bent, je commercieel bent ingesteld én ervaring hebt in een functie met klantcontact.

Spreekt deze functie en het werken bij OHRA je aan? Reageer dan snel via onze website!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:07

Zojuist de liefste, meest opbeurende afwijzing aller tijden gekregen.

Beschouw deze voor jou negatieve uitkomst zeker niet als een persoonlijke afwijzing. Wij hebben de luxe om die kandidaat te kunnen kiezen, die in alle opzichten optimaal past bij wat ons [...] daarbij voor ogen staat en dat zegt niets ten nadele van jou. Graag dank ik je van harte voor de getoonde belangstelling voor deze vacature en ik wens je succes bij het vinden van een andere passende werkkring.

Het blijft een afwijzing, maar ik vind het bijzonder netjes gebracht en zeker voor een standaard bericht eigenlijk best persoonlijk overkomen. Al schiet ik er natuurlijk geen donder mee op. :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:56

Oh dat zou ik frustrerend vinden Chanen!

Hier begonnen aan de tweede week, wat was 't druk vandaag.
maar tot nu toe zijn ze tevreden en m'n baas zei vandaag dat als de periode dat we verbonden zijn aan het UZB voorbij is en we zijn beiden tevreden, dat ik dan een vast contract krijg.
wat hij niet verplicht is :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:45

Ach, ik ben de afwijzingen inmiddels gewend. Ik kijk er eerder vreemd van op als ik een uitnodiging voor een gesprek ontvang. Wel in positieve zin natuurlijk. :)

Waar ik wel ontzettend van baal is dat ik nu pas, twee maanden na plaatsing, zie dat er in het UMCG een werkervaringsplaats werd aangeboden die precies aansloot bij mijn studie en hoogstwaarschijnlijk ook nog eens zou worden goedgekeurd door het UWV. Ik wist helemaal niet dat er werkervaringsplaatsen te vinden waren in mijn afstudeerrichting! Komt alleen een beetje als mosterd na de maaltijd, want de sluitingsdatum is al verstreken. -O-

Goed nieuws voor jou Optiwolk. Wat fijn dat je baas al zo snel met een vast contract op de proppen komt. Zeker in deze periode. Fijn hoor! Hoelang werk je nog voor hen via het UZB?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:25

Chanen: kijk je ook in België voor vacatures of niet? Ik weet dat er hier in de biomedische wetenschappen veel PhD's zijn en ook veel functies bij bedrijven.

Ik heb eens gek gedaan en gesolliciteerd als olifanten verzorger in de dierentuin :') kan maar proberen he :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:54

Als olifantenverzorger? Whaha, wat cool!
Overigens heb ik nog niet in België gekeken. Sowieso niet over de grens, trouwens. Vind dat toch net iets te ver weg van vrienden en familie. :o Mijn beste vriendin wil eigenlijk al niet eens dat ik verder weg ga dan Utrecht, ghehe.
Ik heb ook het idee dat ze voor biomedische onderzoeken liever biologen aannemen dan een farmaceutisch wetenschapper. Ik heb al op de nodige vacatures in Nederland gesolliciteerd, zonder succes.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:47

De vacature kwam hier zelfs op de Belgische tv dus ik vrees dat half België erop gesolliciteerd heeft :')

Chanen: vreemd! Hier hebben ze juist echt een voorkeur voor biomedische wetenschappers en minder voor biologen. Hoe het juist zit bij farmaceutisch weet ik niet, is hier meer algemeen geloof ik.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:50

Ik heb eigenlijk een vraagje voor jullie, even de situatie:
Aankomend jaar studie, daarvoor wil ik ieder jaar sparen voor het studiegeld voor volgend schooljaar. Heb daarvoor zo'n 300 euro nodig en dan komen daar nog benzine, verzekering en nog wat kosten voor andere rekeningen en voor mezelf bij. Ik heb uitgerekend dat ik zo'n 28 tot 32 uur per week moet werken om rond te kunnen komen. Nu heb ik in principe een baan die mooi uitbetaald, maar een 0-urencontract. Donderdag nog ergens gesprek en er lopen nog een aantal sollicitaties. Zouden jullie kijken of het mogelijk is om ergens een vast aantal uur te kunnen werken (bijvoorbeeld 28 of 30), eventueel tegen minder salaris, om toch een bepaalde zekerheid te hebben? Of zouden jullie het 0-urencontract aanhouden?