Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:32

Het gaat om een periode van zo'n 5 jaar dat ik zo'n soort baan nodig heb. Niet heel kort dus. Wil natuurlijk gewoon meteen iets wat ik leuk vind. Heb ook al op dingen gesolliciteerd die me iets minder leken, maar sommige dingen overweeg ik niet eens. Zorginstellingen bellen zou ik nog eens kunnen doen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:39

O ja 5 jaar is inderdaad wel wat langer dan tijdelijk ;)
Dat maakt het wel makkelijker om te solliciteren; voor een paar maanden nemen ze niet graag mensen aan, bij 5 jaar hoef je niet te zeggen dat het tijdelijk is want dat vind ik het ook niet.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:41

NoeskaMoos schreef:
O ja 5 jaar is inderdaad wel wat langer dan tijdelijk ;)
Dat maakt het wel makkelijker om te solliciteren; voor een paar maanden nemen ze niet graag mensen aan, bij 5 jaar hoef je niet te zeggen dat het tijdelijk is want dat vind ik het ook niet.

Ja, het is voor naast mijn studie. Wel lastig dat ik op zaterdag les heb en dus op vrijdagavond ook niet kan werken.. Dat maakt het wel een stuk lastiger, maargoed daar doe je niks aan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:19

Zorginstellingen met een keuken zoeken, want vaak kun je daar wel terecht als afwashulp bv en dat is ook juist in het weekend. Krijg je ook gelijk een leuke ORT erbij.

En ik doelde inderdaad op de lange rij kosten die je nu iig niet hebt en dat is echt fijn! Scheelt heel wat honderden euro's nu :) dus wat dat betreft is het fijn om thuis te wonen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:25

Ik wil juist door de week werken..

Rijkosten..? Hoezo geen rijkosten?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:38

Mag ik mij ook melden? Anderhalve week geleden ben ik naar Groningen verhuisd en nu ook weer volop aan het solliciteren. Tot nu toe alleen maar afwijzingen gekregen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:56

Welkom in het mooie Groningen, Lolacabana!

Afgezien van mijn ene sollicitatiegesprek - waarbij de baan helaas aan mijn neus voorbij is gegaan - krijg ik alleen maar afwijzingen binnen. Zelfs de thuiszorg reageert niet op mijn sollicitaties voor de thuishulp, dus ik weet het even niet meer. Als zelfs een simpel bijbaantje vinden al niet eens lukt... :(
Gelukkig heb ik wel een bijstandsuitkering, anders had ik ook weer thuis moeten gaan wonen, maar ik zit me al maanden stierlijk te vervelen. Ik zit echt even in een dip.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:00

Ik meld me ook, al is het misschien alleen al om de websites uit de OP te kunnen bewaren. Ik ben zo goed als afgestudeerd en ben dus al een maand aan het solliciteren. Ik heb voor vakantiewerk gezocht, maar kreeg bij alle sollicitaties direct een afwijzing binnen. Ik heb ook gesolliciteerd voor docente Nederlands bij middelbare scholen op elk niveau, bij hbo's bij mbo's en tot nu toe regent het afwijzingen zonder duidelijke reden. -O- Echt moedeloos word ik ervan. Ik weet ook niet waarom ik afgewezen word, want dat staat er steeds niet bij vermeld.
Ik ben aangesloten bij Radar (arbeidsdeskundig bureau, niet het tv-programma) en ik ga zeer binnenkort eens een mailtje sturen naar mijn begeleidster. Als het goed is zijn zij namelijk ook hiervoor.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:25

Annetje, misschien een idee om na een afwijzing gewoon op te bellen en te vragen waarom je af bent gewezen? Mijn ervaring is dat recruiters graag een paar minuten tijd maken voor zo'n telefoontje en je kan er weer tips uit halen voor de volgende keer.
Chanen, als je helemaal geen reactie hebt gekregen zou ik er even achteraan bellen.
Lolacabana, welkom, heb je een beetje een idee waarom je telkens afwijzingen krijgt?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:26

Ben hard aan het hopen dat UWV akkoord gaat met proefplaatsing, want dan kan ik eindelijk relevante werk ervaring op gaan doen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:29

thuiszorg is momenteel ook niet veel vrees ik... door de veranderde wetgeving is er gewoon veel minder werk...
ik hoop dalijk na de verhuizing weer wat meer te kunnen vinden door veranderde omgeving

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:51

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:59

Roulette_ schreef:
Lolacabana, welkom, heb je een beetje een idee waarom je telkens afwijzingen krijgt?

Omdat ik denk ik te duur ben als 25 jarige voor bijbaantjes. Had ik in Amersfoort ook al last van.
Ben verder best flexibel qua werktijden, maar wil niet elke avond en zaterdag en zondag werken. Twee of drie avonden doordeweeks en een zaterdag of zondag wil ik best, maar zou het leuk vinden om vriendlief ook nog te zien nu we net zijn gaan samenwonen.

Verder start ik in September ook met een studie (stap over vanaf de HU naar de HanzeHogeschool) en dan ben ik ook beperkter in mijn uren.

En natuurlijk heb ik een gat in mijn CV, heb vanaf maart 2011 al geen werk. Toen een poos een uitkering gehad, me rot gesolliciteerd wat nergens op uit draaide en toen aan een studie begonnen. Wil graag snel een baan hebben, studieschuld (voornamelijk omdat ik ook gewoon de huur moest betalen van mijn huis enzo) begint wel erg hoog te worden nu...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:59

solliciteren bij klanterservices?
die hebben vaak ook mensen nodig die veelal 's avonds werken en af en toe een zaterdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:02

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:03

Sonja_vR schreef:
die hebben vaak ook mensen nodig die veelal 's avonds werken en af en toe een zaterdag

Daar richt ik mij ook op. Net als de horeca, hotels, winkels. Eigenlijk alles waar ik misschien een kans maak.

Eerder dit jaar ben ik ook afgewezen voor de functie van afwasser, toen ik om de reden vroeg hadden ze iemand met meer ervaring :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:06

Lolacabana schreef:
Sonja_vR schreef:

Daar richt ik mij ook op. Net als de horeca, hotels, winkels. Eigenlijk alles waar ik misschien een kans maak.

Eerder dit jaar ben ik ook afgewezen voor de functie van afwasser, toen ik om de reden vroeg hadden ze iemand met meer ervaring :')

Hahaha, te grappig _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:08

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:11

Via het Werkgeversteam van het UWV heb ik op de vacature voor thuishulp gereageerd en dat heb ik ook doorgespeeld aan mijn contactpersoon, dus ik kan me niet voorstellen dat die sollicitatie niet is aangekomen. Ik betwijfel of het zin heeft om daar achteraan te bellen. Zou niet eens weten waarheen trouwens, ik heb geen telefoonnummer.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:57

sam_antha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:57

Hm niet echt allemaal goed bericht hierboven. Sterkte voor diegene die op zoek zijn en voor de mensen die het niet naar hun zin hebben op het werk. :(:)

Van mijn kant wel goed bericht. Ben zojuist aangenomen. Krijg een halfjaarcontract voor 12 uur (2dagen) met mogelijkheden om uit te groeien naar meer uren :) Dat wilde ik graag en het is lekker dichtbij :D (ik heb daarnaast nog een andere baan)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:58

Vreselijk Joolien! Ook heel vervelend dat het zinloos is om er tegenin te gaan.

Vandaag weer 3 afwijzingen binnen, lekker thuiskomen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:42

Zo ga dus 2 maanden soort van stage doen en daarna nul uren contract, maar heb al iets positiefs en heb er zin in. Pas en kleding worden geregeld. *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:27

In veel zorginstellingen zijn de keukens verdwenen en word het eten centraal bereid en afgeleverd in de verzorg en verpleeghuizen. Dus de keukens zijn hier in de regio haaglanden vrijwel allemaal verdwenen.
Ik hoop gewoon dat ik snel weer aan de slag kan in de winkels. Zorg kant is niks voor mij en kan ik niet meer doen...
Ga gewoon weer verder zoeken....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:44

1 afwijzing binnen, hopelijk wordt de andere wat...

Vandaag begonnen met vrijwilligers werk, was leuk!