Kga zo ook maar weer eens aan de studie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

!

Rubiquil schreef:Biologie:
Het examen 2006 en dan tijdvak 1, wie weet er waar ik informatie kan vinden over de hormonen die bedoeld worden bij vraag 8? (parathormoon en calcitonine?) Heb er nog nooit van gehoord

Hmm gaat nog even nadenken... SuusJa schreef:Een vers stukje aardappel wordt gewogen en daarna in een glucoseoplossing gelegd. Na een uur wordt het eruit gehaald, afgedroogd en opnieuw gewogen. Het gewicht is toegenomen.
Wat valt hieruit af te leiden over de concentratie opgeloste deeltjes in het vacuolevocht vóór de proef, vergeleken met de concentratie van de glucoseoplossing?
Snapt iemand dit, snap echt niets van die concentratie dingen!
) heb voordat ik in Amsterdam zit, daar afrijden lijkt me echt een hel
leuk kado! 
)
Ook bedankt hoor!

SuusJa schreef:Vraagje!
Hieronder volgen drie uitspraken over aardbevingen.
I Bij aardbevingen kunnen aardplaten in twee richtingen bewegen: divergerend en convergerend.
II Bij aardbevingen geeft het epicentrum de plaats aan waar in de aardkorst een verschuiving is opgetreden.
III Gevolgen van aardbevingen zijn onder andere de vorming van eilandbogen, mid-oceanische ruggen en sedimentaire bekkens.
Waarom hebben al die drie dingen niets meer aardbevingen te maken?? Ik dacht dus van wel, hihi
Platen die van elkaar af en naar elkaar toe bewegen? Moet het persé in moeilijke woorden