sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:21

Arjette schreef:
Poes, thanx voor het motiverende antwoord... Scheve mond haha
Tja, sorry maar ik vind het eerlijk gezegd een waardeloze test, tuurlijk antwoord je altijd met de functie in je achterhoofd, je gaat niet zeggen dat je niet communicatief vaardig bent terwijl dat juist het belangrijkste is! Ik heb ook niet echt het idee dat je daar goed uit kunt lezen wat voor persoon ik werkelijk ben maar goed, het zal allemaal wel
Ze hebben mij de resultaten toegestuurd omdat ik aan de hand van die resultaten een presentatie moet houden waarom het aansluit op de functie

Edit> heb nog even gekeken, maar consistentie was een 6, dus zo slecht is dat niet lijkt mij..

Ik vind het een sterke test. Alleen is het geen test. Het is een zelfbeschrijving. Je haalt er voor jezelf uiteindelijk maar voordeel mee als je gewoon eerlijk bent over jezelf Lachen (maar bepaalde puntjes beetje in de verf proberen te zetten kan geen kwaad uiteraard Knipoog ).
Het interpreteren van een OPQ: daar heb ik dik 20 minuten voor nodig, daarna overleg ik hem minstens even lang met de kandidaat. En dan hoor ik zelden dat het niet klopt... Een interpretatie gebeurt dus best een stuk in overleg met de invuller Lachen
Dat jijzelf zonder hulp zo'n test moet interpreteren vind ik niet erg professioneel eerlijk gezegd..

Een 6 op consistentie is ruim voldoende, dus het kan zijn dat je inderdaad gewoon een 'gematigd' persoon bent zeg maar Lachen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:11

tja, ik ben eerlijk gezegd ook wel blij dat ik het niet ben geworden, tijdens het gesprek kreeg ik de opmerking dat ik de website niet goed genoeg uit mijn hoofd had geleerd, ja hallo! Rolleyes Misschien dat ze daarom vonden dat ik niet gemotiveerd genoeg was....

Solli vanmiddag ging ook niet echt geweldig, dus ik ben bang dat ik weer terug bij af ben Verdrietig

Goldenflower, ik zou het ook van tevoren zeggen dat je slechthorend bent, ze hebben je al uitgenodigd op gesprek, dus ze kunnen je in principe nu niet ineens afwijzen. Bovendien denk ik dat je hen meer verrast als je bij het gesprek aankomt en blijkt dat je slechthorend bent, ik denk dat ze dan niet goed weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Nu kunnen ze zich daar op voorbereiden en eventueel nog aan jou vragen hoe dat dan gaat tijdens het gesprek (ik weet niet hoe vaardig je bent in liplezen of in hoeverre je alles nog kunt verstaan..)
Succes iig! OK dan!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:34

Arjette schreef:
tja, ik ben eerlijk gezegd ook wel blij dat ik het niet ben geworden, tijdens het gesprek kreeg ik de opmerking dat ik de website niet goed genoeg uit mijn hoofd had geleerd, ja hallo! Rolleyes Misschien dat ze daarom vonden dat ik niet gemotiveerd genoeg was....

Solli vanmiddag ging ook niet echt geweldig, dus ik ben bang dat ik weer terug bij af ben Verdrietig

Goldenflower, ik zou het ook van tevoren zeggen dat je slechthorend bent, ze hebben je al uitgenodigd op gesprek, dus ze kunnen je in principe nu niet ineens afwijzen. Bovendien denk ik dat je hen meer verrast als je bij het gesprek aankomt en blijkt dat je slechthorend bent, ik denk dat ze dan niet goed weten hoe ze daar mee om moeten gaan. Nu kunnen ze zich daar op voorbereiden en eventueel nog aan jou vragen hoe dat dan gaat tijdens het gesprek (ik weet niet hoe vaardig je bent in liplezen of in hoeverre je alles nog kunt verstaan..)
Succes iig! OK dan!

Ik heb gisteren al een mail gestuurd en toen kreeg ik een lijst met data en tijden. Ik heb net mail met datum en tijd verstuurd en nu moet ik wachten op hun antwoord.

Ik heb gepraat met meerdere mensen zoals mijn ouders, vriend, begeleider enz. Ze vonden dat ik beter kon wachten met vertellen totdat ik uitgenodigd word. Anders heb ik grote kans dat ze mijn brief in de prullenbak mikt. Tijdens het gesprek zeg ik natuurlijk dat ik slechthorend ben en dat ik prima kan communiceren (kan liplezen Knipoog )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:12

Ik denk helaas dat je ouders gelijk hebben.
Bij veel werkgevers bestaan helaas nog allerlei vooroordelen over mensen met een lichamelijke beperking. Zoals bijvoorbeeld slechthorendheid...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:26

Gewoon blijven proberen Arjette Ja
Wist je wel wat dingen over het bedrijf te vertellen of vroegen ze echt details van op de site? Of mss hadden ze gewoon een andere kandidaat die ze beter vonden en zochten ze een lauw excuus.... Je mag het altijd vragen als feedback je niet duidelijk is Ja

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:22

Ik kreeg vandaag eerst een afwijzing op een brief binnen maar gelukkig zonet een uitnodiging voor een tweede ronde. Ik was er vorige week op gesprek geweest en ik heb heel enthousiast over de baan, dus ik hoop echt dat het lukt. Ik moet eerst een schrijftest doen (wsl zo'n twee uur) en daarna een gesprek, dus dat wordt wel even een zit. Maar ik heb wel twee weken om me voor te bereiden. Ik ben blij!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:58

Gefeliciteerd Soda!! Succes alvast!

Ik heb weer 3 leuke nieuwe vacatures gezien, dus ik ga zo maar weer eens mijn best doen op de sollicitatiebrieven....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:41

Nou, ik kan ook weer gaan solliciteren, met het bedrijf waar ik werk gaat het financieel niet zo voor de wind. Ook werd er altijd heel positief gedaan tegenover mij, maar toen we een voortgangsgesprek hadden deed ik ineens alles fout. Fijn, kunnen ze dat niet gewoon zeggen wanneer het er toe doet zeg maar? Pffff, ik kan nu ineens ook echt niks meer goed doen. Help :'( .
Ik vind dit echt niet leuk, naja, maar weer solliciteren dan...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 10:56

Ik ben gelukkig weer klaar met solliciteren en alles wat daar bij komt kijken, morgen ga ik beginnen met mn nieuwe baan Lachen

Succes nog allemaal en hopelijk vinden jullie gauw wat!

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 12:49

Meldt me ook even!
Rinske precies wat jij omschrijft gebeurde mij ook tot 2 x toe ondanks verzoek om direct te reageren als ze iets op een andere manier willen zien. Onder andere daarom heb ik besloten om verder te gaan zoeken en heb nu binnen 3 weken al een nieuwe baan. Over ruim 1,5 week begin ik. Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 13:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:41

Maud_82 schreef:
Meldt me ook even!
Rinske precies wat jij omschrijft gebeurde mij ook tot 2 x toe ondanks verzoek om direct te reageren als ze iets op een andere manier willen zien. Onder andere daarom heb ik besloten om verder te gaan zoeken en heb nu binnen 3 weken al een nieuwe baan. Over ruim 1,5 week begin ik. Lachen

Wauw, gefeliciteerd! Ik weet niet eens wat ik nu wel wil, ben bang weer teleurgesteld te worden bij een nieuwe baan. Argghhh, misschien moet ik maar pakjes rond gaan brengen ofzo LOL Tong uitsteken .
Dat aangeven van dingen op een ander manier willen zien klinkt me wel HEEL bekend in de oren. Dat zeggen ze bij mij ook, en wanneer ik dan iets zeg dan is het NEE, NEE en nog eens NEE. Nou, dat werkt motiverend hoor Rolleyes .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:19

Zojuist weer een gesprek gehad, morgen eentje voor het traineeship van de ING.

functie is toch iets anders dan ik in gedachte had. Ze noemen het wel sales, maar zoals hij het omschreef was het voor mij meer administratief. Daarnaast kon hij ook niet de garantie geven dat het een vaste functie was.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:10

Ik heb morgen mijn allereerste gesprek! Haha! Maar ik ben best zenuwachtig. Bloos Ik zie wel vanzelf hoe het gaat. Ik hoop dat zij vooral zit te praten en niet ik. Clown

Verder heb ik ook 2e gesprek voor as vrijdag en misschien heb ik ook binnenkort 3e gesprek,maar moet nog op hun reactie wachten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:29

Je hebt een allereerste gesprek en vrijdag een 2de gesprek? wanneer had je dan het eerste gesprek van het 2de gesprek voor vrijdag?

je weet wel ong. wat je kunt verwachten op een solligesprek, hopelijk? Anders toch nog even voorbereiden.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:32

@Goldenflower, ik zou er niet al te veel op rekenen dat je gesprekspartner continue zit te praten. Clown Lees je in over het bedrijf, bekijk de website. Weet waar je over praat en wat de functie van je vraagt. Wat je wilt bereiken in de baan. Je sterke punten, eventueel ook je zwakke punten.
Kijk anders op monsterboard.nl voor tips. Staat veel bruikbaars tussen! Ja

Sammie, ook al eens geprobeerd via het uitzendbureau? Via die methode kun je ook aan vaste banen komen. Vaak moet je eerst een periode uitwerken (20 weken ofzo) en dan kun je voor vast bij het bedrijf aan de slag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:40

Dit gesprek had ik via het uitzendbureau ROFL

Ze vond het ook een beetje raar.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:14

Ik had via een uitzendbureau gereageerd op een vacature, kreeg ik net een mail, ze zochten een lichtelijk persoon.
Wist niet dat ik met mijn 1.83 en 76 kilo te zwaar was voor deze functie. Nagelbijten / Gniffelen

En het was een afwijzing voor telefoniste in plaats y, terwijl ik had gesolliciteerd op een administratieve functie in plaats x. Verward
Vreemd hoor.
En ik baal. Boos!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:34

Sammie schreef:
Je hebt een allereerste gesprek en vrijdag een 2de gesprek? wanneer had je dan het eerste gesprek van het 2de gesprek voor vrijdag?

je weet wel ong. wat je kunt verwachten op een solligesprek, hopelijk? Anders toch nog even voorbereiden.

Ik zie dat ik niet zo duidelijk was met typen. Bloos Het is beide eerste gesprekken bij de bedrijven en ik heb nog nooit sollicitatiegesprekken gevoerd.

Ik heb me voorbereid en heb net gesprek met het bedrijf gehad. Ik krijg volgende week te horen of ik voor een 2e gesprek mag langskomen. Er zijn nog meer kandidaten die ze nog moeten spreken.

Stacey schreef:
@Goldenflower, ik zou er niet al te veel op rekenen dat je gesprekspartner continue zit te praten. Clown Lees je in over het bedrijf, bekijk de website. Weet waar je over praat en wat de functie van je vraagt. Wat je wilt bereiken in de baan. Je sterke punten, eventueel ook je zwakke punten.
Kijk anders op monsterboard.nl voor tips. Staat veel bruikbaars tussen! Ja

Zoals ik eerder zei, heb ik net gesprek gehad. Ik vond dat het redelijk ging. Ik was erg zenuwachtig en had krampen in mijn buik. Scheve mond Ik moest over mezelf gaan praten en wat ik allemaal kon en geleerd heb, maar het was verdomd lastig. Ik zie nu achteraf dat ik meer had kunnen vertellen over wat ik allemaal kan en geleerd heb en meer vragen stellen over het werk. Soms praatte ik onzin, kwam door zenuwen. En ze vroegen naar refrenties (weet niet of ik goed spel) en toen wist ik ff niet hoe ik moest reageren. Clown

@Kaatje: Ik vind wel erg vreemd als ik je bericht lees. Nors opkijken Sinds wanneer is het belangrijk dat je lekker dun bent? Het gaat juist eerder om prestaties en andere zaken. Gaf je wel aan dat je interesse had in andere functie?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:38

Nee, ik heb een te zware opleiding gedaan en ben officieel vrachtwagenchauddeur, maar kan dat lichamelijk niet aan, dus ben te zwaar belast met mijn achetrgrond waarschijnlijk, heb een mail terug gehad, maar daar stond geen uitleg over in.
Vind het wel vreemd.
Ik wil zo graag werken, maar heb nu al 2 jaar afwijzingen en dat gaat me niet in de koude kleern zitten

Jij moet btw een klein spiekbriefje maken en dat meenemen met referentie setc etc.
Helpt je door het gesprek heen. Haha!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:00

Kaatje, je bent vrachtwagen chauffeur en zoekt nu een administratieve functie?

Zo ja probeer het eens bij vervoersbedrijven, vaak hebben die wel oren naar iemand met ervaring op de weg. Aangezien jij weet hoe het er aan toe gaat en je kunt inleven in de chauffeurs.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:26

@Kaatje: Waarom kun je niet meer werken als vrachtwagenchauffeur? Heb je wel opleiding of cursus richting administratie gevolgd?

Waarom word je al 2 jaar afgewezen?

Spiekbriefje had ik ook bij me. Knipoog Alleen pakte ik mijn briefje te laat, maar was ook zo zenuwachtig dat ik gewoon vergat. Bloos

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:42

pff meld me ook in dit topic, had ik eindelijk de keus gemaakt om weg te gaan bij mijn vorige werkgever en een nieuwe baan aangenomen, blijkt dit bedrijf niet zo gezond te zijn (lees geen geld).... dus ben ik opeens werkloos.... gelukkig kan ik tijdelijk op het bedrijf van mijn broer werken maar ben nu dus hard aan het zoeken naar werk.

Gister wel een gesprek gehad, maar geen idee of t lukt. Ben misschien wel iets te ongeduldig hoor Bloos wil gewoon snel weten of het lukt of niet.....

Kreeg ook weer de immer bekende vraag wat je sterke en zwakke punten zijn: dat vind ik zo #$@#$@#vraag... je wilt jezelf ook niet neerhalen maar ook weer niet arrogant jezelf helemaal geweldig voordoen....

nou ik ga de laatste posts ff bekijken, iig lotgenoten hier Ach gut

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:49

Joozz, di evraag over sterke en zwakke punten vanjezelf id juist goed.
Zo geef je aan jezelf te kennen en kan ook positief voor een bepaalde functie zijn. *LOL*
Dus gewoon even uitzoeken wat jouw sterktes en zwaktes zijn en deze porsitief omschrijven.
Vork
Succes. Haha!

@Goldenflower, ja vond het ook erg vreemd. Dat uitzendbureau vond mij de ideale kandidaat voor deze functie in de mannenwereld. Bloos
Denk dat mijn achtergrond te zwaar is voor deze functie.

Ik kan niet meer op de vrachtwagen omdat ik mezelf over de kop ga werken.
Ben lichamelijk na meervoudige longembolien een wrak en ben bij dit uitzendbureau voor het eerst heel open geweest waarom ik juist in deze categorie iets zocht en ik heb ook 2,5 jar op de frontoffice gezeten met allerlei administratieve handelingen erbij. Ben dus geen groentje. Clown

@sonjim. Ja ben ik ook al mee aan de slag gegaan, maar nog steeds niks gevonden.

Ik baal echt als ene stekker, voel me zo machteloos soms.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrr ik ga met frisse moed tegemoed.

Heb net gesolliciteerd op een verkoopfunctie vooir agrarische machines, aangezien ik van die kant veel weet, woon zelf ook op de boerderij en ben eigenlijk dagelijks wel met machines aan het kloten momenteel. Haha!
Misschien is dat weliets.

*wacht met spanning op saaie afwijzing Nagelbijten / Gniffelen*

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:52

Ik heb gister ook een Sollicitatie gesprek gehad het ging super had me goed voorbereid en kon overal zo antwoord opgeven.
Nu ben ik net gebeld voor een 2e gesprek donderdag. Haha!
En moet me ID bankpasje en verzekerings pasje mee nemen.
Heb een zwaar vermoede dat ik aangenomen ben!!!!

@Joozz
Ik kreeg de vraag noem 3 positieve punten.
Als ik naar een gesprek ga zorg ik altijd dat ik die punten op papier heb staan. Ja
Eigelijk moet je van je negatieven punten positieve punten voor hun maken.
Bijvoorbeeld dat je wel eens teveel tegelijk wil doen maar dat dat niet altijd wil lukken.
Dat is voor ook wel weer een stukje positief voor hun omdat hun dan denken hey die werkt wel door of die probeert het wel. Tong uitsteken
En zo nog meer.