Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 00:37

Pfff, zojuist de eerste uitslag van de twee numerus fixus studies waarvoor ik me heb ingeschreven binnengekregen. Ben nr 175 (van 450), en 100 mensen worden er toegelaten. Heel misschien kom ik er nog in, aangezien de studie vaak de tweede keus is van geneeskundestudenten, maar ik acht de kans klein. Helaas... Deze had wel echt mijn voorkeur.

Hebben jullie al uitslagen binnen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 01:04

Kashmino schreef:
Pfff, zojuist de eerste uitslag van de twee numerus fixus studies waarvoor ik me heb ingeschreven binnengekregen. Ben nr 175 (van 450), en 100 mensen worden er toegelaten. Heel misschien kom ik er nog in, aangezien de studie vaak de tweede keus is van geneeskundestudenten, maar ik acht de kans klein. Helaas... Deze had wel echt mijn voorkeur.

Welke studie had je je voor ingeschreven?

Ik ben toegelaten bij geneeskunde, wist t al een tijdje omdat de universiteit de toetsscores al bekend had gemaakt en ik daar bij de direct toegelaten scores zat maar nu is t dus echt definitief!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 06:59

liliekska schreef:
Kashmino schreef:

Welke studie had je je voor ingeschreven?

Ik ben toegelaten bij geneeskunde, wist t al een tijdje omdat de universiteit de toetsscores al bekend had gemaakt en ik daar bij de direct toegelaten scores zat maar nu is t dus echt definitief!

Oh wat fijn dat je bent toegelaten bij geneeskunde!

Ik had me ingeschreven voor biomedische wetenschappen in Nijmegen, waar ik dus nog niet in zit. Heb ondertussen ook de uitslag van biology binnen, en daar zit ik gelukkig wel in

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:27

Kashmino schreef:

Klinische technologie toevallig? Ik had me er ook voor aangemeld maar ik heb helaas geen kans... 256 :(

Edit: sorry ik las verkeerd haha. Biomedische wetenschappen dus. Wat balen zeg! Hoop dat je alsnog een plekje krijgt

Lestrange01

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:16

hebben jullie al examentraining gehad? Ik heb inmiddels twee lyceo examentraining economie gehad, van school gekregen dus heb (gelukkig) niet hoeven betalen. Ik vond het best tegenvallen, je krijgt wel een boek erbij die je mag houden, wat ontzettend handig is! In het boek staat eigenlijk alles wat je moet weten voor het ce en handige opgave van eerdere examens. Alleen de "leraren" zijn zelf studenten. Niet eens economie docenten (zo hadden wij drie docenten waarvan geen een eco gaf) en dus helemaal niet wisten waar ze het over hadden. Gelukkig 1 van de leraren wel, die kon in ieder geval voor de klas staan en een beetje uitleggen, maar de ander twee waren dramatisch.

Ik heb hún dingen uit moeten leggen, zelfs al stond het antwoord in het boek. En was daardoor meer bezig met het helpen van mijn klasgenootjes en hun dingen uitleggen dan dat ik met mijn eigen werk bezig kon zijn. Gelukkig viel het me qua moeilijkheid mee, dus het was wel handig om overzicht te krijgen op wat ik allemaal wel en niet weet

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:42

Lyceo hoor ik niet zulke goede verhalen over, ik heb examentraining gedaan bij ssl leiden. T kost even wat maar het is het geld echt dubbel en dwars waard, heb er echt heel veel aan gehad en de stof is nu wel echt veel duidelijker!

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:58

Sorry dat ik zo binnen kom vallen

Mocht iemand van jullie hulp willen hebben bij biologie of scheikunde moet je maar even een pb sturen!

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:17

98xsophiex98 schreef:

Mocht iemand van jullie hulp willen hebben bij biologie of scheikunde moet je maar even een pb sturen!

Ik wil jullie eventueel graag helpen met Nederlands! Ik geef zelf al jaren examentraining in Nederlands en doe ook de opleiding tot docent Nederlands, dus ik weet inmiddels hoe het een beetje in elkaar steekt. Voor tips of vragen: pb gerust.
Verder: heel veel succes allemaal alvast!

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:55

98xsophiex98 schreef:

Is het goed als ik jou ooit een keer een pb stuur? Ik heb namelijk erg moeite met Scheikunde en biologie gaat de laatste tijd ook niet erg vloeiend...ik ben nu nog niet bezig met sk leren, maar als ik vragen heb zou ik erg graag gebruik willen maken van jouw hulp :o

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:57

Bedankt trouwens voor de reacties en tipsnop mijn eerdere reactie over het moeite hebben op school en leren etc! Ik heb daar echt veel aan denk ik, flashcards ga ik ook zeker een x proberen. En idd, zoals iemand al zei, waarschijnlijk als ik niet slaag ga ik het volwassen onderwijs doen, want daarna ben ik wel echt klaar met school zegmaar 8)7 %)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 13:58

Vanavond heb ik een scan en gesprek in Barneveld voor mijn vervolgopleiding :)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:58

AylaB schreef:
98xsophiex98 schreef:

Is het goed als ik jou ooit een keer een pb stuur? Ik heb namelijk erg moeite met Scheikunde en biologie gaat de laatste tijd ook niet erg vloeiend...ik ben nu nog niet bezig met sk leren, maar als ik vragen heb zou ik erg graag gebruik willen maken van jouw hulp :o

Mag zeker, momenteel bml studente en ga eventueel volgend jaar docent biologie studeren

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:26

Ik ben binnen bij toegepaste psychologie! *\%/*
Van de 1300 mogen er 390 door, ik ben nummer 369! *\o/* Super blij!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:09

Weet iemand of er andere opties zijn dan staatsexamen waarbij je dit jaar nog zou kunnen aantonen dat je een deficiëntie hebt wegewerkt? De opleiding zelf vereist geen economie, maar eigenlijk moet je het wel gewoon hebben gehad, zodat ze weten dat je het kan zeg maar :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 14:55

Cursus, deelcertificaat? Idk

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 14:25

Hoe gaat het hier met het leren? Ik ben al begonnen, maar heb een pauze ingelast tijdens Pasen.

Ik heb de eerste examen nachtmerries al gehad, gisteren nog dat ik een 7 voor wiskunde haalde en net niet cum laude haalde. En daarvoor dat ik maar een 6.1 voor aardrijkskunde haalde :brr:. Wanneer ik wakker ben heb ik nog niet zoveel last van stress, maar in mijn dromen dus wel

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:05

Ze accepteren als het goed is ook mijn overgangsrapporten *\o/* (het is een mbo)

@Lestrange ik probeer te leren. Met de nadruk op probeer. Alles gaat mehh

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:51

Focus nu vooral op Scheikunde en Biologie, Nederlands zit daar nog tussenin maar dat geloof ik allemaal wel. Dat chemisch rekenen van scheikunde, echt vreselijk....

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:25

FlameHorse schreef:
Dat chemisch rekenen van scheikunde, echt vreselijk....

Nou idd daar snap ik ook helemaal niks van %)

Ik doe een poging tot leren maar het lukt nog niet echt. :=

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:51

Mocht je hulp nodig hebben, er zit hier iemand in het topic, eenhoorn, die je misschien kan helpen. Ik wil het ook gerust proberen.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:22

Scheikunde is echt een ramp.... Ik heb 3 oude examens gemaakt nu: 4,5 - 4,8 - 5,7 ( *\o/* ) Hopen dat ik net die 5,7 te pakken kan krijgen. :Y)
Voor de rest gaat het leren prima.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:34

Wat sta je voor scheikunde? Gelukkig mag je 2 5en staan. Maar als je een 6,5 staat dan mag je lager dan een 4,5 halen wil je onvoldoende gaan staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:39

SBravour schreef:
Wat sta je voor scheikunde? Gelukkig mag je 2 5en staan. Maar als je een 6,5 staat dan mag je lager dan een 4,5 halen wil je onvoldoende gaan staan.

Moet je nog wel zorgen voor je 5.5 gemiddeld over je examenvakken.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 08:40

Ik sta een 7, dus het gaat wel goedkomen. :j
En dat gemiddelde denk ik ook, voor de andere vakken zal ik zo rond de 6 halen gok ik.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:48

Ik sta voor scheikunde een 6,9 dus komt wel goed denk ik. Ben nu op onderwerp aan het oefenen en loop dus pretty much iedere keer vast bij het chemisch rekenen. Een vriendin van mij zij dat het wel meeviel als je een heel examen ging maken. Toch maar even doorzetten en die onderwerpen uit de examenbundel doorwerken en hopen dat het inderdaad echt meevalt als ik aan hele examens ga beginnen..

Deze week proberen alle onderwerpen sk en voor een groot deel biologie er doorheen te jassen. Volgende week crashcourse natuurkunde/ nederlands/ wiskunde B. Tussendoor nog tijd vinden om een examen scheikunde en biologie te maken.