Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Op de aangifte stond wel dat ik geld terugkreeg, maar dat krijgen we elk jaar van de hypotheekrente maar dan per maand. Dus had niet gekeken hoeveel het precies was. Weet dus niet of de getallen kloppen
Gewoon alles ingevuld zoals het moest en dat programma kan je eigenlijk niet fout doen.
Maar de uitkomst van dat programma is altijd heel ingewikkeld dus ik begrijp nooit echt wat je dan krijgt. Ik had niet het idee dat er zo’n grote berg bij kwam. En snap ook niet waarom het een dan maandelijks komt en het ander in een keer.
Vorig jaar kreeg ik ook zo’n bak geld, was ik alweer vergeten.En ook nog maandelijks dus dat van de hypotheekrente.
LienC schreef:Even een vraag naar aanleiding van het voorgaande bericht:
Je krijgt dus met een koopwoning en kind (zonder maandelijkse hypotheekrente) ieder jaar een bak geld? Als ik nu voorlopige aanslag invul schrik ik (positief).
Vond het geen berg, wel een hele leuke vakantie
verootjoo schreef:Die had ik vorig jaar ook al. Is dat niet eenmalig dan?![]()
Nog nooit van die korting gehoord![]()
Maar jij denkt dus niet dat het een foutje is? Ik dacht echt dat er een fout was gemaakt.
Zo’n kind levert wel veel op dan
tita schreef:verootjoo schreef:Die had ik vorig jaar ook al. Is dat niet eenmalig dan?![]()
Maar jij denkt dus niet dat het een foutje is? Ik dacht echt dat er een fout was gemaakt.
Inkomensafhankelijke combinatiekorting max wat je kunt ontvangen afgerond is 2900€
Hoe meer je verdient hoe hoger bedrag dus de belastingdienst stimuleert werken met kind.
Je moet op jaarbasis meer dan 4000€ verdienen om in aanmerking te komen.
Geld wordt gestort aan de gene met minst salaris.
Dit geldt alleen voor kinderen tot 12 of 18 jaar dus je krijgt nog paar jaar.
tita schreef:verootjoo schreef:Die had ik vorig jaar ook al. Is dat niet eenmalig dan?![]()
Inkomensafhankelijke combinatiekorting max wat je kunt ontvangen afgerond is 2900€
Hoe meer je verdient hoe hoger bedrag dus de belastingdienst stimuleert werken met kind.
Joanne1987 schreef:Aangifte gaat toch ook over meer als alleen je hypotheek teruggave die je maandelijks krijgt.
Wij krijgen ook maandelijks van de hypotheek, maar ook een flink bedrag met de aangifte elk jaar