HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:20

Dat is rot Gwenn, hopelijk lukt de nieuwe afspraak wel!
Iedereen succes! Ik heb geen tentamens maar wel allemaal opdrachten :') Nu ook druk bezig met alles afronden.

Is dat niet Montar Sabine?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:36

Ja dat dacht ik wel Laura, maar nergens bij hun producten zie ik dat symbooltje op de knie.. Heb gehoord dat die broeken heel fijn zijn, maar weet het dus niet zeker :o :o

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:03

paljaslaura schreef:
Dat is rot Gwenn, hopelijk lukt de nieuwe afspraak wel!
Iedereen succes! Ik heb geen tentamens maar wel allemaal opdrachten :') Nu ook druk bezig met alles afronden.

Is dat niet Montar Sabine?

Die nieuwe afspraak moet wel lukken want hij is morgen tijdens een excursie, waar ik verplicht bij moet zijn, maar mn slb'er ook.
Enige nadeel daarvan is dat ik dus een stuk van die excursie ga missen

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:52

saabineex schreef:
Ja dat dacht ik wel Laura, maar nergens bij hun producten zie ik dat symbooltje op de knie.. Heb gehoord dat die broeken heel fijn zijn, maar weet het dus niet zeker :o :o

Is Montar! Even gespiekt op mijn eigen broek :')

Ooh nou dat is fijn dan Gwen!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:05

Hahaa dankjewel Laura!

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:32

Vandaag feedback gekregen op m'n project voor dit blok, voor zover dat het al af is in ieder geval. Alle docenten tot nu toe zijn razend enthousiast over het idee dus ik hoop dat ik het goed krijg uitgewerkt :Y)

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:52

saabineex schreef:
@Steeph Hier wordt gelukkig niet zo streng gerekend bij toetsen, tenminste niet dat ik weet.

@Darkness, ik snap dat je de herkansingen nu MOET halen, maar de toetsen die je nu laat gaan moet je volgende periode ook weer inhalen. Is dat verstandig? Hoeveel weken heb je nog om te leren?

Gister Sales rapport ingeleverd, morgen Nederlands rapport deadline en volgende week begint de toetsweek. 4 toetsen verdeeld over 2 weken, dus wel lekker. Paasweekend ga ik een weekendje weg en wil daarvoor Engels helemaal kennen en MCO deels. Gaan jullie nog iets doen met paasweekend?

De negende begint mijn tentamenweek. Ik heb ze nu wel allemaal in mijn planning staan maar weinig extra tijd om het nog eens over te kijken - naast het normale leren, is er niet...

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:53

xGwenn schreef:
Vandaag feedback gekregen op m'n project voor dit blok, voor zover dat het al af is in ieder geval. Alle docenten tot nu toe zijn razend enthousiast over het idee dus ik hoop dat ik het goed krijg uitgewerkt :Y)

Gefeliciteerd! Goed gedaan. Waar gaat het over, als ik vragen mag?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:53

Woei ik ben blij! 9,3 voor tort law assignment en een 7 voor project waarbij letterlijk de rest van de klas een 5,5 heeft gekregen omdat ze slecht gerefenced hadden :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 12:11

xDarkness schreef:
Woei ik ben blij! 9,3 voor tort law assignment en een 7 voor project waarbij letterlijk de rest van de klas een 5,5 heeft gekregen omdat ze slecht gerefenced hadden :+

Mooie cijfers!!

Ik heb een 8,2 en een 6,5 voor mijn dossiers gehaald. Loopt perfect op schema voor mijn propedeuse. :j

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:15

xDarkness schreef:
xGwenn schreef:

Gefeliciteerd! Goed gedaan. Waar gaat het over, als ik vragen mag?

Ik ga een simulatie (proberen te) maken van paniekaanvallen,waari mensen dan kunnen beleven hoe het ongeveer is om door een paniekaanval te gaan.
Dit dan aan de hand van beeld en geluid en als het lukt in een soort installatie :Y)

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:16

Mooie cijfers allemaal!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:32

Citaat:
Ik ga een simulatie (proberen te) maken van paniekaanvallen,waari mensen dan kunnen beleven hoe het ongeveer is om door een paniekaanval te gaan.
Dit dan aan de hand van beeld en geluid en als het lukt in een soort installatie :Y)

Heel gaaf en interessant! Ik heb ooit eens een guest lecture gehad van iemand die schizofreen was en die had zijn ervaringen ook omgezet in beeld en geluid. Heel intens was dat, de boodschap kwam gelijk binnen.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:33

Balou_k schreef:
xDarkness schreef:

Mooie cijfers!!

Ik heb een 8,2 en een 6,5 voor mijn dossiers gehaald. Loopt perfect op schema voor mijn propedeuse. :j

He toppert! Goed gedaan, keep it going!

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:37

xDarkness schreef:
Citaat:

Heel gaaf en interessant! Ik heb ooit eens een guest lecture gehad van iemand die schizofreen was en die had zijn ervaringen ook omgezet in beeld en geluid. Heel intens was dat, de boodschap kwam gelijk binnen.

Oh interessant man! Dit is ook grotendeels uit eigen ervaring wel, dus wel heel chill, ondanks dat het ook de nodige problemen met zich meebrengt :')
Maar ik denk dat het eindresultaat best tof kan gaan worden

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:00

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:04

Mooie cijfers komen er voorbij!

Nou vandaag was wel even rot. Ik had een Duits presentatie waar ik heel hard voor heb geleerd. Ik heb mijn best gedaan op een goede PowerPoint en ik heb mijn tekst uit mijn hoofd geleerd.

Ik weet van mezelf dat ik heel slecht ben in presenteren en zeker in het Duits, omdat mij die taal echt niet ligt en ik heb gewoon moeilijk vind. Ik doe echt heel erg mijn best.

Onder de presentatie kwam ik niet uit mijn woorden, maar heb ik wel erg mijn best gedaan. Mijn docent heeft volgens mij een grafhekel aan mij want hij kijkt altijd boos en als ik wat vraag dan is het nee of krijg ik gewoon helemaal geen antwoord. Hij reageert niet op mailtjes en ik heb meerdere keren geprobeerd een gesprek aan te gaan.

Uiteindelijk heb ik een 2,5 gekregen voor mijn presentatie, maar ik heb rondgevraagd en zo slecht was mijn presentatie nu ook weer niet... Maar goed. Ik denk dus echt dat ik dit cijfer heb gekregen omdat hij een hekel aan mij heeft. Ik heb wel een mail gestuurd met de vraag wat ik fout heb gedaan en wat ik kan doen om het te verbeteren, zodat ik dit cijfer wel kan herkansen in juni. Ik voel me er alleen wel gelijk heel rot door.

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:26

Dat klinkt niet helemaal eerlijk zeg! Misschien even mee langs bij de examencommissie?

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:07

_mjwb schreef:
Mooie cijfers komen er voorbij!

Nou vandaag was wel even rot. Ik had een Duits presentatie waar ik heel hard voor heb geleerd. Ik heb mijn best gedaan op een goede PowerPoint en ik heb mijn tekst uit mijn hoofd geleerd.

Ik weet van mezelf dat ik heel slecht ben in presenteren en zeker in het Duits, omdat mij die taal echt niet ligt en ik heb gewoon moeilijk vind. Ik doe echt heel erg mijn best.

Onder de presentatie kwam ik niet uit mijn woorden, maar heb ik wel erg mijn best gedaan. Mijn docent heeft volgens mij een grafhekel aan mij want hij kijkt altijd boos en als ik wat vraag dan is het nee of krijg ik gewoon helemaal geen antwoord. Hij reageert niet op mailtjes en ik heb meerdere keren geprobeerd een gesprek aan te gaan.

Uiteindelijk heb ik een 2,5 gekregen voor mijn presentatie, maar ik heb rondgevraagd en zo slecht was mijn presentatie nu ook weer niet... Maar goed. Ik denk dus echt dat ik dit cijfer heb gekregen omdat hij een hekel aan mij heeft. Ik heb wel een mail gestuurd met de vraag wat ik fout heb gedaan en wat ik kan doen om het te verbeteren, zodat ik dit cijfer wel kan herkansen in juni. Ik voel me er alleen wel gelijk heel rot door.

Zit je nog steeds op Kralingse Zoom? Welke leraar had je? Wel balen dat hij niet ging zoals verwacht... Heb je je rubric/grading sheet nagekeken? En zo nee, vraag daar eens naar. Dan kan je precies zien waar hij je op af gerekend heeft en hoeveel. Als dat unreasonable lijkt, idd naar de examencommissie stappen. En als je hulp nodig hebt met Duits, roep je maar. :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:44

Pff heb geen motivatie meer om te leren, en heb direct na Pasen 3 dagen tentamens... goed gepland.

Heb t idee dat ik t opzich goed ken, maar juist daarom ben ik bang dat ik dingen niet ken haha

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:09

SophieFT schreef:
Pff heb geen motivatie meer om te leren, en heb direct na Pasen 3 dagen tentamens... goed gepland.

Heb t idee dat ik t opzich goed ken, maar juist daarom ben ik bang dat ik dingen niet ken haha

Misschien een idee om een oefentoets te maken als dat mogelijk is? Dan weet je zeker of je alles kent

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:27

Zo dat was een kort nachtje....Gisteren naar the Scorpions geweest, wat zoals altijd echt fenomenaal was *\o/* Had het echt effe nodig, laatste weken echt alleeeeen maar aan school gezeten en echt nul tijd voor mezelf gehad. Nu om 10 uur exam prep session. Echt studentlife dit hahaha.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:08

Zijn hier misschien mensen die heel goed zijn in het schrijven van een betoog? Ik doe het nu voor de eerste keer maar ik heb veel twijfels.. of mijn argumenten etc wel goed genoeg zijn.. misschien iemand die voor mij wil checken?

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:18

Ik heb het op de middelbare wel een aantal keren gedaan, kan het wel voor je doorlezen als je wilt

xGwenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:19

Wij zijn met een groepje van onze klas (5 man) gevraagd om mee te gaan werken aan een project!
Hartstikke tof om als eerstejaars al zo betrokken te worden door bedrijven! We hadden vandaag de eerste echte meeting, vond het helemaal leuk :D