afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_esther

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:30

Succes allemaal weer deze week!
Ik wacht inmiddels al 2 weken op een go op mijn plan van aanpak :(
Hoop m deze week toch te krijgen. Ben voorzichtig al wel bezig met onderzoek, maar toch lastig als t nog onzeker is.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:07

Channy en Esther, hopelijk krijgen jullie snel goedkeuring!

Ik heb vandaag feedback ontvangen op mijn onderzoeksrapport en dat valt reuze mee, kan ik binnen een half uur verwerken. Donderdag komt de docent langs om het vervolg van mijn opdracht te bespreken, want daar loop ik een beetje vast. Uit het onderzoek zijn verschillende opties gekomen, maar ik weet nu dus niet wat ik moet kiezen :')

Ik twijfel een beetje om uit dit topic te stappen. Merk dat ik onzeker wordt door jullie ingewikkelde opdrachten waardoor ik het gevoel heb dat mijn opdracht zeer onder niveau is :x

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:37

Yes ik heb een go voor mn tussentijdse evaluatie. Het lijkt allemaal voorspoedig te gaan. M'n laatste data is binnen. Van de week starten met de analyses en dan resultaten gaan schrijven :-)
Succes allemaal.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:22

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:27

Laurahh schreef:
Channy en Esther, hopelijk krijgen jullie snel goedkeuring!

Ik heb vandaag feedback ontvangen op mijn onderzoeksrapport en dat valt reuze mee, kan ik binnen een half uur verwerken. Donderdag komt de docent langs om het vervolg van mijn opdracht te bespreken, want daar loop ik een beetje vast. Uit het onderzoek zijn verschillende opties gekomen, maar ik weet nu dus niet wat ik moet kiezen :')

Ik twijfel een beetje om uit dit topic te stappen. Merk dat ik onzeker wordt door jullie ingewikkelde opdrachten waardoor ik het gevoel heb dat mijn opdracht zeer onder niveau is :x

Nee jog is helemaal nergens voor nodig! Dit verschild gewoon heel erg per opleiding wat de eisen en wensen zijn.

Hier mijn definitieve scriptie zojuist ingeleverd. Dit keer direct persoonlijk overhandig aan de 2e beoordelaar, dus die heeft hem zeker ontvangen. Nu in spanning afwachten of het voldoende is. :roll:

@Steef: Komt vast goed! De aanhouder wint.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:01

Hoe is het met jullie allemaal? :)

Mn plan is dinsdag dan toch eindelijk goedgekeurd, na weer de feedback een week te laat hebben gehad. Fijn om te weten dat ik nu gewoon door kan gaan met mn onderzoek waar ik al mee bezig was, zonder straks ineens weer vanalles aan te hoeven passen *\o/*
De tijd vliegt wel echt :o Dit is alweer week 11 van mijn stage, nog maar 9 te gaan B-)
Begin wel een beetje te beseffen dat dr nu wel gauw echt iets tot stand moet komen :')

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:22

Goed bezig Dide! Lekker door werken en dan is het einde zo in zicht :D

Ik heb zonet bezoek gehad van mijn stagedocent en ze was heel positief. Fijn gesprek gehad en duidelijke tips om mee verder te gaan. Moet nu gaan bepalen welke middelen ik ga ontworpen (waarschijnlijk website & video) en hoe ik dat precies ga doen. Eerst eens kijken of ik de stagebegeleider nog te pakken kan krijgen. Ik heb in ieder geval weer even een beetje motivatie terug!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:57

Ook hier alles zn gangetje. Tijd vliegt en het besef dat er iets op papier moet komen is er maar de motivatie af en toe.. nu gaat dat gelukkig wel weer. Paar hele leuke interviews gehad en aanbod gekregen voor groepsinterview met een van de grootste experts van gastvrij in Nederland voor 15 april. Ook contact gehaf met paar andere studenten van andere hogescholen met gelijkwaardige opdracht en zij hebben beetje zelfde opbouw als mij. Dus wel weer vertrouwen dat ik in de goede richting bezig ben! Geeft wel weer motivatie.. maar op deze manier ga ik van 2 weken tijd om te schrijven nog maar naar 1 week. (Wel coneptversie hoor) dus wel wat stress inmiddels!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:04

Fijn Dide! eindelijk beginnen! succes
Laurahh: fijn dat je je motivatie weer n beetje terug hebt!
Laura_ : leuk zeg die interviews. snap ik die stress, laatste loodjes wegen t zwaarst. Succes nog!

Ik heb vandaag mijn eerste interview afgenomen, komende tijd nog een paar en dan verwerken :D Volgende week een inhoudelijk hoofdstuk inleveren ter controle, dus ben benieuwd.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:30

Jullie zijn allemaal al zo lang bezig! Ik ben nu bezig met een rechtsfilosofisch essay als aanzet voor m'n uiteindelijke essay. Ons bachelorwerkstuk is dan ook maar 6000 woorden, dus heel erg weinig..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:16

Steef schreef:
Jullie zijn allemaal al zo lang bezig! Ik ben nu bezig met een rechtsfilosofisch essay als aanzet voor m'n uiteindelijke essay. Ons bachelorwerkstuk is dan ook maar 6000 woorden, dus heel erg weinig..

Wow dat lijkt me ook wel weer moeilijk. Dan kun je ook niet lekker heentypen en uitbreiden wat je wil.

@Lisza Succes met je interviews! Pokkewerk dat uitwerken, ben blij dat dat er voor mij zo goed als opzit :=

@laura haha ja inderdaad, het besef is er wel dat er iets moet komen. Maar de uitvoering blijft nog een beetje achter :')

@Laurahh (twee laura's, lastig :+ ) Fijn dat het gesprek zo positief was! Snel aan het werk nu de motivatie er is :Y)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:32

Wij mogen interviews gelukkig in gespreksverslag uitwerken. Scheelt enorm! Maar merk wel dat ik leuke interviews sneller uitwerk dan interviews die niet zo lekker liepen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 14:34

Dat scheelt heeeel veel werk Laura, haha. Moet je die wel nog coderen, of hoeft dat ook niet?

Ik vind dat ook moeilijk Dide, dit essay mag tussen de 1000 en 2000 woorden zijn, ben nog niet eens bij het echte essay en zit nu al op 900, moet nog een onderdeel voor het essay begint, dus vraag me nog even af hoe ik dat ga doen.. Door bestuurskunde ben ik lang van stof geworden _O-

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:36

Verwerken jullie de interviews als je alles gehad hebt, of direct nadat je het interview gehouden hebt?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:45

Ik analyseer ze per functionarissen groep, wanneer ik een groep afheb :j
Ik heb dus een groep controllers/managers, groep medewerkers, groep accountants en groep beheerders. En hoop dat daar zeer binnenkort nog de groep gemeenten bij gaat komen :+

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:50

Ik heb ze gelijk erna verwerkt dat scheelt je later veel tijd.
En je hebt het dan nog fris in je geheugen zitten.

Pff ik ben nu bezig met de laatste loodjes. Ik heb alles al in mijn hoofd nu moet ik het alleen nog opschrijven.
Ben nu een eind met de resultaten, die wil ik vandaag af hebben en dan morgen de discussie en conclusie eruit knallen dan kan hij naar mijn eerste lezer voor controle.
Tijd begint te dringen mijn deadline is 19 april..

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:33

Coderen? Wat is dat . Geloof niet dat we iets moeten doen. Ook al geluk mee dus?

Net een leuk interview extern gehad. Wel iets aan gehad ook! Dus fijn! Ben hem alleen vergeten opnemen, dus morgen meteen uitwerken. Misschien weet ik niet alles hoe ik het voor me zag, maar zeker een hoop informatie die me ook een iets andere richtint op doen denken. Dus zeker leuk!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:51

Laura, coderen is dat je op zoek gaat naar bepaalde kernwoorden in je interviews en die een bepaalde code heeft.. Is echt een hels karwei dus wees blij :')

Ik loop nu al tegen m'n filosofische gedoe aan.. Moet filosofische teksten vinden, maar weet niet echt wie iets zeggen over mijn onderwerp _O-

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:03

Yaaaay! eindelijk een go! *\o/*

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:08

Gefeliciteerd! Ik ga dit weekend de laatste aanpassingen doen en dan maandag inleveren bij de beoordelingscommissie, heb nu al stress..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:43

Gefeliciteerd Esther!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:03

Afgelopen donderdag m'n scriptie ingeleverd, spannend! Voor 18 april als het goed is mijn cijfer, dus nog twee weken in spanning afwachten.
Was zo gestrest donderdag dat ik mijn pincode was vergeten en bij de datum 31-03-1994 ipv 2016 invulde :=:=

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:19

Spannend Rohol! Hopelijk heb je een mooi cijfer!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:38

Bedankt :)
Spannend Rohol, hoe is je gevoel erover?

Ik begin deze week met interviewen. Ik zoek nog wat mensen, dus als jij je bezig houdt met vacatures uitzetten / werving selectie (of je kent iemand), en je hebt 15 minuten over om mij te helpen... heeeeeeel graag! :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:52

We duimen mee rohol +:)+

Esther, misschien dat je bij grote accountantskantoren kunt kijken (PWC, Deloitte, KPMG of EY)? Die hebben sowieso allemaal hun eigen werving en selectie tak. Verder zou ik het niet weten ;)

Ik vandaag een dagje thuis om te studeren (morgen tentamen). Superhandig, school had vast weer een of andere logische redenatie dat het handig zou zijn om een enorm tentamen nog tijdens afstuderen in te plannen |o
Afgelopen 2 weken waren: stage - eten - studeren tot uur of 11 en dan begon de dag weer opnieuw :O
Batterij is nu een beetje leeg, blij als het morgen middag is