Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:42

dreamheart schreef:
Is er hier iemand die toevallig de antwoorden heeft van Biologie voor Jou, thema 2 DNA? Ik ben aan het leren voor mijn SE aanstaande woensdag maar ik heb het gevoel dat er vrij weinig van mijn antwoorden kloppen :D

Heb je ze nog nodig? Ik kan ze zo naar je toe sturen als ik thuis ben.

dreamheart

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:10

Ja heel graag :)

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:06

Hoi allemaal ik zag net dit topic en wil me graag aansluiten :)
Ik ben Florien , 17 jaar en ben vorig jaar gezakt voor de Havo dus ik doe dit jaar 2 vakken overnieuw op de Vavo in Enschede (scheikunde & Wiskunde) . Daarbij werk ik bij de Albert Heijn, heb ik 2 eigen paarden en een bijrijdpaardje. Ik ga Volgend jaar waarschijnlijk Food & Business studeren in Nijmegen :j

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:03

Welkom Florien! Hopen op dit jaar slagen natuurlijk!

Zo, ik heb ineens m'n roeping gevonden mensen! De studie die ik wil doen (Medische Hulpverlening) heeft 20 plaatsen in Utrecht, waar 100-120 aanmeldingen komen. Han ga ik volgend weekend naar toe, maar daar zullen de cijfers niet verschillend zijn.
Ik heb besloten dat ik dit jaar er alles uit ga halen wat er in zit, wat onder andere inhoudt dat ik minder ga werken (terwijl ik echt 3 weken geleden aangenomen ben :+ ). Want, ik ga proberen om voor zo veel mogelijk vakken cum laude te slagen ;D Niet echt dat dat kan, want cum laude is het gemiddelde op je rapport, maar ik ga toch voor zo veel mogelijk vakken een 8 gemiddeld of hoger staan. Geschiedenis is niet haalbaar (sta nu een 3.9 waarvan ik ga herkansen...) en natuur- en scheikunde wil ik volgend jaar op vavo doen. In ieder geval, als dit nodig is. Eerst eens zien of ik dit jaar via de decentrale selectie binnen kom, en anders volgend jaar die vakken volgen en fulltime aan school met 3 vakken :o

Of dit realistisch is, dat weet ik niet. Maar ik zit 'al' op 2 8+ gemiddeld, en nog een 3e als ik ga herkansen (verwacht ik zo). #motivatie :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:06

Vandaag laatste se,
Helaas niet zo veel vertrouwen in (scheikunde)
Onze leraren mogen wel wat sneller nakijken, heb pas 1 cijfer terug.

Edit: 2 cijfers :')

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:13

Mijn 1e cijfer is binnen , een 6.0 voor Wiskunde!! Waar ik vorig jaar een 3,9 voor stond

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:59

goedzoo FlorienM, morgen een dagje vrij en donderdag nog een betoog en een pta voor biologie en ik ken biologie al redelijk goed! :)

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:50

Hebben jullie dit jaar ook allemaal profielwerkstuk? Zo ja, waar gaat die over?

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:17

Ja zeker, die van mij gaat over koopzondag in Harderwijk, gezien we die nog niet hebben ;D

En die van jou?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:15

Welkom Florien! Goed van wiskunde!
Mijn profielwerkstuk gaat over social media.

Pittig hoor Dionne, cum laude willen slagen! Goed van je dat je minder gaat werken, waar ben je trouwens aangenomen?

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:26

Jumbo! En echt cum laude gaat het nooit worden hoor, gezien maatschappijleer vorig jaar afgesloten is met een 6.5 en m'n onvoldoende gemiddelde van gs natuurlijk nooit een 8 wordt, maar de rest is nog wel een soort van haalbaar :p

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:53

Dionnetjuuh schreef:
Jumbo! En echt cum laude gaat het nooit worden hoor, gezien maatschappijleer vorig jaar afgesloten is met een 6.5 en m'n onvoldoende gemiddelde van gs natuurlijk nooit een 8 wordt, maar de rest is nog wel een soort van haalbaar :p

Hallo Jumbo! :D
Hier ook een jumbo medewerker, werk er al sinds mei met veel plezier. Alhoewel we wel een franchise bedrijf zijn. Heel veel plezier!

Ik doe mijn pws over het nieuwe kanaal dat door Nicaragua gegraven gaat worden. Panama kanaal 2.0 zeg maar. Niet mijn eerste keus maar he, genoeg info is er wel :')

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:35

Ik doe mijn profielwerkstuk over dierentuinen. 2 dierentuinen vergelijken qua verzorging van de dieren.

FlorienM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:49

Ik heb vorig jaar 5 havo al een keer gedaan dus pws al afgerond :o . Ik heb het toen gedaan bij het vak scheikunde met als onderwerp" het maken van alcohol door middel van geïmmobiliseerde gist in alginaat" .
Was erg pittig maar afgesloten met een mooie 7,5 :j

Blue_berry moeten jullie het niet zelf onderzoeken ? Ik neem tenminste aan dat jullie niet even overvliegen naar Nicagagua :+

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:10

wow super hoog Florien!
Ik heb afgelopenweek toetsweek gehad, heb nu 2 cijfers binnen, dus bij mijn zou het ook niet verkeerd zijn als de docenten iets sneller zouden nakijken... ;)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:37

FlorienM schreef:
Ik heb vorig jaar 5 havo al een keer gedaan dus pws al afgerond :o . Ik heb het toen gedaan bij het vak scheikunde met als onderwerp" het maken van alcohol door middel van geïmmobiliseerde gist in alginaat" .

Blue_berry moeten jullie het niet zelf onderzoeken ? Ik neem tenminste aan dat jullie niet even overvliegen naar Nicagagua :+

Wij moeten ook wel een stuk onderzoeken indd. Nou we hebben voorgesteld om op de kosten van school naar Nicaragua te gaan :D maar dat werd verrassend genoeg afgewezen :') . Het wordt voornamelijk literatuur en er staat een interview met een artikel schrijver op de planning waarin we wat vragen stellen. Voor de rest gaan we maquette op schaal maken en/of op schaal een tekening maken. Dat wordt ons onderzoek _O- , maar goed pws begeleider ging akkoord en snapte dat we verder niet echt konden onderzoeken.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:00

Hello!
Ik kom mij ook maar weer eend melden. Lees vaak mee maar heb zo geen tijd voor bokt momenteel..
Ik heb mijn se week al een hele tijd geleden gehad dus alle cijfers al terug. Ben tevreden. Ik doe nu geen wiskunde omdat het me gewoon niet lukte om en voor wiskunde voldoendes te halen en voor de rest van de vakken. Dus ik ben van plan om volgend jaar wiskunde te gaan volgen als los vak.

Pws bij ons gaat lekker. We lijken een heel goed onderwerp te hebbem gekozen want dr valt suuuper veel over te vinden. Wij doen het over de evolutie van de mode tussen de jaren 50' en nu.
Tot nu toe een 7 en een 8 behaald dus daar zijn we blij mee.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:11

Vandaag al mijn cijfers van m'n se week terug gehad.
Super blij mee :D

Aardrijkskunde 6,6
Engels 8,0
Biologie 7,2
Wiskunde A 8,9
Scheikunde 7,1

Ik heb ook nog Nederlands & kunst maar had hier geen examen over deze se week.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:20

Goed bezig allemaal!!

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:59

Blue_Berry schreef:
FlorienM schreef:

Wij moeten ook wel een stuk onderzoeken indd. Nou we hebben voorgesteld om op de kosten van school naar Nicaragua te gaan :D maar dat werd verrassend genoeg afgewezen :') . Nah :n :') Het wordt voornamelijk literatuur en er staat een interview met een artikel schrijver op de planning waarin we wat vragen stellen. Voor de rest gaan we maquette op schaal maken en/of op schaal een tekening maken. Dat wordt ons onderzoek _O- , maar goed pws begeleider ging akkoord en snapte dat we verder niet echt konden onderzoeken.

Welkom Esmee (?)! Gaat dat bij jullie zo makkelijk? Dat je wiskunde niet hoeft te volgen?
Goede cijfers allemaal hoor!
Bij mij start maandag de se week.... Ik vind het best spannend :o

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 03:41

Nou ik heb gewoon een pakket zonder wiskunde. Dat is een bestaand pakket bij ons. Het zogeheten pret pakket die lang geen pretje is. Ik was verplicht om deze te kiezen mocht ik havo willen blijven doen omdat ik anders naar vmbo t of kader moest aangezien ik een 3,4 voor wiskunde stond..

Maar omdat de meeste dingen om wiskunde vragen en ook vaak werkgevers eerder mensen aan nemen die wiskunde hebbem gedaan wil ik dus volgend jaar nog wiskunde los gaan volgen.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:19

Ohh op die manier, ik heb ook cm. Ik dacht dat je halverwege het jaar wiskunde had laten vallen. Goed idee! Al ben ik ook veel opleidingen tegengekomen waar je met alle profielen toegelaten wordt.
Weet je al wat voor opleiding je wilt gaan doen?

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:49

Veel opleidingen laten je ook wel toe idd. Maar veel werkgevers zien liever iemand met wiskundige kennis zodat je makkelijk boekhouding kan doen of grafieken maken etc.

Ik wil graag of geschiedenis lerares doen of social worker

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:25

Mijn eerste punten zijn al binnen: Nederlands betoog: 6,4, Nederlands schrijfopdracht 6,9-, scheikunde 6.4, engels 6.5, Aardrijskunde 4.5 ( sta gemiddeld nog wel een voldoende) de rest van de punten moet ik nog binnen krijgen maar denk dat ik voor geschiedenis, maatschappij en wiskunde wel een voldoende heb maar voor biologie heb ik totaal geen idee, dus wss ga ik een van die 2 vakken herkansen

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:12

Ben weer heel actief in dit topic geweest laatste tijd :')
Wat heeft iedereen goede cijfers, netjes gedaan hoor! Helaas ging het bij mij niet zo geweldig en heb ik bijna alleen maar onvoldoendes.. Motivatie is helemaal verdwenen.
Vanaf nu ga ik dit topic beter bijhouden en meer reageren :') :')