Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:49

Succes met je POP ladydaily!
En Xnathaliee, volgens mij ben jij zo goed op weg hoor :D

Heb vandaag mijn concept ingeleverd. Woensdag gaan we dat bespreken en dan heb ik tot vrijdag 12.00 om het aan te passen en de definitieve versie klaar te hebben want dan wordt ie ingebonden en ingeleverd.
Spannend!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:54

Ik heb t gisteravond ingeleverd op internet, morgen op school!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:25

Spannend allemaal! Hopelijk allebei gehaald.

Ik vanmiddag voorlichting over scriptie. Eens kijken wat ik er nog uit kan halen.

Als ik de deadlines aanhoudt van regulieren studenten en daar 3 weken bij op tel (zoveel weken ben ik later begonnen), dan moet ik begin juli mijn definitieve scriptie inleveren. Dus even flink aan de bak.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:50

De definitieve versie Amandananana? Duimen maar!

En linoleum, drie weken is nog best te overzien toch? Hoeveel moet je nog?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:09

Ik ga vanochtend nog even flink aan de bak met de laatste loodjes en ga dan vandaag mijn definitieve versie inleveren. Eindelijk *\o/*

Succes iedereen, nog een paar weekjes!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:29

Anna schreef:
De definitieve versie Amandananana? Duimen maar!

En linoleum, drie weken is nog best te overzien toch? Hoeveel moet je nog?

Is zeker wel te overzien. Wil deze week al mijn interviews uitgewerkt hebben. Dus uitgetypt en met codeboom resultaten eruit halen. Als ik dat heb kan ik alles gaan schrijven voor scriptie. Dan heb ik alle informatie die ik nodig heb voor het schrijven. Met twee weken op z'n laatst concept inleveren en daarna alles verbeteren.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:28

Goed bezig Linoleum! :) Dat moet lukken!

Goedzo Kirsha! *\o/* En amandananana ook ingeleverd! :D

Wat fijn Anna, dat je hem dan nog aan kan passen! Spannend!

Iedereen is bijna klaar! Fijn zeg! :D Succes iedereen die nog bezig is met de laatste loodjes!
Zelf heb ik net mijn onderzoeksrapport ingeleverd. *\o/* Binnen 3 weken moet het nagekeken zijn. Spannend! :oo

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:47

Spannend moment Saskiaa_!
En linoleum succes met de laatste loodjes!

Mijn vader heeft zojuist mijn hele scriptie kritisch doorgelezen en superveel feedback gegeven (hij is docent Nederlands :Y) ) . Aan de ene kant oliebol, want nu kan ik een hele dag gaan zitten aan zinsopbouw, grammatica etc... aan de andere kant wel fijn dat al deze fouten er nog even uitgehaald zijn voor de definitieve versie :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:10

Ik heb gister alle feedback van hoofdstuk 1-4 verwerkt, nu aan hoofdstuk 5. Hopelijk is die vandaag af en kan ik alles als concept inleveren bij mijn docent. 1 juni heb ik nog even een consult (de eerste en de laatste haha) om de laatste puntjes op de i te zetten en dan 8 juni inleveren :):)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 12:42

Zo te zien zijn sommigen bezig met de laatste loodjes en anderen hebben de definitieve versie van hun scriptie ingeleverd. Spannend! Ook ik ben nu bezig met de laatste loodjes. Ik heb een deel van mijn boekje (eindproduct) in kleine oplage laten drukken bij een drukkerij. Deze kan ik morgen ophalen. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Mijn scriptie is ook bijna afgerond. Aan mijn beeldend werk moet nog veel gebeuren, maar ook dat gaat wel goed komen. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:45

Ik zit met een dilemma :Y)
Op mijn voorblad heb ik nog een witte ruimte over (midden boven de titel en ondertitel, en onderaan naam en andere gegevens),
De ruimte is zo'n 10 cm lang denk ik. Vaak zie je dat ook wel op officiële rapporten, dat er veel wit is op de voorkant, maar ik twijfel toch of ik niet nog een toepasselijk plaatje moet doen :')
Wat vinden jullie netjes/mooi?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:51

Ik heb me al een tijdje niet gemeld hier :=
Ik zat weer even in een dip.. Even in het kort; Mijn scriptie is al sinds eind januari af, maar mijn begeleider komt steeds met nieuwe feedback over stukken. Hij had tot vorige maand nog nooit mijn hele scriptie gelezen :\
De feedback waar hij mee kwam was steeds gericht op mijn manier van schrijven en niet inhoudelijk..
Ik heb contact gezocht met iemand van snelafstuderen.nl en ben daarheen gegaan voor extra scriptiebegeleiding. Tegelijk heb ik mijn begeleider gemaild of ik nou eindelijk inhoudelijke feedback mocht krijgen omdat dit natuurlijk niet opschiet.
Nu heb ik mijn scriptie met die feedback aangepast en opgestuurd naar mijn begeleider met de mededeling dat ik van plan ben om deze versie naar mijn beoordelaar te sturen. Als hij het hier niet mee eens is dan wil ik daar zo snel mogelijk antwoord op omdat ik het eind van deze week / begin volgende week ga inleveren.
Ben er nu een beetje klaar mee. Dit is al het tweede schooljaar dat ik ermee bezig ben en elke keer die flut feedback.. Zie het zo gebeuren dat ik straks in september nog niet klaar ben en nog een jaar collegegeld kan betalen voor niks %)

Zo dat moest ik even kwijt O:) Hopelijk is het nu dus goed en kan het voor een eerste poging naar mijn beoordelaar :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:57

Whow dat is flut Missy! Hopelijk is het gewoon goed wat je hebt gedaan!
Hebben ze bij snelafstuderen.nl je scriptie helemaal doorgenomen?

Hier nog maar 14 dagen te gaan.. en nog heeeeel veeeeel werk. Nu toch maar stoppen en morgen weer verder. Deze week wel hele leuke gesprekken staan nog voor mijn onderzoek. Zit me zelf nog goede hoop aan te praten, maar als ik lees dat sommige het al helemaal af en klaar hebben liggen dan ben ik echt jaloers :P

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:52

Anna: ik heb zelf gekozen voor een plaatje op de voorpagina maar dat stond ook in onze beoordeling dat je een plaatje moest plaatsen.

Missy: dat is indd niet fijn. hoop dat het nu goed is! Succes

Kaaren: succes nog de komende 2 weken. Nog even knallen.

Ik heb gisteren van een klasgenoot gehoord dat zij haar beoordeling al heeft ontvangen het was niet goedgekeurd en ze heeft 10 dagen om het te herstellen we mogen het dus wel herkansen. Nog een kleine week dan moet ik mijn beoordeling ook ontvangen nog even spannend dus. Ondertussen verder met de openstaaande opdrachten. Iedereen succes met afstuderen!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:56

Kaaaren: Nee nog niet helemaal. Ik heb daar vooral gezeten om een hele dag aan mijn scriptie te werken en had aan het begin van de dag een halfuurtje begeleiding over hoe ik het ging aanpakken en ik kreeg wat tips etc. Ik heb nu met mijn begeleider vanuit daar afgesproken dat ik de komende feedback van mijn begeleider van school doormail en dan kijkt zij er nog een keer naar.

Thnx lauwie :) Ik was er net alweer helemaal van overtuigd dat het weer afgekeurd zou worden en dat ik volgend schooljaar nog bezig ben.. :\ Ik moet het gewoon even loslaten en ik zie het allemaal wel :(

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:57

Jemig wat een gedoe Missy!

Iedereen is dus op z'n beoordeling aan het wachten, ik vind het echt mega spannend :=

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:03

Ja toch wel he? Soms denk ik dat ik het me allemaal maar verbeeld en dat t aan mij ligt.. Fijn dat jullie er als buitenstaanders ook zo over denken!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:18

Dankje Lauwie, ik heb toch ook maar voor een plaatje gekozen :)

Jeetje Missy wat vervelend!

Ik heb vandaag mijn feedback teruggekregen. Is echt superveel nog, en ik heb nog exact 48 uur voor ik het moet inleveren. Dat wordt 2 dagen (en nachten vrees ik := ) heel hard bikkelen!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:06

Ik heb ook een plaatje op mijn voorkant. :) Er staat bij ons 'ruimte voor eigen invulling van de student'. Bij mij staat er een passende Loesje op.

Spannend Anna! Heel veel succes met aanpassen!

Noujaa, wat raar Missy! :oo Zou ik op een gegeven moment ook wel klaar mee zijn. Hopelijk wordt het nu wel gewoon goedgekeurd.

Ik vind het echt zo spannend. Zit elke keer mijn mail te vernieuwen. Heb het gister ingeleverd, dus ze hebben het toch nog lang niet nagekeken. _O- Ondertussen de laatste dingen maken. :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:24

Ik heb mijn concept ook vandaag ingeleverd! 8 juni inleveren dus moet goedkomen. Denk dat ik volgende week ergens me feedback krijg dan heb ik een kleine week om dat te verwerken en me rapport af te maken met een mooi voorblad en de bijlagen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:26

Waardeloze situatie Missy! Een vriend van mij heeft eenzelfde situatie gehad met zijn projectvoorstel en hij was op het laatst zijn motivatie volledig kwijt terwijl het onderzoek bij wijze van spreken nog moest beginnen...

Ik heb gisteren de hele handel ingeleverd, ik ben heel benieuwd wanneer ik wat hoor en vooral, wát ik dan hoor :') Laten we hopen dat het meevalt.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:39

Ik kom ook maar weer eens om de hoek kijken :D

Iedereen is druk bezig met de laatste loodjes of al aan het wachten op feedback, top gewerkt allemaal!

Missy; wat een gedoe zeg! Vreemd dat dat allemaal zo gaat. Ik zou niet weten hoe ik het in jouw situatie zou doen, maar ik denk dat ik het op een gegeven moment wel beu zou worden en het toch gewoon in zou leveren. Wie weet kijkt jouw beoordelaar weer helemaal anders en haal je het gewoon!

Maandag is mijn deadline, nu dus flink bikkelen om alles af te krijgen. Door omstandigheden heb ik vandaag of morgen nog een interview... maar dat is nog het minst lastige..
Ik wil het vrijdag allemaal af hebben zodat ik het zaterdag in kan laten binden.

Ik denk heel de tijd, volgende week rond deze tijd hoef ik gewoon helemaal niks te doen :D

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:47

Zoetje dat is inderdaad wat ik nu ook ga doen. Heb het voor de formaliteit nog een laatste keer naar mijn begeleider gemaild en gezegd dat ik dit wil inleveren. Hij zou het vanavond lezen..
En als blijkt dat het niet goed is dan krijg ik van mijn beoordelaar wel weer feedback en dan kan ik dat aanpassen. Dat vind ik dan minder erg, hij is toch de enige die het cijfer bepaald :P

Zo'n raar gevoel lijkt me dat als je op een gegeven moment gewoon helemaal klaar bent!

Succes nog aan iedereen die ook met de laatste loodjes bezig is :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:56

Volgens mij val je echt in een zwart gat als je klaar bent met je scriptie...

Wat gaan jullie doen na jullie studie? Gaan jullie meteen werken, of beginnen jullie na de zomer met een nieuwe studie?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:31

Adamootje schreef:
Volgens mij val je echt in een zwart gat als je klaar bent met je scriptie...

Wat gaan jullie doen na jullie studie? Gaan jullie meteen werken, of beginnen jullie na de zomer met een nieuwe studie?

Ik heb allerlei dingen op de planning staan na het inleveren van de scriptie. Als eerste een weekje rust. Ik heb nu een baan voor 24 uur en die loopt gewoon door. Gister te horen gekregen dat mijn halfjaarcontract wordt verlengd met ruimte voor extra uren. Dus daar ben ik heel blij mee. Dan moet het huis weer eens een grote schoonmaakbeurt hebben. In de afgelopen maanden zeer weinig gedaan. Alleen het hoognodige :+

En jullie? Plannen voor na het afstuderen? Een baan, doorstuderen of misschien reizen?