Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ier schreef:Ik zou helemaal geen studie aanraden voor webdesign. Genoeg te vinden via internet. Leer jezelf HTML/CSS aan, verdiep jezelf in CMS-systemen, een basis van javascript, php & mysql en je zou een heel end moeten komen zonder 'studie'.
Wiwabalia schreef:Leuke dingen geleerd maar echter moet ik ook zeker 70% dingen doen die ik eigenlijk compleet niks vind..
Als ik heel eerlijk ben; niet.
En is het dom om na je MBO 4 te willen werken? Ik snap dat HBO slimmer is on te hebben dezer dagen, echter.. ik wil dat eigenlijk gewoon niet..
De reden? Ik kan super mijn werk uitvoeren voor mijn gevoel, heb niet het idee dat ik nog verder moet, voor mijn gevoel heeft het Nimeto me prima klaargestoomd voor het werkende leven..
chanelle14 schreef:Wiwabalia schreef:Leuke dingen geleerd maar echter moet ik ook zeker 70% dingen doen die ik eigenlijk compleet niks vind..
Als ik heel eerlijk ben; niet.
En is het dom om na je MBO 4 te willen werken? Ik snap dat HBO slimmer is on te hebben dezer dagen, echter.. ik wil dat eigenlijk gewoon niet..
De reden? Ik kan super mijn werk uitvoeren voor mijn gevoel, heb niet het idee dat ik nog verder moet, voor mijn gevoel heeft het Nimeto me prima klaargestoomd voor het werkende leven..
Volgens mij heb je je keuze eigenlijk al gemaakt.
Ik ben op dit moment derdejaars student grafisch vormgeven en hoef alleen nog maar stage te lopen en mijn examens te maken.
Nu heb ik het de laatste tijd zoveel opdrachtgevers, dat ik heb besloten om naar de KvK te stappen en voor mezelf te beginnen. Gewoon in de avonduurtjes en naast mijn opleiding en andere baan.
In het begin was ik nog vrij onzeker over mijn kunnen, maar ik heb ondertussen door dat ik het hele technische gedeelte al heb gehad en dus alles uit mijn eigen creativiteit moet komen. Dit is in mijn ogen een stukje dat je jezelf echt aan moet leren, omdat dit gewoon wel of niet in je zit, en dus heb ik hier verder geen HBO studie voor nodig.
Na deze opleiding ga ik toch een deeltijd HBO studie doen. Dit omdat ik nog meer wil leren op communicatie gebied en doordat ik hem deeltijd ga doen, heb ik ondertussen de tijd om veel praktijkervaring op te doen. Is een HBO deeltijd studie ook niet iets voor jou? Dan kun je toch al lekker aan de slag, maar haal je alsnog je papiertje.