[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:52

Hahaha ja idd! Heb je gelijk in :)
En ja al het geld kwijt -O-

kosseh

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:57

Aww dat is wel balen, mocht je je id niet laten brengen door iemand? Dat had iemand in een ander topic.

Nu ga ik volgende keer nog beter checken of ik hem mee heb. Vergeet het normaal al zo vaak met uigaan ofzo

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:30

Mijn instructeur checkte bij ophalen of ik alles bij me had, zo kon ik dus niks vergeten...

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:31

Oh super balen, dat is wel echt de stomste reden om niet te mogen rijden. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je het vergeet als je veel aan je hoofd hebt.

Ik heb zelf alles van te voren 3x gecheckt, en mn instructeur vroeg er ook nog naar

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:32

Oh dat is echt flink balen Sunneva!

Mijn instructeur vroeg zodra ik in de auto stapte meteen of ik mijn ID-kaart bij me had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:36

DPTomboy schreef:
Oh dat is echt flink balen Sunneva!

Mijn instructeur vroeg zodra ik in de auto stapte meteen of ik mijn ID-kaart bij me had.

ja de mijne ook.

MAar desondanks flink balen zeg :(:)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:53

Bah ik baal... Weer niet gehaald -O-
Dit keer geen grote fouten gemaakt en alles ging ook gewoon veilig (op een niet zo heel handige omkeerplek na). Alleen de examinator vond dat ik sneller op moest trekken en minder afremmen op kruispunten. Had echt een vervelende route vond ik. Alleen maar wegen buiten de bebouwde kom, maar de meeste waren geen voorrangswegen dus dan rij ik idd voorzichtiger. Mocht dus blijkbaar niet.
Heeft iemand van jullie ervaring met het faalangstexamen? Ik wil het namelijk te graag halen en daarom rij ik veel slechter op examen. Mijn instructrice herkent het commentaar van de examinators ook niet in hoe ik in de les rij, maar blijkbaar doe ik toch iets fout...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:04

nadjajump schreef:
Bah ik baal... Weer niet gehaald -O-
Dit keer geen grote fouten gemaakt en alles ging ook gewoon veilig (op een niet zo heel handige omkeerplek na). Alleen de examinator vond dat ik sneller op moest trekken en minder afremmen op kruispunten. Had echt een vervelende route vond ik. Alleen maar wegen buiten de bebouwde kom, maar de meeste waren geen voorrangswegen dus dan rij ik idd voorzichtiger. Mocht dus blijkbaar niet.
Heeft iemand van jullie ervaring met het faalangstexamen? Ik wil het namelijk te graag halen en daarom rij ik veel slechter op examen. Mijn instructrice herkent het commentaar van de examinators ook niet in hoe ik in de les rij, maar blijkbaar doe ik toch iets fout...

Ja ik ken je verhaal helemaal :)

Ik heb bij het 3e examen faalangst gedaan dat was veel fijner! Je krijgt wat meer de tijd enzo het is allemaal relaxter. Ben toen met vlag en wimpel geslaagd was na 20 min rijden alweer op CBR :))

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:54

Ik had niets aan een faalangst examen.
Heb na mn faalangstexamen juist een regulier examen aangevraagd en dat was veel fijner! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:55

Haha hoe ging het bij jou dan? Ik vond het veel fijner en had er ook veel meer aan :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:08

Nou ik denk dat het waarschijnlijk aan de examinator heeft gelegen, want het concept van een faalangstexamen vind ik wel erg goed

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:28

Ik heb 3 x Faalangstexamen gedaan, en ze nemen meer tijd voor je..
Ze vragen eerst wel waarom je zo'n examen aflegt, en als je 5 min. de auto uit wilt kan je
samen met je examinator een plekje zoeken en dan kan je 5 min. eventjes tot rust komen. :j
Maar het kost wel iets meer dan een normale examen! :j

Ik heb het gedaan wegens m'n beperking, hetzelfde met Theorie ik kende het wel maar
kwam bij mij teveel informatie binnen al helemaal in de groep.
En heb van de 4 x de laatste 2 x 1 op 1 gehad, en de laatste keer heb ik hem gehaald. :)

En de Examintors zijn bij Faalangstexamens der voor opgeleid heb ik begrepen.
Ze zeiden zelfs van adem in, en uit! Want ik stopte eigenlijk geheid met ademen.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:30

Ja die hebben een speciale opleiding gehad :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:36

De laatste kerel was bij mij zoooooo relax, hij zei ook van je hoeft niet te praten het gaat om jouw toekomst!
Dus het mag heerlijk rustig zijn in de auto!
Ik heb denk ik 3 woorden uitgewisseld en voor de rest mn mond gehouden. :j
Had me toch stress, ik begon half te piepen en te stotteren. _O-

En bij die 2e was m'n Examinator voornamelijk in gesprek met m'n Instructeur...
Zo nu en dan kwam der iets uit dat ik hier of daar naar rechts/links moest ofzo.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:48

Ik liet mijn instructeur lekker op het cbr :)) 1 die je op de vingers kijkt vond ik wel voldoende :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:03

Bij de eerste keer had ik zo van jij blijft lekker op het CBR.
Maar bij de 2e keer had ik zo van je gaat maar mee, want ik begreep de eerste keer al niet wat ie allemaal zei...
En bij de 2e keer ook niet, en dan stond ik later mn Instructeur aan te kijken van..WAAR had ie gast het over???

Instructeur moest mij daarna een beetje in makkelijk Nederlands mij vertellen wat der precies was.

En bij de 3e keer wou mn Instructeur echt niet mee, toen zei ik van Nee je gaat mee!
Uiteindelijk heeft ie ook maar achter in gezeten en heel rustig met die kerel gesproken..
En hij merkte ook meteen hoe ik me voelde, heeel erg gespannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:15

Oh meiden, eerst dacht ik; ik ga mezelf hier niet melden want ik ben niet zenuwachtig..
Nu raden jullie het al, vandaag moest ik op en gisteravond was ik heel zenuwachtig enorm gehuild en etc. Ook omdat de les van gister voor geen meter ging (de snelweg en ik zijn geen vrienden) dus de moed was mij al uit de schoenen gezakt.
Vanmorgen de les voor het examen ging het ookal voor geen meter meer, snelweg ging steeds maar fout en fout. Heb hem denk ik 10x gehad maar ik moet sneller beslissingen nemen en dat doe ik dus niet.

Nou examen gedaan en uiteindelijk gezakt op de snelweg. Hoe zou het toch komen?
En ook omdat ik heel zenuwachtig was weer veel tranen gehad onderweg.

Maargoed, nu ga ik over 4 a 5weken weer op en we zullen wel zien hoe het dan gaat..
Ik hoop dat ik hem dan wel haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:16

He wat balen :(:)

Wat gaat er mis bij de snelweg ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:20

Even een andere Quote uit een topic:

fresley schreef:
Ik reed tussen 2 vrachtwagens in, en die matrix borden stonden op 90.
Maar als ik iets dood eng vind is het tussen 2 vrachtwagens in rijden.. Dus ik wilde inhalen, maar toen ik inhaalde tikte ik de 100 aan natuurlijk. En dat mag niet. En tevens toen ik in wilde halen reed er een auto achter mij en die reed echt heel hard en die had ik niet goed in geschat. Dus die moest remmen voor mij..

Toen wist ik; ik ben gezakt. Toen we terug kwamen van de snelweg waren er rechts nog fietsers en die had ik volgens die man ook niet gezien. Want ik keek teveel naar links.
.

Tevens staat op het uitslag formulier dat ik ook nog aan mijn kijk werk op kruispunten moet letten.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:21

Fresley ik zie dat je in NB woont, waar heb je ergens je examen gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:22

Breda.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:23

Daar heb ik morgen mijn theorie, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:24

Komt goed. Theorie lijkt heel eng maar dat had ik in 1x..

EDIT: een tip: ga optijd naar het CBR. Er zijn daar weinig parkeerplaatsen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-14 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:25

Die vrachtwagens rijden echt niet over je heen hoor :) !

Als je dat nogal eng vind bedenk dan maar dat vrachtwagenchauffeurd beroepschauffeurs zijn en altijd op een vrachtwagen rijden! Die kunnen vaak beter sturen dan menig wegpiraat.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:26

Ik denk dat theorie en afrijden gewoon puur geluk moet zijn.
Die vrouw bij mijn theorie '' Ik heb voor jullie de makkelijkste uitgekozen vandaag'' (Waren er ook echt veel geslaagd)
En mn rijbewijs vond ik in de regenton. Afrijden ging bij mij soepel. Kruising, invoegen op een autoweg, geen eens snelweg gezien, stopopdracht en terug via de tomtom. _O-