Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:24

Komt wel goed pluisje!
Gefeliciteerd iedereen die ingeleverd heeft!

Laatste dag in Straatsburg ook alweer voor mij.
Dikke complimenten gehad met het stuk van m'n groepje van gisteren :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:40

Balen Pluisje.. Hopelijk kan je begeleider je op weg helpen!

Hier is mijn laatste dag bekend, 20 september :oo Als het goed is ben ik dan afgestudeerd, moet alleen mijn artikel voor die tijd echt af hebben. Even schouders eronder dus!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:16

Gefeliciteerd voor de gelukkigen! En het omgekeerde voor de ongelukkigen uiteraard... Kop d'r veur!!

Ik ga 1 juli ook niet meer halen. Hoe zit dat bij jou met het collegegeld MissAnnemijn??

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:38

Volgens mij is het de bedoeling dat je je voor een heel jaar opnieuw inschrijft, en dat je het geld terugkrijgt van de maanden dat je niet meer studeert. Dus ik zou voor 12 maanden betalen en dan 11 terugkrijgen omdat ik me voor eind september hoop uit te schrijven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:43

MissAnnemijn schreef:
Volgens mij is het de bedoeling dat je je voor een heel jaar opnieuw inschrijft, en dat je het geld terugkrijgt van de maanden dat je niet meer studeert. Dus ik zou voor 12 maanden betalen en dan 11 terugkrijgen omdat ik me voor eind september hoop uit te schrijven.

Oké, want ik begreep een keer van iemand anders dat je maar een beetje terug kreeg als je je vroeg weer uitschreef.
Nouja, ik bel er nog wel ff voor naar de administratie.

Opzich jammer, aan de andere kant, ik ga liever rustig aan de zomervakantie door ploeteren en alles blijven doen dat ik nu ook doe.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:02

Wat ik heb gevonden is dit:Als je (tijdelijk) wilt stoppen met je opleiding, dan moet je je uitschrijven via Studielink. Druk in Studielink op de knop 'Verzoek tot uitschrijven'. Vervolgens vul je de maand in per wanneer je niet meer ingeschreven wilt staan en geef je aan wat de reden is van je uitschrijving. Eventueel kun je ook een verzoek tot restitutie van eventueel teveel betaald collegegeld indienen. Het duurt maximaal acht weken voordat je uitschrijfverzoek is verwerkt en je eventueel restitutie ontvangt. Je ontvangt van Studielink een bevestiging van je verzoek.

en daarbij: Als je je uitschrijft met ingang van juli en/of augustus, krijg je geen collegegeld gerestitueerd.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:14

Gefeliciteerd voor degene die weer wat afgerond hebben :D !
Echt super !

Pluisje; hoop dat je begeleider je verder kan helpen ! Theoretisch kader is ook altijd zo rot..

Pff ik heb vandaag m'n uitslag van mn quick scan terug gehad.. Bleken twee links het niet te doen.. Deze deden het zowiezo wel bij het versturen.. Blijkt dat meerdere studenten er last van hebben.. Echt super balen !!
En mn minor ook nog onvoldoende.. dus ben alles aan het aanpassen.. Maar het is zo poedersuiker als je denkt klaar te zijn.. En dan moet je nog van alles gaan aanpassen :(

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:08

Ik kom ook even ego'en: het is af :D En nog wel een week voor de eigenlijke deadline, jeeeeej :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:20

Komt wel goed Patricia!

Yaaay Corelli!
Ik ben lekker terug van Straatsburg, nu even een dag bijkomen en dan planning opmaken voor m'n examen Frans in juni :=

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:01

Ik heb mijn plan van aanpak weer opgestuurd. Dit moet m echt zijn anders ga ik gillen. Rete strakke planning gemaakt en als ik die kan volgen ben ik 15 juli klaar. Dan moet ik nog in augustus presenteren.
Zo doet mijn school dat trouwens. Je studeert dan voor september af en dan kost het je geen extra schooljaar.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:39

wauw, gaat goed hier! Gefeliciteerd aan alle geslaagden!!!!

Ik ben zelf met conclusies en aanbevelingen bezig, ik haal de deadline wel denk ik maar ben wel bang dat mijn conclusies en aanbevelingen niet goed zijn :(
Tijdens mijn afstudeerperiode pas 1x iets van mijn begeleider gehoord dus kan helaas niets anders doen dan doorgaan en hopen dat het uiteindelijk goedgekeurd wordt.

Succes nog even iedereen die nog bezig is!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:40

^)
Hier na het opsturen van het plan naar de 2e beoordeler (dat kwam een beetje onduidelijk op de proppen, leuk zo'n aangepast studietraject) vernietigend commentaar gehad op het plan.
En dat terwijl ik over 3 weken eindpresentatie zou hebben..

Ik heb de neiging om er gewoon volledig de brui aan te geven. Dus straks om 5u bel-afspraak met begeleidster...

Ik wil ook gewoon klaar zijn ^)...

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:18

Oh wat balen Akshay! Ik snap je gevoel, hoe was de bel afspraak?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:23

We gaan proberen in elk geval mijn beroepsassessment uit te stellen. Ik heb niet het gevoel dat ik daar overtuigend kan overkomen, en dat is nou net het doel daar :)

Verder ben ik maar heel blij dat ik een dikke studieschuld heb bij DUO ;) Anders had ik me vandaag nog uitgeschreven. Laat ik het daar maar bij houden :=

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:25

Lang leve die studieschuld dan! Hou vol he!

Oooh ik ken je gevoel......

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:34

Als aanvulling op mijn bericht. Mijn begeleidster is echt een heel tof mens. Maar ik draag op het moment gewoon teveel met me mee om zelf een stabiel persoon te zijn in crisis-situaties. En laat afstuderen nou net een giga crisis zijn :)) :') Het grootste gedeelte van mijn vertraging zit dus in mezelf. Maarja, kom daar maar vanaf :+

en inderdaad. Lang leve de studieschuld.. Dat diploma kan me gestolen worden, ik wil gewoon niet jarenlang DUO spekken :))

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:58

Akshay schreef:
^)
Hier na het opsturen van het plan naar de 2e beoordeler (dat kwam een beetje onduidelijk op de proppen, leuk zo'n aangepast studietraject) vernietigend commentaar gehad op het plan.
En dat terwijl ik over 3 weken eindpresentatie zou hebben..

Ik heb de neiging om er gewoon volledig de brui aan te geven. Dus straks om 5u bel-afspraak met begeleidster...

Ik wil ook gewoon klaar zijn ^)...

Oh ik ken dat gevoel !

Ben er nu zooo dichtbij..
Maar ben nu echt bang dat ik 14 juni niet ga halen..
Vandaag m'n plan van vrijdag terug gehad, dat gelukkig gehaald !! *\o/*
Alleen nu het volgende.. m'n onderzoeksdeel is nu onvoldoende.. Met kritiek zo breed als de oceaan.. Zo van je had ook dit en je had ook dat..
Jaa, ik HAD ja .. Nu kan dat niet meer.. :\ Maaaar keep on smiling :\

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:05

Akshay schreef:
Het grootste gedeelte van mijn vertraging zit dus in mezelf. Maarja, kom daar maar vanaf :+

Dit is precies hetzelfde waar ik last van heb :j donderdag wil mijn begeleider mij helpen om dit een beetje los te kunnen laten. Vraag me af of het gaat werken :o

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:19

Daar loop ik dus ook gigantisch tegen aan. Mijn begeleider mailde terug (hou je me wel af en toe op de hoogte). Lekker dus :(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:35

Bekijk het positief, jullie krijgen begeleiding.

Ik heb in november een voorstel gedaan voor een onderwerp, dit moest mondeling.
Indien dat afgekeurd werd, nieuw indienen, enkel schriftelijk feedback.
In december moest m'n researchplan afzijn: mondelinge feedback.
En nu 18 juni krijg ik feedback op mijn afgewerkt product, maw: jullie kunnen het nog bijsturen zodat je kans op slagen groter is.
Hier is het erop of eronder.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:56

Ik heb ook wel het gevoel dat het erop of eronder gaat zijn, maar gisteravond laat heel lang liggen piekeren en even een schets gemaakt van de dingen die ik stap voor stap dan zou moeten doen en dan heb ik nu weer een klein beetje het gevoel dat ik toch op de goede weg zit.
Vanmiddag eerste interview met de judoleraren....nu nog even de laatste dingen aan het interviewschema bijwerken!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:51

Optiwolk schreef:

En nu 18 juni krijg ik feedback op mijn afgewerkt product, maw: jullie kunnen het nog bijsturen zodat je kans op slagen groter is.

Ja :+ vorig jaar had ik begeleiding die van oktober tot eind mei zei dat 't goed ging. En ergens 28 mei kreeg ik te horen dat ik uit de groep moest en opnieuw moest gaan afstuderen..

Ik heb niet zo heel veel vertrowuen meer in het condept ''begeleiding'' :=

anOek_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:56

Hier nog een (hopelijk) afstudeerder in 2013 !
Ik volg de opleiding SJD aan de Hogeschool van Amsterdam en hoop eind van deze maand af te studeren en in augustus mijn diploma te ontvangen.
Nu druk bezig met mijn scriptie/eindonderzoek, helaas werkt de opdrachtgever niet echt mee en probeer ik nu al tevergeefs twee weken contact te zoeken met ze .. GRRR ! Het leed dat afstuderen heet ^^

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:04

Akshay schreef:
Optiwolk schreef:

Ja :+ vorig jaar had ik begeleiding die van oktober tot eind mei zei dat 't goed ging. En ergens 28 mei kreeg ik te horen dat ik uit de groep moest en opnieuw moest gaan afstuderen..

Ik heb niet zo heel veel vertrowuen meer in het condept ''begeleiding'' :=

Daar ging mijn goed argument _O- _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 17:09

Optiwolk schreef:
Daar ging mijn goed argument _O- _O-

:))

ik kan het woord ''vertrouwen'' overigens wel gewoon typen hoor :+ :=