Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:18

Nouja, ik ben hier gewoon echt helemaal niet in thuis, dus ik laat het maar over me heen komen....

Kan wel om de tafel gaan zitten, maarja, voor wat dan? En in hoeverre heeft dat invloed op een WW?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:19

stef schreef:
Nouja, ik ben hier gewoon echt helemaal niet in thuis, dus ik laat het maar over me heen komen....

Ik ben er ook niet in thuis maar heb me goed ingelezen de laatste tijd.

LadyMadonna

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:20

Ik lees ook heel veel, maar daardoor wordt het alleen maar warriger.
Heb van het UWV een heel pak papier gekregen, en echt, als het in het chinees was, had ik er nog meer van begrepen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:56

Spannend Cer! Was het oriënterende gesprek wel positief van twee kanten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:17

Mijn motivatie voor de AH als verkoper (net op gesolliciteerd, je weet maar nooit := )
Citaat:
Wie wil dat nou niet, werken bij de Albert Heijn? Ik doe meerdere malen per week de boodschappen bij de appie en ik vind dat er altijd een super gezellige werksfeer hangt en veel klantvriendelijkheid. Mede dankzij dat leek het mij een onwijs goede keuze om te solliciteren bij de Albert Heijn!

Waarom ben ik een toevoeging voor jullie? Ik ben klantvriendelijk, representatief, sociaal en erg spontaan. Daarbij een harde werker en ben zeer leergierig.

Tot ziens!

Heb het een beetje speels gehouden gezien dat ook naar voren komt in hun advertentie's, reclames etc :P (even naam etc weggelaten)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:21

Waarom schrijf je in verleden tijd?
''Leek het mij ''

En tot ziens vind ik ook niet heel netjes overkomen :P

Ik zou, als je dit vaker zo doet, echt een andere soort motivatie gaan schrijven. :)
En dit bedoel ik als opbouwende kritiek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:24

dit doe ik alleen bij de AH, omdat ze zelf ook jonge werknemers zoeken.
Túúrlijk zal ik dit NIET naar een normale baan sturen. Ik probeer juist met deze "enthousiaste" brief duidelijk te maken dat ik ondanks mijn leeftijd prima tussen "jongeren" pas. Anders krijg je weer een reactie van "vanwege de leeftijd hebben wij besloten u niet mee te nemen voor de sollicitatie gesprekken, bedankt voor uw bericht"
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 17-10-12 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:24

Hmm oke.. :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:44

Kort maar krachtig Renee :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:49

SplashIsLief schreef:
Kort maar krachtig Renee :D

daarom :D

ach, zal toch niet aangenomen worden, maar nooit geschoten is altijd mis he :) heb gesolliciteerd op verkoper in de winkel, denk dat dat het beste bij mij past

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:54

Weet je, ze willen vaak horen dat je een positieve bijdrage kan leveren omdat je zo mensgericht bent en klantgericht kunt denken etc etc.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:55

Daar gaat het idd om :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:58

stef schreef:

Kan wel om de tafel gaan zitten, maarja, voor wat dan? En in hoeverre heeft dat invloed op een WW?

Nu heeft het geen zin meer om om de tafel te gaan zitten. Je werkgever heeft gekozen voor ontslag via het UWV. Als hij het via wederzijds goedvinden had gedaan, hadden jullie moeten onderhandelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:31

Hallo allemaal, na een tijdje mee te lezen kom ik hier een beetje meekletsen als dat okee is :)

Ik ben al een aantal maanden afgestudeerd HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Solliciteer me rot, maar krijg alleen maar afwijzing na afwijzing na afwijzing binnen, om moedeloos van te worden :\ Gelukkig kan ik wel blijven werken op de bijbaan die ik tijdens mijn studie al had (receptioniste) maar ik wil gewoon lekker aan het werk ik de sector waar ik voor geleerd heb. Bovendien heb ik een 0 uren contract en het komt ook vaak genoeg voor dat ik niet wordt opgeroepen omdat alle diensten al gevuld zijn.
Aangezien op elke MWD vacature in deze regio minstens 100 kandidaten solliciteren is het gewoon ontzettend moeilijk. Zeker omdat ik nog niet veel ervaring heb, tja dat komt pas als iemand me de kans wil geven. Toch maar stom door blijven schrijven, hopelijk gaat t dan alsnog een keer lukken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:54

De ontslagverguning van het UWV moet je gewoon afwachten denk ik?

Welkom mars, helaas... :)

Het gesprek was volgens mij vanwege kanten positief, ik hoop dat ze mij onthoudt :) overigens zei ze niet zulke aardige dingen over de huidige secretaresse, niet zo netjes, maar je ontkomt er soms niet aan. Helaas moet je dat als sollicitant echt niet doen over je huidige/vorige werkgever (ook al zou t terecht zijn 8-) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:33

Jammer Mars dat je je hier ook 'moet' melden. Ik hoop dat het hier maar een tijdelijk bezoek is ;) succes met schrijven! Hier is het ook een populaire functie; ontzettend veel mensen die erop solliciteren; zowel mensen met jaren ervaring als de verse lichting.
Kan ook best zijn dat, als ik niets kan vinden, ik er ook op ga zoeken :=

Lifaya; jeugdig is je brief zeker! Zou zo een 16 jarige kunnen zijn die het heeft geschreven; kan in je voordeel werken maar ook absoluut in je nadeel omdat de schrijfstijl niet overeenkomt met je leeftijd. Maar goed, ze zoeken vooral de 16 jarige dus wie weet!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:52

Mijn vader kwam net met een krantenartikel aan lopen over "de Broekriem". Dit is een platform voor mensen die werkloos zijn maar wel dingen om handen willen houden. (Van spelletjesmiddagen > morgen, tot elkaar motiveren om bezig te blijven, gezamenlijk vrijwilligers werk doen om in een ritme te blijven etc).
http://debroekriem.nl

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:12

Morgen heb ik mijn tweede gesprek! Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik kan me het eerste gesprek nog goed herinneren, en weet dus nog wat hun belangrijk vinden en kan me daar denk ik ook goed over uitlichten.

Hoop dat ik mijn gedachte er positief bij kan houden, want ik moet daarna gelijk door naar de begrafenis van mijn tante...

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:14

nou ik heb het helemaal mooi zeg.
werd vandaag gebeld dat ze me ook willen hebben bij de zonne studio!
nu zou ik dus ineens van 0 naar 3 banen zijn _O-

Staples is 20-27 uur
zonne studio is oproep basis maar gemiddeld 10 uur
en Catering bij Ajax is circa 4 uur in 2 weken

dus wellicht dat ik het allemaal kan combineren. en anders cut ik ajax of de zonne studio.

ik ben iniedergeval erg blij!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:15

oei.. das vervelend! ik zou dit ook aangeven in je sollicitatie, gewoon op voorhand zeggen; mocht ik wat afwezig over komen ik moet zo gelijk door naar begravenis. dan is er iniedergeval begrip.

gecondoleerd..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:26

Pascal; ik kan je alleen maar heel veel succes wensen en ik hoop echt dat je de knop even om kan zetten en mocht je aanvoelen dat het moeilijk wordt; zeg het dan ook gerust.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:36

Alja schreef:
zo weer bijgelezen..
wat ik onthouden heb is dat britt werk heeft, dat Jollie is afgewezen wat niet leuk is en dat er vaak door gelinkt moet worden bij advertenties..

en wat ik ook niet moet vergeten is een bokker een pb terug te sturen over een huis in ijhorst ofzo ;)

Voelt mij niet aangesproken :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:38

Hier weer een vacature gevonden dus ik klim morgen weer in de spreekwoordelijke pen!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:41

vuurneon schreef:
Pascal; ik kan je alleen maar heel veel succes wensen en ik hoop echt dat je de knop even om kan zetten en mocht je aanvoelen dat het moeilijk wordt; zeg het dan ook gerust.

Dank je wel.

Moet gewoon even mijn koppie erbij houden.
Daarna kan het knopje weer uit.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:43

Leoni_ schreef:
Vorige week weer drie afwijzingen. Dus deze week maar weer fulltime gaan solliciteren. De meeste buitenstaanders die wel een baan hebben denken zo makkelijk over het weer vinden van een baan. Als ik vertel dat ik nog geen baan heb zeggen ze "oh, nog steeds niet''. Ik word er zo moe van.

Ik durf het al niet meer te zeggen. Mijn werk is momenteel het werk op de dierenambulance en het vliegen.

Ik heb wel wat vacatres weer binnen via mijn reintegratie coach(die het volgens mij ook niet meer weet) dus dat word morgen even bellen.