't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:37

Gister mijn sollicitatie gesprek gehad.
Wat een aanfluiting -O-
Ik ga de beste man contacten dat ik mij terugtrek uit de sollicitatie procedure....

Verder zoeken en in elk geval vanaf 16 juli thuis aan het werk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:39

Oei, what happened? :=

Hier ook geen marketing :n en het is een beetje uit de richting.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:43

Britt schreef:
Oei, what happened? :=

Hier ook geen marketing :n en het is een beetje uit de richting!

Tja wat zal ik zeggen, ze hebben me een half uur laten wachten zonder te zeggen dat het wat langer duurde, daarna het gesprek zelf, dat was een aanfluiting, en daarnaast is het een werkplek waar ik niet gelukkig ga worden, zeker niet na de mededeling dat je er rekening mee moet houden dat je veel alleen zit op de dag, en het antwoordt op de mijn vraag of het een drukke praktijk is was heel duidelijk: Nee...

batje

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:00

Wat jammer Lotus! Wel goed dat je je zelf terug trekt..

Ik heb volgende week een gesprek in Zoetermeer, terwijl de baan in Amsterdam is en ik daar ook woon. Vind het fijn dat ik op gesprek kan komen, maar baal er eerlijk gezegd wel een beetje van dat het zo ver weg is, dat is aardig wat aan oppas en bezine kosten..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:01

Je moet wat over hebben voor een leuke functie he :)) Ik heb volgende week een gesprek in Echt := 1 u en 3 kwartier rijden :') maar de vacature is helemaal mijn ding!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:02

@Batje, dat is altijd wel lastig.. ik zocht werk in zoetermeer en omstreken, en heb ook in Rotterdam, amsterdam en Delf gesprekken gehad... zo suf..

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:04

Ik ben er nog niet uit of ik de functie leuk vind ;) het bedrijf wel, maar ik heb nog veel vragen over de functie. Misschien dat ik er daarom een beetje tegenop zie. Maar het is dus normaal zo ver te moeten reizen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:06

batje schreef:
Ik ben er nog niet uit of ik de functie leuk vind ;) het bedrijf wel, maar ik heb nog veel vragen over de functie. Misschien dat ik er daarom een beetje tegenop zie. Maar het is dus normaal zo ver te moeten reizen?

Ik zit ook een 2 uur rijden bij mijn thuis vandaan qua werk. Woon tegenwoordig door de week op fietsafstand van mijn werk. In het weekend ga ik dan weer naar huis.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:26

Pff, dat is ver Winged! Maar ik bedoelde eigenlijk om zo ver te reizen naar een gesprek :)
Heb gelukkig een oppas gevonden, dat scheelt :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:34

Ik heb ook een gesprek op een andere locatie dan waar de werkplek is. Voor het gesprek is het 3 kwartier rijden, de potentiële nieuwe werkplek maar 15 minuten. Dagelijks 3 kwartier rijden ga ik niet meer doen, kost mij te veel energie :\

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:35

gister sollicitatie gehad :)
helaas dachten ze dat de functie te zwaar voor me zou zijn omdat ik nog geen ervaring had en ze iemand zochten die binnen 'n week zelfstandig aan de slag kon.... ze hadden ook net 'n nieuwe receptioniste aangenomen en die was nu 1x geweest... mocht die niet bevallen willen ze mij weer bellen voor de baan als receptioniste.... heb ja gezegd... alles beter als niks!! :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:01

Tja, zolang het voor één gesprek is, dan is het op zich wel te overzien toch?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:54

Alleen voor het gesprek vind ik het niet erg nee. Maar het is een functie voor 20 uur; 5 ochtenden. En ik heb jaren 45 minuten gereden (als ik het geluk had weinig/geen file te hebben!) voor 5 ochtenden en daar heb ik geen zin meer in. Ik kijk niet zo zeer naar het aantal kilometers maar hoe de werkplek ligt tov Utrecht; zuid van Utrecht is drama voor mij namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:27

Batje, ik heb laatst voor een gesprek anderhalf uur enkele reis gemaakt. Gesprek was ook ergens anders dan de uiteindelijke werkplek (overigens reis ik elke dag naar onze hoofdstad, dat is vanaf mijn huis met de fiets, trein, trein, tram ook ong. anderhalf uur enkele reis). Gewoon doen joh, het is maar 1 gesprek, je wordt er altijd wijzer van!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:54

Vandaag even een sollicitatieoutfit gekocht, ga ik in ieder geval in krijtstreep op gesprek _O-
Mooi jasje en pantalon voor 35 euro in de aanbieding en krijtstreepje kan altijd.

Ik heb gisteren gesprek gehad met iemand van HR Resource Center Consultant en intern overplaatsen gaat niets worden dus straks een extern bedrijf aan het werk zetten.
Ondertussen ga ik een som me heen kijken dus als iemand nog iets leuks ziet / hoort in de expeditie / logistiek / sales / customer service geef een gil.
Ga nu maar eens aan de slag mt actief zoeken al is het pas per 1 nove of 1 dec dat ik echt aan de slag zou moeten
Jammer genoeg is Doetinchem iets te ver rijden vanaf Drachten ;-)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:02

Ik heb me ook voorgenomen om niet meer zo ver weg te werken, dat breekt je inderdaad op.. Maar goed, de afspraak staat, dus ik ga gewoon op gesprek. Ik zit ook al 2 avonden online persoonlijkheids en competentie testen te doen voor deze functie.. ze zijn iig wel grondig ;)

Leuk koopje Mando!

Wat jammer lelijke heks! (haha, dat klinkt echt heel raar :') ) Wel fijn dat ze je als reserve houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:31

Spannend Batje, dat vergt wel een uitgebreide voorbereiding... en met 2 kids kan ik me goed voorstellen dat je niet zo ver weg wil zitten, ik wil dat met huis/paard/een-soort-van-sociaal-leven :+ eigenlijk ook niet, hahaha. Daarom zit ik ook in dit topic :o

Wat goed Mando! Dan kom je wel goed voor de dag :D

Patpen, zuid-Utrecht is idd drama vanaf ons (gezien we vrij dichtbij elkaar wonen weet ik waar je het over hebt :D ). Richting Hilversum is trouwens wel prima te doen, daar kun je echt in een kwartiertje autorijden zijn.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:47

Bij de vacature staat:
Citaat:
Voor deze functie is een persoonlijkheidsvragenlijst (PAPI) en capaciteitentest onderdeel van de procedure. Alle informatie hierover ontvang je van de recruiter.

Geen idee wat ik moet verwachten. Zal wel gewoon A, B, C of D zijn :D. Afhankelijk van wat het best bij je past....

Ffortuna: ja, jij kan het ook weten ;). We wonen in naastgelegen dorpjes tenslotte!
Hilversum is vanaf hier op zich goed te doen (maar ik vind centrum Hilversum zo'n drama :o).

Vinden jullie trouwens wat kleding betreft dat met dit weer een nette 3/4 of 7/8 broek kan voor een gesprek? Geen spijkerbroek maar gewoon een nette (kortere) pantalon. Ik zie mezelf met de temperaturen nog niet echt in een lange broek verschijnen. Maar ik heb een hele mooie kuitbroek gezien (grijs-zwart ruit). Een paar nette zwarte pumps (laag hakje) eronder en een effen shirt. Alleen de kleur van het shirt weet ik nog niet. Ga ik voor een mooi wit shirt of rood bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:48

En ik sport in jullie omgeving :j en heb ook alle ervaring met heen en weer naar hilversum rijden :+ ben wel blij dat ik nu lekker in utrecht kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:49

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:42

Nooit geschoten altijd mis toch. Zie in groningen een vacature. Dank je.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:04

ik heb op dei vacature gesolliciteerd, komt nog uitslag van, zat wat tijd tussen door vakantie.
lijkt me echt gaaf!!

hellaas geen marketing.

ik weet even niet meer wie 3 opties had, maar zou op alle 3 solliciteren en dan kijken wat je overhoud.

ik solliciteer overal in nl (en europa of verder) maar ik zit uiteindelijk niet gebonden aan en plaats.

succes met alle gesprekken/brieven.

patpen ik denk dat dat wel moet kunnen. vaak ziet het er ook netjes uit. of anders een rok.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:14

Ik wil even iets voorleggen waar ik een klein beetje mee zit.

Ik werd vandaag gebeld door een meneer die mijn cv had gezien en heeft mij voor volgende week woensdag graag op een soort selectie dag wilt zien.
Ik heb een adres, naam van de persoon, naam van het bedrijf en ik vroeg of ze een website hadden.
Stomme muts is natuurlijk wel een telefoon nr vergeten te vragen en heeft ook een telefoon waar ik oproepen niet op terug kan vinden, hoe vaak ik ook gezocht heb.
Nu is dat opzich niet het grootste probleem maar wat ik wel een beetje vreemd vind is dat ik het bedrijf niet terug kan vinden op internet.
Ook niet op de trefwoorden, adres, plaats etc etc. Ik heb de naam van de persoon op facebook ingetikt in de hoop zo iets te kunnen vinden maar ook zonder resultaat.

Wanneer ik het adres intik krijg ik een locatie en een foto van het pand waar een chinees restaurant in gevestigd is. Nu is het pand wel redelijk groot en zou het dus kunnen dat ze ernaast of erachter zitten.
Ik ben zeer bekend in dit dorp omdat ik daar vroeger een 5 tal jaar met mijn paarden heb gestaan en die chinees zit daar echt al heel lang.Tenzij deze nu weg is en ze een oude foto hebben op internet.

De persoon was overigens heel gezellig en kwam niet vreemd op mij over en ik heb een goed gesprek gehad. Nu weet ik eigenlik niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ben bang dat ik door mijn wil voor een baan ergens ga instinken. Een beetje selectieburo/bedrijf maakt tegenwoordig toch wel gebruik van internet of heb ik dat mis.

Ik ga het morgen ook eens bespreken met mijn reintegratie coach eens horen of zij het misschien kent. Maar wat denken jullie? Hebben jullie ervaring met iets dergelijks.
Voor de Sherlock Holmes's onder ons wil ik de gegevens die ik heb wel per pb sturen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:30

http://Www.wieowie.nl. Vul daar maar eens zijn naam in. Of kijk eens op Linkedin
Wil ik ook wel voor je doen want mensen met een premium account kunnen zien wie er op hun profiel heeft gekeken. En misschien wil je niet dat hij dat ziet en weet.

Ik ben het me je eens dat een bedrijf terug te vinden moet zijn op internet. Klinkt idd vaag.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:49

He je al geprobeerd te zoeken via de website van het KVK?
Wel vreemd idd, zeker als je net een leuk gesprek aan de telefoon hebt gehad.