Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:07

Sommige mensen zouden je voor gek verklaren, maar zo had ik dat ook met mijn hond. Mijn hond werd kriegel van kinderen, dus zolang zij er was, geen kinderen in mijn huis.

Hoe weet je van een IP adres nu of het een googlebot (of andere) is, of een gewone bezoeker? Hoe kun je dat zien in de whois gegevens? (google is me duidelijk, dan staat er gewoon de naam google in beeld, maar hoe zie ik dat bij andere?)
Zo heb ik op dit moment bijvoorbeeld 1 IP op 58 pagina's tegelijkertijd online. Je kunt me veel wijsmaken, maar niet dat iemand 58 schermpies open heeft staan om een website te bekijken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:40

Hoe bedoel je, dat sommige mensen me voor gek zouden verklaren?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:55

Waarschijnlijk dat je speciaal voor je kat daar bent blijven wonen, ipv dat je bent gaan samenwonen met je vriend. Al had ik precies hetzelfde gedaan hoor!

Heel veel sterkte met het verlies van je kleine vriendje...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:14

Ow, op die manier. Klopt, veel mensen hebben het nooit begrepen. Ik ben daar tegen m'n vriend altijd heel duidelijk over geweest; m'n kat was er eerder dan jij en ik doe hem voor niemand weg. Het was echt een buitenkat en kon dus niet mee naar het appartement. Om die reden is het appartement bijna twee jaar geleden te koop gezet. En om nog wel meer redenen natuurlijk. Maar nee, als ik Roxy nog in goede gezondheid bij me had kunnen houden, had het misschien nog wel twee jaar geduurd voordat we konden gaan samenwonen.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:07

als mensen niet snappe zijn zijn gek. iedereen mag toch zijn eigen ding hebben.

hie rook manlief zou verliezen van de katten zij waren er eerder.
zelfde rede nu ook ik heb jong katje wat ziek is, kreeg naar me kop moest maar terug geven naar de fokker en geld terug..mijn antwoord is simpel tiss geen waterkoker die stuk is.

ik ben gek op beestje ze blijft gewoon hier, daarnaast ben ik hele dagen thuis en de fokster werkt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:28

@Holly, maakt me niet uit hoe ik aan het werk kom als ik maar weer werk heb :) De markt is momenteel wat lastig, maar ik zie wel waar het schip strandt, ik ga me er niet druk over maken (kost me teveel negatieve energie en piekeren heeft toch geen zin) en doe gewoon mn best om zo snel mogelijk weer aan de slag te komen.

Ben gisteren mn bedrijfskleding wezen passen, helaas 1 bodywarmer niet kunnen nemen die hadden ze alleen in xl en die ging nét niet dicht (dikke kont :o ) Zo jammer want ik vond het wel een hele mooie!
De rest was te groot besteld.... :D . Nu komen de juiste maten en kleuren en worden ze gelijk geborduurd. Misschien rond 5 of 6 juni is alles klaar.
Dan heb ik 1 bodywarmer, 2 polo's, 2 sweathirts, 3 hooded shirts/vests en petjes. Allemaal in andere kleurtjes met logo op mn rug.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:50

holly schreef:
Sommige mensen zouden je voor gek verklaren, maar zo had ik dat ook met mijn hond. Mijn hond werd kriegel van kinderen, dus zolang zij er was, geen kinderen in mijn huis.

Hoe weet je van een IP adres nu of het een googlebot (of andere) is, of een gewone bezoeker? Hoe kun je dat zien in de whois gegevens? (google is me duidelijk, dan staat er gewoon de naam google in beeld, maar hoe zie ik dat bij andere?)
Zo heb ik op dit moment bijvoorbeeld 1 IP op 58 pagina's tegelijkertijd online. Je kunt me veel wijsmaken, maar niet dat iemand 58 schermpies open heeft staan om een website te bekijken.

Niet ;-) Je kan een whois doen, en kijken waar hij heen verwijst. Dat kan dan Google teruggeven, maar dat hoeft niet. Er zijn heel veel soorten crawlers. Voor zoekmachines (we vergeten het wel eens, maar Google is niet de enige), voor spambots, etcetera.

Als je met een whois op het IP een lokatie in Azie krijgt, en je van mening bent dat dat IP te veel data verbruikt, blok dan de range (123.123.123.*).

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:02

LHO schreef:
pmarena schreef:
Hoe ervaren andere verkopers dat eigenlijk, qua reclame maken enzo ?

Ik vind zelf al jaren dat ik meer zou moeten adverteren in bladen en met standjes enzo, maar volgens mij is het echt weggegooid geld :o

De keren dat er wel iets speelde heeft het eigenlijk niet merkbaar iets opgeleverd...ook een paar jaar een stand op Horse Event, ben je ook al snel 2000 euro lichter (!) per keer en ik zie dan eerlijk gezegd echt geen piek in de verkopen rond die tijd of even later.... dan besteed ik dat geld liever anders :)

Mond tot mond reclame en de mogelijkheid bieden om spullen te testen werkt echt 1000x beter :j

Voor http://www.vvecomplex.nl een Google Ads campagne lopen. Heeft nog niets opgeleverd (wel bezoekers). Maar goed, een klant daar kan een campagne van een jaar betalen, dus het hoeft ook niet direct iets op te leveren. Wel bedrijven gehad die het nodig vonden om op een ad te klikken en vervolgens hun diensten aan te bieden.

Inmiddels wel response! Drie in een week zelfs :D

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:14

Oh en wat leuke barterdeals hier afgelopen en komende maand. Goed voor een etentje in sterrenrestaurant, een vakantie in het zuiden van Spanje, en een hoofdstel :D

Edit-Oh en juridische bijstand, ook nog :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:18

Wat leuk van je bedrijfskleding Cissy :) da´s wel leuk, wat positiefs naast het ´werkgedoe´. Ik hoop van harte dat je snel weer aan werk komt maar even ´onthaasten´ is misschien wel heel even prettig.

Ik zit met een dilemma, of ik mijn huidige baan zal opgeven en mijn hart zal volgen om mijn eigen bedrijf te starten of niet. Vind het doodeng.... dus ik twijfel nog teveel!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:26

Ben er ook heel benieuwd naar Cissy! maak je een foto als het af is? ben wel benieuwd met het logo er op! O:)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:46

@Ffortuna: Als het nu financieel haalbaar is, wat houdt je dan nog tegen? Het is altijd doodeng, maar als je de stap niets maakt, zul je voor de rest van je leven rondlopen met de vraag "Wat als?" en "Had ik maar"...

@Cissy, ben benieuwd naar jouw kleding!
Had hier zelf een paar weken geleden een verkoper die mijn logo heel mooi kon borduren en de prijzen waren goed betaalbaar, maar heb nu een keer voor een vriend van mij gewerkt en zijn bedrijfskleding is ook wel heel netjes (logo door middel van vilt erop verwerkt), dus ga daar eerst nog even informeren! Zeker omdat mijn nieuwe logo zoveel borduurwerk is, dat het op je rug veel te hard wordt...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 15:53

Ffortuna, is het misschien mogelijk om gewoon je baan te houden en daarnaast voor jezelf te starten?

Fanatiek aan het kleding shoppen geweest Cissy.

LHO ik heb een spiderlijst maar die moet ik echt even nalopen en kijken wat daar aan toe gevoegd moet worden. Zal een heel gepuzzel worden weer.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:17

Bij twijfel mag je het IP pm'en, dan kijk ik of ik iets kan vinden :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:43

IK ben ook erg benieuwd naar de bedrijfskleding! Dat strijken is leuk voor een keertje, maar wil het ooit toch wel iets beter aan gaan pakken ;)

@Ffortuna: Wat voor iets wil je gaan doen en is het idd mogelijk om te starten vanuit een werkende positie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:50

Dank voor de bemoedigende woorden :)

ik wil graag als freelancer aan de slag en huiswerkbegeleiding en bijlessen gaan geven. Het liefst wil ik een instituut beginnen of verbonden zijn aan een school i.v.m. vaste klandizie. Het lastige is dat dat echt moet vanaf ong. 13 uur (i.v.m. de sterk wisselende tijden van middelbare scholieren) en dat mijn huidige baan niet kan in minder dan 40 uur (denk eerder aan 50 uur).

Ik zit nu te denken om te solliciteren op een parttime baan en dan van daaruit verder te gaan voor mijzelf. Maar het is idd wel eng zeg :D hoe hebben jullie dat gedaan? En hadden jullie ook een (koop)huis, paard etc. erbij met alle vaste lasten die daar bij horen? Dat is wat mij tegenhoudt namelijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:54

Ik ben nu werkloos en heb mijn webshop opgestart toen ik nog fulltime werkte. Helaas kan ik er niet rond van komen en heb ik ook niet de illusie dat dit snel gaat gebeuren, dus ik moet gewoon blijven solliciteren!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:06

@ Ffortune: Je kan beter spijt hebben van iets wat je wél hebt gedaan, dan van iets wat je niet hebt gedaan ;) Ik heb de webshop met mijn vriend een paar maanden geleden opgericht - we studeren beide en werken ongeveer 20 uur per week naast de studie. Maar aangezien het niet storm loopt is het goed te doen. Voorbereiding kostte tot nu toe de meeste tijd :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:03

Als je er ècht in gelooft dat daar een goede toekomst in zit, dan moet je wel wat wagen vind ik :)

Ik zou dan idd. wel een baan ernaast houden waarmee je de belangrijkste kosten er alvast uit hebt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:28

Helaas loopt het hier wegens allerei tegenvallers niet lekker.
Zijn bezig met een ander nieuw concept.

Word vervolgd....

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:01

Ik lees wel bij, maar heb weinig te melden. Daarnaast was het op m'n werk behoorlijk druk met allerlei dingen, beursen, etc. Verder ben ik druk met het organisteren van een 2e hands ruitersportmarkt voor een goed doel. En daardoor heb ik alle beslommeringen omtrent de webshop maar even bij mijn man gedumpt. Hij is helaas nog steeds werkloos maar heeft daardoor gelukkig wel tijd voor de webshop. Toch fijn als je het met z'n 2e doet.

Heb gelezen van de diertjes die mensen hebben moeten laten inslapen. Sterkte allemaal. Wij hebben dit 2 jaar geleden moeten doen. En ik denk nog iedere dag aan haar. Ik hoop dat jullie ook allemaal mooie herinneringen overhouden aan je beestjes en daar straks met een lach om je mond aan kunnen denken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:47

Als mn stapel kleding klaar is zal ik uiteraard foto's maken, ben zelf ook wel benieuwd. Staan ook weer wat klussen op de agenda dus ik vermaak me wel voorlopig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 09:21

Pff, vandaag de laatste dag dat mensen kunnen stemmen op de Hipste Shop van de Zomer... Ben heel benieuwd op welke plek ik nou uiteindelijk ga eindigen!

Ik heb gister trouwens ook weer een nieuw filmpje online gezet:

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:35

Leuk dat filmpje Joyce, lijkt wel wat op dat ding van TellSell waarin die snoepjes kunnen voor de kids. Je kunt m lekker ondersteboven houden en niks komt er uit, harstikke handig!
Heb je m ook in verschillende maten want honden met een wat brede korte neus kunnen er niet in denk ik? denk aan Pekineesjes, engelse bullen....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:08

Je hebt hem in 2 maten, eentje van 0,9 liter en eentje van 1,5 liter. Pekinees zou de kleine moeten hebben en een Engelse Bull de grote. De Amerikaanse Bull van mn buren kan er namelijk ook uit drinken!