Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:34

Inderdaad, spreid je winkansen... dat doe ik ook. Heb net een tweede gesprek gehad, met een assessment. Eerst IQ-test, daar scoorde ik gemiddeld mee, ten opzichte van andere wo-ers.. en mijn persoonlijkheidstest was ook goed, op 1 puntje na.. leuk en uitgebreid gesprek gehad daarna, maar geen idee hoe dit afloopt. Hoor binnen 14 dagen wat? Dat is echt lang wachten.. Heb ook geen idee of ze meerdere kandidaten hebben.

En Blacknorton, gewoon nogmaals de mail eruit doen hoor!!

Evdpanne, gadver wat een rotverhaal. Dat hoop je toch nooit mee te maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:21

En nog een afwijzing!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:50

Vandaag is mijn laatste werkdag. Ik moet nog 3 uurtjes en dan zit het er hier op voor mij.
Eerst 3 weekjes vakantie, even bijkomen, en dan per 1 sept beginnen bij mijn nieuwe werkgever!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:01

Lang niet meer meegeschreven, maar ik heb goed nieuws!!!
Ik heb een super leuke baan gevonden en ik ben aangenomen!!! Joehoew *\o/*
Ik had de vacature al een tijdje op het oog, maar ik 'eeuwige twijfelaar' maar denken 'jamaar ik zit hier toch ook wel goed, pff dan daar weer naartoe solliciteren...'
Op de dag dat ik me kandidaat wou stellen, was de vacature ineens WEG!!! Nooooo dacht ik. Dus had ik mijn stoute schoenen maar eens aangetrokken en gemaild naar de instantie en alles uitgelegd: dat de baan me echt interesseerde en dat ik dacht dat ik met mijn diploma's een goede kandidaat zou kunnen zijn. Mijn mail afgesloten met de wereld is aan de durvers (omdat ik te laat was) en vriendelijke groeten.
En wat was nou!? Ik mocht mijn CV en brief sturen en op gesprek komen :D *\o/*
Ik op gesprek en heel eerlijk mijn positieve en negatieve punten uitgelegd enz.... Na het gesprek dacht ik echt van 'ojee had ik die negatieve dingetjes van mij wel mogen vertellen???'
Nog voor mijn gesprek had ik nog wat sollicitatietips opgezocht en daar zeiden ze dat je heel snel na je gesprek een mailtje moest sturen wat je ervan vond. Dat dat gretig overkomt en altijd goed is. Dus ik dat ook gedaan en kreeg sanderendaags telefoon van het bedrijf. Zij vonden het ook een aangenaam en vlot gesprek en ik zou wel kans maken, maar er waren ook nog andere interessante kandidaten. De persoon die uiteindelijk ging beslissen wie het werd ging die dag erna nog met vakantie 3 weken. Dus die 3 weken wachten was echt wel LANG.
Begin deze week belde ze op. Ik heb de job!!!
Ikke Blij :) Gaat heel leuk worden!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:39

Nou ik heb ook een afwijzing te pakken... ze hadden 70 brieven gehad. Eventueel hoor ik nog wat na de 1e selectieronde van gesprekken mocht daar niemand bij zitten.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:53

Geweldig :7 zelfs op mijn verjaardag krijg ik -wéér- een afwijzing -O- gezellig

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:24

Hallo!

Pff afwijzingen op je verjaardag.....das echt niet leuk :(:)

Ik kreeg een mailtje van een schoenenzaak waar ik gesolliciteerd had weken geleden!
We hebben inmiddels al de juiste kandidaat gevonden..blablabla....
Het is niet echt bemoedigend zoveel afwijzingen!

En van hoeveel ik gewoon helemaal niets hoor...das echt het toppunt vind ik!

Maar ik probeer maar moed te houden en door te gaan....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:56

Gefeliciteerd met je verjaardag Evenstar maar waardeloos om op deze dag een afwijzing te krijgen.....

Zo waardeloos als bedrijven NIETS meer laten horen. Het is toch een kleine moeite???? Maar je leest het vaak hier!

Ik heb niet echt inspiratie. Kan niets leuks vinden. Bovendien hebben we thuis een probleem met een kat dus ik heb ook niet echt mijn aandacht erbij. En uiteraard hoop ik toch op die baan volgende week. Het is een kennismakingsgesprek. Als het (alleen maar) klikt met de eigenaar, is de baan voor mij. Dat moet toch te doen zijn? Ik heb echt wel gekeken na de goede adviezen maar zie gewoon niets passendst :n. Nu eerst naar de dierenarts. Ook al zo veel zin in.......

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:03

Evenstar gefeliciteerd!

Quinta kreeg helemaal kippenvel toen ik je post las :oo Echt superlef! Je had idd niks te verliezen en nu heb je die baan!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Gisteraaf gesolliciteerd en kreeg net een belletje, vanmiddag 15 uur op gesprek komen! :):)

edit: kreeg gister post met een afwijzing die ik in december had verstuurd :')

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:12

Gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Kaatje! heel veel suc6! Super dat het zo snel gaat! Joepieeeeeeeeeeeeee :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:30

Hier in de buurt worden eigenlijk alleen maar callcenter medewerkers en technische medewerkers gevraagd.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:43

Hoi mede-banenzoekers, mogen hier ook oproepjes geplaatst worden :+ Met elkaar weten we wellicht meer als alleen...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:45

waarom niet ;-)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:06

Omdat ik op zoek ben naar een nieuwe uitdaging: als iemand een leuke baan weet in de (online) marketing/sportmarketing/groothandel ruitersport kleding etc. in de omgeving van Nijmegen/Arnhem/Ede/Den Bosch dan hoor ik dat graag :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 14:52

Vandaag twee keer gebeld, mag bij eentje op gesprek komen maandag :). Ander moet ik nog even om 10 voor half vier bellen, daar ben ik al op gesprek geweest dus ben benieuwd... Of ik nog een keertje mag komen of dat het afwijzing is...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:46

Heb net contact gehad voor een functie bij het klant contact center voor het UWV.
Ook callcenter, maar toch heel anders als de meeste functies.

Had vanmorgen een sollicitatiebrief gestuurd en werd vanmiddag gebeld.
Nu even de informatie doorlezen en dan een aantal vragen etc invullen.
Vragen die normaal gesproken op een sollicitatiegesprek gesteld worden.

Ook een iq-test (meurs) maakt deel uit van de sollicitatieprocedure. Iemand daar ervaring mee?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:35

Helaas bij die andere functie een afwijzing gehad.... Was puur op werkervaring :(. Tja die heb ik niet gericht. Maar ja hij vond wel een brief helemaal goed daar moest ik niks aan veranderen en zo heeft ie nog een paar tips mee gegeven...

Dus maar weer door naar de volgende....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:47

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:31

Hier dus ook een tegenvaller en gesprek is dus niks geworden, want ze hadden uiteindelijk voor me. -O-

En anders stage bedrijf is het niet eens met stageovereenkomst, maar wist niet meer wat.......... :?

Wel vandaag telefoontje gehad, maar was nog aan het werk en gevraagd of ze over een half uurtje terug wilde bellen. Niet meer gebeld. -O-

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:12

Babsiej schreef:
Voor de liefhebber wellicht, in noord holland in een dierenwinkel: http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... &chapter=0

Leuk, maar te weinig uur en ik ben fysiek niet okay.

Verder heb ik vandaag echt een poedersuiker gesprek gehad met mijn reintegratie coach. Ik heb een uur gezeten en het is teveel om hier te plaatsen.
Ik heb het gevoel dat ik nu enorm onder druk ben gezet en hij mij een beetje het gevoel heeft gegeven dat ik de afgelopen 20 maanden uit mijn neus heb zitten eten.. Ik moet voor 15 sept ergens zitten want ik krijg geen extra 3 maanden bij de Post die mij eerst wel 'beloofd' waren mocht het de eerste 3 maanden niet gelukt zijn iets te vinden.
OOk kreeg ik een leuke reactie dat ik niet op zijn vacature had gereageerd die hij GISTEREN!! had gestuurd. Gelukkig was hij stil toen ik zei dat ik momenteel eigenlijk vakantie heb maar deze heb opgeofferd om mijn (nu ook nog zieke ) collega uit de brand te helpen omdat die verder niemand had die mijn werk kon doen!!.

ER loopt nog wel iets voor administratief medewerker...alleen is dat wel de hele dag achter de pc en ik weet gewoon dat mijn rug dat niet gaat trekken.

Ik ben vanmiddag helemaal ingestort en ga morgen de huisarts weer bellen, geloof dat ik even met iemand van buitenaf een gesprekje moet maken.

Maandag ga ik samen met een collega aan een soll. brief werken voor de hogen piefen van het bedrijf waar ik nu zit. En als ik haar moet geloven staat die hoge pief wel open voor doorzetters met ideeen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:17

Is het voor jou niet een idee iets van debiteurenadministratie? Dat doe ik ook en ga ik ook weer doen, moet regelmatig door t hele kantoor lopen om te overleggen met bepaalde mensen etc of om fysieke dossiers te halen, ik zit zeker niet de hele dag op mn stoel..

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:21

Iemand uit de buurt van Schagen/ Callantsoog, weet nog een plekje waar ze iemand zoeken voor 20 u per week voorlopig... In een kledingzaak, let me know!

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:21

Tevens in Schagen zit er een callcenter heel gezellig waar ze genoeg mensen zoeken!!!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:30

Quality contact toevallig? :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:34

Cowgirl schreef:
Leuk, maar te weinig uur en ik ben fysiek niet okay.

Verder heb ik vandaag echt een poedersuiker gesprek gehad met mijn reintegratie coach. Ik heb een uur gezeten en het is teveel om hier te plaatsen.
Ik heb het gevoel dat ik nu enorm onder druk ben gezet en hij mij een beetje het gevoel heeft gegeven dat ik de afgelopen 20 maanden uit mijn neus heb zitten eten.. Ik moet voor 15 sept ergens zitten want ik krijg geen extra 3 maanden bij de Post die mij eerst wel 'beloofd' waren mocht het de eerste 3 maanden niet gelukt zijn iets te vinden.
OOk kreeg ik een leuke reactie dat ik niet op zijn vacature had gereageerd die hij GISTEREN!! had gestuurd. Gelukkig was hij stil toen ik zei dat ik momenteel eigenlijk vakantie heb maar deze heb opgeofferd om mijn (nu ook nog zieke ) collega uit de brand te helpen omdat die verder niemand had die mijn werk kon doen!!.

ER loopt nog wel iets voor administratief medewerker...alleen is dat wel de hele dag achter de pc en ik weet gewoon dat mijn rug dat niet gaat trekken.

Ik ben vanmiddag helemaal ingestort en ga morgen de huisarts weer bellen, geloof dat ik even met iemand van buitenaf een gesprekje moet maken.

Maandag ga ik samen met een collega aan een soll. brief werken voor de hogen piefen van het bedrijf waar ik nu zit. En als ik haar moet geloven staat die hoge pief wel open voor doorzetters met ideeen.

Administratief werk is niet perse 8 uur/hele werkdag achter de pc zitten. In mijn functies als adm.mdw. heb ik meer gelopen dan gezeten! Als je wilt zitten, moet je naar een callcenter gaan. Misschien wel gezellig maar heel veel zitten (was onderdeel van mijn laatste functie). Secretaresse of man-ass zijn ook functies waarbij je veel van je plek bent. Anders moet een werkgever investeren in een aangepaste werkstoel die individueel aanpasbaar is. Die heb ik ook gekregen van een vorige werkgever.
Ik zou toch adm.werk niet direct afschuiven. Genoeg mogelijkheden om te vertreden zoals dat zo mooi omschreven wordt door het UWV!