Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:11

@Maaike: Maar in die map die je nu hebt (met lederen omslag), daar zitten wel hele nette hoezen in, of niet? Dat soort systemen heb ik namelijk al wel gevonden en vond ik ook heel netjes staan, maar het liefste heb ik een map die meteen een 'wow' gevoel oproept!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:14

Je zou ook bij een of andere printshop een 'vakantieboek' kunnen laten printen. Met je eigen omslag en dan worden de foto's direct op het papier geprint. Betekent wel dat je je portfolio niet te pas en te onpas kunt aanpassen natuurlijk.

Je hebt van die nette dikke plastic insteekhoezen, daar is niets op tegen toch? Die flubberhoezen, die zijn een beetje jammer, maar een knappe map met stevige insteekhoezen vind ik opzich wel prima reclamemateriaal!

maargoed, ik ben geen fotograaf :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:38

@11A: niks mis met portfoliomap, zeker niet als je een mooie chique aanschaft. Ik heb er zelf één op A3-formaat, lederen omslag, was echt iets van 70 euro ofzo. Super blij mee.

Wat je tegenwoordig ook veel ziet is een portfolio op de iPad. Hartstikke leuk maar wel jammer dat de kleurweergave niet optimaal is.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:51

@XoNo: Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, maar ik ben bang dat de kleuren dan niet ideaal zijn en het een beetje "ik wil wel maar kan niet" overkomt. Ja, die goede dikke hoezen zijn inderdaad wel goed! Niet die van 5 euro voor 100 stuks!

@Nouks: Ja, maar een iPad aanschaffen voor een portfolio vind ik net iets te erg worden! Ik heb zelf ook naar dat soort mappen zitten kijken. Heb jij er een met hoezen of plak je je foto's op kartonnen vellen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:52

Ik heb er één met hoezen :)

VWB een fotoboek (XoNo/11A) dat is zeker een idee alleen zou ik dat idd niet aan de willekeurige plaatselijke copyshop toevertrouwen. Sterker nog, ik zou 't niet aan iedere aanbieder toevertrouwen. Als ik zelf een portfolioboek zou willen hebben zou ik dat waarschijnlijk door AsukaBook laten doen en anders door Profotonet.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:05

Ik gebruik een zwarte ringband met linnen omslag met insteekhoezen met zwart blad. Voordeel is dat je de inhoud kunt aanpassen aan de gelegenheid.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:23

XoNo schreef:
Je hebt van die nette dikke plastic insteekhoezen, daar is niets op tegen toch? Die flubberhoezen, die zijn een beetje jammer, maar een knappe map met stevige insteekhoezen vind ik opzich wel prima reclamemateriaal!
Die heb ik nu ook idd :j Daarvoor had ik van die minder stevige insteekhoezen, maar je wilt steeds meer/beter/mooier en nu dus een mooie lederen map met stevige insteekhoezen waar plaats is voor 60 foto's :j

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:48

Bedankt voor de tips!!!
@Nouks: Die AsukaBook ziet er wel heel goed uit! Ik kende ze nog niet!

@Jolanda: Dat is inderdaad wel gemakkelijk!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:36

Ik heb de map regelmatig gebruikt in een stand en dan zijn die hoezen heel fijn. Een paardenevenement is geen schone omgeving en op deze manier kunnen mensen door je map bladeren zonder vlekken op je foto's achter te laten.
Ga je alleen op bezoek bij klanten in sjieke kantoren, dan kun je natuurlijk met een ander soort map of album uit de voeten. ;)

Je moet iets zoeken wat bij jou past, iets met de uitstraling die jij naar een potentiële klant toe wilt hebben.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:05

Daar ben ik het helemaal mee eens, Jolanda. Ik ben dus hard op zoek naar iets waar ik me ook echt in kan vinden.
Zo'n map zoals jij beschrijft is inderdaad een goed idee op dat soort evenementen, maar op een kantoor dan kan het overkomen als de volgende met zo'n zelfde map, terwijl ik er juist indruk mee wil maken, dus ik ben er nog niet helemaal uit.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:22

Wie van jullie is er handig met begin- en eindbalans.
Wij komen er nl helemaal niet uit.
Wie kan ons helpen?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:53

Annastasia, zo even uit m'n hoofd weet ik het niet. Dan moet ik het vanavond opzoeken.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:15

annastasia schreef:
Wie van jullie is er handig met begin- en eindbalans.
Wij komen er nl helemaal niet uit.
Wie kan ons helpen?

Waar kom je niet uit als ik vragen mag?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:43

Nouks, het kan zijn dat ik er misschien overheen heb gelezen, maar is er al meer info betreft de cursus (locatie en kosten)?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:41

Zo daar ben ik weer eens! Ik lees alles mee hoor maar heb nog niet overal een nuttig antwoord op helaas.
Vandaag was een superdag! Ik heb me eindelijk ingeschreven bij de KvK, heb mijn website meteen aangevraagd en als absolute bonus heb ik vandaag ook nog officieel mijn eerste opdracht binnengehaald!! :D :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:43

Nuage: gefeliciteerd met deze wel heel speciale dag! *\o/*

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:52

Dankjewel!!! Ben er helemaal een beetje hyper van :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:46

Super Nuage! Ik snap wel dat je daar lichtelijk hyper van word :D Gefeliciteerd!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:32

Gefeliciteerd Nuage!

Ik heb gisteravond nog btw aangifte gedaan en meteen de kleinondernemersregeling toegepast. Krijg de reeds betaalde btw van dit jaar weer terug :j Komt goed uit, de dierenartsrekeningen vliegen ons om de oren :\

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:12

Wauw Nuage. Gefeliciteerd!
Misschien heb je het al eens verteld maar vertel wat ga je doen, hoe heet je bedrijf. Kortom spammen!!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:13

Nuage schreef:
Zo daar ben ik weer eens! Ik lees alles mee hoor maar heb nog niet overal een nuttig antwoord op helaas.
Vandaag was een superdag! Ik heb me eindelijk ingeschreven bij de KvK, heb mijn website meteen aangevraagd en als absolute bonus heb ik vandaag ook nog officieel mijn eerste opdracht binnengehaald!! :D :D

Gefeliciteerd! Dat is echt super nieuws!!!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:24

Nuage gefeliciteerd!! :)

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:04

Gefeliciteerd Nuage!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:33

Dat is leuk nieuws Nuage!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:33

Goed nieuws Nuage. Nu kun je echt aan de slag. Heb je al een klein feestje gehad om dit goede nieuws te vieren. Bijvoorbeeld een gebakje bij de koffie ipv een koekje? *\o/*

Xono, hoef jij maar 1x per jaar ob aangifte te doen dan?