Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:20

Troost je Cynthia, hier is het net zo'n h*l om iets te vinden hoor :(:)

Ik heb morgen gesprek bij UWV, ben benieuwd wat er gaat gebeuren (gezien ik immers al voorzien ben van werk)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:01

Hallo allemaal,

@Loesje88, gefeliciteerd met je nieuw baan! wat is het voor functie? Dat was me eventjes ontgaan!
@wwillemijn, ik had je nog een Pbtje gestuurd, maar zie je berichtje nu al. Wat klote dat je alsnog afgewezen bent.
Kan me goed voorstellen dat je het eventjes niet meer weet! Sterkte :(:)
@CynthiaV, jeetje, namen ze echt je CV niet meer aan? Het is dat ik, bij mijn vorige baan, via randstad Transport werkte. Hoopte eigenlijk van de week een keertje daarlangs te kunnen om mijn inschrijving te wijzigen. (zocht toen werk als chauffeur, nu administratief). Ben benieuwd of ze dat nog wel doen dan....

Ik heb vandaag 2x goed nieuws gehad. Uwv belde voor mijn uitkering, die word de eerste tijd nog behouden, mocht ik werk vinden, dan kan ik me gewoon beter melden, of ik kan ervoor kiezen om eerst een proeftijd te doen bij het bedrijf en daarbij mijn uitkering gewoon te behouden, voor het geval het toch niet gaat. Maar een kantoorbaan kan ik met mijn schouder makkelijk handlen, en de bedrijven waar ik sollicitaties heb lopen, weten eigenlijk geen van allen wat voor uitkering ik nu precies ontvang. Zodra ik dat ga zeggen, vergooi ik meteen alles, want iemand die nog nooit lang ziek is geweest nemen ze natuurlijk veel sneller aan!

Ook kreeg ik telefoontje van het uitzendbureau, of ik 3 dagen/tijdstippen op kon noemen, waarop ik tijd had om op gesprek te gaan. Want het bedrijf (ruitersportgroothandel), heeft toch besloten dat ik op gesprek mag komen. Ik verwacht dat ze niet de reacties op de vacature hebben gekregen, waarop ze hoopten, dus heb ik geluk! Mag of deze week, of begin aankomende week langskomen. Hoop dat daar iets uitkomt. :)

Heb de laatste dagen verder vrij weinig gedaan aan sollicitaties, ga er morgen rustig maar weer mee aan de gang. Dan staan er iig genoeg nieuwe banen op om op te reageren. Als je iedere dag kijkt word het nogal frusterend, dat is in mij geval iig wel zo.
Verder succes iedereen!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 01:49

Wauw Amanda dat is echt goed nieuws +:)+

Ik ben maar even naar een vriend van me toe gegaan om me af te reageren, ben nu gelukkig een beetje van mijn pokkehumeur af :+

Loesje in mijn vakgebied is er genoeg te vinden daar, maar ik ben in A'dam geboren en heb ontdekt dat ik toch niet geschikt ben voor de stad. Ik ben meer van de trekkers en de koeien, alleen dan wel op hoge hakken :D

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:17

Op brabantwerkt.nl staat een vacature voor stalhulp voor in het weekend.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:49

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:02

VonDutch schreef:
http://vacatures.marktplaats.nl/profiel ... ind=6&df=1

Voor iedereen die echt,echt geen baan kan vinden.... :')

(sorry kon het niet laten)

Haha, nee, denk niet dat dat een optie is! :+ Ik heb gisteren uitnodiging gekregen om dinsdagochtend om 09.45 op gesprek te komen. Ik hou jullie op de hoogte! :)

Hoe gaat het verder bij de rest? Nog gesprekken/uitnodigingen/afwijzingen gehad?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:12

Hey allemaal. Goed nieuws voor Amanda lees ik. Veel succes dinsdag!

Vraagje.. Ik mag morgen op gesprek bij een notariskantoor ;-). Als secretaresse. Wie weet een beetje wat de salarissen zijn die gebruikelijk zijn. Ze hebben vlgs mij geen cao....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:24

salaris hangt af van functieomschrijving, leeftijd, ervaring etc.
kan verschillen van 1800 (junior) tot 3500 (senior-senior := )

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:31

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:59

Nou ik weet eindelijk wat ik verdien, 3 kwart van wat ik normaal verdien en dan werk ik nu nog onregelmatige tijden dus met toeslagen >;)

Werk is ook veel te makkelijk en te weinig, ga vandaag maar even een balletje opgooien daar, ik zie het ook niet meer zitten om de ene week van 5 tot 2 te werken en de andere week van 15 tot 23:45.

Als ze geen andere optie voor me hebben dan houd het op!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:07

CynthiaV schreef:
VonDutch schreef:
http://vacatures.marktplaats.nl/profiel ... ind=6&df=1

Voor iedereen die echt,echt geen baan kan vinden.... :')

(sorry kon het niet laten)

Wel mooie tijden om te werken :D Alleen niet zo best voor je sociale leven gok ik :+ Of natuurlijk juist wel :')

_O- :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:09

Ik ben vol goede moed begonnen aan mijn open sollicitaties, aangezien er wat betreft vacatures niks is op mijn gebied... Kon vandaag ook naar de banenmarkt van het UWV maar hoefde niet van mijn werkcoach :P. Die zei al dat het zinloos was....

Heb nu al een open sollicitatie voor een jeugdgevangenis opgesteld, moet ik vanavond nog even iemand over bellen ;). Verder maar naar alle advocatenkantoren en notariskantoren in de buurt (en dat zijn er al veel) en als dat niet lukt maar even verder kijken...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:26

evdpanne schreef:
Ik ben vol goede moed begonnen aan mijn open sollicitaties, aangezien er wat betreft vacatures niks is op mijn gebied... Kon vandaag ook naar de banenmarkt van het UWV maar hoefde niet van mijn werkcoach :P. Die zei al dat het zinloos was....

Mijn moeder komt er net van terug. Die ging naar een soort banen-event in Breda. Maar die zei ook dat ze net zo goed thuis had kunnen blijven, het waren vrijwel allemaal lichamelijk zwaardere banen. Dus productie etc. Wel had ze een aantal gesprekken gehad met uitzendbureaus, waar ze nu ook ingeschreven staat.

@Orienta, dat is ook echt niet netjes zeg...Dat hadden ze je wel eerder mogen vertellen. En qua werktijden. is daar geen vast werkschema voor? (Wat is het voor functie?)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:02

@VonDutch: Jammer dat het zo ver weg was, anders had ik natuurlijk wel een sollicitatiebrief gestuurd ;) :D

Hier verder nog steeds drama, ik heb ongeveer 2 a 3 weken geleden 3 sollicitatiebrieven gestuurd en 1 mail met een info aanvraag en op geen van allen nog wat terug gehoord. Ik denk dat ik van de info aanvraag sowieso niets meer ga horen, als baliemedewerkster bij de tandartspraktijk waarschijnlijk ook niet (die waren 1,5 week geleden bezig met uitzoeken wie er op gesprek mocht komen en lijkt me niet dat ze daar zo lang over doen, daar heb ik al ruim 3 weken geleden op gesolliciteerd). Dan blijven het notariskantoor en het standbouwbedrijf over, de advertentie van het notariskantoor zag ik vorige week toevallig ook nog in de krant staan, dus niet heel gek dat ik daar nog niets van heb gehoord en morgen is de sluitingsdatum van de vacature bij het standbouwbedrijf, dus ook niet zo gek dat ik daar nog niets van heb gehoord.

Jullie moeten dus maar even heel hard voor me duimen dat ik bij 1 van de 2 op gesprek mag komen :D

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:14

Orienta wat balen zeg, maar dan is het wel gelijk duidelijk waarom het zo lang duurde voor je wat hoorde.

Weer 3 afwijzingen binnen |( Misschien moet ik maar schoonmaakwerk gaan zoeken, misschien dat ze me daar willen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:17

heb mijn 4e afwijziging binnen yay, heb nu mijn hoop gevestigd op een nieuw filiaal in breda waar ze personeel zochten zou echt ideaal zijn, willen jullie duimen voor me?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:17

Ben je mooi klaar mee orienta! :n

Heeft iemand een voorbeeld van een sollicitatiebrief voor mij? Ben altijd makkelijk aan een baan gekomen, amper sollicitatiebrieven hoeven te schrijven en van school is niks meer blijven hangen :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:18

Toevallig Epplejeck? Wil daar ook een brief naar sturen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:22

Ik ben vandaag gebeld naar aanleiding van mijn CV op monsterboard, ze hebben me voicemail ingesproken. Was voor een detacheringsbureau, wat opleiding wil regelen en me dan detacheren bij bedrijven :). Zijn informatie-avonden van dus ben benieuwd...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:23

haha ja inderdaad
gaan we er om vechten haha nee hoor,

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:50

Als je een voorbeeld sollicitatiebrief wilt, moet je maar pb'en, maar of je er echt wat aan hebt.... Ben tot nu toe alleen maar afgewezen ;) (maar in het verleden werkten mijn brieven wel altijd goed en ik heb ook de sollicitatiebrief van mn vriend geschreven en die gaat volgende week al beginnen bij zn nieuwe baas!)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:52

Ach ja sollicitatiebrieven zijn lastig, heb er ook veel :P. En de enige keer dat op uitgenodigd ben op gesprek was dat ik een korte motivatie had geschreven :=. En als ik hele brieven in elkaar zet waar ik onwijs veel tijd aan besteed dan krijg ik een afwijzing :P.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:12

crazyshar schreef:
haha ja inderdaad
gaan we er om vechten haha nee hoor,

Ik heb er ook nog gesolliciteerd, dus het is wel te hopen dat ze veel personeel zoeken :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:12

Hahahahaha geloof dat er daar wel veel op gesolliciteerd is... Volgens mij is dat de enige winkel in de detailhandel waar ik ook nog wel zou willen werken (nou ja elke paardenwinkel :P). Dan neem je het niet al te beste loon voor lief want je kan toch bijna alles wat je normaal koopt met korting kopen omdat je er nu werkt :D.

favourite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:12

Ik ben eigenaar van een restaurant in Appelscha en ben op zoek naar medewerkers voor in de bediening en/ of keuken.
Houd je van aanpakken en van geld verdienen, mail, pb mij of bel (maar telefoonnummer mag ik er niet inzetten, maar mijn telefoon nummer staat wel op de website uit mijn profiel). Minimaal 16 jaar