Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:42

het begint hier nu net pas te sneeuwen dus kan niet zeggen dat je hier loopt te glibberen van de sneeuw (of toch wel.. aangezien er in de afgelopen 3 weken welgeteld 1x een sneeuwschuiver door de straat is geweest dus we hebben hier nu een ijsbaan)
als het openbaar vervoer niet rijd kom ik niet op mijn werk en daar heeft mijn baas gelukkig ook begrip voor. ik beschik ook eventueel over een auto maar als het ov niet rijd durf ik ook niet :o

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:43

dipstaartje schreef:
ik zou tot 2200 moeten werken vanavond maar heb me afgemeld
ik ben zo bang met dit weer om auto te rijden en dan zit ik me heel de tijd heel erg druk te maken
baas begreep het niet zo }>

Het is dan ook een aardige kostenpost waar jij je baas mee opzadelt als je niet komt werken. Logisch dat hij dat niet zo ziet zitten. Zou je ook niet gaan werken als de niet gewerkte uren van je salaris afgehouden zouden worden?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:48

robin_hood schreef:
dipstaartje schreef:
ik zou tot 2200 moeten werken vanavond maar heb me afgemeld
ik ben zo bang met dit weer om auto te rijden en dan zit ik me heel de tijd heel erg druk te maken
baas begreep het niet zo }>

Het is dan ook een aardige kostenpost waar jij je baas mee opzadelt als je niet komt werken. Logisch dat hij dat niet zo ziet zitten. Zou je ook niet gaan werken als de niet gewerkte uren van je salaris afgehouden zouden worden?

Ook dan zou ik niet werken, ik kom liever heel aan op mijn werk. :o

__danielle__

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:49

same here. als ik niet kom omdat het ov niet rijd kost het me ook mijn tijd voor tijd uren.. jammer dan maar liever niet mijn auto en mezelf in de prak!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:38

Hier was het vandaag en de afgelopen dagen echt goed te doen. Ik heb een klein prutsautootje zonder winterbanden, en ik tuf overal doorheen. Hier is het ook nog niet zo bar en boos als elders in het land, alleen koud en harde wind.
OV en dergelijke rijdt ook nog gewoon.

De eerste sneeuwperiode was het hier slecht gesteld met de wegen, nou echt goed! Fietspaden liggen er goed bij, ook binnenwegen zijn goed buiten de stad. In de stad zelf niet zo, daar zijn woonerven en achteraf straatjes niet zo best :=

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:26

Gisteravond, rond een uur of 6, was het hier spekglad... Er gleden heel wat auto's de verkeerde kant op.. Ik hoop dat het nu wat minder is.. Koud weer vind ik prima, alleen die gladheid mogen ze houden van mij :+ :D

Werken doe ik overigens thuis zolang het glad is.. Dat geluk heb ik dan weer. Maar anders zou ik gewoon niet gaan, kost me dan wel mijn vrije dagen, prima want dan blijf ik liever heel :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:31

Hier is het wel de hele week al bar en boos. Spekglad ook enzo.

Ik doe er op de heen weg sowieso bijna altijd 2 uur over nu ipv 20 minuten.

Maar ik ga wel, geen haar op mn hoofd die eraan denkt af te melden vanwege t weer.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:41

ik moet morgen ook weer werken
zie dan wel hoe het weer is
hier in de straten wordt niet meer gestrooid, omdat het zout bijna op is.
blijf liever heel thuis dan dat ik mijn auto en zelf in de prak rij
maar zie het morgen wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:02

Een vriendin van me woont op een boerderij in de polder, met een oprit van een kilometer. Zij is al voor de derde keer ingesneeuwd. Enorme sneeuwduinen en ze moeten weer een bedrijf bellen die hun uitgraaft, ze kan dus niet werken en ook de kids kunnen niet naar school. Voor de kerst hebben ze 4 dagen ingesneeuwd gezeten eer er een uitgraafbedrijf ze kon uitgraven. Zelfs hun eigen tractor met schuivertje kon het niet aan.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:04

wbt je werk denk ik ook dat het er aan ligt wat voor werk je hebt. Bij mij is het echt geen probleem als ik een dagje niet kom, mijn teammanager stelde dat zelfs voor :+ Werk je in de zorg bijvoorbeeld lijkt het me weer een ander verhaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:05

De vriendin werkt in een verpleeghuis.

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:18

ik werk in een supermarkt als caissiere
maar het scheelt,morgen werken nog 2 collega's die wonen dichterbij.