Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:35

Ik mag zaterdag voor de eerste dag beginnen met de post :D Heb er erg veel zin in, eindelijk weer een paar centjes verdienen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 07:41

Kleed je warm aan, want het is KOUD! :7 Met -10 hier rondgelopen. Mijn vingers tintelen nog.
Opzich is m'n wijk wel leuk, alleen jammer dat m'n ketting ineens van m'n fiets lag en m'n handen helemaal zwart waren (vanmiddag even dunne handschoentjes halen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:39

Ik mag ook zo weer lopen!
Hier gelukkig nog geen sneeuw, hopen dat het nog even weg blijft.
Het is hier idd ook erg koud dus kleed mij lekker warm aan, ook al heb ik gisteren weinig last gehad van de kou gelukkig.

Iedereen vandaag weer succes met lopen!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 22:28

Inmiddels ligt hier al weer een pak sneeuw. Ben benieuwd voor morgen!

Kou lijden hoeft trouwens echt niet. Ik ben normaal een enorme koukleum (zit nu bijv. naast de verwarming onder een dekentje :P ) en begin vorig jaar heb ik het ook wel koud gehad tijdens het werk maar nu helemaal niet. Puur door juiste kleding!

- broek + regenbroek
- skisokken + plastic tasjes eromheen + thermoboots
- trui
- dubbele TNT jas (deze jas is zo dik/warm dat ik eronder genoeg heb aan een simpele trui, te veel kleding = zweten = koud)
- muts (die leuke hippe die ook over je oren gaan)
- leren handschoenen, kun je prima dragen tijdens het bezorgen

Dit werkt super! Hooguit dat ik het laatste half uurtje blijvend koude tenen en handen begin te krijgen maar dan ben ik toch blijna klaar. Ik ben zo'n drie tot vier uur buiten. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:36

Ik zit op:
- legging met spijkerbroek
- shirtje met lange mouwen
- trui
- sokken, skisokken en gewone schoenen
- muts ook 1 die over mijn oren komt in heel hip roze
- dikke paardrijhandschoenen speciaal met ruwe stukken op je duimen heel handig voor de post

Krijg alleen af en toe koude bovenbenen waar dat nou vandaan komt weet ik niet maar een regenbroek hielp ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:03

Ik heb het ook nog niet koud gehad.

-T-shirt met normale trui, dikke winterjas
-Broek (eigenlijk niks bijzonder dus)
-Iets te ruime schoenen met lekkere dikke sokken (heb nog nooit koude tenen gehad tijdens het bezorgen)
-Heb van die vingerloze handschoentjes en als ik fiets heb ik er nog een normaal paar overheen. (heb ook nog geen koude vingers gehad)
-Muts die over de oren gaat.

Hier ligt ook weer een aardig laagje sneeuw!
Wordt dus weer glijden en glibberen vandaag.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:31

krijg je niet ongelofelijk zweetvoeten als je je voeten in een plastic zak doet?
ik ga het toch wel proberen hoor, want uiteindelijk worden je sokken toch nat en dat is weer vreselijk koud

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:29

Zweetvoeten krijg ik toch wel in die thermoboots (van Harry's Horse). Met die plastic zakken valt het juist reuze mee. Heel vaag. :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:38

Oh mensen sorry dat ik in herhaling val maar hij is gewoon ZO leuk! Nu officieel mn postmaatje. :D

Vandaag:
Afbeelding

Nog voor ik 't in de gaten had zat ie alweer in mn fietstas. :+:

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:40

Ik heb er ook een stuk of 3 die me echt op zoeken toevallig ook 2 lapjes en 1 witte.
Heb nog wel wat foto's op mijn telefoon geloof ik.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:45

Haha leuk is dat he!
Zo grappig; die straat ligt tegenover een peuterspeelzaal en het is er regelmatig vrij druk. Dan schuilt ie even en zodra de kust veilig is dan issie weer bij me. Andere mensen volgt ie niet. :? :+: :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:44

wel heel erg leuk zo'n post vriendinnetje :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:38

Ik ben helemaal kapot van mijn eerste dag. Mijn armen doen zo'n pijn...

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:08

Heb vandaag ook weer bezorgd. Heb een vaste wijk en die is echt leuk hoor.
Met de kou viel het ook wel mee, maar degene die mijn post had gesorteerd had enkele straten door elkaar gegooid.
Was ik bijna klaar, kom ik nog post tegen van vele straten terug, gaat dan toch weer veel tijd in zitten, maar het weer was goed te doen, dat scheelt veel! Was om 14.00 uur klaar.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:54

ik zou best moeite hebben de verleiding te weerstaan om hem mee te nemen :=

of heeftie een bandje om? :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 19:29

Haha nee daar heb ik geen last van.
Hij heeft geen bandje om trouwens. Maar ik weet waar hij woont. Soms ligt ie voor het raam op de vensterbank te slapen (in zn mandje). :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 21:05

Er zijn weer een aantal tv gidsen terug! *\o/*

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:16

Zag laatst een veronicagids voor meer dan de helft uit de bus steken en natuurlijk had het die dag al de hele tijd geregend.
Hele ding was helemaal doorweekt, wilde eigenlijk DHL er nog over bellen maar vond dat het niet aan mij was om er over te klagen dat zouden de bewoners van het huis vast ook nog wel doen.

Ik merk nog niet echt dat Sandd veel van de overheid erbij heeft vergeleken met vorig jaar scheelt het nauwelijks.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:29

Overheidspost komt altijd in perioden. Zo heb je een hele tijd niets, zo ben je er weer druk mee. Dus kan best dat dat nog komt bij Sandd.
Fijn voor TNT dat er weer televisiegidsen terugkomen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:11

Citaat:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
16-02-2010 - Na een uitstapje van ruim een maand naar DHL heeft Programmabladen AKN besloten om de RTV gidsen voor de komende drie jaar weer door TNT Post te laten bezorgen.

Programmabladen AKN, de uitgever van Avrobode, Televizier, Mikrogids, KRO Magazine, NCRV Gids en TV Film, had afgelopen zomer een Europese Aanbesteding uitgeschreven voor de distributie van deze RTV gidsen. Het weekvolume van AKN is circa 1,1 miljoen stuks. TNT Post heeft deze aanbesteding op dat moment verloren aan DHL, omdat DHL een bijzonder laag tarief had geboden.

Het contract met DHL zou ingaan per 1 januari 2010. Omdat DHL echter hiervoor nog niet klaar was, werd TNT Post verzocht om de gidsen nog wat langer te bezorgen. De gidsen zouden vervolgens gefaseerd overgaan naar DHL. De eerste uitgave 2010 van TV Film is als eerste overgegaan naar DHL, enkele weken later gevolgd door de Mikrogids. De overige titels zouden overgaan met ingang van week 9.

Echter, de bezorgkwaliteit en het inregelen van het gehele logistieke proces door DHL is niet naar tevredenheid van AKN verlopen. Door een clausule in het contract kon AKN het contract met DHL nog na een aantal weken ontbinden. Alleen TV Film blijft voorlopig nog bij DHL.

TNT Post neemt de bezorging van de Mikrogids per direct over. Aanstaande donderdag, 18 februari staat de Mikrogids al gepland.

Uiteraard is TNT Post verheugd dat AKN als klant terug is. Met deze 3 jarige overeenkomst heeft TNT Post, met uitzondering van het Veronicamagazine en TV Film, weer alle RTV bladen in huis. Echter is de volumedaling, ook zonder het AKN-verlies, groot in de eerste weken van 2010.

Ik lees dit net ergens anders. Wel mooi dat het weer eventjes terug is bij de TNT. Ik kreeg zaterdag al van iemand een klacht dat de laatste paar weken haar tv-gids niet goed werd bezorgd.

Ik vind dat zo irritant als bezorgers de post niet goed naar binnen duwen. Heel vaak steken kranten nog half naar buiten en zijn dan zeiknat geregend. Ik vind dat zo asociaal. Ook ben ik vaak bezig om kranten naar binnen te duwen, omdat ik anders mijn post niet goed naar binnen krijg.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:15

Bepaalde straten moet ik nu op vrijdag zo vroeg mogelijk doen anders kost het me een half uur langer omdat de joker van het asserkrantje hem er niet fatsoenlijk in kan doen.
Gelukkig hebben veel mensen hier zo'n originele groene bus met dubbele klep zodat ik alles er wel netjes in kan doen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:16

Dat is idd erg vervelend! Ik had laatst een folder meisje achter me aan lopen en die gooide het gewoon in de NEE/NEE brievenbussen..
Dan ben je ook niet erg slim! :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 22:26

Bedankt Flosje voor het bericht!
Ik had vandaag de Mikro gids weer idd. :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:04

ik heb zo'n hekel aan die stomme stomme stomme folders die ze bij tnt erbij doen... hier is t íedere dinsdag t Gamma krantje/boekje(die gata nog wel maar dat dunne foldertje van de gamma is irritant pakken hebt er al snel 2/3 vast...) en deze week had ik ook woensdag nog zo'n stom ding er bij.
En ik woon in n klein maar erg utigestrekt dorpje en bijna geen nee stickers, dus dan moet ik íeder huis af en dat kost me meer tijd dan ik voor de route krijg.
Daar staat tegenover dat ik zonder die stomme blaadjes mn route sneller af kan hebben ;)
Maar fijn is anders!

En hier idd ook folder bezorgers die dingen half uit de bus laten steken waardoor ik mn post er amper nog in krijg en al helemaal niet meer met 1 hand....

Maar verder is t lekker werk, beetje fietsen&lopen zeker vandaag met t zonnetje er bij :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 07:32

ik hoor sinds dinsdag ook bij de bezorgers.
Ik heb namelijk op de zaterdag nog een bezorgbaantje bij.
Dinsdag en woensdag ben ik ingewerkt door mijn vriend (hij werkt ook daar). Volgende week zaterdag begin ik dan.
Ik wordt nu tijdelijk gehuurd (vanuit mijn andere contract bij het rijden) en krijg snel een tweede contract.

Gisteren heb ik mijn bezorgfiets in orde gemaakt en daar neer gezet....