Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Op de eerste had ik nog een voldoende, op de tweede de eerste keer een 5, tijdens de herkansing een 2,5 (oepsie
) en tijdens de 3e (was geen herkansing maar die 5 zou dan samengevoegd worden met dit cijfer, omdat iedereen van die baggercijfers had) weet ik niet meer, maar volgens mij was het nog lager dan een 2

Zoek je zelf maar uit wat je wel en niet wilt
Kim_89 schreef:Het is sowieso heel fijn om je goed te oriënteren op de belangrijkste gebeurtenissen dus moet je op internet maar zoeken naar bijvoorbeeld deze dingen:
* Cultuurstelsel
* Atjeh-Oorlog
* VOC
* Suikerwet, Mijnwet, Agrarische wet
* Soekarno
* koelies en de koelie-ordonnantie
* pacificatie van Bali / pacificatie van Atjeh (gevolg van Atjeh-oorlog eigenlijk)
* het koloniale bestuur in de loop der jaren (met Daendels, Raffles, vd Capellen)
* etische politiek
Al die dingen staan straks ook in mijn samenvatting maar ik denk dat het heel nuttig is als je echt begrijpt wat het is en niet alleen maar leert wat er in je boekje staat. Ik merk soms ook dat iets er wel leuk staat maar dat ik het niet goed begrijp en internet doen dan wonderen
SuusJa schreef:Heeft iemand toevallig nog alle wetten op een rijtje gezet bij van kind tot burger ?? En dit op zn computer staan en wilt die mailen ?
viefdepief schreef:Ja moeilijk was ie wel, heb ook echt niet alles goed, maar dat had ik ook niet verwacht
Ik vond het laatste gedeelte wel lastig. Of schaamte een deugd kon zijn enzo..
Haalde voor filosofie altijd tussen de 6 en 7 dus dat was ook niet echt realistisch geweest.
Maar ik heb stille hoop dat er wel een voldoende in zit
Moest een 4.3 halen.

Kim_89 schreef:Ik heb ook nog de chronologie van 'van kind tot burger' Die wil ik ook nog wel mailen
Ik had je mijn mailadres al gepb't NinaElisa schreef:SuusJa schreef:Heeft iemand toevallig nog alle wetten op een rijtje gezet bij van kind tot burger ?? En dit op zn computer staan en wilt die mailen ?
wil ik ook wel hebben..
Dat samenvatten ben ik echt slecht in, ik wil altijd veel te veel neerzetten en dan raak ik het overzicht kwijt.. o0Steffie0o schreef:had maar dat dat niet kon omdat je niet kon kiezen om je te schamen en een heel lúlverhaal

Mocht ik iemand vergeten zijn dan hoor ik het wel
Staan deze in jullie boeken wel beschreven?