sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:17

Succes dan maar!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:49

XxriieterxX ; hoe is het gegaan??

trisca: dat is balen, maar gelukkig heb je er nog een staan

Nimue: Waarvoor een sollicitatie zo ver weg als ik vragen mag? In ieder geval succes met op staan, mij zou het al tegenstaan dat er maar 1 mogelijkheid is. Flexibel zijn ze iig niet.

Mijn email was vandaag aan het klooien, Dus ik heb gebeld, maar goed ook, morgen hafl 10 gesprek (met de directeur zag ik net op het inet Nagelbijten / Gniffelen )

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:34

nou bij mij ging t super haha.
ik kwam daar, stond ik voor een gesloten deur. dus ik naar huis en die man gebeld. Ja hij zou er nu wel zijn. dus ik weer daarheen stond ik weer voor een gesloten deur. Ik wou eerst maar weggaan maar bleef nog even wachten. zag ik zoon mannetje zwaaiend aankomen en dat was m dus. Maar ik mag maandag al beginnen!

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:43

Hee goed gedaan!!

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:44

Dus ik moet voor een leuke baan op zoek naar zwaaiende mannetjes?? ROFL

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:48

whahahahaha blijkbaar wel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:02

Wat ga je doen? Wat voor werk?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:12

in een restaurant, in de keuken en bedienen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:14

Als bijbaantje?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 08:36

lijkt me een rare situatie zeg! Wel fijn dat je de baan hebt. Lachen

Wat hebben jullie aan naar een sollicitatiegesprek?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:39

Meestal een nette broek (zo eentje met vouw) en een bloesje. Meestal ook hakken haha.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 08:41

dus geen korte rokjes Clown *LOL*

Ik heb wel een nette broek van mijn pak. Kan daar een nette blouse op doen. Ik heb meestal wel schoenen met hakken aan (behalve op het paard).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:43

Idd, de broek van mijn pak vaak. Hele pak is vaak toch een beetje too much. Heb ik trouwens wel een keer gedaan bij een gesprek, hangt ook een beetje van de organisatie af....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:22

Het ligt eraan waar.. Bij een advocaten kantoor ga ik in pak. Bij de rest heb ik een nette zwarte broek, met zwart/grijs koltruitje, zwart colbert en zwarte enkellaarsjes.. Standaard met sollicitaties en inmiddels is het mn succes setje Tong uitsteken

Gefeliciteerd!!

Nieuw dilemma. Gesprek van vandaag ging geweldig. Goed gevoel en gezellig. Die man zei meteen na het gesprek dat hij nog met de andere directeur moet overleggen, maar hem gaat aanbevelen mij een voorstel te doen, hij laat me snel wat horen.

Nu zou ik vandaag voor die andere baan kunnen gaan tekenen. Echter hier had ik niet zon goed gevoel bij, maar dit is wel 100% zeker. Die andere bijna.. Ziek

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:43

Hoe krijgen jullie het voor mekaar om 3 gesprekken per week te hebben? Solliciteren jullie bij zoveel bedrijven?
Ik heb nou een aantal gesprekken gehad en het is nog niks geworden.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:53

monsterboard, nationale vacaturebank, accountemps

Ik heb via google een aantal accountants bureau's in de buurt opgezocht en die een open sollicitatie gestuurd..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:21

rebeltje schreef:
Nimue: Waarvoor een sollicitatie zo ver weg als ik vragen mag? In ieder geval succes met op staan, mij zou het al tegenstaan dat er maar 1 mogelijkheid is. Flexibel zijn ze iig niet.

Het is op een middelbare school, en daar bestaat de commissie dus standaard uit een docent, teamleider, rector, noem maar op. Mensen die de rest van de dag ook gewoon les moeten geven en die lastig bij elkaar te krijgen zijn. Bij de andere scholen waar ik gesprekken heb zijn ook steeds maar één of twee mogelijkheden, dus ik ben er ondertussen al wel aan gewend. Knipoog

Het is zo ver weg omdat het in Bilthoven is, terwijl ik nu in Zeeland woon. In september ga ik de lerarenopleiding doen (één jaar) en die wil ik combineren met een baan. Ik solliciteer zowel waar ik nu woon als ook in de omgeving Utrecht, want ik wil eventueel ook wel weer daarheen. Heb er zeven jaar gestudeerd en het goed naar mijn zin gehad, dus ik zou best weer daar willen gaan wonen.

Het gesprek gisteren ging best goed, ik werd 's middags al gebeld dat ik de tweede keuze ben. De eerste keuze hebben ze nog niet te pakken kunnen krijgen, maar zodra ze weten of die het wel of niet doet laten ze het weten. Het is dus nog even afwachten, want het zou goed kunnen dat die ander ook meerdere sollicitaties heeft lopen (en die wilde eigenlijk een wat grotere baan dan deze). Ik vond het in elk geval een erg leuke school en zou er best willen werken, hoewel mijn voorkeur wel uitgaat naar een school in west Brabant. Maandag een gesprek hier in de buurt...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:34

Aha.. Elke sector zijn eigen gebrek Knipoog Haha!

Utrecht lijkt me wel makkelijker mbt werkgelegenheid.. Suc6 iig maandag.. Straks heb je nog keuze..

Ik heb net een brief met contract gekregen. Van gisteren dus niet eens een 2e gesprek Go jij! Go jij! Maandag beginnen, met goed salaris, goede voorwaarden (studie ed wordt betaald)en goede tijden. En nog geen km van mijn huis vandaan. Go jij! Go jij! En het belangrijkste.. Een goed gevoel Haha!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 17:09

Wow, rebeltje! Dat klinkt super allemaal, vooral dat goeie gevoel. Geweldig dat het zo gelopen is, gefeliciteerd. Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:35

zozo rebeltje.. Heb je die andere mensen al laten weten dat het bij hun dus niks wordt? En hoe ga je dat doen/ heb je dat gedaan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:24

Ik heb woensdag mijn sollicitatiegesprek...
Vind het nu al een beetje spannend...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:06

Pff... ik had vanochtend een gesprek, en ik heb het idee dat het niet zo goed ging. Tijdens het gesprek wel, maar achteraf kreeg ik een beetje een inzinking. Er is nog één andere kandidaat, en ik wil deze baan echt wel heel graag...

Vinden jullie het ook zo'n hel, solliciteren? Ik vind het vaak vooraf al spannend, en achteraf kan ik alleen maar denken dat ik alles wel beter had kunnen verwoorden en leuker over had kunnen komen. Ik word er echt heel onzeker van, omdat ik al zó vaak op gesprek ben geweest en dan de baan niet kreeg. Terwijl een vriendin van me één keer op gesprek ging en direct aangenomen werd. Je gaat dan toch denken dat je iets fout doet...

Maar goed, we wachten gewoon af. Ik hoor vandaag of in elk geval voor hemelvaart de uitslag, dus ik vind het heel spannend!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:14

Ik vind het ook vreselijk ja. Mijn vriend had ook 3 gesprekken gevoerd en het resultaat was dus dat hij kon kiezen uit 3 banen. Ik heb er al veel meer gevoerd, maar toch werd ik nooit uitgekozen.
Je wordt er inderdaad vreselijk onzeker van, gaat zoeken waarom je nu eigenlijk niet goed genoeg bent... maar uiteindelijk heeft het niks met jou te maken, maar met het beeld wat zo'n commissie vaak al van te voren in zijn hoofd heeft over degene die de functie zal moeten vervullen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 09:28

Ik heb morgen gesprek, maar loop nu met koorts in huis. Ik baal als een stekker!! Vanavond maar vroeg naar bed toe en wat inbuprofen slikken. Ik zal heen...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 09:59

Beterschap Trisca!

Ik had vrijdag een afwijzing in de bus (had ik ook wel verwacht hoor, was een beetje hoog gegrepen), ga nog wel even bellen waarom. Ik heb nog één ding lopen nu.
Ach eerst die verdraaide scriptie maar eens afmaken, dan ga ik serieus aan het solliciteren...