Rijksambtenaren op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:10

Hier nog een rijksambtenaar. In september ben ik begonnen als developper bij DICTU (Dienst ICT Uitvoering). Deze week net de belofte afgelegd, dus ben nu ook officieel ambtenaar. :D

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:11

Hier nog een ambtenaar. Bij RWS, standplaats Dordrecht.
Ik ben assetmanager (ik ben verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van oevers, steigers etc binnen zuid Holland). En dat al zo’n 21 jaar, heb het dus super naar mijn zin!
Leuk dat er zoveel ambtenaren op bokt zitten

Chubby

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:19

Hi, ik werk al bijna 12,5 jaar bij de tweede grote gemeente. Tot 2014 als wethoudersecretaresse van inmiddels de minister van VRO en daarna als beleidsadviseur en contractmanager jeugdhulp.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:27

:wave: mede ambtenaren
Hier bezig bij de lokale overheid in de duurzaamheid, en allerhande dat erbij komt kijken

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:36

Sodeletuut schreef:
MyWup schreef:
Ik meld me, ik werk bij RVO :)

Hoi collega :')

Hoi! Leuk! :)
Assen?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:43

Crista schreef:
Silenna schreef:
:') :')

Meld zich! NVWA hier. :D

Hier ook NVWA! Inspecteur afdeling HAP :)
Hoop ooit ook nog over te stappen naar diergezondheid/dierenwelzijn.

Wat leuk! :D HAP is horeca, toch? Lijkt me ook interessant om eens mee op inspectie te gaan :j En er zijn best vaak vacatures hoor.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:44

chanicha schreef:
Ik hen jaren geleden bij de AID gewerkt bij de TAO van dierenwelzijn en destructie!
Heb het heel erg naar mijn zin gehad, ging weleens mee met controles en het was een fijne groep maar toen ze samen gingen met het VWA moesten er zoveel mensen uit waaronder ik.

Over afko’s gesproken _O-. Nou ben ik zelf ambtenaar, maar hier kom ik niet uit hahah

Ben ook wel goed bekend met RWS, maar dan met name het water gedeelte.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:44

Lagonda schreef:
Hier een ambtenaar bij Defensie :wave:
Worden overigens ook veel plasjes gepleegd :+

Zelf heb ik een achtergrond in dier management maar zit nu alweer een paar jaar in de logistiek en werk vooral met SAP. Sinds 1 okt een nieuwe functie met meer verantwoordelijkheden en doe ik het (systematische) materiaal beheer van een afdeling maar heel goed naar mijn zin :D
Defensie is ook zeer goed in afkortingen en ambtenaren grapjes zoals: 'wat heb je tegen ambtenaren, ze doen toch niks?'

Nog meer mensen bij Defensie?

Ik heb elke werkdag te maken met Defensie 8-)
Al mijn werkdagen zijn RVB en Defensie. En dat als "niet ambtenaar"

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:46

CRos95 schreef:
chanicha schreef:
Ik hen jaren geleden bij de AID gewerkt bij de TAO van dierenwelzijn en destructie!
Heb het heel erg naar mijn zin gehad, ging weleens mee met controles en het was een fijne groep maar toen ze samen gingen met het VWA moesten er zoveel mensen uit waaronder ik.

Over afko’s gesproken _O-. Nou ben ik zelf ambtenaar, maar hier kom ik niet uit hahah

Ben ook wel goed bekend met RWS, maar dan met name het water gedeelte.

Ik denk dat ik dit weet :D AID was de algemene inspectiedienst, de voorloper van de NVWA. En als TAO nu nogsteeds is wat het toen was, is dat "team administratieve ondersteuning" :j
Daar werk ik nu ook fijn mee samen in het kader van inspecties op basis van internettoezicht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:48

Klopt! Ik had hele leuke collega’s, op een leidinggevende na, en heb een hele leuke tijd gehad in De Meern.
Heb nog steeds contact met een collega van toen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:50

Ah dankje! Klinkt als interessant werk.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:52

Mri schreef:
Lagonda schreef:
Hier een ambtenaar bij Defensie :wave:
Worden overigens ook veel plasjes gepleegd :+

Zelf heb ik een achtergrond in dier management maar zit nu alweer een paar jaar in de logistiek en werk vooral met SAP. Sinds 1 okt een nieuwe functie met meer verantwoordelijkheden en doe ik het (systematische) materiaal beheer van een afdeling maar heel goed naar mijn zin :D
Defensie is ook zeer goed in afkortingen en ambtenaren grapjes zoals: 'wat heb je tegen ambtenaren, ze doen toch niks?'

Nog meer mensen bij Defensie?

Ik heb elke werkdag te maken met Defensie 8-)
Al mijn werkdagen zijn RVB en Defensie. En dat als "niet ambtenaar"

Oh joh! Ook nog bepaalde afdelingen/kazernes/regio's?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:54

De AID is één van de voorlopers van de NVWA inderdaad.

Dat was inderdaad de Algemene Inspectiedienst, die samen ging met de VWA, wat al een samenvoeging was van de KvW (Keuringsdienst van Waren) en de RVV, Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees.

Ik ben ingestroomd toen het nog VWA was, heb de samenvoeging meegemaakt tot de nVWA (nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit) en daarna de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit).

En inderdaad, al die afkortingen!

Inmiddels ken ik er teveel, maar kom echt nog wel tegen die ik niet direct kan ontleden.

Ook wel grappig, toen we nog een eigen ministerie van Landbouw hadden, voor het bij EZ ging, bestond RVO nog niet, maar heette de uitvoeringsorganisatie van Landbouw Dienst Regelingen.
Ik ben kwijt wat de naam was van de uitvoeringsorganisatie van Economische Zaken, maar dat is dus ten tijde van het ministerie van EL&I (Economische Zaken, Landbouw en Innovatie) samen gevoegd tot RVO.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:04

Charaz schreef:
Ik ben geen ambtenaar, maar wel nieuwsgierig welke vooropleiding jullie hebben ?

Zie mijn eerdere bericht, Pabo in mijn geval :D
Aangevuld met Bestuursacademie (HBDO) en tientallen cursussen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:08

Daihyo schreef:
Charaz schreef:
Ik ben geen ambtenaar, maar wel nieuwsgierig welke vooropleiding jullie hebben ?

Zie mijn eerdere bericht, Pabo in mijn geval :D
Aangevuld met Bestuursacademie (HBDO) en tientallen cursussen.

Ik heb diergeneeskunde gestudeerd.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:32

Hier ruim 3jr voor het RVB gewerkt. Januari gaan werken voor de semi overheid, maar inmiddels hou ik de vacatures van het rijk ook weer in de gaten.

Ik ben inkoopadviseur, dus het begeleiden van aanbestedingen. Dus ik kan eigenlijk binnen het hele rijk aan de slag.

Rijkswaterstaat en de His lijkt me leuk, maar DJI misschien ook wel!

Leuk topic!
Laatst bijgewerkt door Laura_ op 15-11-22 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:39

Ik kwam uit het bedrijfsleven maar heb het eerste half jaar dagelijks mijn onderkaak van de grond moeten rapen hoor en dan echt over de regelingen die er allemaal zijn en wat er allemaal mogelijk is, re-integreren na ziekte en ga zo maar door.
Ik vind de overheid echt een goede werkgever.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:44

Ik vind juist de rijksoverheid minder bureaucratisch dan waar ik nu zit, nog nooit meegemaakt hoe lang het duurt voordat er soms beslissingen genomen zijn

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:54

chanicha schreef:
Ik kwam uit het bedrijfsleven maar heb het eerste half jaar dagelijks mijn onderkaak van de grond moeten rapen hoor en dan echt over de regelingen die er allemaal zijn en wat er allemaal mogelijk is, re-integreren na ziekte en ga zo maar door.
Ik vind de overheid echt een goede werkgever.

Eens! Ik was laatst bij de hypotheekadviseur, en die vroeg zich hardop af waar ik werkte? Had ik wel enig idee hoe goed ik mijn pensioen voor elkaar heb met deze regeling?
Euh, nee? :') ik ben eind 20, nog nooit over na gedacht. Maar top _O-

Plus alle flexibiliteit vind ik echt enorm fijn. Daardoor hou ik meer energie over om daadwerkelijk in mijn werk te stoppen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:55

Marije_jiplover schreef:
De AID is één van de voorlopers van de NVWA inderdaad.

Dat was inderdaad de Algemene Inspectiedienst, die samen ging met de VWA, wat al een samenvoeging was van de KvW (Keuringsdienst van Waren) en de RVV, Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees.

Ik ben ingestroomd toen het nog VWA was, heb de samenvoeging meegemaakt tot de nVWA (nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit) en daarna de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit).

En inderdaad, al die afkortingen!

Inmiddels ken ik er teveel, maar kom echt nog wel tegen die ik niet direct kan ontleden.

Ook wel grappig, toen we nog een eigen ministerie van Landbouw hadden, voor het bij EZ ging, bestond RVO nog niet, maar heette de uitvoeringsorganisatie van Landbouw Dienst Regelingen.
Ik ben kwijt wat de naam was van de uitvoeringsorganisatie van Economische Zaken, maar dat is dus ten tijde van het ministerie van EL&I (Economische Zaken, Landbouw en Innovatie) samen gevoegd tot RVO.

Agentschap NL ik zat toen bij Dienst regelingen en dat ging samen en werd RVO. Ik was overigens gedetacheerd en ben er toen gestopt om naar de Rabo te gaan.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:58

Silenna, hap is inderdaad horeca. En ik weet dat er geregeld vacatures zijn, zit nog niet zo heel lang bij de nvwa, dus eerst bij hap maar eens meters maken, dan een kijken of ik met iemand een paar keer dagje mee kan naar buiten bij diergezondheid/welzijn om te kijken of ik het wat vindt.... En dan eventueel overstappen...

Werken jullie bij dier al volledig in BVT of nog steeds met inspect?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:00

Oh ja, Agentschap NL, dat was 'm inderdaad :j

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:01

Ook hier een ambtenaar. Douane; fysiek toezicht in het hoge noorden.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:05

Wat leuk dat een topic uit het stenen tijdperk zo’n boost krijgt opeens. Ik werkte ooit bij Dienst Regelingen als baan tussen twee studies. Na mijn studie bijna 9 jaar voor een ‘gewoon’ bedrijf gewerkt en nu sinds een paar maanden bij DJI. Bevalt echt heel erg goed. Super fijne werksfeer en collega’s.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:16

_Carien schreef:
Wat een leuk topic! Hier ook sinds 1 september een semi ambtenaar voor een sociaal werkbedrijf ofwel ontwikkel bedrijf. De gemeenten zijn onze aandeelhouders. Het ambtelijke raakt er wel steeds meer af omdat sw bedrijven met komst van de Participatiewet steeds meer hun eigen broek op moeten halen. Mijn achtergrond is de sociale zekerheid. Linda2B, dat klinkt als hetzelfde werkveld :j

Jazeker, wij werken nauw samen met het sociaal werkbedrijf! Leuk!

Ik heb overigens totaal geen sociale vooropleiding maar de opleiding officemanager bij Schoevers destijds. Tijdens mijn werkjaren nog wel enkele bedrijfsopleidingen gedaan.