Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Ik hen jaren geleden bij de AID gewerkt bij de TAO van dierenwelzijn en destructie!
Heb het heel erg naar mijn zin gehad, ging weleens mee met controles en het was een fijne groep maar toen ze samen gingen met het VWA moesten er zoveel mensen uit waaronder ik.
Lagonda schreef:Hier een ambtenaar bij Defensie![]()
Worden overigens ook veel plasjes gepleegd![]()
Zelf heb ik een achtergrond in dier management maar zit nu alweer een paar jaar in de logistiek en werk vooral met SAP. Sinds 1 okt een nieuwe functie met meer verantwoordelijkheden en doe ik het (systematische) materiaal beheer van een afdeling maar heel goed naar mijn zin![]()
Defensie is ook zeer goed in afkortingen en ambtenaren grapjes zoals: 'wat heb je tegen ambtenaren, ze doen toch niks?'
Nog meer mensen bij Defensie?
CRos95 schreef:chanicha schreef:Ik hen jaren geleden bij de AID gewerkt bij de TAO van dierenwelzijn en destructie!
Heb het heel erg naar mijn zin gehad, ging weleens mee met controles en het was een fijne groep maar toen ze samen gingen met het VWA moesten er zoveel mensen uit waaronder ik.
Over afko’s gesproken. Nou ben ik zelf ambtenaar, maar hier kom ik niet uit hahah
Ben ook wel goed bekend met RWS, maar dan met name het water gedeelte.
Mri schreef:Lagonda schreef:Hier een ambtenaar bij Defensie![]()
Worden overigens ook veel plasjes gepleegd![]()
Zelf heb ik een achtergrond in dier management maar zit nu alweer een paar jaar in de logistiek en werk vooral met SAP. Sinds 1 okt een nieuwe functie met meer verantwoordelijkheden en doe ik het (systematische) materiaal beheer van een afdeling maar heel goed naar mijn zin![]()
Defensie is ook zeer goed in afkortingen en ambtenaren grapjes zoals: 'wat heb je tegen ambtenaren, ze doen toch niks?'
Nog meer mensen bij Defensie?
Ik heb elke werkdag te maken met Defensie![]()
Al mijn werkdagen zijn RVB en Defensie. En dat als "niet ambtenaar"
chanicha schreef:Ik kwam uit het bedrijfsleven maar heb het eerste half jaar dagelijks mijn onderkaak van de grond moeten rapen hoor en dan echt over de regelingen die er allemaal zijn en wat er allemaal mogelijk is, re-integreren na ziekte en ga zo maar door.
Ik vind de overheid echt een goede werkgever.
Marije_jiplover schreef:De AID is één van de voorlopers van de NVWA inderdaad.
Dat was inderdaad de Algemene Inspectiedienst, die samen ging met de VWA, wat al een samenvoeging was van de KvW (Keuringsdienst van Waren) en de RVV, Rijksdienst voor de keuring van Vee en Vlees.
Ik ben ingestroomd toen het nog VWA was, heb de samenvoeging meegemaakt tot de nVWA (nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit) en daarna de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit).
En inderdaad, al die afkortingen!
Inmiddels ken ik er teveel, maar kom echt nog wel tegen die ik niet direct kan ontleden.
Ook wel grappig, toen we nog een eigen ministerie van Landbouw hadden, voor het bij EZ ging, bestond RVO nog niet, maar heette de uitvoeringsorganisatie van Landbouw Dienst Regelingen.
Ik ben kwijt wat de naam was van de uitvoeringsorganisatie van Economische Zaken, maar dat is dus ten tijde van het ministerie van EL&I (Economische Zaken, Landbouw en Innovatie) samen gevoegd tot RVO.
_Carien schreef:Wat een leuk topic! Hier ook sinds 1 september een semi ambtenaar voor een sociaal werkbedrijf ofwel ontwikkel bedrijf. De gemeenten zijn onze aandeelhouders. Het ambtelijke raakt er wel steeds meer af omdat sw bedrijven met komst van de Participatiewet steeds meer hun eigen broek op moeten halen. Mijn achtergrond is de sociale zekerheid. Linda2B, dat klinkt als hetzelfde werkveld