NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:42

Maar schreef:
niet zo veel goede verhalen..
toch ga ik 28 november naar een opendag gewoon even zelf kijken

op de opendag beloven ze je zakken vol goud en een prachtig iets!
zoals overgens overal Tong uitsteken
dus op de opendag zul je er niet van merken Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:44

toch kunnen de leerlingen die er nu zitten je antwoord geven..
veel denken er heel anders over dan deze mensen in het topic.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:46

kelcy schreef:
goudvarken jij zegt dat het aan de motivatie ligt van de leerlingen nou misschien een klein deel maar ik het houderij gedaan en er is NOOIT maar dan ook nooit naar ons omgekeken we moetsen het zelf maar doen en was het niet goed was het jammer
als je steeds achter iedereen aan moet vangen en briefje dit briefje dat moet doen ach dan gaat de motivatie vanzelf weg!

dat geld iig wel voor de voltijd sport leerlingen, houderij is er iig mee opgehouden dus kan ik niet over oordelen.

Weet wel dat ze weinig tijd en moeite in Deeltijd stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:47

wat moet je allemaal doen dan als je in de paardensport wil als je daar zo'n schoolpaard huurd rijd je daar dan ook elke dag op enzo ?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:48

je krijgt idd een vast schoolpaard Lachen

wat bedoel je met het eerste stuk van je zin olifant?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:49

wat je er allemaal leert
En hoe duur is een schoolpaard?
zien ze er netjes verzrogd uit en moet je zelf uitmesten e.d ?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:51

voor een school paard 800 euro in het half jaar extra.
je mest zelf.
je moet ze ook zef verzorgen...
je leert vanalles, van rijden tot administartie van extrieurleer tot hoefbekappen.
echt heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:55

met hoe oud kan je naar die school dan ?

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:56

15/16, als je maar minimaal Mavo heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:58

woon je dan op die school zeg maar ?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:01

alsj e dat wil wel ja ligt eraan of je bbl kiest of bolvoor meer info stuur me maar een pm ofzo Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:02

Moet je als je een schoolpaard daar huurt zelf je tuig kopen ?
Ik woon te ver weg om elke dag op een neer te reizen Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:09

ik heb ook op deurne gezeten ik deed de paardensport opleiding..
na 1 jaar ben ik ook opgestapt (samen met ongeveer 3 kwart van de klas!!) de administratie is poedersuiker oke maar de school zelf ook! dat vind ik nog veel erger.. de lessen zijn niet eens veel waard.. als je 2 maanden dressuur les krijg leer je volgens mij meer dan een heel jaar op deurne..Van wie heb je les gehad dan, ik ben echt veel en veel beter gaan rijden sinds ik hier zit, en vele met mij
de springlessen waaren zeer onverantwoord waardoor de ziekenwagen vaak genoeg in de bak stond.. Die heb ik nog niet gezien en zit hier nu toch 2 jaar..stage's zijn ook super slecht geregeld. normaal als een school een klacht binne krijgen over een stage plek word er gekeken of het zo is en als wel gaat die van het lijstje af maar bij deurne dus niet! hoe slecht de plek ook is er word de periode daarna gewoon weer iemand naartoe gestuurd...Het word wel degelijk geconteroleert! alleen veel stages heeft de een het wel naar de zin en ander niet, kwaestie van smaak, maar naar meerdeee klachten verdwijnt de stages van de lijst. en als je voor het eerst op school komt denkje jezus die stallen zijn mooi ja da komt omdat je hem iedere week met een borstel met water van top tot teen schoon moet schrobbe en de tralies met een tandenborstel!!!Tandeborstel? de box moet idd schoon, geen spinnwebben en schone voer en drinkbakken, dat vind ik normaal! ik kwam een keer op school aan smorgens stond mijn paard ziek ik stal.. heel zijn mond en neus opgezwolle kwam allemaal slijm uit dus ik wilde een dierenarts! zeggen ze neeeej eerst je stal uitmesten daarna naar je paard kijken.. WAT EEN BULL oliebol!!Iedere stalmeester wil wel even naar je paard kijken en zal daarna de dierenarts waarschuwen. en dan constand zeggen dat je paard voor gaat.. rare mensen.. somige mensen namen 2 paarden mee 1 voor spring 1 voor dress.. dus vaak sond 1 van de parden een dag of paar dagen stil maar denk maar niet dt je die na school nog ff mag rijden. je mag echt alleen rijden in de lessen anders niet.. svoands na de lessen is er gewoon mogelijheid tot je paard rijden! maar het moet wel even in overleg gebeuren!en voor het longeren moet je een briefje gaan halen voor wanneer hoe lang welk paard en waar je gaat longere anders mag dat ook al niet.. zegge ze zet maar in de stapmolen. dus taat er maar 1 daar en als je weet hoeveel paarden er staan is het echt niet mogelijk om je paard iedere x in de molen te zetten.. Lang niet iedereen gebruikt de molen, dr zijn bijna altidj wel plekken vrij.. en anders zet je me een uurtje later erin. de leraren zijn ook niet bepaald aardig als het goed gaat kan er geen complimentje van af maar als je het fout doet word je gewoon uitgescholden ze schreeuwen naar je alsof je een stuk vuil bent. je zadel, hoofstel en bit moet iedere les perfect schoon zijn anders word je de les uitgezet. zelfs als je bandages niet helemaal perfect zitten.. en dat terwijl je nog geen 10 min krijgt om op te zadelen en in de rijbaan te staan.. geld voor je paard t zelfde moet ook perfect schoon zijn geen vlekje of vuiltje in de staart.. bijna onmogelijke opgaven in 10 min..Je mag 20 min. eerder weg in de lessen zodat je je paard kan zadelnm, als je die gepoest hebt van te voren en je tuig klaar legt is dat makkelijk te redden! dat het bit schoon is vin dik niet meer dan normaal. er zijn leraren die shcreeuwen, die zijn nog van de oude stempel maar het word je wel degelijk verteld wannn het goed is. bandages meoten wel vielig om de benen van je paard zitten.. lijkt me logisch. de lessen daaromheen stellen trouwens ook geen ruk voor als t terijn niet echt schoon in krijg je les in vegen en mag je heel t terijn nog een keer gaan vegen! ja zo kan ik het ook netjes houden..vegen moet je overal, ookal is het idd niet echt het meest boeinde op school
en de studie is daarna ook nog is gigantisch duur zeker de sport.. maar k heb dus dat papiertje niet maar overal waar ik gesolliciteerd heb ben ik gewoon aangenomen (paarden bedrijven) maar ik zeg het je je verdient er geen zak mee en t is lichamelijk nog al zwaar en de meeste mensen maken op die manier gewoon misbruik van je..elk werk in de paarden is zwaar, en als je goede ervaring hebt en je akn werken zal je er zeker komen zonder papier..

Er zal de laatse jaren ook zeker een hoop vernaderd zijn hoor Lachen

voor schoolpaard heb je iegn tuig nodig, en de opleding is intern,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:22

Zijn er ook andere 'paardenscholen' in Nederland ?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:24

Goudvarken schreef:
mentjuh schreef:
....

- springlessen van strijbosch zijn onverantwoord, rest valt wel mee
- Stage adressen worden gewoon gekeurd, afgelopen jaar is er een hele zwik van de lijst geschrapt.
- je stallen schoonhouden is toch niet meer dan logisch? of kijk jij liever tegen tralies vol met etensresten en spinnenwebben? en een muur vol met mest?
- Beesten kan je gewoon met toestemming van je instructeur na de lessen rijden, wel heb je hiervoor een briefje nodig. stilzetten ligt dus meer aan jezelf.
- dat loeffen zo les geeft wil niet zeggen dat iedereen het doet, hij geeft confronterend les, maar je leert er onwijs veel van als je precies doet wat die zegt.
- Dat je tuig en paard schoon is vind ik ook niet meer dan logisch, je heb sochtends zat tijd om hem te poetsen na het mesten, als er daarna een deken opgaat dan kan je mij niet wijs maken dat je meer dan 2 minuten nodig hebt om te poetsen.

Volgens mij moeten mensen gewoon wat professioneler worden, en vooral wat perfectionistischer voor zichzelf worden, niet constant de kantjes eraf lopen, op de grote stallen word er toch ook hard gewerkt? en daar moet toch ook alles perfect voor mekaar zijn? waarom op school dan niet?

ik had geen springles van strijbosch en toch 30% van de klas met de ambulance de springles uit..
mischien hebben ze nu iets aan de stage adressen gedaan maar toen iig niet..
en stal schoon houden oke maar n beetje overdreven was het daar wel..
en met rijden buiten de les werden er niet zomaar briefjes geschreven.. bij ons in de klas alleen voor longeren NIET voor rijden hebben we vaak zat gevraagd maar het antwoord bleef NEE
tuig schoon houden moet ook maar maar in al die dingen overdrijven ze gewoon n beetje.. en in de zomer ga ik me paard echt geen deken omdoen zodat hij niet vies word beetje zielig..
en tot slot niet alleen loefe geeft zo les maar bijn ALLE leeraren.. ik had niet eens les van loefen dus..
mar goed paarden is hard werken weet ik maar in de echte wereld vind ik het toch wel wat leuker en socialer dan op school.. en geloof mij perfecionisme kom ik niet te kort. maaaar er zijn gewoon grenzen dat je kunt overdrijven.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:25

@ xx_Irisje de ervaring is voor iedereen anders gelukkig maar het is na 4 pagina's wel opvallend dat er zoveel negatief is vind je niet?

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:26

zo, om even wat misverstanden uit de weg te helpen.
ik denk dat ieder hier zijn eigen mening over heeft..

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:27

Olifant schreef:
Zijn er ook andere 'paardenscholen' in Nederland ?

ja en ik denk dat je beter even heel het topic door kan lezen er staan er verschillende in en anders even op www.helicon.nl kijken
of iemand een pm sturen Lachen die daar op school zit die kan je allemaal info geven

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:28

amsolusa schreef:
zo, om even wat misverstanden uit de weg te helpen.
ik denk dat ieder hier zijn eigen mening over heeft..

dat denk ik ook maar hier worden ook ervaringen gedeelt Lachen zowel goed als slecht Lachen

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:29

xx_Irisje schreef:
b]

Er zal de laatse jaren ook zeker een hoop vernaderd zijn hoor Lachen

voor schoolpaard heb je iegn tuig nodig, en de opleding is intern,

dan zijn er inderdaat heel erg veel dingen verandert.. ik ga natuurlijk geen leugens vertellen ik vertel gewoon zoals het was toen ik er op zat.. en stal schoon make met tandenborstel verzin ik natuurlijk niet wij moesten dat echt.. ik ben wel blij dat het nu veranderd is maar ik vind het jammer dat het toen zo moets gaan..

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:33

ik heb het ook wel vaker gehoort dat mensen dingen moesten doen die helemaal negens over gingen :S
gewoon om te zorgen dat mensen niet gingen vervelen ook een beetje raar

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:34

ik vind het jammer dat het verandert is allemaal, serieus waar, als ik hoor hoe het vroeger was " 10 - 20 jaar geleden" ...

Als ik de leraren er ook zo over hoor, iedereen wil het terug, is alleen onmogelijk.

Ben er heilig van overtuigd dat je er dan zoveel meer kon leren, maar wel nog meer inzet moest tonen.
Maar om het even realistisch te houden, als het nog zo als toen was, dan had ik er zowiezo niet tussen gekomen, daar is mijn niveau simpelweg te laag voor en te weinig talent.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:39

vegen leer je daar zeker ja! maar ik denk idd dat flower gelijk heeft! alleen als je echt de kans hebt op een paardenbedrijf moet je deurne gaan doen... en dan nog is niet iedereen het daar mee eens! Bloos deurne staat niet meer zo positief bekend onder paardenmensen en ken genoeg mensen die gewoon liever GEEN deurnemensen zien/hebben vanwege hun mentaliteit....
ook word een deurne-papiertje niet erg serieus genomen bij andere banen op bijvoorbeeld mbo niveau... heel jammer maar het is gewoon zo!

en idd wat de meeste zeggen...je kan het beter een goed betaalde baan hebben en er een paard (of meer) voor je hobby bij houden dan dat je in de paarden werkt... en dan heb ik het over werken... een eigen bedrijf hebben in de paarden ligt namelijk wel weer iets anders Haha! want dan heb je gewoon een paar penný-meisjes op stal lopen die al het werk doen voor jou gratis en voor niks Clown daarom zijn er zo weinig banen in de paarden Knipoog

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:54

de lessen zijn zeker niet onverantwoord, alleen het nivo is gedaald, en veel leerlingen nemen paarden mee die ongeschikt zijn voor de opleiding.....
voordat je een mening geeft ga er eerst zelf een jaartje of meer zitten!!want dan pas weet je hoe het daar is, en niet via via, hebben jullie geen eigen mening meer ofzo??

over de bbl opleiding weet ik niet veel, maar daar steken ze inderdaad weinig in, maar ook de leerlingen zijn minder gemotiveerd dan die van de dagopleiding....je moet niet denken dat alles op je afkomt, als je iets wil leren moet je er soms ook wat voor doen!!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:56

ik heb zelf de bbl opleiding gedaan dus ik weet wat ik zeg..