Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:45

Welk niveau moet je hebben om op deurne te komen? Je kan er al een vanaf nivo 1/2 d8 ik.
Met Welk niveau kan je welke kant op? Hiervoor kan je op de site kijken www.nhbdeurne.nl
Heb je echt een eigen paard nodig voor deurne? Nee
Zijn het zware opleidingen? Als je niet vroeg kan opstaan en niet wil werken, jah

Wel zal ik je vertellen, denk er nog eens goed over na. Het is een dure opleiding, en je verdiend er geen ene moer mee.

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:48

maar ik wil de opleiding voor dierenarst doen, dan verdien je wel wat

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:17

Ik zit nu in VT-4 daarna ga ik door naar havo. Zou als havo niet lukt wel naar horse en health willen. Stiekem wil ik paardenarts worden maarja met m'n vmbo gaat dat lang duren

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:49

je kunt toch ook naar horse en health en daarna doorstuderen voor paardenarts?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:28

Ik wil liever eerst door naar havo kost minder tijd. Ik denk dat als ik eenmaal aan het werk ben ik niet gouw meer zal gaan studeren. Wil ook nog niet weg uit mijn woonplaats en mijn beste vriendin gaat ook door naar havo.

weet er iemand HBO opleiding met paarden die aansluit op dierenartsen opleiding.
(je kunt toch van HBO naar WO dacht ik)

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 00:10

ja, en wie kan iets meer vertelle over de horse en healt opleiding?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 01:27

janou schreef:
ja, en wie kan iets meer vertelle over de horse en healt opleiding?

wat wil je weten?

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:19

gewoon alles, (jij zit toch op deurne he)
wat je ermee kunt worde,
wat de doorstroommogelijkheden zijn,
zijn er veel meisjes die die opleiding volgen,
doe je ook paardrijde op die opleiding,
enne is het leuk/ gezellig en wat doen jullie er allemaal?

alvast bedankt

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:41

wat je ermee kunt worde, Paraveterinair dierenartsassistente of richting houderij
wat de doorstroommogelijkheden zijn, Hierna kan je gewoon een HBO opleiding doen
zijn er veel meisjes die die opleiding volgen, er zitten op heel Horse and Health 2 jongens
doe je ook paardrijde op die opleiding,Wij krijgen geen paardrijles
enne is het leuk/ gezellig en wat doen jullie er allemaal?Het is heel erg leuk we hebben vakken als : Bouw en functie, ziekteleer en kreupelheden, hoefkunde, exterieurleer, ergenomie, ethologie, genetica, administratie en wat pratijklessen als Bandageren, vlechten, liniair scoren, mennen, longeren, dode hoef bekappen

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:47

Moet je voor DA niet gewoon je VWO af hebben? En dan zo'n hoog mogelijk gemiddelde, in verband met loten?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:51

dat is voor dierenarts zelf, dit is een opleiding tot assistente.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:53

Janou vroeg toch of je via Deurne DA kon worden?

janou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:43

ja, of wat voor opleiding moet je daarna volge?

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:54

Karoliefje_ schreef:
Ik zou de opleiding niet gaan doen..

Om de reden niet dat er gewoon geen droog brood is te verdienen in de paarden wereld, Mijn tweeling zus wil super graag iets in de paardenwereld. Maar iedereen raadt het haar af deze of andere paardenopleidingen te volgen. Volgens veel mensen in de paarden wereld kan je beter een andere opleiding achter de hand hebben. Stel dat het niet gaat lukken, en vaak kan je met paarden opleidingen niet meer woorden dan stallen uitmester, ook al heb je Havo gedaan. Ze zeggen dat je beter kan bewijzen bij wedstrijden dat je talent hebt om verder te komen. of het naast je baan kan doen en er altijd nog je beroep van kan maken. De meeste mensen die iets met paarden wereld doen moeten echt keihard doorbijten. Ook al rijden ze lichte of zware tour. het is een harde wereld.

Dit is slechts een tip. Ik ben ook iemand die super graag iets met paarden wil, maar het afgeraden wordt.

Ben het er niet helemaal mee eens.. ik zit nu in het eerste jaar van opleiding paardenhouderij in zwolle.. Het bevalt me goed en heb ook goed werk. Bij angelique hoorn.. Heb rwel gehoord dat deurne heel zwaar is. En heel streng.. ook krijg je niks van je opleiding vergoed..

Ik zou kiezen om naar hardenberg, zwolle of barneveld gaan.!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:47

Hoezo krijg je niks van je opleiding vergoed?
Ik krijg toch elke maand een leuk bedrag van de IB groep..

ik zou willen dat Deurne nog zo streng was als dat het geweest is, is goed voor je disipline!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:02

Inderdaad zo streng is Deurne nou ook weer niet

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:10

voltijd en deeltijd zal nog iets schelen maar zo strak regime als het vroeger was is het niet meer.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:17

xx_Irisje schreef:
Hoezo krijg je niks van je opleiding vergoed?
Ik krijg toch elke maand een leuk bedrag van de IB groep..

ik zou willen dat Deurne nog zo streng was als dat het geweest is, is goed voor je disipline!

Ik zou ook zeker willen dat Deurne iets strenger was gebleven. Echter was het vroeger de enigste paardenschool, nu komen er steeds meer. Ook een hoger niveau past er beter bij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 22:51

sorry dat ik het zeg, maar de inzet van de leerlingen is er ook vaak niet meer.
het komt vaak genoeg voor dat we niet tevrede zijn over stagiares die we krijgen, en of die nou van deurne, gouda of een andere school komen, interesse in het werk is ver te zoeken.

om even een voorbeeld te noemen..
op maandag ochtend mesten we alles, dat is al jaren zo.
er is dan iemand die de paarden eerst brok geeft (medewerker), er is iemand die de paarden een halster om doet terwijl ze staan te eten (meest een stagiare), er is iemand die hooi geeft op de wedstrijdstal (vaste groom) en er is iemand die het stro klaar zet en verder alles klaar maakt zodat er achter elkaar gemest kan worden (dat ben ik)
dit gaat allemaal tegelijk en het is elke week hetzelfde.

als er dan een stagiare is die al 3 maanden mee loopt, en die dan vraagt wat ze moet gaan doen.. schiet mij maar lek.

of als er meerdere stagiares zijn, en er is er 1 aan het werk en er staan er 2 met hun handen in hun zak, leunend tegen een muur naar te kijken..

en "ja zo, eerst ff peukie roken" dat gaat natuurlijk helemaal te ver, waar is dan je inzet gebleven?

ik bedoel maar, ik kom uit de tijd dat stagiares nog gewoon in het weekend moesten werken, dan had je 11 dagen gewerkt, mocht je 3 dagen vrij.
nu moeten ze het hele weekend vrij en moeten ze om 5 uur naar huis want anders zijn ze te laat voor de bus (die elk half uur rijd) en moeten ze op vrijdag vrij want dan moeten ze naar de ponyclub en woensdag middag hebben we priveles dus of ze dan woensdag de hele dag vrij willen..

het gaat toch nergens meer over?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:09

Je slaat de spijker op zn kop

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:18

Ik heb de paardensportopleiding in Deurne gevolgd en afgerond. Als je echt een toekomst in de paarden wilt, dan kan ik je deze opleiding zeker aanraden. Het valt me op dat er veel (negatieve) reacties komen van mensen die niet zelf op deze school hebben gezeten en met argumenten komen die totaal niet kloppen (bijv. als je talent hebt heb je Deurne niet nodig en je moet al in de Lichte of zware tour rijden om iets te bereiken).
Ik heb enorm veel geleerd op deze school en ja het is hard werken. Ook qua rijden heb ik veel geleerd, al hoor je vaak dat je echt niet leert rijden in Deurne.
Inmiddels heb ik zelf een een kleine trainings- en africhtingsstal en kom ik om in het werk. Niet alleen qua rijden, maar ook qua lesgeven. Ik heb ook nog de IPG-opleiding gedaan (instructeur paardrijden gehandicapten) en de FNRS- en KNHS-jury-opleiding en ik ben dus fulltime bezig in de paarden. Over mijn inkomen heb ik absoluut niet te klagen, ik verdien net zoveel als mn zus die een eigen kapsalon heeft. Advies aan de TS: ga eens naar een open dag in Deurne en ga met eigen ogen kijken of dit is wat je wilt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:24

kijk, ik zeg niet dat ik heilig ben, op school was ik meer met de paarden bezig dan met de les (waar je uiteindelijk ook voor komt)
vanaf mn eerste jaar had ik daar 6 paarden om te doen, terwijl de rest er maar 1 of 2 had. (het ging dan hoofdzakelijk om het mesten en verzorgen, verder werden ze in de les gebruikt)
in mn 2e en 3e jaar had ik de hele draverstal voor mij alleen, waren die 6 paarden, mesten wassen knippen scheren, rijden, longeren, mennen.. alles.
ik zat meer op het paard dan dat ik in de les zat (6 paarden rijden is best veel voor iemand die "maar" paardenhouderij doet)
ik had dan ook gewoon mn eigen spullen (zadeltje, hoofdstelletje enz. )in de tuigenkamer liggen.
was daar rond 8 uur 's avonds pas weg.

had ik geen zin in wiskunde, dan ging ik een paard rijden of mee met koelewijn of aarts, menles geven..

dat is inzet.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:28

@palousa-boy:
Wat die inzet betreft ben ik het absoluut met je eens. Ik begeleid momenteel 2 stagiaires (niet van Deurne, maar wel een paardenhouderij-opleiding) die niet bepaald gemotiveerd overkomen en ook totaal geen inzicht in werkzaamheden hebben. Dan denk ik ook wel eens dat ze misschien niet de juiste keus gemaakt hebben wat opleiding betreft...

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:40

Moet wel zeggen dat je zeker ns een paar meer stagiares moet krijgen dan. Ook moet ik wel zeggen, dat het leven niet bepaald licht is op een paardenbedrijf.

Mijn stageperiode was ik over 30paarden, + mn begeider die er een paar reed. Nationaal en internationaal op concour en op stal stonden er dan ook zeker nog wat te wachten. En die stallen worden niet vanzelf schoon! Clown
Ik liep 6dagen in de week stage van half 8 sochtends tot een uur of 7/8 savonds!

En zeker krijg jij je studie vergoed. Zelfs wanneer je natijd meteen gaat werken komt er nog heel wat bij! Als je je bonnetjes goed bewaart!

Kan zeker Deurne aanraden. De lessen zijn goed, zowel theorie als praktijk. Wanneer je eenmaal in het ritme zit kom je e rniet meer uit!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:45

@Ammiej-: ik zeg niet dat alle stagiaires zo zijn, ik begeleid nl ook een stagiaire die wel heel gemotiveerd is. Maar nu ik het van de andere kant zie (als stagebegeleider) merk ik dat er wel heel veel verschil is tussen stagiaires in inzet, interesse, enz.