Starten met een opleiding in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Starten met een opleiding in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:18

Wat spannend allemaal zo'n eerste dag! Ik moet vrijdag. En hoewel ik daar al een keer op school heb gezeten vind ik het wel spannend. Toch weer een andere klas en ik denk dat ik ook wel een stukje ouder ben met mijn 'al' 25. Maar goed. Dat komt vast goed!

Mijn stage is wel leuk. Die begint ook volgende week.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:16

Ik heb gisteren mijn eerste echte les gehad. Denk dat ik dat vak al goed gekozen heb. Zit nu in de trein voor mijn tweede les, een ander vak deze keer. Ben benieuwd.

Yenni schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste dag gehad. Vond het heel spannend en moet altijd mijn plekje vinden in een groep. Heb een simpele zwarte rugzak maar merk daarin wel gelijk dat ik buiten de boot val.. daar moet ik mij gewoon overheen zetten want bescherming van mijn spullen en draagcomfort is uiteraard belangrijker.
Toch altijd wennen. Veel informatie uiteraard maar wel veel zin in de opleiding!

Wanneer beginnen jullie?

Draagcomfort gaat zeker voor. Ik heb zelf toevallig ook een zwarte rugzak haha. Ik heb zoiets met schriften. Ik denk dat ik gisteren echt vrijwel de enige persoon was die aantekeningen in een schrift maakt, maar ik doe dat omdat ik er beter van leer.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:27

Leuk topic, ik meld me ook! Zodra ik tijd heb, ga ik al jullie verhalen even doorlezen. :D

Ik begin over een week met diergeneeskunde in Utrecht *\o/* Echt een droom, waarvan ik nooit meer had gedacht dat ik de kans zou krijgen. Het wordt vast pittig; ik heb toch altijd iets van achterstand doordat ik maar met één oog zie, maar ik ben wel wat hobbels gewend en heb er vooral heel veel zin in! Gewoon kijken hoe het gaat en hoe haalbaar het zal blijken.

Ik had eigenlijk totaal niet verwacht dat ik door de selectie heen zou komen. Nu zit ik dus 'per ongeluk' met een psychologie bachelor die al voor 2 van de 3 jaar praktisch afgerond is. :') Gelukkig is dat aan de Open Universiteit, waardoor ik de studie per vak kan kopen. Ik hoop dit op een laag pitje nog naast mijn nieuwe studie te kunnen gaan doen, want vind het zonde om het niet af te maken nu ik al zo ver ben (3e jaar bestaat uit nog een paar losse vakken, een minor en scriptie). Hopelijk kan ik nog het een en ander regelen met het opvullen van minorvakken ed. Maar dat heeft geen haast, als het ooit maar een keer af komt.

Ik heb komende maandag mijn eerste dag. Rondleidingen door de lesgebouwen en alle klinieken. Ik vind het wel spannend en ben ook een beetje bang dat ik een van de oudsten zal zijn (22), maar heb er wel enorm veel zin in! :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:33

Yenni schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste dag gehad. Vond het heel spannend en moet altijd mijn plekje vinden in een groep. Heb een simpele zwarte rugzak maar merk daarin wel gelijk dat ik buiten de boot val.. daar moet ik mij gewoon overheen zetten want bescherming van mijn spullen en draagcomfort is uiteraard belangrijker.
Toch altijd wennen. Veel informatie uiteraard maar wel veel zin in de opleiding!

Wanneer beginnen jullie?

Ja! Zo’n rugzak zit toch altijd wel een stuk fijner als je echt boeken meezeult. Niets van aantrekken hoor, ik ben ook erg van het er goed uitzien maar pak soms m’n north face rugzak als dat prettiger is. Voor de rest ga ik niet hypocriet zijn, voor werk heb ik een Italiaans, groene krokoleren laptop tas :') maar voor boeken is dit niet geschikt. Zou een leren rugzak niet wat zijn als je de ouwe trouwe zwarte rugzak niet mooi vindt?

Jullie zijn aardig rap allemaal! Ik lees gewoon mee en vergeet 9/10 keer te reageren
Wel goed bezig allemaal zeg. En leuke nieuwe mensen met interessante opleidingen zijn er bijgekomen :j was van de week al aan het zoeken wat het allemaal precies omhelst

Leuk Joysie! En als ik 1 ding heb geleerd is dat je zo vlak voor het einde nooit moet stoppen met een bachelor. Ik denk dat dat voor mij persoonlijk destijds een enorme fout was. Psychologie is extreem waardevol, in elk vakgebied. Goed dat je het gaat afmaken, zal wel pittig zijn. Maar gaat het wel waard zijn. Mooie combinatie ook , die 2 achtergronden. Dan Ben je zo veelzijdig!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:35

Ik heb ook gewoon een zwarte rugzak hoor! Wat hebben ze dan bij zich waardoor jij buiten de boot valt? Een pakezel? Niks van aantrekken joh! Je bent perfect zoals je bent!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:41

Eapy schreef:
Ik heb ook gewoon een zwarte rugzak hoor! Wat hebben ze dan bij zich waardoor jij buiten de boot valt? Een pakezel? Niks van aantrekken joh! Je bent perfect zoals je bent!

Hun hebben allemaal grote handtassen bij zich.
Je merkt dat er snel groepjes vormen en dan heb ik op de vorige opleidingen nooit gehad. Dat is even wennen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 13:25

Yenni schreef:
Eapy schreef:

Hun hebben allemaal grote handtassen bij zich.
Je merkt dat er snel groepjes vormen en dan heb ik op de vorige opleidingen nooit gehad. Dat is even wennen.

Ach ik heb een roze rugzak ik hecht meer waarde aan het feit dat mijn laptop heel aankomt en mijn comfort dan dat ik er mooi uit zie.

Die groepjes zijn altijd op scholen je moet gewoon je plekje vinden. Maar dat komt echt wel :knuffel:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 09:36

Vandaag werk ik officieel mijn laatste dag ik vind het zo spannend dat ik volgende week echt weer naar school ga.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:42

Wat een ontzettend leuk topic! Ik zit ook op school (ben nooit gestopt XD) en loop ook met een rugzak rond. Zo handtas is ontzettend onhandig vind ik. Gelukkig maakt het de meeste klasgenoten niks uit en ik denk dat de oordelen daarover reuze meevallen in het algemeen. Succes op school! *\%/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:45

Spannend! Veel succes met de laatste (mentale) voorbereidingen iedereen!

Lau, heel random. Zaten wij in 2011 ooit eens niet samen in een praattopic van iedereen in 5VWO? :') we hebben ooit eens, lang geleden, ook samen in een topic gezeten maar kan er niet opkomen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 09:53

5vwo is niks voor mij daar heb ik alleen over gedroomd. Het outfit topic of schoolverlaters lijkt mij meer wat voor mij :')

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:06

Lau schreef:
Vandaag werk ik officieel mijn laatste dag ik vind het zo spannend dat ik volgende week echt weer naar school ga.

Oeeh spannend werkze!

Ik ben gisteren heel onverwacht naar mijn stage gegaan. Het was nog niet officieel begonnen, maar ik was vrij en dacht misschien kan ik al een dagje meekijken. Dus dat was heel leuk. En fijn om voordat het echt moet al een soort van vrijblijvend aanwezig te zijn :+

En ik heb vanmorgen gehoord dat ik naar een andere klas ben verplaatst. Eerst dacht ik waarom, irritant, nieuw rooster en ik had al weer dingen gepland natuurlijk. Maar ik kreeg uren later nóg een mail met de reden. En dat betekend dat ik in aanmerking kom om tóch wat vakken over te slaan en misschien eerder te starten met de derdejaars vakken. *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 15:22

Mag ik mij ook melden? Al begin ik nu jaar 2 :o

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 16:15

Sterre98 schreef:
Mag ik mij ook melden? Al begin ik nu jaar 2 :o

Nee jij zeker niet :') :+

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:03

En bedankt muts -O-

:+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 17:29

Sterre98 schreef:
En bedankt muts -O-

:+

Love you :+

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 17:30

Spannend al die eerste dagen!

Hier vandaag introductiedag gehad. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 30, dus met mijn 27 val ik gelukkig niet buiten de boot. Toch wel een voordeel van een deeltijdopleiding denk ik. Hier dan ook geen gedoe over wel of rugzak, zoals ik al las, iedereen is praktisch ingesteld.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:29

Hier een paar hectische dagen gehad, niks te maken met opleiding… paardje werd hoefbevangen (kan er met een peesblessure ook wel bij joh!) en veel gedoe vanuit werk.

Joysie ik zie dat ik helemaal over je bericht heengelezen heb, sorry — en welkom! Wat super gaaf da5 je diergeneeskunde gaat studeren, inderdaad echt een droom! Er zijn vast ook oudere (zeg ik met mijn 30) mensen die de studie gaan doen, en zo niet maakt toch niet uit. Ben heel benieuwd wat je van je rondleiding vindt maandag!

Yenni wat stom van die groepjes zeg, kinderachtig. Lekker focussen op de reden waarom jij er bent.

Lau gefeliciteerd met je laatste dag werken! Op naar je nieuwe hoofdstuk!

Isabel fijn dat je het leuk had op je meeloop dag, dat voorspeld vast veel goeds. En wat goed dat je vakken kunt overslaan! Altijd fijn!

Sterre welkom! Wat doe je voor opleiding?

Chantalia dat is goed om te horen. Dat verwacht ik ook een beetje bij mijn opleiding, die is ook deeltijd (soort van, je doet in ieder geval veel zelf). Ik begin pas 12 september maar ben nu al begonnen met part-time werken. Heeeeeerlijk! De timing had niet beter kunnen zijn, want paardje doet het niet zo best en ik moet nu eigenlijk 2x per dag naar stal. Dus werk, opleiding, stage, nevenactiviteiten bij mijn yoga studio en een hulpbehoevend paard wordt wel even… pittig :+ maar komt goed! Ik heb er nog steeds veel zin in.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:59

Ik doe de kappersopleiding :D

5x is scheepsrecht denk ik dan maar.

Heb vanalles gedaan, zowel mbo als hbo, niks afgemaakt door verschillende redenen. Maar nu eindelijk iets gevonden waar ik echt happy van lijk te worden :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:52

Oh wat leuk sterre kapster! Hoe veel jaar is dat studeren?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:59

Ligt aan het niveau wat je volgt.

De basis is 2 jaar, maar aangezien ik niveau 4 doe en dat richting de management gaat is het 3 jaar.

Leeftijdsverschil is hier wel enorm, ik ben de oudste met mijn 25. De rest zit rond de 16/17.

Maar goed, ik doe het natuurlijk voor mezelf. Al ben ik dan ook weer de enige die er met lijp gekleurd haar rondhuppelt en niet met highlights of blond haar :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:25

Oke dan ben je qua levenservaring ook n stuk verder dan je klasgenoten. Vind je wel een beetje je plekje?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:36

De levenservaring heb ik zeker meer ja.

Ik heb een aantal meiden waar ik mee op kan trekken dus dat is wel gezellig. Heb ook een nieuwe stageplek dus dat is ook weer spannend, wel dichterbij dus dat is fijn.

Met geluk kan ik misschien volgend jaar wel bbl starten daar. (Als het financieel uitkomt) en anders na school.

Wil wel uiteindelijk graag voor mezelf beginnen, maar goed dat duurt nog wel even :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 10:49

You can do it Sterre! Ik heb vertrouwen in je maar dat weet je <3 *\o/*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 13:07

Hoe is het met iedereen?