Mars schreef:Janneke ik snap hier nog steeds totaal niks van. Dat stukje hersenen is er gewoon niet bij mij
bij mij is dat stukje ook niet aanwezig, ik snap er helemaal niks van

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Omdat die eerste zin ook onzin is. Wiskunde is net zomin een taal als dat een computerprogramma een taal is. In beide gevallen gebruik je wel een taal om het op te schrijven. Wiskunde is de leer die abstracte structuren en patronen bestudeert.
palousa_boy schreef:Ik kan het prima maar het interesseert me niet zo erg dus op school deed ik alleen het hoog nodige om mn examen te kunnen halen.
Ineke2 schreef:Tazzey schreef:Dus ja, ik denk dat iedereen het niveau van het voortgezet onderwijs zeker kan halen. Als je maar voldoende inzet en motivatie toont en daarbij goede begeleiding krijgt.
Hier ontbreekt het dus echt heel vaak aan. Met als gevolg dat daardoor de motivatie gaat dalen, want ja ondanks vele pogingen lukt het niet![]()
Ik heb vorig jaar ondanks 3 maanden intensief leren ( als in 10 uur per week naast mijn fulltime baan) een 3 gehaald voor de 3F rekentoets.
Gelukkig hoef ik voor die toets geen voldoende te halen, maar ik had zo graag minimaal een 5,5 gehaald.
Met oefentoetsen kreeg ik steeds een 4. Dan met de echte toets een 3 is wel een dubbele domper.
Tazzey schreef:Ineke2 schreef:Hier ontbreekt het dus echt heel vaak aan. Met als gevolg dat daardoor de motivatie gaat dalen, want ja ondanks vele pogingen lukt het niet![]()
Ik heb vorig jaar ondanks 3 maanden intensief leren ( als in 10 uur per week naast mijn fulltime baan) een 3 gehaald voor de 3F rekentoets.
Gelukkig hoef ik voor die toets geen voldoende te halen, maar ik had zo graag minimaal een 5,5 gehaald.
Met oefentoetsen kreeg ik steeds een 4. Dan met de echte toets een 3 is wel een dubbele domper.
Het gaat vaak al mis op de scholen zelf. Als leerlingen aangeven dat ze iets niet snappen worden ze vaak met een kluitje het riet in gestuurd. Begeleiding vanuit de docent ontbreekt maar ook bijlessen worden vanuit school vaak niet gefaciliteerd.
Wat zonde dat het je niet lukt. In welke omgeving zit je? Ik kan altijd eens in mijn netwerk kijken of er een goede bijles docent bij je in de buurt zit waar je wat aan hebt.
Tazzey schreef:Tiggs, ik ben ervan overtuigt dat een bèta achtergrond zeker geen nadeel is als je later je om laat scholen tot jurist. En ik denk dat je misschien ook wel een punt hebt als je zegt dat het nu waarschijnlijk een stuk gemakkelijker voor je is. Juridische problemen kunnen erg complex zijn, en toch moeten we ze tot een goed einde brengen, dat vergt wel wat aan inzicht en logisch nadenken, dat zal je zeker niet in de weg zitten met wiskundige problemen.
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:Omdat die eerste zin ook onzin is. Wiskunde is net zomin een taal als dat een computerprogramma een taal is. In beide gevallen gebruik je wel een taal om het op te schrijven. Wiskunde is de leer die abstracte structuren en patronen bestudeert.
Het hangt ook maar net af van wat je ziet als taal. Mijn taalkundecolleges hebben er in elk geval veel tijd aan besteed om duidelijk te maken dat een taal zich onderscheidt van een verzameling woorden doordat ze in relatie met elkaar gebruikt kunnen worden. En dat zijn abstracte functies, die je ook abstract kunt beschrijven.
Programmeertalen zijn ook met reden programmeertalen genoemd. En ze zijn Turing-compleet, dus wat ontbreekt er volgens jou aan voor je het een taal kunt noemen?
Karl66 schreef:Omdat je een programmeertaal gebruikt om een computerprogramma te schrijven,
Ineke2 schreef:Momenteel niet nodig, maar als ik besluit HBO te gaan doen vrees ik met grote vrezen…
Ik woon in Spijkenisse.
Overigens volg ik momenteel de MBO4 opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening. Lastige juridische vraagstukken in mijn werk, dat lukt prima
Shadow0 schreef:Karl66 schreef:Omdat je een programmeertaal gebruikt om een computerprogramma te schrijven,
Maar vind je dat programmeertalen wel talen genoemd mogen worden?
Want ik had gemist dat je het over het programma had, en niet over de onderliggende taal, maar wiskunde is juist het geheel en niet een specifieke toepassing. Ik zou dus zeggen dat je die niet zomaar op hetzelfde niveau kunt stellen als een computerprogramma.
Ineke2 schreef:Momenteel niet nodig, maar als ik besluit HBO te gaan doen vrees ik met grote vrezen…
)