Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:santie schreef:Jij hebt de mogelijkheid gekregen een goede opleiding te volgen, dat was jou geluk... Dat is sommige echt niet gegeven, bijvoorbeeld door ziekte of geldgebrek. Dat wil helemaal niet zeggen dat zij niet hard weken.
Er zijn heel veel mensen die keihard werken, maar gewoon niet genoeg verdienen om rond te kunnen komen en de hoge energiekosten duwen veel mensen de ellende in.
Het klinkt echter allemaal zo verwijtend. Niet iedereen die goed verdiend heeft een goede opleiding gehad. Je hebt er ook een hoop tussen zitten die zich op hebben gewerkt. Die risico's hebben genomen die gelukkig goed hebben uitgepakt of mensen die meer dan 80 uur werken per week of die altijd van huis zijn.
Daar komt niet altijd een hoge opleiding bij kijken en de wieg stond ook niet altijd in een goede wijk. Er wordt altijd zo gedaan of het die mensen het is aan komen waaien en men er niet hard genoeg voor werkt, geluk, en dan is het ineens oneerlijk, raar vind ik dat.
superpony schreef:Wat ik wel vervelend vind is dat ik soms geen idee heb van de prijzen. Ik deed altijd boodschappen en pakte wat we nodig hadden en lekker vinden.
Nu zeggen mensen dat bijv brood duurder is, maar ik weet helemaal niet wat het een tijdje geleden kostte. Probeer dus nu wel wat op te letten, maar puur aan de hand van wat ik nu van de prijzen vind.
superpony schreef:Wat ik wel vervelend vind is dat ik soms geen idee heb van de prijzen. Ik deed altijd boodschappen en pakte wat we nodig hadden en lekker vinden.
Nu zeggen mensen dat bijv brood duurder is, maar ik weet helemaal niet wat het een tijdje geleden kostte. Probeer dus nu wel wat op te letten, maar puur aan de hand van wat ik nu van de prijzen vind.
Winged schreef:moonsparkle schreef:Misschien een goed teken als je niet door hebt dat het duurder is geworden
Klopt hoor, maar is meer dat je bij de kassa staat en denkt 'verrek, wat duur!' Bij 1x denk je 'toeval', bij een tweede en derde keer begin je je achter de oren te krabben.
Winged schreef:superpony schreef:Wat ik wel vervelend vind is dat ik soms geen idee heb van de prijzen. Ik deed altijd boodschappen en pakte wat we nodig hadden en lekker vinden.
Herkenbaar. Ik ben een echte gemaks-supermarkter. Maar schuif nu wel meer door naar de huismerken en kritisch kijken naar wat nodig is en op gaat (er ging nog best regelmatig iets de afvalbak in hier omdat ik het was vergeten...)
En je hebt ook nog eens te maken met dat sommige producten wel dezelfde prijs houden, maar dat de verpakking veel kleiner is geworden. Da's ook wel echt een ding
Winged schreef:moonsparkle schreef:Misschien een goed teken als je niet door hebt dat het duurder is geworden
Klopt hoor, maar is meer dat je bij de kassa staat en denkt 'verrek, wat duur!' Bij 1x denk je 'toeval', bij een tweede en derde keer begin je je achter de oren te krabben.
Sansevieria schreef:Ik laat wat ik echt nodig heb ook niet liggen, maar noem het beroepsdeformatie, ik kijk altijd naar cijfertjes![]()
En nee, de prijsstijgingen gaan niet enkel om de cijfertjes achter de komma
superpony schreef:Wat kostte kipfilet, brood en koffiebonen normaal? Ik pak het nog steeds gewoon mee, maar ga dan bij de koekjes staan kijken wat die kosten en neem daar niet de duurste........