[***] schreef:Zebrastreep schreef:Waarom het gewoon niet even met de slb'er of school regelen en daar een belletje naar toe plegen.
Ik neem aan het het het gaat om een mbo / hbo leerling aangezien hij al 16 is. Daar kan het heel goed zijn dat je wat buiten schooltijd of in het weekend ergens moet zijn.
Bij paardenhouderij moesten we ook verplicht helpen bij evenementen en dit was ook dikwijls in het weekend. Bij een opleiding moet je er vaak meer energie en tijd in stoppen dan op een middelbare school.
Dat alles kort van te voren wordt aangegeven gaat vaker gebeuren dat heb je op alle scholen dus soms is het niet anders dan de planning volledig over de kop te gooien.
Ckv is een vak op de middelbare school. Met 16 zit je nog niet op het hbo (op uitzonderingen die klassen hebben overgeslagen na). Havo en vwo duren 5 en 6 jaar, dan zit je tot 17/18 op de middelbare school.
Ik dacht van wel omtrent het stukje sluit aan bij een derde jaars , kan natuurlijk wel als je een jaar hoger zit dat je kan aansluiten bij een derdejaars.
Ik heb op het MBO ook nog CKV gehad , maar dat noemde ze dan expressief talent om het een beetje meer gericht te maken op een hogere leeftijd.
@Mindim
Slb'er / mentor even een mailtje sturen , vaak werken ze wel door in de vakanties of zijn per mail nog wel beschikbaar. Kan dan alleen even duren op een reactie terug. Ik mailde soms ook wel in de vakantie als ik echt iets moest weten. Niet een garantie dat je een mail terugkrijgt , maar je kan het altijd eens proberen.
En anders direct maandag na de vakantie , dan ben je nog op tijd zat