Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Kunnen jullie als je thuis bent je werk los laten?
sabineG schreef:chanicha schreef:Ik weet niet of het bijzonder is maar ik ben 112 centraliste geweest bij het KLPD in Driebergen, ook ben ik centraliste op een taxicentrale geweest.
Zie bijzondere beroepen voorbij komen.
Wat leuk! Daar ben ik in 99 begonnen.. later door naar ops en daar 14 jaar als senior gewerkt.. nu inmiddels al weer 5 jaar in het oosten van het land op de meldkamer… heb aardig wat stappen gedaan daar in driebergen!
Onali schreef:Ik versta nu al niet veel aan de telefoon, laat staan uitleggen
Niet de baan voor mij.
Lijkt me trouwens ook vreselijk.
Vroeger had je dat programma 911 met William Shatner.
Mensen die in paniek zijn door verwonding, brand enz en dan de alarmlijn bellen. De centralist die ze dan rustig toespreken, aan de lijn houden of instructie geven voor reanimatie.
Die machteloosheid die ik zou voelen aan de lijn zou mij echt een paniekaanval opleveren.
Forcalquier schreef:Na jaren manager binnen een groot bedrijf en via een burn-out naar financiële administratie binnen het bedrijf van mijn partner; nu enkele jaren chauffeur in het internationaal paardentransport.
Niet zo spannend als eerder genoemde functie's van bokkers maar geweldig leuk om te doen!
_Linda schreef:Mijn “beroep” kun je cowgirl noemen. Boerin maar zoveel mogelijk op de traditionele cowboy wijze; zoveel mogelijk te paard en ook een lasso is onmisbaar. Voor familie en vrienden in NL is het hier vooral zoals in een film.
sabineG schreef:Amber_ schreef:Oh ik ga volgenaltijd leuk zulke topics. Dan kom je ineens beroepen tegen, waar je niks van af weet!
Ik werk als ruiter bij de bereden politie. Dus niet heel bijzonder haha.
Wat leuk! Ik werk als generalist op het OC.. wel in het oosten van het land… en zag op je insta gemeenschappelijke bekenden… klein wereldje dat blauw!
Eileen_ schreef:Een paar jaar terug als voor 1,5 jaar in Canada op een ranch gewerkt. Veel van het koeienwerk te paard, zoals je in westernfilms ziet zeg maar.
Mijn stage vorig jaar was geen alledaagse stageLiep stage in de gev.angenis en dan het psychiatrisch centrum. Daar zitten gedetineerden die een psychische of psychiatrische stoornis hebben. Veel hebben hun delict dan ook gepleegd vanuit de stoornis, bijvoorbeeld hun partner vermoord vanuit een psychose (dat is wel een wat heftigere casus hoor. Er zijn veel kleinere delicten).
Werk nu als uitzendkracht in de reguliere ggz. Dit als bijbaan want ben aan het afstuderen en heb dus nog geen diploma. Kom hierbij op allerlei verschillende afdelingen.
Wil na mijn studie werken in de t.bs.