Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:56

Leukleuk!
Ik heb in het verleden eens Duits gedaan, maar dat lukt me nu aardig. Dus niet meer nodig }:0
Als nieuwe uitdaging ben ik Koreaans begonnen (niet door Squid Game, daarvoor al). Vooral leuk omdat je dus eerst hun alfabet moet leren. En vanuit daar beginnen.
Het nadeel van Duolingo is dat je geen echte uitleg krijgt over zinsbouw en dergelijke. Die bouwen gewoon zinnen en je moet zelf de logica maar vinden. Voor mij niet zo'n probleem, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die daar moeite mee hebben.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:59

Rebel_Jits schreef:
Het nadeel van Duolingo is dat je geen echte uitleg krijgt over zinsbouw en dergelijke. Die bouwen gewoon zinnen en je moet zelf de logica maar vinden. Voor mij niet zo'n probleem, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die daar moeite mee hebben.

Ja klopt, soms loop ik er wel eens tegen aan, dat ik de logica niet vind. Dan vooral in de talen waarin ik echt nog weinig ken, zoals het hebreeuws en het oekraiens.

LoveGlove

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:06

Mijn vriend heeft dat al met Engels. Maar hij is ook zo dyslectisch als maar zijn kan. Dus ja hij loopt daar ook tegenaan.

Ik wil nu vooral een beetje leren Frans lezen en de basis ietwar begrijpen. Als ik dat heb behaald ga ik ook Franse liedjes leren omdat ik graag zing. Zo heb ik ook Engels geleerd namelijk :P
Ik leer het vooral door er interactief mee bezig te zijn. Duolingo doet dat een beetje voor mij, gezien het gewoon een spelletje is wat bij mijn ochtendroutine hoort :P

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:08

Ik meld me ook!

Ik ben begonnen met Italiaans, altijd al een mooie taal gevonden. Heb het verder nergens voor nodig, maar lijkt me wel tof om het een beetje te kunnen. :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:11

Ik doe ook Duolingo, Spaans :)
Ik heb een plus familie abonnement en nog ruimte als mensen dat ook zouden willen :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:12

Mandarijn schreef:
Ik meld me ook!

Ik ben begonnen met Italiaans, altijd al een mooie taal gevonden. Heb het verder nergens voor nodig, maar lijkt me wel tof om het een beetje te kunnen. :D

Ja, met die motivatie leer ik het ook. Het is gewoon een mooie taal en leuk om te leren. <3

Hoe ver sta jij? Ik heb nu 147 kronen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 19:21

Gistermiddag startte ik dit topic. Ik verwachtte wel wát respons, maar jeeeeee wat zijn er veel bokkers een taal aan het leren met Duolingo :D
Héél leuk.

• Motivatie heel wisselend, van gewoon voor de lol tot emigratieplannen
  • Niveau van ultieme beginner tot al een jaar of 3 dagelijks aan het oefenen...
  • Sommige mensen een taal dichtbij huis, sommige mensen echt redelijk exotische talen.
  • Sommige mensen 1 taal, maar ook best veel 2 of meer talen...

Goed bezig allemaal :D :D

Ik heb even een simpel overzichtje gemaakt, van gisteren tot net:

Citaat:
Femke_Tweety, Spaans, Duits
AaronYve, Spaans
Appeltje_1, Portugees
Karuna, Spaans, Frans, Fins
Shae, Spaans (verleden Duits)
Sure_lee, Spaans
Janneke93, Zweeds
Moonsparkle, Spaans
Fitzroy, Grieks
Emilyslaluna, Frans
Ghostattack, Noors
Mjelleke, ?
MJ, Frans
Annetje, Russisch
Black_Kelpie, Zweeds, Oekraïens
Chanica, ?
Goner, Grieks
Kim_97, Spaans
Blue_eyes, Noors, Turks
ShirleyP, (verleden Italiaans)
Gomir, Spaans
Pluisje88, Spaans
Loeky01, Arabisch
Kosseh, Fins, (verleden Engels)
Zira1994, Spaans
Soesita, Frans, Engels, Hebreeuws, Oekraïens, Italiaans
Loveglove, Frans
Rebel_Jits, Koreaans (verleden Duits)
Mandarijn, Italiaans
Theadora99, Spaans

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:27

Hoe doe je meerdere talen tegelijk? Ik zou het geen probleem vinden om Duits en Spaans toe te voegen :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 19:28

Op het vlagje linksboven drukken.
Dan op +course.

Et voilà.

Wisselen tussen talen doe je ook daar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:28

soesita schreef:
Rebel_Jits schreef:

Ja klopt, soms loop ik er wel eens tegen aan, dat ik de logica niet vind. Dan vooral in de talen waarin ik echt nog weinig ken, zoals het hebreeuws en het oekraiens.

Als je via de computer speelt, kun je klikken op 'tips' en dan krijg je uitleg.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:31

Volgens mij gaf iemand de tip dat je via de browser website meer kon maar als ik op links klik kom ik steeds weer in de app.

Je kunt trouwens ook tips aan klikken in de app

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:33

Ik sluit me ook aan.

Ik heb al een aantal keer Duolingo een periode gedaan, maar steeds weer gestopt. Frans heb ik een jaar (niet dagelijks) volgehouden, maar is toch weer het klad in gekomen en nu moet ik het weer van het begin oppakken, want ik blijk 0 gevoel voor frans te hebben. Het enige voordeel is dat deze taal ondertussen in het Nederlands aangeboden wordt. Niet omdat ik geen engels kan, maar omdat je daar toch een aantal stomme foutjes (waaronder toch in het Nederlands antwoorden) voorkomt. Ik heb ook Navajo, Zweeds en Esperanto gedaan. Deze wil ik, wanneer ik er weer lekker in zit, samen met Klingon, één voor één ook weer opppakken, waarbij Esperanto als eerste opgepakt wordt. Al speelt mijn talendeuk wel op bij dit geheel.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:40

Door jullie enthousiasme ben ik nu lekker bezig met Engels-Duits, dat is vooral opfrissen. Ik moet nog wel even door de standaard woorden heen :+

Al is het wel fijn om zo alvast te wennen aan het schakelen naar Engels. Als dit een beetje lekker gaat wil ik Pools gaan oppakken. Daar ken ik enkele woorden van, maar ik zou graag leren hoe ik een hele zin kan vormen :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 20:38

soesita schreef:
Mandarijn schreef:
Ik meld me ook!

Ja, met die motivatie leer ik het ook. Het is gewoon een mooie taal en leuk om te leren. <3

Hoe ver sta jij? Ik heb nu 147 kronen.

Nog weinig, ben er deze week pas mee begonnen. :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:02

Blue_eyes dankjewel. Nu heb ik 3 talen :P

Ik heb nu Frans, Duits en Spaans :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:47

Hoe doen jullie dat, Frans en Spaans tegelijk _O-. Mijn hoofd geeft echt error. Ik spreek een paar woordjes Spaans en Frans, maar gooi het heeeel graag door elkaar als ik het dan die enkele keer spreek 8)7

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:04

Ik heb zelf vandaag het maar weer eens gedownload en ben weer begonnen met Japans. Wil het nog steeds leren maar ik ben echt vreselijk slecht in volhouden. Heb dus nu ook maar naast duolingo een studieboek besteld. Wish me luck :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 22:14

savieralover schreef:
Ik heb zelf vandaag het maar weer eens gedownload en ben weer begonnen met Japans. Wil het nog steeds leren maar ik ben echt vreselijk slecht in volhouden. Heb dus nu ook maar naast duolingo een studieboek besteld. Wish me luck :')

Gewoon minimaal eens per week in dit topic reageren :D

Wij zijn jouw stok achter de deur dan wel ;)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:16

Als trouwens iemand zijn schriftelijk Duits wat meer in de praktijk wil oefenen, mag die altijd een PB sturen. In het Duits, uiteraard. :D

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:18

soesita schreef:
Als trouwens iemand zijn schriftelijk Duits wat meer in de praktijk wil oefenen, mag die altijd een PB sturen. In het Duits, uiteraard. :D

Wat leuk dat je dat aanbiedt! :D

Mocht iemand dit kunnen aanbieden voor het Portugees hoor ik het graag :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:19

Appeltje_1 schreef:
soesita schreef:

Wat leuk dat je dat aanbiedt! :D

Mocht iemand dit kunnen aanbieden voor het Portugees hoor ik het graag :D

Haha, ja, zelfde vraag voor Oekraiens, Hebreeuws en Italiaans. :P

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:31

Leuk dit topic! Ik leer Deens, we zijn naar Kopenhagen verhuisd voor 1.5 jaar en wil toch wat leren. Nu een week bezig pas :P

NienkeThella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:45

Wat leuk, dit topic! Ik ben begonnen met Duolingo toen ik naar Denemarken ben verhuisd. Toevallig net als MissAnnemijn ook 1.5 jaar geleden, en ook Kopenhagen :D Ik leer eigenlijk alleen maar Deens. Kan ook niet meer stoppen want ik zit inmiddels op 578 dagen :Y)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:45

Femke_Tweety schreef:
savieralover schreef:

Gewoon minimaal eens per week in dit topic reageren :D

Wij zijn jouw stok achter de deur dan wel ;)

Ga ik zeker proberen :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:59

Zijn er hier mensen die de betaalde versie hebben genomen? Of leren jullie allemaal gratis? De advertenties kijken en afwachten kost best veel tijd. Ik ben snel door de hartjes heen aangezien ik pas net begin dus echt geen idee heb nog. Ik doe met de werkwoord vervoegingen zomaar hetzelfde 4x achter elkaar fout ;)