Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdbijl schreef:Ik woon op 45 km van mijn werk maar doe daar regelmatig al een uur over met files, ongelukken etc.
Als je ook nog dieren hebt, en wat vrije tijd wilt breekt dat wel op. Hou er ook rekening mee dat je niet zo 1,2,3 thuis bent als er wat is, dat vond ik zelf ook nadelig.
zonnebloem18 schreef:Ik vind dit een lastige vraag, vooral omdat ik me afvraag of je hem ook had gesteld als ik een man was geweest. Dat terzijde is onze dochter net zo veel mama's meisje als papa's meisje. Die zou het geweldig vinden als ze wat meer tijd met papa zou hebben.
Door mijn ADHD en dat van onze dochter kost het moeder zijn me vaak veel energie en ben ik snel overprikkelt door haar drukte. Daarnaast kan ik wel flexibel werken en heb ik meer dan genoeg plusuren. Ik kan dus wel makkelijk een dagje vrij nemen als dat nodig is. Verder hebben we altijd opa en oma in de buurt als back up. Als ik nu aan het werk (6km van huis) ben kan ik ook niet zomaar naar huis. In dat geval moet mijn man dan onze dochter ophalen. Zelfde geldt voor vakanties, ik ben nu ook de herfstvakantie vrij, dat is behoorlijk flexibel in te plannen.
Ik ben trouwens blij met alle kritische stemmen hoor. Ik had verwacht dat men de afstand wel te doen vond, maar de meesten hebben toch echt wel moeite met het reizen. Ik vermoed dat dat echt een kwestie van proberen wordt en kijken welke voorwaarden er bij komen kijken.
[***] schreef:Ik studeer op zo'n 100 km afstand en dat is echt niet te doen. Als ik nu naar school moet reis ik de avond ervoor al ernaartoe.