Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lenaa_tje schreef:Doubtless schreef:@lenaatje: je had het beter bij alleen die 1e zin kunnen houden. Ik krijg de indruk dat je nu iets insinueert.
Want? Wat insinueer ik![]()
DuoPenotti schreef:Hoe fout ik het ook vind, zou er niet mijn probleem van maken.
tengeltje11 schreef:Eerlijk sta ik ervan versteld dat zoveel mensen daar zo veel probleem inzien….
Bv mijn man is brandweer. Als een interventie afgelopen is, krijgen zij bijna standaard een biertje aangeboden en nemen dit ook aan. 1 biertje blaas je niet positief van, veel mensen vinden dit gewoon lekker fris.(is tijdens de werkuren, moeten daarna nog naar de kazerne terug en kunnen ook opnieuw opgeroepen worden natuurlijk)
Werkmannen(metsers, schrijnwerkers,… drinken toch ook gewoon enkele biertjes tijdens het werk, geen kat kraait daarnaar, het is zowat normaal dat die een biertje drinken. Vroeger nog gewerkt als begeleider bij mensen met een beperking, en ook daar dronken begeleiders echt wel een biertje mee als we een terrasje deden(tijdens de werkuren met de bewoners, tijdens een bbq of feestje op het werk). Ook daar is zoiets gewoon normaal, zo lang het gewoon verantwoord is, dus dan gaat dat over bv een glaasje om de gezelligheid.
Jij hebt er geen nadeel van, dus zie ik daar echt geen probleem in.
Nicky1963 schreef:tengeltje11 schreef:Eerlijk sta ik ervan versteld dat zoveel mensen daar zo veel probleem inzien….
Bv mijn man is brandweer. Als een interventie afgelopen is, krijgen zij bijna standaard een biertje aangeboden en nemen dit ook aan. 1 biertje blaas je niet positief van, veel mensen vinden dit gewoon lekker fris.(is tijdens de werkuren, moeten daarna nog naar de kazerne terug en kunnen ook opnieuw opgeroepen worden natuurlijk)
Werkmannen(metsers, schrijnwerkers,… drinken toch ook gewoon enkele biertjes tijdens het werk, geen kat kraait daarnaar, het is zowat normaal dat die een biertje drinken. Vroeger nog gewerkt als begeleider bij mensen met een beperking, en ook daar dronken begeleiders echt wel een biertje mee als we een terrasje deden(tijdens de werkuren met de bewoners, tijdens een bbq of feestje op het werk). Ook daar is zoiets gewoon normaal, zo lang het gewoon verantwoord is, dus dan gaat dat over bv een glaasje om de gezelligheid.
Meen je dit? Hoop toch van niet zeg.
tengeltje11 schreef:Eerlijk sta ik ervan versteld dat zoveel mensen daar zo veel probleem inzien….
ik vind het best schokkend dat veel mensen dat eigenlijk normaal vinden
zouden er daardoor zoveel blunders gemaakt worden op de werkvloer?Ibbel schreef:Nicky1963 schreef:Meen je dit? Hoop toch van niet zeg.
Nog ooit gehoord van 'pannenbier'? Als het dak dicht ligt, wordt er pannenbier gedronken op de bouwOok in NL.
karuna schreef:https://www.koedijk.com/alcohol-op-de-werkvloer/
Over belgie en alcoholgebruik in de bouw, een groot probleem en niet gezien als "normaal" maar als een serieus alcoholprobleem. 15% in de bouw aan het werk met teveel alcohol in het bloed. Schokkend
En in nederland ook aardig strikte controles erop
https://www.mijntipsenadvies.nl/2008-01 ... R_EU101006
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~a96be70f/
Doubtless schreef:Maar maakt de leraar het niet juist haar probleem? Als hij de moeite had genomen om zijn bier in een mok te schenken had hij TS er niet mee geconfronteerd en was het zijn eigen probleem gebleven (totdat iemand er dus achterkomt).
Achterom schreef:Heb je wel door dat een dergelijke melding waarschijnlijk het ontslag betekent van die docent?
? Waarom verleggen we de verantwoordelijkheid voor dit gedrag naar TS, als hij zelf op de hoogte is van beleid en hij er zelf voor kiest om bier te drinken? tengeltje11 schreef:Idd, hier in België staat zo goed als op elke bouwwerf wel minstens een bak bier?
En als werkmannen bij mensen thuis aan het werk zijn, biedt men in de voormiddag meestal koffie of fris aan en in de middag en namiddag bier of fris. Is hier echt de normaalste zaak van de wereld hoor, echt niets vreemds aan.