Afstuderen 2021-2022!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:19

Pffff, ik ben ondertussen aan het werk voor m'n eerste draft voor aanstaande maandag. Wát een werk altijd weer hè, zo'n thesis?!

Heel toevallig iemand die ervaring heeft met dier(gedrags)onderzoeken en mij even kan helpen denken of ik één dier moet excluden van de analyse (ik heb er maar 9, dus voelt niet fijn maar m'n data is wel vrij scheef door dit kleine aapje). Als iemand zin heeft om te sparren, graag :D

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:20

Ik lees wel vaker mee maar nog niet veel geplaatst. Maar ik ben bezig met afstuderen en hiervoor zijn wij op zoek naar zoveel mogelijke eerlijke informatie. Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld. Zouden jullie misschien tijd hebben om deze in te vullen voor mij en mijn groep! Gaat over loyale klanten en de informatie daaromheen! Ik zou er iig heel erg geholpen mee zijn
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... Q/viewform

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:00

Tuurlijk @Lauriannnn!

Sinds vandaag heb ik mijn bachelor diploma officieel in huis *\o/*

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 19:23

Ik ga ernaar kijken Lauriannnn! Welkom :).

Gefeliciteerd Wyb_ster. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. :D Ga je nog door voor een master? Of lekker aan het werk?

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 20:10

Heel erg bedankt!!

En Wyb_ster gefeliciteerd!! Was het nog beetje feestelijke uitreiking nu met corona of viel dat tegen?

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:45

Dankjewel!!

Ik ga nog wel door met een master, op dit moment doe ik een economische master en volgend jaar hopelijk een voor rechten. Ik moet alleen nog bedenken welke :+

Ik vond de uitreiking matig, we waren verdeeld in sessies waardoor ik niet met mijn hele vriendengroep was en met veel mensen die ik nog nooit had gezien. Genodigden konden via een livestream meekijken en de hele ceremonie lang werd tegen de camera gepraat en niet naar ons, dat was wel bijzonder. Maar daarna ben ik nog mijn vrienden uiteten geweest en dat was heel gezellig

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 21:57

Oh vervelend dat het niet zo'n leuke afsluiting is als anders. Gelukkig nog wel kunnen uiteten!

Lastig he al die masters ik zit ook te twijfelen. Maar dan voor de richting marketing.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:23

Na de open dag afgelopen zaterdag heb ik besloten om volgend jaar de master business communication and digital media in Tilburg te gaan studeren.

Aan de ene kant jammer om Brussel te verlaten, maar ik vond deze opleiding veel leuker dan de richtingen aan de VUB.

Het zal van de herkansingen afhangen of ik in augustus of januari zal kunnen starten.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:18

Even een schopje hoor! Hoe gaat het inmiddels met iedereen?

Hier druk aan het voorbereiden voor mijn laatste examenperiode (Januari), vanaf half februari enkel nog stage en bachelorproef *\o/*

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:46

Ik heb vandaag mijn assessment gehad en gehaald :D
11 januari nog een tentamen Lean, en dan febr-juni afstuderen. Moet nog een opdracht verzinnen maar kan nog niks leuks bedenken. Ben echt aan het aftellen haha :o

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 19:14

Leuk dat het topic een schopje krijgt! Ik zie dat ik slecht bezig ben met op iedereen te reageren. Misschien een goed voornemen voor het nieuwjaar :') (al laten we eerlijk zijn, afstuderen is al druk!)

@Luca wat gaaf dat je nog maar één examenperiode hebt! Hoeveel examens heb je in welke tijd? Ik heb dit jaar enkel nog m'n eindexamen in juni (naast alle andere zaken zoals co-schappen en scriptie).

@GWR oeeeh je bent er bijna!!! *\o/*

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:21

Ik ben me ook aan het voorbereiden op mijn examens, helaas de één na laatste hahah. Heb vlak voor de vakantie de meeste opdrachten ingeleverd, waaronder de literatuurstudie voor de bachelor paper. Moet er nu nog één inleveren en dan vier examens in januari.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:36

emilyslaluna schreef:
@Luca wat gaaf dat je nog maar één examenperiode hebt! Hoeveel examens heb je in welke tijd? Ik heb dit jaar enkel nog m'n eindexamen in juni (naast alle andere zaken zoals co-schappen en scriptie).

Heb tussen 10 en 31 januari 7 examens. Best druk dus maar was de vorige jaren ook dus vind het niet heel erg! :)

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:51

Luca03 schreef:
emilyslaluna schreef:

Heb tussen 10 en 31 januari 7 examens. Best druk dus maar was de vorige jaren ook dus vind het niet heel erg! :)

7? :wow: wat veel! Zoveel heb ik er alleen tegelijk gehad toen ik een periode gemist heb. Succes met leren! +:)+

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:01

@Luca03 woow 7 is echt heel veel! Ik heb nooit meer dan 5 examens in één periode gehad gelukkig.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:44

Goed bezig allemaal!

Toen Corona er net was waren alle examens uitgesteld tot einde schooljaar. Toen had ik in 2 weken 11 examens….. 3x raden hoeveel ik er daarvan had gehaald….

Hier zijn de benodigde studiepunten binnen en is mijn afstudeervoorstel goedgekeurd. Dus scriptie traject is nu toch echt begonnen!
Over anderhalve week nog 3 examens en dan zit periode 2 er ook op. Vanaf nu dus geen lessen meer. Heb wel nog 5 herkansingen open staan die ik het komende halfjaar moet gaan halen. Er zitten alleen ook examens tussen die ik nog maar 1x mag proberen en anders pas volgend schooljaar… dus dat werkt wel heel demotiverend mocht ik 1 van die niet halen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:14

In België is dit vrij standaard hoor. Je hebt een lesperiode van 12 weken (half/eind september tem december), de kerstvakantie is blokperiode en in januari zijn er examens. Ik heb 8 vakken waarvan 1 praktijk gericht is en al de rest zijn theoretische vakken waar ik dus ook examen van heb :o

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 13:26

Ik studeer ook in België en had inderdaad ook maar 2 semesters. Mijn eerste van mijn eerste jaar had 7 examens in 3 weken. Dat was wel pittig, zeker als eerste jaar op de universiteit. Gelukkig toen wel alles gehaald.
Ik denk dat ik de rest van de studie steeds max 6 had per semester. :o

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:21

Ik studeer ook in België, maar wij hebben eigenlijk niet meer dan 10/11 vakken per jaar, waarvan er ook nog een paar zonder examen zijn. Ik heb dus eigenlijk nog nooit meer dan 5 examens in een semester gehad.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:29

Oh nou had in mijn eerste semester van mijn eerste jaar 9 examens :\

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:20

Succes iedereen met de aankomende examens!

Hier moet ik 18 januari mijn scriptie inleveren. Moet nog best veel doen, maar merk echt dat de motivatie er even niet meer is. Vooral door de huidige lockdown, ben dat thuis zitten echt ff zat. Zou namelijk eerst met een aantal testpersonen mijn ontwikkelde product gaan testen. Nu moet dat natuurlijk digitaal, op zich geen probleem. Maar voor mijn onderzoek stond het wel wat mooier :+

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 12:24

Heel veel succes iedereen deze maand! *\o/*

@mnka wat balen van je proef. Ik snap dat de praktijk wat mooier zou zijn. Hopelijk lukt het om weer motivatie om te schrijven te vinden!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 19:52

Man man, mijn hoofd zit zo vol met wat er nog allemaal te wachten staat! Normaal helpt het om een planning te maken maar ik kan deze zaken niet bepaald plannen.

Taken die ik steeds moet doen:
- Co-schappen (dit is ingepland, full-time)
- 4 weken stage (dit is bijna vastgelegd, maar ik heb nog geen verblijf en dat maakt het lastig).
- Casussen volgen: elke vrijdag worden er 3 gepresenteerd, maar meestal heb ik dienst en kan ik ze niet live volgen. We hebben met het jaar afgesproken dat iedereen meteen hun ppt online op google Drive deelt zodat we ze toch kunnen bekijken naderhand. Jammer genoeg doen heel veel dit niet en ik heb al berichten gestuurd maar helaas krijg ik weinig vooruitgang. Dus voor mijn gevoel blijf ik achterlopen terwijl ik ze makkelijk zou kunnen inhalen.
- Mijn scriptie schrijven: steeds zeg ik dat ik eraan zal werken maar ik kom vaak niet verder omdat ik steeds twijfel over mijn schrijfwijze. Morgen staat een afspraak gepland met mijn co-promotor (begeleider) om te overleggen.
- Leren voor het eindexamen. Deze is in juni en eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn om te stampen want het is kennis wat ik paraat zou moeten hebben. Maar ik wil toch een overzicht maken van alle onderwerpen en die doorheen het jaar doornemen. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Deze zaken blijven dus steeds om de beurt in mijn hoofd springen terwijl ik 90% van de tijd er niks aan kan doen omdat ik altijd dienst heb.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:21

Heb je voor jezelf al wat meer overzicht kunnen krijgen, emilyslaluna? Hoe was het gesprek met je co-promotor? Het klinkt ook wel echt alsof je erg veel te doen hebt, maar houd vooral voor ogen dat het voor een goed doel is.

Ik heb vandaag mijn afstudeeropdracht ingeleverd op school. Mijn onderzoeksverslag en adviesrapport zijn al zeer positief beoordeeld door mijn opdrachtgever, dus nu is het nog even de beoordeling van mijn twee begeleiders vanuit de studie afwachten. Volgende week moet ik mijn onderzoek dan nog presenteren aan mijn leergroep en moet ik nog een presentatie geven voor mijn keuzevak. Als dat allemaal goed verloopt dan rest mij vanaf februari alleen nog een minor en zal ik eind juni/begin juli afstuderen. :)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:36

Klinkt goed Lugea!

Hoe gaat het nu Emily? Ik herken me wel een beetje in je verhaal. Ik probeer op dit moment gewoon echt tijd in te plannen om dingen te gaan doen en me dan niet af te laten leiden. Van uitstel komt afstel.

Het niveau is bij ons best pittig en er wordt veel ons verwacht, ook al zijn we pas weer 1 week bezig. Hopelijk gaan we binnenkort ook de eerste stappen zetten voor de thesis, want dan heb je toch soort van iets om naar uit te kijken, al bestaat dat iets vooral uit veel werk :+