Samantha89 schreef:Misschien dat iemand dit hier weet?
Ik heb vorig jaar mijn voorlopige aanslag over 2020 gewijzigd vanwege oversluiten hypotheek. Ik moest toen de woz waarde invullen, ik heb die van 2019 ingevuld.
Ik heb december ook de voorlopige aanslag 2021 moeten veranderen omdat ze de boeterente mee hadden genomen, maar dat mag natuurlijk niet want die had ik al in de aanslag van 2020 bijgevoegd(eenmalig terug vragen). In de voorlopige aanslag 2021 heb ik ook woz 2019 gebruikt omdat de woz van 2020 natuurlijk nog niet bekend was.
Ik lees op internet dat de: voor de heffing van de inkomstenbelasting in 2021 wordt het eigenwoningforfait gebaseerd op de woz waarde peildatum 2020.
Ik heb dus de woz in de voorlopige aanslag 2020 juist ingevuld als ik het zo goed begrijp.
Maar in de voorlopige aanslag van 2021 heb ik die dus van 2019 gebruikt. Is dat erg?
Er staat wel bij dat als ik de woz waarde niet weet ik dus peildatum van het jaar daarvoor moet pakken. In dit geval dus de 2019 gedaan.
Voor de aangifte IB 2020 gebruik je de WOZ-waarde voor 2020, die heeft als peildatum 1 januari 2019.
appeltje eitje rond deze tijd.