Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Houd je verwachtingen een beetje realistisch, het is en blijft Utrecht. Kamers én woningen (studio’s of wat anders) is echt een drama hier.Courses schreef:Ik weet niet waar je die studio zag, maar als je amper inschrijftijd bij SSH of andere instanties hebt kom je daar niet zomaar inHoud je verwachtingen een beetje realistisch, het is en blijft Utrecht. Kamers én woningen (studio’s of wat anders) is echt een drama hier.
Enige 'probleem' was dat het contract tot aan de zomer zou lopen, dus geen garantie op huisvesting volgend jaar.
Uithof is opzich prima te doen vanaf de stad, Lunetten is even ver. Er zitten genoeg studenten daar en er zijn veilige fietsroutes vanuit de stad, is al jaren plek voor studentenhuisvesting en heb er nog weinig vervelende verhalen over gehoord tot dusver.
Wordt veel te duur anders), €1500 p/m excl, gemeubileerd en 8 minuten fietsen van de Uithof. Wij waren echt super enthousiast en volgens mij kon de makelaar dat ook wel merken want die deed erg sympathiek. Hij zou ons profiel naar de eigenaar doorsturen en dan was het afwachten of die ons geschikte kandidaten vondt.
Nu gaan we de volgende stap zetten, dus alle contracten enzo en de ouders als garantstellers. Zo dichtbij een eigen stekkie
Wel balen want nu kan ik natuurlijk nog erg veel naar mijn pony en straks niet meer. Maar daar vinden we wel weer wat op! Hanafubuki schreef:Voor meer dan 2 huurders is een speciale vergunning nodig. Omdat woningen ‘verkameren’ woningen van starters afneemt.
https://pki.utrecht.nl/Loket/product/10 ... 3613e23655
Ik zou dus oppassen met meer dan 2 als die vergunning er niet is. Utrecht is streng als het gaat om onderhuur etc.
https://avvr.nl/alles-wat-u-moet-weten- ... ergunning/

Ik kwam dit topic vandaag toevallig weer tegen en ik dacht, wel leuk om weer een keer een update te plaatsen.
) en ben ik lekker naar huis gekomen. Al mijn Utrecht spullen staan bij opa&oma in de garage en mijn broer heeft een deel in zijn studio in Delft.
We zijn dus met 6 en iedereen is super aardig. Natuurlijk kan je met de één net wat beter dan met de ander, maar het is echt een leuke groep.
Ik ben echt heeeeel blij met hem. Zo blij, dat ik mezelf zelfs wel zie samenwonen met hem (wat met mijn geschiedenis van samenwonen met anderen toch best een mijlpaal is haha). Maar we hebben nog niet zo lang dus dat zijn echt dagdromen hoor. We gaan wel beide onze master doen in Utrecht en ik heb altijd gezegd, als ik dan wel heel veel op de universiteit moet zijn dan ga ik misschien toch opzoek naar een studio. Net voor de grap gekeken op SSH, maar met mijn inschrijftijd van ruim 4 jaar kom ik daar nog net op plek 50
Maar goed, wie weet vind ik met hem ooit wat. Op kamers gaan met onbekende studenten zal ik iig nooit meer doen