Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janouk schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6073961/f ... nemen.html
Dit dus.
Gemeenschappelijke verantwoordelijkheid werkgever en werknemer om een gezonde werkplek te hebben.
De hele dag aan de keukentafel of op de bank achter de laptop is niet gezond.

Als je geen werk had waren die kosten er toch ook
Maar dat is nou niet dat je er arm van wordt ofzo... manonutjuh schreef:Relaxed schreef:Wat een gezeur over het verwarmen van je huis.. Dat weegt toch ruim op tegen het wegvallen van je reistijd?
Dat geldt toch niet voor iedereen?
marleen_88 schreef:Ik vind best dat een compensatie uiteindelijk wel op zijn plaats is. Als van de winter mijn verwarming de hele dag aan staat, omdat mijn vriend tot januari thuis moet werken.. Stoken wij dus flink meer dan anders, anderzijds scheelt het weer reistijd en reiskosten.... Ik vind het lastig.
janouk schreef:Wettelijk is de werkgever verplicht na 6 weken niet reizen (woon werk verkeer) de reiskostenvergoeding stop te zetten. In dez ecorona tijd is fiscaal nu nog toegestaan.
nibud heeft berekend dat een medewerker thuis werken 2 euro per werkdag kost.
Verder is een werkgever via de arbo wet verplicht om een werknemer een arbo verantwoorde werkplek aan te bieden. Het is belangrijk voor de gezondheid dat een medewerker goed kan werken om uitval door gezondheidsproblemen te voorkomen.
Over het algemeen zijn de ziekteverzuim cijfers in de meeste sectoren deze maanden lager in vergelijking met dezelfde periode voorgaande jaren. Maar er wordt gevreesd voor stijging van de verzuimcijfers door niet ideale werkplek en vooral mentale problemen.
Hoewel er bedrijven zijn die het zwaar hebben, zijn er ook heel wat bedrijven die goed draaien. Het verschilt heel erg per sector.
Silvia schreef:Waar ik me over verbaas dat er werknemers zijn die een tegemoetkoming voor verwarmingskosten verwachten van hun werkgever want ze wonen in een slecht geïsoleerd huis. Sorry hoor, maar daar kan de werkgever toch niets aan doen?
purny schreef:marleen_88 schreef:Ik vind best dat een compensatie uiteindelijk wel op zijn plaats is. Als van de winter mijn verwarming de hele dag aan staat, omdat mijn vriend tot januari thuis moet werken.. Stoken wij dus flink meer dan anders, anderzijds scheelt het weer reistijd en reiskosten.... Ik vind het lastig.
Maar kom op nou... de winters zijn nou echt niet meer anno 1953. Ik weet niet eens meer wanneer het echt zou koud is geweest.

verootjoo schreef:Maar de WG kan er toch net zo min aan doen dat zijn werknemers thuis moeten zitten door Corona
Dat je faciliteert in een goed bureau/stoel/computer lijkt me niet meer dan logisch. Maar dat in je eigen huis de werkomstandigheden slecht zijn en dat de WG daar ook nog een vergoeding voor moet geven vind ik echt heel vergezocht hoor...
Nog los van het feit dat de meeste branches sowieso momenteel niet meer ruim in de financiën zitten, ook door Corona, en geen enkele werknemer staat iets van zijn loon af als vergoeding.
We zitten met z’n allen in deze oliebol, om overal maar vergoeding voor te krijgen lijkt me niet nodig. Je energierekening stijgt niet substantieel van thuiswerken.
verootjoo schreef:Dat je faciliteert in een goed bureau/stoel/computer lijkt me niet meer dan logisch. Maar dat in je eigen huis de werkomstandigheden slecht zijn en dat de WG daar ook nog een vergoeding voor moet geven vind ik echt heel vergezocht hoor...
Citaat:We zitten met z’n allen in deze oliebol, om overal maar vergoeding voor te krijgen lijkt me niet nodig. Je energierekening stijgt niet substantieel van thuiswerken.