Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:51

germie schreef:
Hier nog steeds thuiswerken en het ziet er ook niet naar uit dat het snel weer kantoorwerk wordt. Ik werkte normaal 1 dag per week thuis en als dat 2 zou worden in de toekomst zou dat mooi zijn, maar helemaal niet meer zoals nu maakt het allemaal nogal vervelend. Je kunt ook niet doorgroeien nu, niemand ziet exact wat je doet heb ik het gevoel.
Maar ook mis ik de treinkwebbels. Er zijn mensen die je geregeld in de trein ziet, waarvan je de naam niet eens weet, maar waar je toch wel geregeld mee spreekt.
Daarnaast zijn 2 collega's de laatste maand aan kanker overleden en ik heb ze niet meer 'gedag' kunnen zeggen. Ook een pensioenganger heb ik gewoon niet meer gezien. Heel raar.
Er zijn wel een paar mensen waar we het over 'bij elkaar thuiswerken' hebben nu. Dat zijn niet direct collega's, maar wel mensen die ook thuis moeten werken en ook wel wat aanspraak willen hebben. Afspraken moeten nog gemaakt worden.

Ik heb dit ook gedaan, met mijn kamergenoot op kantoor (waar we beiden niet meer kwamen) afgesproken dat ze om de week een dagje bij mij thuis kwam werken (ik heb thuis een groot kantoor met twee werkplekken). Even wat werk-aanspraak.

miccamaaike

Re: Wie nog meer helemaal klaar met thuiswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:32

Ik vind thuis werken echt verschrikkelijk. Ik ben dan veel te snel afgeleid (nu zit ik dus te bokken ipv me nuttig maken). Ik werk maar 3 dagen, maar ga inmiddels wel 2 dagen weer naar kantoor. Werk voor een gemeente, maar die zijn gelukkig wel meedenkend. We hebben een heel ruim kantoor waar we heel goed afstand kunnen houden en zo lang het niet meer dan 50% bezet is, vinden ze het ok. Ben dus heel blij dat ik deels weer naar mijn werk kan. Een dagje thuis werken vind ik nog wel ok.

Ik heb op t werk een hoog-laag bureau en die mis ik thuis heel erg. Ik liep dus ook fysiek vast door al t thuiswerken. Als dit de norm blijft dan komt er thuis ook een hoog-laag bureau zodat ik deels staand kan werken. Dat is wel fijn met bekken en stuitklachten.

Respect voor de mensen die nog volledig thuis moeten werken. Ik werd er zelf echt zo ongelukkig van. En dan werk ik nog maar 3 dagen ook.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:09

Lap het gezeur begint al hier over die extra verwarming die straks weer zal moeten gaan om die kamer waar ik werk te verwarmen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:18

Ik zal wel een uitzondering zijn maar ik vind het heerlijk! Werk efficient en vooruit en kan me veel beter concentreren/heb veel minder uitstelgedrag dan op kantoor. Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik zelf een enorme stoorzender (lees gezellig haha) ben op kantoor en kan me thuis veel beter focussen. Ook is het heelrijk dat ik tussendoor even de was kan ophangen, Dyson uitlaten in huis en al dat soort dingetjes als het rustig is qua werk.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:23

Ik ben de afgelopen weken heel erg gewisseld. Van ikbenerhelemaalklaarmeengooimijnpcuithetraam tot wowikgaalseenspeerenhebmijnwerkveelsnellerafalsopkantoor 8-).
Op het moment gaat het me weer een paar dagen heel goed af en daar ben ik blij mee want wij werken tot en met december sowieso thuis.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:45

Nou wij dus ook officieel tot december thuis met max 2 kantoor per week. -O-

Nu is dat in de winter wel een pluspunt voor mijn paarden. Ik kan dan na het eten snel hun boxen schoonmaken, voer klaar leggen, water emmers op vullen en de hooinetten klaar maken voor als ze weer op stal komen rond 17u of als het barslecht weer wordt wat eerder. Die van mij staan niet graag een hele namiddag in de regen. Ze staan dan gewoon stil in een hoekje met hun kont naar de regen. Ze kunnen dan niet snel genoeg weer binnen zijn naar hun zin.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:49

Hier hebben ze gezegd dat het nog 18 maanden zo door gaat. Dat is 1.5 jaar! -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:04

Neverland schreef:
Hier hebben ze gezegd dat het nog 18 maanden zo door gaat. Dat is 1.5 jaar! -O-

En houd er alvast rekening mee dat het daarna gewoon op dezelfde voet door gaat, de rest van je werkzame leven.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:06

Ik ben wel klaar met het feit dat m'n vriend nog steeds thuis werkt :'). Letterlijk 0 tijd voor mezelf of even mijn eigen ruimte als ik thuis ben. Ik ben vaak zo blij dat ik zelf uit huis 'mag' om te werken :+.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:20

ZoZenn schreef:
Ik ben wel klaar met het feit dat m'n vriend nog steeds thuis werkt :'). Letterlijk 0 tijd voor mezelf of even mijn eigen ruimte als ik thuis ben. Ik ben vaak zo blij dat ik zelf uit huis 'mag' om te werken :+.

Dat kan ik me wel voorstellen. Als je allebei thuis werkt is het weer héél anders!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:17

Mijn collega is blij dat de kinderen weer naar school moeten. Zij en haar man werken allebei thuis. Volgens haar is dat dus echt niet goed voor je concentratie. Laat staan als je moet vergaderen online. Haar man ging dan maar in hun slaapkamer zitten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:23

Ik ben begin maart van [***] gewisseld en twee weken op kantoor geweest, daarna volledig thuis. :+ Aan het begin heel erg wennen maar nu vind ik het wel prima. :j Ik mis m'n [***] wel, had eindelijk een heel erg leuk team! Maar we doen nu regelmatig gewoon een 'sociaal overleg' waarin we gewoon lekker over koetjes en kalfjes praten zoals je anders op kantoor zou doen.

Mijn vriend werkt ook volledig vanuit huis, maar dat deed hij altijd al. Ik vind het wel gezellig samen. 's morgens lekker samen ontbijten nadat we naar de sportschool zijn geweest, 's middags gezellig lunchen en serie kijken.. <3 Ik heb wel m'n eigen plekje in huis, maar nu zitten we samen in de woonkamer met de kaarsjes aan, katten er bij op de bank.. Ja vandaag is het even genieten! <3

Hoop wel op de lange termijn dat we tenminste 1 dag per week naar kantoor kunnen, volgens mij zijn ze daar ook mee bezig.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:26

Ik ben juist blij dat ik nu thuis werk. Ik zit in thuis quarantaine vanwege de Corona en man vorig weekend was echt vreselijk, dat zelfs thuis werken leuk is :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:18

Wij mogen nog steeds vrij naar kantoor komen mits afstand te bewaren is, alleen vanaf maandag moeten wij tijdens verplaatsingen naar bijvoorbeeld WC of Koffieautomaat een mondkapje op :Y) .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:04

Hmm, en dan dus datzelfde mondkapje 15x per dag op en af. Klinkt mij meer als een extra risico eerlijk gezegd.

Ik moest vandaag ook onverwacht thuis werken maar dat was door een voetblessure van mijn dochter.
De juf heeft echter vandaag een test gedaan. Hopelijk negatief anders zitten we dadelijk weer 2 weken thuis.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:33

Josien_ schreef:
Wij mogen nog steeds vrij naar kantoor komen mits afstand te bewaren is, alleen vanaf maandag moeten wij tijdens verplaatsingen naar bijvoorbeeld WC of Koffieautomaat een mondkapje op :Y) .

Dat is bij ons ook zo. Mondmasker op van zodra je van je eigen bureau weg gaat.

Vorige vrijdag nog wat met collega's gesproken en allen beginnen het praktisch volledig thuiswerken kotsbeu te geraken. Ook zijn ze blij dat de kinderen naar school weer moeten. Zo krijgen ze ook weer wat meer structuur in hun dag. Mijn ene collega noemde het thuiswerkmoeheid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:11

Ik heb er momenteel echt veel moeite mee. Ik heb minder overzicht, kan mij slecht concentreren. Heb een stapel to do dingen maar iets aftikken is moeilijk. Ik merk dat ik last heb van alles om mij heen, mijn huis is druk en ik ben niet zo netjes. Het lukt mij niet het huis 100% opgeruimd te houden, en aangezien ik midden in de woonkamer moet werken (geen nadere ruimte met plek) is dat enorm afleidend. Ik mag 1x in de 2 weken bij gods gratie naar kantoor nu, maar dan zie je je collega's na lange tijd weer (gisteren na 2 maanden weer) dus dan is het veel bij kletsen, overleggen en ben ik ook niet aan echt dingen afronden toegekomen. Ik blijf achter de feiten aan lopen en hoe grotere de berg hoe meer last van afleiding. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Van weekend mijn eettafel maar de deur uit zodat er wat meer ruimte komt in m'n kamertje. Maar ja, dat is dus wel definitief en wil ik eigenlijk niet omdat ik aan die tafel puzzel. Een stukje hobby/prive dat ik dan niet meer kan doen.

Corona snap ik echt. Maar er is nog weinig vooruitzicht dat we naar kantoor mogen. Ik ga wel kijken of ik het toch zo kan krijgen dat ik toch iig 1 dag in de week daar kan werken.... Dan maar meer reistijd en later thuis.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:15

Kun je niet werken aan je eettafel Tancreda? Dan kun je hem dubbel gebruiken?

Respect voor iedereen die nog volle bak thuis moet werken. Ik werk nu 1 dag thuis en 2 dagen op kantoor. En nu zit ik dus thuis, op bokt :+ (ok, aan de slag!)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:19

Tancreda4 de laatste 2 à 3 weken (eigenlijk al sinds mijn verlof van 3 weken die ik overigens thuis doorbracht vanwege een merrie die moest bevallen) heb ik dus ook last van moeilijk in gang geraken om dossiers te bekijken, af te werken al naar gelang te stadium dat ze zich in bevinden. De 2 dagen dat ik dan op kantoor ben en andere collega's dan eens zie is het inderdaad bijkletsen of overleggen en ben je de hele dag bezig geweest maar heb je in feite haast niets verwezenlijkt. Dat bedoelde mijn collega dus laatst met haar thuiswerkmoeheid. Heel dat Corona gedoe blijft en blijft maar duren en vooral de belgische regering geeft de bedrijven en het volk geen toekomstperspectief en dan zijn ze verwonderd dat het volk het zat wordt heel dat gedoe.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:32

ZoZenn schreef:

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Het klinkt niet aardig, maar ik zal juichen als partner weer naar werk mag.
Ik werk fulltime buiten de deur, en dan is wat me-time soms best lekker als je wel thuis bent.
Maar dat is er nu niet, of in ieder geval vrijwel nooit meer. Alleen de weekenden soms, maar dan wil je ook weleens iets samen doen. Vind het maar lastig, maar merk dat ik weleens wat kortaf ben, omdat ik denk: nu even niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 09:41

Oh mijn man is meer afwezig dan ooit. Veel werk en lange dagen. Dus ik zit hele dagen alleen thuis naar m'n scherm te staren :P En de kinderen zijn er, dat vind ik wel gezellig :)

Op zich gaat het nu steeds beter hier met thuis werken. Zit nu ook op 25 weken zwangerschap. Eind nov ga ik met verlof en daar kijk ik best naar uit. Onder invloed van hormonen heb ik wel behoefte aan een tunnelvisie op de komst van de baby :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:46

Ik werk ook thuis, maar dat deed ik al grotendeels voor corona. Ik werk bij een start-up en daar is thuis werken altijd erg gebruikelijk. 1 of 2 dagen kantoor, de rest thuis doen.

Een deel van mijn team zit in de Filipijnen dus het maakt ook niet uit of ik op kantoor zit of niet, alles moet toch via Slack en meets. :+

Ik vind de vrijheid heerlijk. Maar dat was ik dus al gewend. Ik las hier eerder in het topic ook iets over geen 8 productieve uren hebben. Dat heb je ook kantoor ook niet, en mijn werkgever zegt altijd dat uit het raam staren of in het bos lopen en ondertussen aan werk denken ook werk is :)) Dus dat zijn dan meteen mijn pauzes.