s*xsuele intimidatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:50

Friesmeisjee schreef:
"Henk" heeft zelf een vriendin, een buitenlandse vrouw die wel NL spreekt maar redelijk gebrekkig, zij heeft op een gegeven moment zijn gesprekken met mij gelezen en is hier (en terecht!) Heel boos om geworden op hem. Ik vind het sneu voor haar dat ze niet alles begrijpt, omdat het veel al plat geschreven is. Maar deze mevrouw zegt ook tegen hem zij is jou schatje he? Gisteravond heb ik hem voor de laatste keer gezegt dat ik dit niet wil, dat het niet kan. (Iets anders omschreven maar wil het nirt letterlijk neerzetten hier). Hierop andwoord hij in eerste instantie van wie dat niet mag, waarop ik weer andwoord dat het van mezelf komt. Vervolgens zegtie dat hij het niet meer snapt en het wel aan hem zal liggen, hierop app ik een mini uitleg dat het allemaal niet zo moeilijk te begrijpen is & het allemaal duidelijk genoeg is waarop hij zegt: jij maakt te veel in mijn los , dat weet jij ook wel , en dan word ik un bietje en dan is het weer zo wijdt dan floep ik er alles uit meid , ik weet ut verrekte goed maar ja !

Dus met ik weet het verrekte goed kan ik opmaken dat de boodschap in iedergeval binnen is gekomen toch?

Ik vind het toch wel zo naar als mannen de vrouw van zulk gedrag de schuld geven! Hij zegt dus dat hij zichzelf niet meer in de hand heeft en dat dat door jou komt. Wat een rotzak zeg. Hij heeft geen controle over zichzelf.

Bij mij waren er al screenshots naar de baas gegaan. Korte metten maken met zulke gasten die denken dat ze de hele wereld maar in handen hebben.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:50

Ik zou gewoon wat afstand van hen nemen. Dus ook niet meer ingaan op de extra voordelen die hij je aanbied. Waarschijnlijk ziet hij dat als een versie truck waar jij vervolgens op inhaakt.

Summerdreams

Re: s*xsuele intimidatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:55

Zorg maar dat je nooit alleen met hem bent. Zeker omdat hij het totaal niet serieus neemt als jij grenzen probeert aan te geven..

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:56

luuntje schreef:
Zeggen dat hij ermee op moet houden.
Melding maken bij personeelszaken.
Dit mag gewoon niet en hoef je niet te accepteren.

BTW, ik had gewoon terug gezegd, rot op Henk ga maar je moeder versieren:=

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:59

Friesmeisjee schreef:
Zebrastreep schreef:
Hij is eigenlijk al over je grens gegaan anders had je dit bericht niet getypt.

Een vriendschap met iemand die ouder en je veel geleerd heeft kan wel heel fijn zijn. Zelf heb ik ook een vriendin van 57 en zelf ben ik 23 maar als dat een man zou zijn en mij zo zou benaderen zou ik het ook zeker afkappen.

Mocht het via whatsapp niet overkomen dan gewoon face to face bespreken en heel duidelijk zijn dat je de vriendschap waardeert maar geen zin hebt in zulke berichten en je je daar niet prettig bij voelt. En daarbij kan je best zeggen anders stoppen onze app gesprekken voorlopig of ga je op de blok.

Mocht het doorzetten bespreek het dan met je werkgever is misschien wel heftig maar dan kan je werkgever ingrijpen en is hij ervan op de hoogte.

Zelf werkte ik hiervoor in een winkel waar een collega ook zulke opmerkingen maakte. Uiteindelijk heb ik nog een tijdje een relatie met hem gehad maar ik vond zijn opmerkingen ook toen niet prettig. En als ik eraan terug denk voelde ik mij vaker ongemakkelijk dan dat ik het leuk vond.

haha lekker enthousiast inderdaad, super fijn dat jullie zo snel reageren! zit al langer te twijfelen om dit anoniem op bokt te zetten naar de mening van mensen van buitenaf. inderdaad mijn vriendinnen zeggen ook blokkeren die hap, maar ik vind dat ik dat niet kan maken, anderzijds reageer ik niet elke 10 minuten op zijn appjes ik laat hem (en zeker met zulke berichten) regelmatig de hele dag wachten, werk en prive gescheiden houden op bepaalde zaken vind ik erg belangrijk.

personeelszaken hebben wij niet, wij zijn geen mega bedrijf en mijn baas staat zeg maar net zo hoog als mij. het probleem is dat iedereen denkt wat hier boven ook al genoemd word, dat ik het leuk vind. zeker ik kan het waarderen tot op zekere hoogte. maar het lijkt echt niet binnen te komen bij deze man. voor mijn verjaardag ook (geen speciale leeftijd niet groots gevierd gewoon een biertje in de kantine van het werk) kreeg ik later en dan benoem ik alleen even de waardes; een leuk kado van 40 euro, 50 euro briefgeld, een dinerbon van 50 euro, en een voedselpakketje dus zeg maar minimaal 150 euro. een paar weken later kreeg ik weer 50 euro 'vakantiegeld'.
dit heb ik meerdere malen proberen terug te geven, want vond het echt veel te veel van het goede maar hij neemt het gewoon echt niet aan.

Dan desnoods voor zijn neus het weggooien.

Maar btw vergeet niet dat er genoeg meiden zijn die juist gebruik maken van zo positie waar jij in zit. Voor mannen kan wel lastig zijn om goed in te schatten of jij er ook zo één bent of niet.

Zo ken ik meid van 25 die relatie is aan gegaan met man van 55 vanwege de boederij die hij heeft waar zo paard kan stallen.
Laatst bijgewerkt door Blussem op 12-08-20 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:01

Caira schreef:
Ik vind echt dat je nog te veel deurtjes open laat voor hem, je bent echt niet de eerste die na een lange werkdag in een leeg gebouw klem gezet wordt. Hij IS je vriend niet, en dat moet je hem snoeihard duidelijk maken voor hij nog meer grenzen over gaat.

Amen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:03

Friesmeisjee schreef:
Ik wil hem niet blokkeren, puur omdat ik hem elke dag zie of ja 5 dagen in de week. Maar dat houd niet over dat ik niet gediend ben van die berichten en opmerkingen. En ja dat ze mij zijn vriendin noemen vind ik deels grappig als in dat hij bij een klant komt en er gevraagt word of zijn vriendin er ook nog werkt, verder niet. Wat hier boven ookal gezegt word (kan niet overal op reageren haha) denk ik ook dat hij stapel op enof met mij is, dat is zeker niet hard to get en zeker niet wederzijds. Wat ik al aangaf hij is ouder als mijn vader en ik ben tussen de 18 en de 25 zal ik maar zeggen, dus super interessante leeftijd... dat betekend overigens niet dat ik over me heen laat lopen, ik heb inderdaad ook regelmatig een grote mond terug ( ook naar andere collega's). Aangezien voor ons zometeen de drukke tijd eraan komt en wij een uurtje of 18 op een dag gaan maken, wil ik geen ruzie of scheven gezichten maar als ik hem straks zie ga ik zeker het gesprek aan. Jullie hebben me goede voorbeelden gegeven waar ik zeker me eigen verhaaltje van kan maken! Cadeau's ect. Neem ik ook niet meer aan, en ga beter op mijn strepen staan voordat dit echt uit de hand gaat lopen. Ik heb aan een vriend van mij gevraagd wat hij er van denkt, even een mannelijk inzicht erbij, die zegt niet blokkeren aangezien ik hem elke dag zie en dat waarsc. Voor nare situaties gaat zorgen, maar ik dit zeer zeker niet hoef te pikken dat dat echt niet normaal is als een man van 50+ dat tegen een meid van 18+ zegt.

Gezien je leeftijd kun je mijn dochter zijn en na alles wat je schrijft zeg ik: Gelijk stoppen met die ongein, blokkeren op whatsapp(geen flut excuses om het niet te doen) gesprek aanvragen waar je baas bij is en Super duidelijk maken dat het volledig afgelopen moet zijn met alle suggestieve opmerkingen en nepgrapjes. Hij zit je compleet in te palmen en het lijkt nog te lukken ook.
Streep eronder, kappen met die ongein, ophouden en aan jezelf denken.
Meneer is i.m.o. al over de streep gegaan met zijn opmerkingen in werksituatie en de appjes krijg ik braak neigingen van.
Dus: Stoppen ermee. voor je eigen veiligheid. Aldus sprak een bezorgde pa/opa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:04

Wat vervelend, TS. Ik vind het goed dat je hem er nog eens op hebt aangesproken. Hij weet dondersgoed wat hij doet; kinderachtig dat hij inderdaad alsnog doet alsof jíj het probleem hebt of dat hij zogenaamd niet helemaal begrijpt wat je bedoelt. Ik herken het helaas.

Als ik het goed begrijp, hebben jullie geen aparte werktelefoon, he? Want dan zou je hem op je privételefoon (en alle social media, als je hem daarop hebt) kunnen blokkeren. Desnoods koop je voor 2 of 3 tientjes zo'n old school mobieltje (en declareren bij de baas, als dat kan) zonder internet, waarop hij je wel kan bellen maar niet kan appen. Zet je dat ding buiten werktijd lekker uit. Of is whatsapp wel handig?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:05

Lastige situatie voor je. Maar zoals ik het lees duurt het al even en doordat hij merkt dat je toch niet echt boos word blijft hij doorgaan. Alleen daardoor gaat hij wel steeds jou grens over. Privé appen is wel een ding hoor. Mijn collega's zijn mijn werk en privé spreek ik hen niet. Als er iets is qua werk kunnen ze mij mailen of op werk telefoon. Ik weet niet of je een werktelefoon hebt?
Pas op hoor meis doordat hij jou grens over gaat heb jij daar laat van. En dat is echt niet oké!!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:06

Friesmeisjee schreef:
Ik wil hem niet blokkeren, puur omdat ik hem elke dag zie of ja 5 dagen in de week. Maar dat houd niet over dat ik niet gediend ben van die berichten en opmerkingen. En ja dat ze mij zijn vriendin noemen vind ik deels grappig als in dat hij bij een klant komt en er gevraagt word of zijn vriendin er ook nog werkt, verder niet. Wat hier boven ookal gezegt word (kan niet overal op reageren haha) denk ik ook dat hij stapel op enof met mij is, dat is zeker niet hard to get en zeker niet wederzijds. Wat ik al aangaf hij is ouder als mijn vader en ik ben tussen de 18 en de 25 zal ik maar zeggen, dus super interessante leeftijd... dat betekend overigens niet dat ik over me heen laat lopen, ik heb inderdaad ook regelmatig een grote mond terug ( ook naar andere collega's). Aangezien voor ons zometeen de drukke tijd eraan komt en wij een uurtje of 18 op een dag gaan maken, wil ik geen ruzie of scheven gezichten maar als ik hem straks zie ga ik zeker het gesprek aan. Jullie hebben me goede voorbeelden gegeven waar ik zeker me eigen verhaaltje van kan maken! Cadeau's ect. Neem ik ook niet meer aan, en ga beter op mijn strepen staan voordat dit echt uit de hand gaat lopen. Ik heb aan een vriend van mij gevraagd wat hij er van denkt, even een mannelijk inzicht erbij, die zegt niet blokkeren aangezien ik hem elke dag zie en dat waarsc. Voor nare situaties gaat zorgen, maar ik dit zeer zeker niet hoef te pikken dat dat echt niet normaal is als een man van 50+ dat tegen een meid van 18+ zegt.

Hij maakt de rare situatie, niet jij he! Je geeft in de eerste post aan dat dit een beetje hoort bij werken in een mannenwereld. Ik werk zelf ook in een mannenwereld (IT) en ben vrijwel altijd de enige vrouw in het technische team. Ik wil benadrukken is GEEN normaal gedrag en hoort absoluut niet bij werken in een mannenwereld. Het is simpelweg niet ok en grensoverschrijdend.

Wees HEEL duidelijk. Als je hem niet direct wil blokkeren, geef nog een keer aan dat je graag op een professionele manier samenwerkt maar dat je NIET gediend ben van andere appjes dan werkgerelateerd. Geef aan dat bij de eerstvolgende app die jij als ongepast beschouwd je hem blokkeert en contact verder via mail zal verlopen. Ik proef uit je berichten dat je je verder wel veilig voelt, mocht dat niet zo zijn - zorg dat je niet met hem alleen bent. Maak screenshots van de ongepaste appjes - mochten dingen uit de hand lopen kan je dit gebruiken als bewijs. Wanneer de situatie ongemakkelijk loopt is dit nogmaals echt ZIJN schuld, niet de jouwe! Je staat echt volledig in je recht om hier je eigen grenzen aan te geven!

Ik benadruk nog eens dat dit geen lolletje is maar grensoverschrijdend en écht, echt niet ok. Let goed op jezelf en veel succes.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:07

Sorry TS maar je zult gewoon face to face heel duidelijk moeten zijn. Eventueel met je baas erbij. Die flapdrol weet heus wel wat hij aan het doen is. Hij stapt doelbewust over jouw grenzen heen. Blokkeren die hap en niks aannemen van kadotjes. Ik hoop niet dat je die ooit aangenomen hebt?

Ik heb ook zon idioot op de werkvloer gehad. Bleef door drammen. Ook nadat ik zei dat ik er niet van gediend was en blokkeerde op app. Begon ook ineens kados tegeven. Beledigd zijn als ik ze niet aan wilde nemen. Hij wist verdomd goed dat ik een vriendin had, die had hij zelfs ontmoet. Maar nee meneer ging door. En toen ik dreigde dat ik naar hr stapte was ik ineens een heks. Ja rot toch op. Zulke mensen kunnen mij gestolen worden. Manager appjes en skype berichtjes laten zien met de mededeling dat wanneer hij zich nu nog gedraagd dat ik geen klacht indien maar als die weer over de grens gaat dat die gesprekken naar hr gaan. De berichten zijn ook volledig eenzijdig en vanaf mijn kant behoorlijk kill.

Die collega praat nu niet veel meer tegen mij, helemaal prima. Veel fijner zo. Mijn andere collega's zijn hier ook heel begrijpelijk hierover. Die snappen mij volledig.
Laatst bijgewerkt door speedfiets_2 op 12-08-20 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:09

Jouw grens is jouw grens, punt!
En die mag je ALTIJD aangeven, zelfs als je eerst ergens wel mee in was gestemd, dan heb jij het recht om jouw grens opnieuw vast te stellen en er een volgende keer niet mee in te stemmen!
Ook al helpt hij je fantastisch, geeft ie je nog zulke dure cadeaus, dat geeft hem niet het recht om jouw grenzen te negeren en te doen wat hij wil.

Hij is meerdere malen over die grens gegaan, zelfs toen jij duidelijk aangaf dat je het niet wilt.
Misschien durft hij dit face to face niet zo ver te gaan, mensen zijn vaak achter een scherm(pje) een stuk mondiger en 'stoerder'.

Ik vind zelf dat 1x waarschuwen voldoende is, helemaal op het gebied van lichaam en s*ksualiteit.
Nee = Nee! Ook via whatsapp!

Ik zou hem duidelijk aanspreken, heel kort en simpel: "Henk, ik heb je meerdere malen verteld dat ik hier niet van gediend ben, ik stap nu naar de baas, want ik heb het gevoel dat je me niet hoort".

Hou het wel altijd binnen het redelijke, feiten, gevoel, toekomst, vertel welk feit er speelt, wat jouw gevoel hierbij is en wat je in de toekomst van hem verwacht. Voldoet hij daar vervolgens niet aan, stappen ondernemen!

Nu is het nog whatsapp, en is hij op de werkplaats en face to face een beetje de gezellige grappenmaker, maar grenzen kunnen verschuiven.

Ik heb ooit een collega gehad die dit soort dingen flikte bij meerdere dames, en ook allemaal via whatsapp, op de werkvloer was het wel eens een gek grapje of vreemde blik, maar meer niet.
Die collega is er nooit op aangesproken, omdat niemand het aan de baas durfde te vertellen, en daardoor vond hij elke keer weer een 'slachtoffer' zodra hij weer een nummer uit een groepsapp had geplukt. Het ging zelfs zo ver dat hij mensen via datingsites benaderde met zeer pikante berichten.
Ik werk niet meer voor die werkgever (niet door deze vent hoor, ben om andere redenen weg gegaan), dus ik weet niet hoe de vlag er nu bijhangt met hem....

Ik hoop dat je er gauw uitkomt met Henk, hoe dan ook, maar wacht niet te lang met stappen ondernemen en kom voor je eigen grenzen op meid! ;)

Ow, en als je bang bent voor de reactie van je collega's en/of baas (geen idee hoe jullie verhouding is), als die jou niet begrijpen werk je naar mijn mening in een hele giftige omgeving, waar in mijn ogen geen respect is voor vrouwen, iets wat ik niet zou willen... (maar dit is even mijn persoonlijke gevoel, ik kan niet voor jou invullen hoe jij je daarbij zou voelen)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:22

Jij zit allerlei excuses te zoeken om te volharden dat het een goede kerel is die jou overal mee helpt, maar tegelijkertijd heeft hij er echter geen enkel probleem mee om jou én zijn vrouw slecht te doen voelen.
Zo een goede, leuke, lieve, vriendelijke kerel is het dus....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:22

Even eens een "worst case scenario" - omdat hij dus de schuld bij jou legt "JIJ doet dat met mij" en omdat jij NIET consequent tegen ingaat op de werklvoer.
Het is geen grapje, als jij als zijn vriendin benoemd wordt - of wordt je ook als "vriendin" van andere werknemers betiteld?
Waarschijnlijk niet...
Dus worst case scenario : bedrijfsfeestje, ff n beetje te veel alcohol en hij gaat over zijn streep (kus, betasten, wat ever)
Zelfs kan je hem dan van je afweren , wie is uiteindelijk de pineut ? Jij
Want zo als hij doet (ik noem het geniepig) op de werkvloer "serieus" en prive intimidieren, weet hij dondersgoed waar hij mij bezig is en als het, in welk manier ook ever, fout loopt schuift hij die schuld naar jou.
Die vent heeft geen respect voor vrouwen ( en ik betwijfel uberhaupt voor mensen)en is het parade-voorbeeld van een preditor.

Ik had zo een soort collega, nul respect voor zijn eigen vrouw
of welke vrouw ook ever , totaal overs××t qua grootspraak,enz enz...
Als einige vrouw in ons bedrijf wel kort maar krachtig aangegeven dat ik van spreuken enz niet gedient ben... en meneer was natuurlijk direkt beledigd.
Pech voor hem.

Nee, maak er ,voor je eigen bestwil korte metten mee... want zo soort kerels kunnen (hoeft niet maar gebeurt jammer genoeg heel vaak) het niet hebben om afgewezen te worden en gaan je dan het leven op de werkvloer zuur maken als je niet heel duidelijk op je strepen staat...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:26

Wat een nare situatie voor je TS.

Je zal hem aan moeten spreken op zijn gedrag inderdaad.

Als je hem niet wilt blokkeren dan maar gewoon zijn berichtjes negeren als het niet werkgerelateerd is. En ook duidelijk zijn op werk dat je geen insinuaties meer wilt hebben.

Ik werk ook in een mannencultuur met een werkplaats met alleen maar mannen. Uiteraard heb ik hier ook menig schunnige praat langs mijn oren gekregen, alleen hiervan hebben ze direct lik-op-stuk beleid gekregen.
Schunnig praten kan, maar niet over mij of als lustobject (daarvoor heb je die gekke kalenders hangen om op te geilen).

Als vrouw werken in een mannencultuur betekent dat je duidelijk moet zijn en geen halve verhalen moet hebben. De meeste mannen snappen de context anders gewoon niet.

Jij hoeft niet te accepteren dat iemand over jouw grenzen heen stapt. Het is heel moeilijk, maar als je dit respect voor jezelf op kan brengen dan zal de rest uiteindelijk ook volgen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:36

TS, je geeft aan dat hij over jouw grens heen gaat. Alle Bokkers hier geven hetzelfde advies: kap ermee, blokkeer hem en ga zakelijk met hem om. Er zijn andere collega's die jou ook kunnen helpen, als Henk boos is.

Maar je doet het niet. Waarom niet? Ik app niet met mijn collega's buiten werktijd, hoe leuk en lief ik ze ook vind. Werk en privé is gescheiden. Mijn werktelefoon gaat na 16:30 gewoon uit. Ik snap dat echt niet TS... Maak printscreens, blokkeer die vent en klaar. Mocht hij moeilijk doen, printscreens naar de baas. Uiteraard is er ergens iemand die hoger dan jou staat, hoe klein het bedrijf ook is.

Dit gedrag van hem is echt onacceptabel. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je het grappig vindt dat mensen jou zijn vriendin noemen...

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:40

Ik begrijp dat het lastig is en dat je jullie goede collegiale relatie niet wil verpesten, maar je moet echt duidelijker zijn en op je strepen staan voordat er dalijk iets ergs gebeurt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:45

Isabel schreef:
Ik begrijp dat het lastig is en dat je jullie goede collegiale relatie niet wil verpesten, maar je moet echt duidelijker zijn en op je strepen staan voordat er dalijk iets ergs gebeurt.

Inderdaad.
En juist door het nu zo lang aan te laten modderen is er meer kans dat die collegiale relatie is verpest dan meteen van dag 1 af dat af te kappen.
In een mannen wereld moet je duidelijk zijn, Gewoon recht toe recht aan. Niet ik zou graag willen dat, nee ik wil dat het nu stopt, bam..
En een vrouw is dan over de zeik, mannen pikken dat en gaan door met werk :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:51

Daarom gewoon blokkeren.
Mocht het dan zover komen dat hij verhaal moet doen bij de baas, dan kan hij niet zeggen dat hij niet had begrepen dat je het niet fijn vind en dat je hem dan maar had blokkeren.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:58

Isabel schreef:

Nee, zie ik anders want dit is al geen goede collegiale realatie meer.
Henk speelt hier een heel duidelijk spel om even op de werkvloer "serieus" te zijn.

Henk weet voor 1000% wat hij doet en HOE hij het doet ... en daarmee nog wegkomt ook...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:02

TS, ik voel aan alles dat je aarzelt om problemen te veroorzaken. Zoals iemand al schreef.
Wij meiden worden niet echt aangemoedigd om een vuist te maken. Agressief overkomen is tenslotte niet zo ladylike.
Voor je het weet ben jij de moeilijke. Heb je het aangemoedigd. Het was toch nooit een probleem? Op het werk draag jij toch de titel van vriendinnetje?

Maar stel je eens voor dat iemand zo omgaat met je zusje/nichtje/beste vriendin…
Stel eens voor dat hij dit gedrag stelt bij iemand met minder uitwijkmogelijkheden? Een jongere vakantiewerker bijvoorbeeld?
Jij kan hier met je sores terecht en advies vragen, maar er zijn mensen die niet zo stevig in de schoenen staan.
En die misschien, zoals iemand al aangaf, klemgezet worden na kantoortijd op een verlaten plek.

Misschien is deze redenatie voldoende om jezelf te motiveren effectief stevig op de rem te gaan staan, wat de gevolgen ook mogen zijn.
Jij hebt nu het voordeel dat je duidelijk kan nadenken wat je de baas gaat vertellen, want je moet dit melden.
Je hebt hem al verschillende keren gezegd dat dit te ver gaat. Hij negeert zijn vrouw in deze. Hij legt dan ook nog de schuld bij jou (jij moet maar niet zo geweldig zijn, anders kon hij zich wel beheersen…)

En misschien de laatste zet: je zegt dat hij zo oud is als je vader. Wat zou jouw vader hiervan vinden?

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:06

Zoals zovelen voor mij:
1) gedurende de vakantie (dan is er dus helemaal geen noodzaak om contact met je te hebben): blokkeren die hap.
2) Na je vakantie hem er face-to-face mee confronteren. Dat is veel directer dan via een whatsapje. Sommige mensen zijn nu eenmaal echte toetsenbordridders, maar zodra het op IRL aankomt...
3) sowieso melden bij PZ of een vertrouwenspersoon! Desnoods noem je zijn naam in eerste instantie niet, maar wel melden dat je dit ondervindt en welke stappen je hebt genomen.
4) Echt: niks aannemen van hem.
5) zoek (ook) een ander persoon om jou te helpen met je machine etc. Je hoeft Henk niet meteen finaal aan de kant te zetten, maar verdeel je hulpvraag onder je collega's.
6) Hou je band met je collega's zakelijk. met collega's moet je handelen, met vrienden kun je wandelen. natuurlijk kun je best drankje doen etc en gezellig kletsen..

Succes met deze vervelende situatie en laat je niet uit het veld slaan. Ik werk nu zo'n 25 jaar in een zogenaamde 'mannenwereld' (aannemerij funderingstechniek/ waterbouw) en ik kan je vertellen dat dit echt maar incidenten zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:10

Wdj schreef:
natuurlijk kun je best drankje doen etc en gezellig kletsen..

Nou, met deze collega van TS zou ik dit ook niet doen. Gewoon het contact zo minimaal mogelijk houden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:11

TS: wat wil je nu eigenlijk?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:14

Cayenne schreef:
Wdj schreef:
natuurlijk kun je best drankje doen etc en gezellig kletsen..

Nou, met deze collega van TS zou ik dit ook niet doen. Gewoon het contact zo minimaal mogelijk houden.

Dit inderdaad, die man kent geen grenzen. Vooral geen deur op een kier zetten voor hem. Het is niet jouw schuld dat hij zo doet, maar het is helaas wel jouw taak om ervoor te zorgen ermee te stoppen, want deze taak neem hij zelf niet op zich en jij bent er de dupe van. Geef hem geen enkele aanleiding meer om door te gaan met dit gedrag.