Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Faelynn schreef:oh boy ik rak een beetje in paniek.. Ik had er rekening mee gehouden dat ik 384 euro terug zou krijgen.
heb maar 1 werkgever gehad, heb het hele jaar door daar fulltime gewerkt.
Had verder mijn geschatte inkomen vrij hoog gezet, ik wist wat ik bruto ging verdienen over 2019, dus had mijn geschatte inkomen een flink stuk hoger gezet, zodat ik eind van het jaar zorgkosten terug zou krijgen, dat is die 384 euro, zo wist ik zeker dat ik niet hoefde te betalen en vind zo'n meevaller altijd fijn.
Maar nu open ik de app en zegt hij 828 euro betalen![]()
Ik snap er echt helemaal niks van, heb in Januari ontslag moeten nemen door een burn out van werk, dus heb geen inkomen meer, krijg ook geen uitkering, krijg de vaste lasten al niet meer rond, en had nu helemaal rekening gehouden met 1 maand een meevaller, maar hier raak ik wel een beetje van in paniek, zou mijn werkgever dan een fout gemaakt hebben en op mijn maand salarissen over 2019 te weinig belasting afgetrokken hebben?
Het lukt mij niet om in te loggen op de website, alles ligt er uit, maar ik wil echt wel weten wat er mis gaat, kan niet rustig gaan slapen zo..
mocht iemand een beetje verstand hebben van belasting zaken en mij willen helpen heel graag
Faelynn schreef:oh boy ik rak een beetje in paniek.. Ik had er rekening mee gehouden dat ik 384 euro terug zou krijgen.
heb maar 1 werkgever gehad, heb het hele jaar door daar fulltime gewerkt.
Had verder mijn geschatte inkomen vrij hoog gezet, ik wist wat ik bruto ging verdienen over 2019, dus had mijn geschatte inkomen een flink stuk hoger gezet, zodat ik eind van het jaar zorgkosten terug zou krijgen, dat is die 384 euro, zo wist ik zeker dat ik niet hoefde te betalen en vind zo'n meevaller altijd fijn.
Maar nu open ik de app en zegt hij 828 euro betalen![]()
Ik snap er echt helemaal niks van, heb in Januari ontslag moeten nemen door een burn out van werk, dus heb geen inkomen meer, krijg ook geen uitkering, krijg de vaste lasten al niet meer rond, en had nu helemaal rekening gehouden met 1 maand een meevaller, maar hier raak ik wel een beetje van in paniek, zou mijn werkgever dan een fout gemaakt hebben en op mijn maand salarissen over 2019 te weinig belasting afgetrokken hebben?
Het lukt mij niet om in te loggen op de website, alles ligt er uit, maar ik wil echt wel weten wat er mis gaat, kan niet rustig gaan slapen zo..
mocht iemand een beetje verstand hebben van belasting zaken en mij willen helpen heel graag
Citaat:Ik heb hier totaal geen verstand van, maar wil toch even zeggen dat ik dit heel vervelend voor je vind. Dit zijn gewoon hele bedragen en als je al niet rond kan komen is dit helemaal verschrikkelijk.
Hopelijk klopt het niet en krijg je alsnog geld terug.
Citaat:Maar haal je nu niet twee dingen door elkaar? Je zorgtoeslag en je inkomstenbelasting? Je moet nu €828 aan inkomstenbelasting betalen en je hebt waarschijnlijk ook €384 aan zorgtoeslag tegoed over 2019. Dit krijg je nog later dit jaar, rond juni/juli vaak.
Faelynn schreef:Citaat:Ik heb hier totaal geen verstand van, maar wil toch even zeggen dat ik dit heel vervelend voor je vind. Dit zijn gewoon hele bedragen en als je al niet rond kan komen is dit helemaal verschrikkelijk.
Hopelijk klopt het niet en krijg je alsnog geld terug.
Dankjewel, ik kan het uiteindelijk wel lenen bij mijn ouders, maar het brengt wel allemaal veel extra stress met zich mee zo.Citaat:Maar haal je nu niet twee dingen door elkaar? Je zorgtoeslag en je inkomstenbelasting? Je moet nu €828 aan inkomstenbelasting betalen en je hebt waarschijnlijk ook €384 aan zorgtoeslag tegoed over 2019. Dit krijg je nog later dit jaar, rond juni/juli vaak.
Oei ik zou het niet weten, heb er totaal geen verstand van, dacht dat je met het aangifte doen ook gelijk de berekening kreeg van de zorgtoeslag. Maar dat krijg je dus later?
Maar dan nog even los van de zorgtoeslag snap ik nog niet waarom ik 828 moet betalen, hoort je werkgever de belasting die je moet betalen niet van je maandloon in te houden? Dat is ook wel deels gedaan, maar blijkbaar dus niet alles?
Blacky94 schreef:Zorgtoeslag en belastingaangifte staan voor zover ik weet los van elkaar. Eerder ergens in dit topic had iemand het daar ook al even over.
Als het goed is krijg je die 384euro dus wel uitgekeerd, maar dan zit je nog steeds met 424euro wat terug moet (als je die 384 euro apart zet om terug te betalen bij de belastingdienst).
Wel een onwijs vervelende situatie zeg.. Veel sterkte!
Ik vraag mij alleen af waarom je in dit geval ontslag genomen hebt. Het is een beetje mosterd na de maaltijd en ik bedoel het niet verkeerd, en je hoeft ook zeker niet open en bloot in dit topic te antwoorden, maar ik heb afgelopen jaar zelf een tijd overspannen thuis gezeten en kreeg dus gewoon doorbetaald omdat ik ziek stond gemeld.
Om verder nog even op bovenstaande terug te komen, persoonlijk krijg ik namelijk geld terug van de belastingdienst, maar zodra mijn vriend zijn jaaropgave binnen heeft krijgen we als het goed is ook nog een fors bedrag aan huurtoeslag met terugwerkende kracht terug. En dat wordt niet bij elkaar opgeteld (of van elkaar afgetrokken) bij de belastingdienst.
maargoed na regen komt zonneschijn, en het regent nu al een behoorlijke periode (letterlijk) dus het kan uiteindelijk alleen maar beter worden
Joanne1987 schreef:Heb je wel hulp? Een burn out is niet niks, heb het zelf ook momenteel... maar echt, je had je e hr ziek moeten melden... daar zijn op werk gebeld gewoon verzekeringen voor, dat mag nooit jouw pakkie aan als werknemer zijn

Blacky94 schreef:Faelynn, hoe het daar precies mee zit weet ik ook niet want daar heb ik ook niet zoveel verstand van. En dat zal misschien ook afhankelijk zijn van je gegevens etc. Ik heb zelf wel ergens begin/halverwege 2019 een mailtje van salarisadministratie gehad dat ze iets mbt loonbelasting oid wilden aanpassen omdat het anders kon gebeuren dat ik nu terug moest betalen. Of ik daar akkoord voor wilde geven. Ik ben er maar in mee gegaan maar ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik ook niet precies wist waar ik ja tegen gezegd had![]()
Is het niet een optie om daar nog contact over op te nemen met je oude werkgever? Wellicht dat zij het een en ander kunnen uitleggen..
En verder wat Joanne zegt dus. Pas alsjeblieft goed op jezelf en zorg dat je hulp krijgt. En kijk ook alsjeblieft uit dat je niet te snel weer aan de gang gaat. Ik heb een maand thuis gezeten en ben daarna nog zo'n 4 maanden bezig geweest met opbouwen. Achteraf vraag ik me af of ik soms toch ook niet iets te snel ben gegaan want ik ben nog steeds wat sneller moe en heb sneller last van een verminderde concentratie, maar op zich red ik me nu wel redelijk goed weer. Zolang ik maar doseer in wat ik wanneer doe.
Moirin schreef:Volgens de app moet ik flink bijbetalen![]()
Wat raar is, want ik heb een huurhuis en werk in loondienst. Dus in principe zou ik al voldoende loonheffing betaald moeten hebben, maar blijkbaar is er te weinig ingehouden door mijn (vorige) werkgever? Ik snap niet waarom dat ineens zo'n groot bedrag is. Ik wilde gaan vergelijken met het voorgaande jaar, maar dat gaat nu even niet door de drukte op de website
SuperAssie schreef:Ik heb 'm ingevuld en opgeslagen, nog niet verstuurd.
Ik snap niks van of je een ouder nou wel of niet als "huisgenoot" moet invullen?
Als ik het goed lees niet, maar misschien toch wel? Ik woon nog bij mijn vader, en mijn zus(31) is ook nog thuiswonend.
Ik krijg ook naar mijn idee best veel zorgtoeslag voor mijn inkomen, en toch zou dit maar 11 euro terugbetalen zijn.
Wel zou ik nu bijna 700 euro krijgen ivm inkomstenbelasting? Hoe kan dit dan..
Ik heb mijn jaaropgave nog niet, vandaar dat ik het nog niet verstuurd heb, maar er is niks veranderd qua loon of uren met vorig jaar..
Nickolay schreef:SuperAssie schreef:Ik heb 'm ingevuld en opgeslagen, nog niet verstuurd.
Ik snap niks van of je een ouder nou wel of niet als "huisgenoot" moet invullen?
Als ik het goed lees niet, maar misschien toch wel? Ik woon nog bij mijn vader, en mijn zus(31) is ook nog thuiswonend.
Ik krijg ook naar mijn idee best veel zorgtoeslag voor mijn inkomen, en toch zou dit maar 11 euro terugbetalen zijn.
Wel zou ik nu bijna 700 euro krijgen ivm inkomstenbelasting? Hoe kan dit dan..
Ik heb mijn jaaropgave nog niet, vandaar dat ik het nog niet verstuurd heb, maar er is niks veranderd qua loon of uren met vorig jaar..
Ik zou het even goed navragen. Want volgens mij ben je als volwassene nog thuis woont, wel fiscaal partner. Maar je kan maar 1 fiscaal partner hebben. Dus als je vader er al 1 heeft, dan zijn jullie het niet. Het is best ingewikkeld
,