Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Re: Ultimatum aan mijn baas gegeven, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 22:40

Wat een nare situatie voor je! Ik begrijp nooit zo goed waarom werkgevers zo slecht met hun personeel omgaan, zo houd je toch niemand in dienst?! Sterkte verder!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:21

Ibbel schreef:
Mocht haar reactie zijn dat je per kerende post een ontslagbrief krijgt: niets accepteren, eerst laten toetsen bij het juridisch loket, aanvechten en er een vergoeding uit slepen.
En doe dat zéker als je je ziek hebt gemeld en je wordt ontslagen - ontslag tijdens ziekte mag nog steeds niet, voor zover ik weet.

Volgens mij ook niet.

Maar denk erom en houd het goed in de gaten want mij hadden ze nog ff snel beter gemeld voor ze mijn contract niet verlengde. Als ik daar niet op in gesprongen was had ik destijds een groot probleem gehad want ik kon niet werken(had voor de 3e keer een hernia opgelopen). Werkgever was not amused dat ik daar toen over belde want die vond het maar onzin dat ik een uitkering nodig had want volgens haar kon ik gewoon werken en ze waren bang dat ze nog lang aan mij vast zouden zitten :x . Moest banketstaaf als brugman want ze zouden helemaal niet aan mij vastzitten omdat ik binnen zoveel jaar weer ziek raakte door het zelfde . Ze heeft mij uiteindelijk toch als ziek uit dienst gemeld zodat ik recht had op een ziektewet uitkering. 3/4 jaar later was ik zover hersteld dat ik weer een baan had.

Of het hetzelfde werkt bij ontslag weet ik niet maar wel ff iets om op te letten.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:40

Deze bazin klinkt hetzelfde als de bazin van een vriendin van mij die ook bij een zorgboerderij werkte (noord limburg).
Zij heeft er voor gekozen om ontslag te nemen en dit gaf haar heel veel rust. Succes!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:12

TS, ga zsm naar het juridisch loket. Als jij kan aantonen dat je meer dan 3 maanden wekelijks, of minimaal 20 uur per maand voor een werkgever gewerkt hebt, is er sprake van een rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst en arbeidsomvang. Dat je nu zwart werkt maakt dan helemaal niets uit. Juridisch gezien heb je gewoon overal recht op. Ik ben echter geen jurist dus vraag heel goed na hoe dit precies zit bij een jurist van het Juridisch Loket! Tot je precies weet hoe het zit zou ik gewoon doorwerken, hoe vervelend dat misschien ook is. Zou heel jammer zijn als je bijvoorbeeld WW misloopt. Succes en sterkte met deze vervelende situatie.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:14

Saar4 schreef:
TS, ga zsm naar het juridisch loket.

Wat is de meerwaarde daar dan van?
Ze is er gisteren al geweest en alles is al in werking gezet. Ik zie eigenlijk geen meerwaarde om daar zo ongeveer dagelijks heen te gaan?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:21

Oscar schreef:
Saar4 schreef:
TS, ga zsm naar het juridisch loket.

Wat is de meerwaarde daar dan van?
Ze is er gisteren al geweest en alles is al in werking gezet. Ik zie eigenlijk geen meerwaarde om daar zo ongeveer dagelijks heen te gaan?

Ah, dat had ik nog niet gezien. Bedankt dat je me daar zo pinnig op wijst. Zal de hitte wel zijn ;)

Fijn dat van alles in werking is gezet TS, ik hoop dat het allemaal goedkomt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:26

landvrouw schreef:
Probleem qua baan zoeken is mijn opleiding. Ik heb niet een standaard zorgopleiding gedaan, dus vandaar dat de banen absoluut niet voor mij voor het oprapen liggen.

In de zorg liggen echt de banen overal voor het oprapen en als je geen opleiding hebt betalen ze die ook nog voor je en krijg je leerlingsalaris. Er is zo’n ontzettend veel tekort in de zorg dat als je ook maar een beetje daar wilt werken zonder enige voorkennis je zo aangenomen wordt.
Dus daar hoef je je niet door tegen te laten houden.

Medicijnen ben je absoluut niet bevoegd voor (zit je überhaupt in het big register??) dus er gaat echt veel mis daar.
Ik zou zsm wegwezen. Maar daar was je al mee bezig geloof ik.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:30

Daar was niks pinnigs aan hoor, het was een oprechte vraag :)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-19 12:38

Ik ben nu ooo meer aan het kijken of ik toch kan beginnen met mijn eigen bedrijf langzaamaan.
Dit wil ik gaan doen door een baan te zoeken tussen de 20 en 30 uur. Beetje kantoortijden en wat voor werk maakt me dan minder uit, qla het mijn vaste lasten maar dekt.
Daarnaast kan ik dan rustig starten met een op een begeleiding via pgb te leveren en de juiste opleidingen te gaan volgen om zo straks mijn eigen bedrijf/zorgboerderij wellicht vorm te kunnen gaan geven.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:52

landvrouw schreef:
Ik ben nu ooo meer aan het kijken of ik toch kan beginnen met mijn eigen bedrijf langzaamaan.
Dit wil ik gaan doen door een baan te zoeken tussen de 20 en 30 uur. Beetje kantoortijden en wat voor werk maakt me dan minder uit, qla het mijn vaste lasten maar dekt.
Daarnaast kan ik dan rustig starten met een op een begeleiding via pgb te leveren en de juiste opleidingen te gaan volgen om zo straks mijn eigen bedrijf/zorgboerderij wellicht vorm te kunnen gaan geven.

Super! Je keert het om in je droom vormgeven :) heel leuk om te lezen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 12:23

Vandaag me ziek gemeld. Netjes gezegd dat door de omstandigheden ik het niet meer aankan zoals ik haar vorige week ook had gezegd.
Haar reactie: oke, dan moeten we even kijken hoe we daar samen uit gaan komen.
Geen beterschap, niks noppes nada...
Nu echt helemaal op merk ik. Even paar dagen echt rust en dan ga ik hard solliciteren.

Dinsdag ontvangt ze als het goed is mijn brief met daarin loonvordering en loonstrookvordering. Dus ben benieuwd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:38

Hoezo samen uitkomen? Zij moet het maar oplossen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:11

Lekker uitrusten TS, goed en lang slapen en even helemaal niks. :) Je zult je snel beter voelen en dan inderdaad lekker gaan solliciteren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:58

landvrouw schreef:
Vandaag me ziek gemeld. Netjes gezegd dat door de omstandigheden ik het niet meer aankan zoals ik haar vorige week ook had gezegd.
Haar reactie: oke, dan moeten we even kijken hoe we daar samen uit gaan komen.
Geen beterschap, niks noppes nada...
Nu echt helemaal op merk ik.

First things first: rot dat je echt op bent...! :(:)
Neem je rust!

En balen van haar reactie (al verbaast het natuurlijk niet). :(:)

En hopelijk ten overvloede :o je weet dat een ziekmelding heel kort en zakelijk "mag/hoort/moet" 'ik ben ziek, ik weet wel/ nog niet
hoe lang'. Symptomen, oorzaken/ aanleiding - hoeft allemaal niet.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 23:19

Vandaag is de brief met loonvordering en loonstrookvordering afgeleverd. Ik heb zowaar salaris gekregen vanavond _/-\o_ , maar ik denk zo'n 300 euro te kort door mijn overuren.
Nog steeds geen loonstrook, dus geen flauw idee waarop mijn loon gebasseerd wordt.
Heeft iemand toevallig een idee hoe ik eens zou kunnen berekenen hoeveel loon ik zou moeten krijgen incl. overuren die ik uitbetaald krijg? Want met bijna een dubbele baan en dan maar 300 euro per maand meer krijgen lijkt me toch ergens iets niet te kloppen..

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:25

landvrouw schreef:
Vandaag is de brief met loonvordering en loonstrookvordering afgeleverd. Ik heb zowaar salaris gekregen vanavond _/-\o_ , maar ik denk zo'n 300 euro te kort door mijn overuren.
Nog steeds geen loonstrook, dus geen flauw idee waarop mijn loon gebasseerd wordt.
Heeft iemand toevallig een idee hoe ik eens zou kunnen berekenen hoeveel loon ik zou moeten krijgen incl. overuren die ik uitbetaald krijg? Want met bijna een dubbele baan en dan maar 300 euro per maand meer krijgen lijkt me toch ergens iets niet te kloppen..

Je zou je loon kunnen berekenen op: https://loonwijzer.nl/salaris/brutonetto

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:27

weet je niet wat je per uur verdiend dan? dan kan je makkelijk uitrekenen hoeveel het ongeveer zou moeten zijn.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:45

Is wel lastig uitrekenen omdat op overuren een ander belasting tarief zit

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 07:49

genja schreef:

Nee hoor, dat is niet zo.
Tenzij je zoveel overuren maakt dat je in een andere belastingschaal komt.
En dat lijkt me bij deze baan niet het geval.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:30

genja schreef:

zo vreselijk verschil zit daar niet in, verschil is klein genoeg om grotendeels toch te kunnen inschatten wat het moet zijn, verschilletje van 10 euro ander belastingtarief is wat anders als 30 uur missen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:47

Ik denk dat je eerst eens moet achterhalen van welke maand die loonstrook is, kan best zijn dat dit het loon is van 4 maanden geleden en je toen niet zoveel overuren hebt gemaakt. Het zal zeker niet het loon zijn met de uren die je nu zoveel hebt gewerkt met die 16 dagen achter elkaar, want dat is deze maand, die kunnen ze op zijn vroegst pas in augustus uit betalen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:49

Neonlight schreef:
Ik denk dat je eerst eens moet achterhalen van welke maand die loonstrook is, kan best zijn dat dit het loon is van 4 maanden geleden en je toen niet zoveel overuren hebt gemaakt. Het zal zeker niet het loon zijn met de uren die je nu zoveel hebt gewerkt met die 16 dagen achter elkaar, want dat is deze maand, die kunnen ze op zijn vroegst pas in augustus uit betalen.

heeft geen loonstrook, alleen bankbetaling

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:52

Daarom zegt ze ook dat ze het moet achterhalen ;)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 10:59

Nou het gaat over mijn basisloon van deze maand en de overuren van Juni en km vergoeding.
Normaal krijg ik de km vergoeding apart. Nu is het het bedrag wat ik heb gekregen maar 30 euro meer als normaal alleen mijn loonbetaling, krijg zo'n 300 ala reiskosten. Heb zelf het idee dat mijn vakantieuren niet uitbetaald zijn, maar dat kan ik dus niet nagaan.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:12

Wat ben je verstandig TS! Hoop dat je een beetje aan jezelf kunt denken.

Wat kunnen mensen op een bizarre manier met anderen omgaan zeg. Idioot gewoon.