Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ibbel schreef:Mocht haar reactie zijn dat je per kerende post een ontslagbrief krijgt: niets accepteren, eerst laten toetsen bij het juridisch loket, aanvechten en er een vergoeding uit slepen.
En doe dat zéker als je je ziek hebt gemeld en je wordt ontslagen - ontslag tijdens ziekte mag nog steeds niet, voor zover ik weet.
. Moest banketstaaf als brugman want ze zouden helemaal niet aan mij vastzitten omdat ik binnen zoveel jaar weer ziek raakte door het zelfde . Ze heeft mij uiteindelijk toch als ziek uit dienst gemeld zodat ik recht had op een ziektewet uitkering. 3/4 jaar later was ik zover hersteld dat ik weer een baan had.Oscar schreef:Saar4 schreef:TS, ga zsm naar het juridisch loket.
Wat is de meerwaarde daar dan van?
Ze is er gisteren al geweest en alles is al in werking gezet. Ik zie eigenlijk geen meerwaarde om daar zo ongeveer dagelijks heen te gaan?
landvrouw schreef:Probleem qua baan zoeken is mijn opleiding. Ik heb niet een standaard zorgopleiding gedaan, dus vandaar dat de banen absoluut niet voor mij voor het oprapen liggen.
landvrouw schreef:Ik ben nu ooo meer aan het kijken of ik toch kan beginnen met mijn eigen bedrijf langzaamaan.
Dit wil ik gaan doen door een baan te zoeken tussen de 20 en 30 uur. Beetje kantoortijden en wat voor werk maakt me dan minder uit, qla het mijn vaste lasten maar dekt.
Daarnaast kan ik dan rustig starten met een op een begeleiding via pgb te leveren en de juiste opleidingen te gaan volgen om zo straks mijn eigen bedrijf/zorgboerderij wellicht vorm te kunnen gaan geven.
heel leuk om te lezen.
Je zult je snel beter voelen en dan inderdaad lekker gaan solliciteren. landvrouw schreef:Vandaag me ziek gemeld. Netjes gezegd dat door de omstandigheden ik het niet meer aankan zoals ik haar vorige week ook had gezegd.
Haar reactie: oke, dan moeten we even kijken hoe we daar samen uit gaan komen.
Geen beterschap, niks noppes nada...
Nu echt helemaal op merk ik.
je weet dat een ziekmelding heel kort en zakelijk "mag/hoort/moet" 'ik ben ziek, ik weet wel/ nog niet
, maar ik denk zo'n 300 euro te kort door mijn overuren.landvrouw schreef:Vandaag is de brief met loonvordering en loonstrookvordering afgeleverd. Ik heb zowaar salaris gekregen vanavond, maar ik denk zo'n 300 euro te kort door mijn overuren.
Nog steeds geen loonstrook, dus geen flauw idee waarop mijn loon gebasseerd wordt.
Heeft iemand toevallig een idee hoe ik eens zou kunnen berekenen hoeveel loon ik zou moeten krijgen incl. overuren die ik uitbetaald krijg? Want met bijna een dubbele baan en dan maar 300 euro per maand meer krijgen lijkt me toch ergens iets niet te kloppen..
Neonlight schreef:Ik denk dat je eerst eens moet achterhalen van welke maand die loonstrook is, kan best zijn dat dit het loon is van 4 maanden geleden en je toen niet zoveel overuren hebt gemaakt. Het zal zeker niet het loon zijn met de uren die je nu zoveel hebt gewerkt met die 16 dagen achter elkaar, want dat is deze maand, die kunnen ze op zijn vroegst pas in augustus uit betalen.